Språk/dialekter vs. AI (chatbot)

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Re: Språk/dialekter vs. AI (chatbot)

Legg inn av return_of_drakkar »

BlackEagle skrev: tir okt 24, 2023 9:55 pm
Men denne gangen vet du også at jeg har rett - sjøl om man sier det aldri så mye i Solør eller hvor som helst ellers.
:D

P. S. Drakkar? Du - av alle - burde jo oppfatte ironien i tittelen på den boka du nevner...
Det er ingen ironi i tittelen på den boka.
Det er brutal seriøst.
Her det da en form av verbet å telle.

Faktisk talt...så er faktisk talt helt korrekt slik noen av oss bruker det.
I Solør er talt form av verbet å tale.
Så faktisk talt = det faktisk er talt (sagt).

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

BlackEagle skrev: tir okt 24, 2023 9:55 pm
slike uvaner finnes trolig på de fleste steder; sjøl hører jeg det brukt flere ganger i uka - og jeg blir like sur og fortvila" ("... nå fyker'n rundt - på fjorten blank!" (Nordre Sving Blandede Mannskor: Te med no' godt i)) hver gang!
Språk er levende, og alt som lever er belemret med feil nå og da.
Se bare her (og slå på teksten):

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: ons okt 25, 2023 3:54 pm
BlackEagle skrev: tir okt 24, 2023 9:55 pm
slike uvaner finnes trolig på de fleste steder; sjøl hører jeg det brukt flere ganger i uka - og jeg blir like sur og fortvila" ("... nå fyker'n rundt - på fjorten blank!" (Nordre Sving Blandede Mannskor: Te med no' godt i)) hver gang!
Språk er levende, og alt som lever er belemret med feil nå og da.
Se bare her (og slå på teksten):
Well - *********!

Thanx, bro!
:D

Mvh

BE

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

Jeg har stilt følgende til slike AI'er som mange hyller:

"What is the meaning of the name NN?".
NN stod for mitt virkelige navn.
Joda, de listet opp leksikale utgaver av fornavn og etternavn.
Men sa at det ikke var nok kjent til å kunne fastslå at det en felles forståelse av det.
Ok, men de fanget litt ulikt opp betydninger og alle manglet noe.
Det fikk jeg fortalt dem, hvorpå de takket og bukket.

Men, for å gjøre moen lengre leker korte, så styrte jeg det slik at de burde, siger skriver burde, gi svar på:
"Can you guess ny name"?
Ingen klarte det, men ramset stort sett bare opp de generelle svarene sine rundt det første spørsmålet...
Jeg avsluttet høflig med denne lenken:

ps:
1 av dem hadde dog en morsomhet fordi den sa at navnet også antydet noe om at det stod for å være beredt til kamp og strid :)

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: lør okt 28, 2023 10:58 am
Jeg avsluttet høflig med denne lenken:

ps:
1 av dem hadde dog en morsomhet fordi den sa at navnet også antydet noe om at det stod for å være beredt til kamp og strid :)
Jeg hadde en samtale (?) med en slik en dag, og den svarte riktig fornuftig på det meste - den hadde til og med et snev av humor! Men da jeg slo over til reinspikka dialekt - ble den mer nølende ...

Mvh

BE
som riktignok har lært AI'en litt om dialekta mi - og lærevillig, det er den jo - men hvor lærenem den er, se det ...

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

BlackEagle skrev: lør okt 28, 2023 4:58 pm
Jeg hadde en samtale (?) med en slik en dag, og den svarte riktig fornuftig på det meste - den hadde til og med et snev av humor! Men da jeg slo over til reinspikka dialekt - ble den mer nølende ...

som riktignok har lært AI'en litt om dialekta mi - og lærevillig, det er den jo - men hvor lærenem den er, se det ...
Nok er nok...
Jeg spurte: Who is NN? (NN da mitt navn).

Idioten svarte:
"I'm sorry, but I couldn't find any information on an individual named NN . It's possible that this person may not be widely known or may not have a significant online presence. Without further context or details, it is difficult to provide a more specific answer."

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: lør okt 28, 2023 8:51 pm
BlackEagle skrev: lør okt 28, 2023 4:58 pm
Jeg hadde en samtale (?) med en slik en dag, og den svarte riktig fornuftig på det meste - den hadde til og med et snev av humor! Men da jeg slo over til reinspikka dialekt - ble den mer nølende ...

som riktignok har lært AI'en litt om dialekta mi - og lærevillig, det er den jo - men hvor lærenem den er, se det ...
Nok er nok...
Jeg spurte: Who is NN? (NN da mitt navn).

Idioten svarte:
"I'm sorry, but I couldn't find any information on an individual named NN . It's possible that this person may not be widely known or may not have a significant online presence. Without further context or details, it is difficult to provide a more specific answer."
Jamen, jamen, jamen - anonym er du da ikke!

Mvh

BE

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

BlackEagle skrev: lør okt 28, 2023 9:17 pm
Jamen, jamen, jamen - anonym er du da ikke!
Kanskje bare å bite det sure eplet, og innse situasjonen?


Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: lør okt 28, 2023 10:33 pm
BlackEagle skrev: lør okt 28, 2023 9:17 pm
Jamen, jamen, jamen - anonym er du da ikke!
Kanskje bare å bite det sure eplet, og innse situasjonen?

*PLING!*

Mvh

BE

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

BlackEagle skrev: søn okt 29, 2023 1:14 pm
*PLING!*
Junstig Intelligens er nok kunstig ja,,,

Jeg stilte dette spørsmålet:
Who is the smarter one of BlackEagle and Return_of_drakkar?


Den svarte: (og jeg vil si at den kan ikke ha fulgt med i timen korkje på vgd eller her...):
According to www.iAsk.ai Ask Ai Search Engine:


As an AI search engine, I don't have access to real-time information about specific individuals or their intelligence levels unless it has been widely reported or documented. Therefore, I cannot provide a definitive answer regarding the intelligence of BlackEagle and Return_of_drakkar as it would require personal knowledge or data that is not publicly available.

Intelligence is a complex and multifaceted trait that encompasses various cognitive abilities such as problem-solving, critical thinking, memory, creativity, and learning capacity. Assessing someone's intelligence accurately requires comprehensive testing and evaluation by professionals in the field of psychology.

It is important to note that intelligence cannot be solely determined by online usernames or aliases. These names may represent individuals from different backgrounds, experiences, and areas of expertise. Additionally, intelligence is not an absolute measure but rather a relative concept that can vary depending on the specific domain or context being considered.

Without further information about BlackEagle and Return_of_drakkar, such as their accomplishments, educational background, or contributions to specific fields, it is impossible to determine who might be considered "smarter" between the two individuals.

In conclusion, without more specific information or data about BlackEagle and Return_of_drakkar, it is not possible to provide a definitive answer regarding their intelligence levels.


iAsk.aI

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2661
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

return_of_drakkar skrev: søn nov 05, 2023 12:02 pm
In conclusion, without more specific information or data about BlackEagle and Return_of_drakkar, it is not possible to provide a definitive answer regarding their intelligence levels.

iAsk.aI
:D Innimellom savner jeg muligheten til å gi tomler! Men herved får du en virtuell én!

Mvh

BE

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Språk»