er jeg bipolar? altså manisk depressiv

Svar
vadefugl

er jeg bipolar? altså manisk depressiv

Legg inn av vadefugl »

Begynner å lure. I noen dager på rad så kan jeg være veldig deprimert og sove unormalt mye. Men på gode dager så kan jeg være våken i ett par døgn sammenhegnet. Ikke at jeg gjør dumme valg, men heller er på mobilen, ser på tv samtidig som jeg prater i telefonen. - kan det være sunt for helsa?
Flere som har det slikt?

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Er nok ikke rett sted å spørre. Jeg fikk Asperger-diagnosen da jeg var 13 og hang meg alt for mye opp i det. For meg har det hjulpet å bli eldre(35) .Du er den du er, alle er forskjellige, også de som settes sammen i en gruppe(diagnose). Spill på styrkene dine.

Ikke lett, men livet er ikke lett.

vadefugl

Legg inn av vadefugl »

Ale-Jet skrev: man aug 16, 2021 11:28 pm Vanlig at det går opp og ned i livet. Dagsformen min svinger også voldsomt fra dag til dag.
Problemet er at når jeg er depressiv så gidder jeg sjelden å ta vare på meg selv. Men får bare gjøre det beste

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

De dagene jeg ikke har noe å gjøre må jeg kjempe mot speilet hele dagen for å ikke se på håret mitt(kronen). Alle ler av det og sier det ser helt fint ut. Du våkner midt på natten og blir stressa. Hjelper ikke når alle vennene har flyttet.

Ikke at jeg skal ha sympati, jeg har folk å snakke med. Bare at det er mange som kan kjenne seg igjen:-)

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Ale-Jet skrev: man aug 16, 2021 11:43 pm
vadefugl skrev: man aug 16, 2021 11:35 pm
Ale-Jet skrev: man aug 16, 2021 11:28 pm Vanlig at det går opp og ned i livet. Dagsformen min svinger også voldsomt fra dag til dag.
Problemet er at når jeg er depressiv så gidder jeg sjelden å ta vare på meg selv. Men får bare gjøre det beste
Jeg kjenner meg igjen i det du prøver å si. Jeg kan for eksempel droppe å pusse tennene og dusje i to dager. For så å plutselig pusse tre ganger og ta to dusjer på en dag og være med/rundt folk i sentrum. Helgene er jeg typisk inne nå på høsten, ser på fotball og bryr meg ikke hvordan jeg ser ut. Så kommer mandag eller tirsdag, så bryr man seg igjen. Nøkkelen for meg er å vite at jeg skal være rundt folk, da «tar jeg meg sammen». Tror ikke det handler om lathet de dagene man gir beng, det er nok noe underliggende psykisk som ligger der og svulmer.
Knapt motivasjon til å pusse tenna her og. Det er jævlig, men så lenge man ikke sitter fast i dritten år etter år, skal man nok ikke stresse. Alderdom har hjulpet meg og jeg har ikke noe imot å bli eldre.

Tenker tilbake på 25-30 og da var jeg mye mer stressa. Men jeg gikk til psykolog i 5 år da 🤷‍♂️ Hjalp en del, nå mangler jeg egentlig bare en jobb pga corona

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»