MDG Landsmøte

Svar
Investor

MDG Landsmøte

Legg inn av Investor »

Maken til vrøvl skal man lete lenge etter, etter å ha hørt Hermstads tale i dag.
Det bekrefter bare partiets totalt virkelighetsfjerne planer for fremtiden.
Kjør debatt!

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Investor skrev: fre mai 12, 2023 2:58 pm Maken til vrøvl skal man lete lenge etter, etter å ha hørt Hermstads tale i dag.
Det bekrefter bare partiets totalt virkelighetsfjerne planer for fremtiden.
Kjør debatt!
Om hva - å være virkelighetsfjern? MDG-Marie Lan Berg sa for sikkert 10 år siden i en politikerutspørring av Anders Magnus - som spurte henne om hva MDG skulle bruke til energi om olje&gassletingen stanset nå(da)? Og hun svarte Havvind - jeg hadde ikke hørt om utnytting av havvind før jeg hørte henne si det. Ellers snille Anders Magnus opptrådte forresten så bøllete overfor MDG-Marie, at han fikk kritikk i media for det.
Idag investeres det for billioner i havvind.

Trondhjem

Legg inn av Trondhjem »

Investor skrev: fre mai 12, 2023 2:58 pm Maken til vrøvl skal man lete lenge etter, etter å ha hørt Hermstads tale i dag.
Det bekrefter bare partiets totalt virkelighetsfjerne planer for fremtiden.
Kjør debatt!
Du må nesten konkretisere hva det er du reagerer på i Hermstads tale hvis du vil ha en debatt.

Investor

Legg inn av Investor »

Trondhjem skrev: fre mai 12, 2023 3:17 pm
Investor skrev: fre mai 12, 2023 2:58 pm Maken til vrøvl skal man lete lenge etter, etter å ha hørt Hermstads tale i dag.
Det bekrefter bare partiets totalt virkelighetsfjerne planer for fremtiden.
Kjør debatt!
Du må nesten konkretisere hva det er du reagerer på i Hermstads tale hvis du vil ha en debatt.
Dette f.eks, målbært fra kommentator Sjøli i VG:
"Vi trenger rausere velferdsordninger», krevde Hermstad, uten å kommentere nærmere hvordan dette skal finansieres samtidig som MDG vil utfase olje- og gassnæringen.
Kravet om billigere og mer kollektivtransport i alle landets fylker er heller ikke et billig valgløfte.
MDG må passe seg for ikke å bli enda et norsk parti som virker å ha råd til alle gode formål og tiltak, samtidig som landets overlegent viktigste inntektskilde ifølge partiets retorikk må skrus av om ikke altfor lenge. Det er dette paradokset som gjør MDG's kamp for et raskere og mer grunnleggende grønt skifte i Norge så krevende."

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Investor skrev: fre mai 12, 2023 2:58 pm Maken til vrøvl skal man lete lenge etter, etter å ha hørt Hermstads tale i dag.
Det bekrefter bare partiets totalt virkelighetsfjerne planer for fremtiden.
Kjør debatt!
MDG er partiet for naive drømmere, heldigvis virker det som at det værste hypen har gitt seg og de er etablert godt under sperregrensa.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Investor skrev: fre mai 12, 2023 3:32 pm Dette f.eks, målbært fra kommentator Sjøli i VG:
"Vi trenger rausere velferdsordninger», krevde Hermstad, uten å kommentere nærmere hvordan dette skal finansieres samtidig som MDG vil utfase olje- og gassnæringen.
Kravet om billigere og mer kollektivtransport i alle landets fylker er heller ikke et billig valgløfte.
MDG må passe seg for ikke å bli enda et norsk parti som virker å ha råd til alle gode formål og tiltak, samtidig som landets overlegent viktigste inntektskilde ifølge partiets retorikk må skrus av om ikke altfor lenge. Det er dette paradokset som gjør MDG's kamp for et raskere og mer grunnleggende grønt skifte i Norge så krevende."
Det er bare å chille ned med en billig øl i parken her. MDG har jo lovet at vi skal bli milliardærer på tang og tare.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Investor skrev: fre mai 12, 2023 3:32 pm
Trondhjem skrev: fre mai 12, 2023 3:17 pm
Investor skrev: fre mai 12, 2023 2:58 pm Maken til vrøvl skal man lete lenge etter, etter å ha hørt Hermstads tale i dag.
Det bekrefter bare partiets totalt virkelighetsfjerne planer for fremtiden.
Kjør debatt!
Du må nesten konkretisere hva det er du reagerer på i Hermstads tale hvis du vil ha en debatt.
Dette f.eks, målbært fra kommentator Sjøli i VG:
"Vi trenger rausere velferdsordninger», krevde Hermstad, uten å kommentere nærmere hvordan dette skal finansieres samtidig som MDG vil utfase olje- og gassnæringen.
Kravet om billigere og mer kollektivtransport i alle landets fylker er heller ikke et billig valgløfte.
MDG må passe seg for ikke å bli enda et norsk parti som virker å ha råd til alle gode formål og tiltak, samtidig som landets overlegent viktigste inntektskilde ifølge partiets retorikk må skrus av om ikke altfor lenge. Det er dette paradokset som gjør MDG's kamp for et raskere og mer grunnleggende grønt skifte i Norge så krevende."
Det var en siviløkonom for mange år siden som satte opp et regnestykke i BT over utgifter til drift av buss og innsparinger i forhold til om dette var gratis, så kom han til at om hver bergenser betalte 200 kroner mer i skatt - ville det gjøre at vi fikk gratis buss. Tyskerne har innført en billett til 49 Euro og her en google oversettelse fra tysk om billetten;
"Kan jeg reise gjennom hele Tyskland med billetten på 49 euro? Ja, billetten på 49 euro er gyldig i hele Tyskland for lokale og regionale busser og tog. Et eksempel: Med en billett kjøpt i Hamburg fra Hamburger Verkehrsverbund, kan også regionaltog i Bayern eller undergrunnen i Berlin brukes."

Om viljen er tilstedes å få flest folk til å reise kollektivt, tar en grep som tyskerne har har gjort. Dette fortalte MDG-leder Arild Hemstad om - i TV-intervju om reduksjon av de norske kollektivprisene. Om kollektivmidlene fylles opp av folk, blir det mindre belastning på veiene og redusert trafikk, reduserer køer, reduserer trafikkulykker og veislitasje mm.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

De er i sitt åttende år med veldig stor innflytelse i Oslo, og lovnadene om billigere kollektivtrafikk er ennå ikke innfridd. Hvor lang tid tar sånt egentlig?
Sist redigert av KingKongHalvor den fre mai 12, 2023 10:22 pm, redigert 1 gang totalt.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

MDG benytter seg vel av den evige opposisjons privilegium av å ha mye mer penger å bruke enn de med regjeringsmakt på CV'en siden sistnevnte enten sitter og er gniene på pengesekken eller har gjort det.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Zorbeltuss skrev: fre mai 12, 2023 10:21 pm MDG benytter seg vel av den evige opposisjons privilegium av å ha mye mer penger å bruke enn de med regjeringsmakt på CV'en siden sistnevnte enten sitter og er gniene på pengesekken eller har gjort det.
De har vært i posisjon i Oslo i åtte år, der ser vi resultatene i praksis.

Centrist

Legg inn av Centrist »

MDG sitt ideologiske standpunkt sementeres fullstendig når de starter landsmøte med stående applaus til Benestad.

Man kan si hva man vil om Benestad og vedkommendes metoder (for all jeg vet er de gode), men å bli fratatt lisensen er en alvorlig beslutning som helt åpenbart har grunnlag i hva som kreves av en lege.

Det at et politisk parti i all seriøsitet velger å applaudere en person som har fått så krass kritikk, bør gjøre at man stiller seg store spørsmålstegn rundt denne interseksjonelle feminismen som MDG skal forfekte fremover.

Centrist

Legg inn av Centrist »

KingKongHalvor skrev: fre mai 12, 2023 10:19 pm De er i sitt åttende år med veldig stor innflytelse i Oslo, og lovnadene om billigere kollektivtrafikk er ennå ikke innfridd. Hvor lang tid tar sånt egentlig?
Dette er ikke et tema som jeg har satt meg så dypt inn i. Er det klargjort at kollektivtrafikken ikke har blitt billigere gitt inflasjonen? Selv om prisen øker, noe den naturligvis øker, må jo dette delvis sees opp i mot inflasjonen.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Centrist skrev: fre mai 12, 2023 10:36 pm
KingKongHalvor skrev: fre mai 12, 2023 10:19 pm De er i sitt åttende år med veldig stor innflytelse i Oslo, og lovnadene om billigere kollektivtrafikk er ennå ikke innfridd. Hvor lang tid tar sånt egentlig?
Dette er ikke et tema som jeg har satt meg så dypt inn i. Er det klargjort at kollektivtrafikken ikke har blitt billigere gitt inflasjonen? Selv om prisen øker, noe den naturligvis øker, må jo dette delvis sees opp i mot inflasjonen.
Tall og statistikk kan man bruke som man vil, men løftet om 20% billigere er de ikke i nærheten av, samme hvor mye man måtte juge.

https://www.nettavisen.no/nyheter/mdg-l ... 3424174993

Corvus

Legg inn av Corvus »

KingKongHalvor skrev: fre mai 12, 2023 10:45 pm
Centrist skrev: fre mai 12, 2023 10:36 pm
KingKongHalvor skrev: fre mai 12, 2023 10:19 pm De er i sitt åttende år med veldig stor innflytelse i Oslo, og lovnadene om billigere kollektivtrafikk er ennå ikke innfridd. Hvor lang tid tar sånt egentlig?
Dette er ikke et tema som jeg har satt meg så dypt inn i. Er det klargjort at kollektivtrafikken ikke har blitt billigere gitt inflasjonen? Selv om prisen øker, noe den naturligvis øker, må jo dette delvis sees opp i mot inflasjonen.
Tall og statistikk kan man bruke som man vil, men løftet om 20% billigere er de ikke i nærheten av, samme hvor mye man måtte juge.

https://www.nettavisen.no/nyheter/mdg-l ... 3424174993
Kollektivprisen har vel tvert imot blitt dyrere hvert eneste år de har sittet med makten.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Corvus skrev: fre mai 12, 2023 10:52 pm Kollektivprisen har vel tvert imot blitt dyrere hvert eneste år de har sittet med makten.
Men ikke dyrere gitt inflasjonen slik jeg forstår SSB. I all praktialitet er det først og fremst det som betyr noe, ikke hvorvidt prisen i seg selv har økt. Selvfølgelig må prisen øke i takt med inflasjonen, ihvertfall til en viss grad.
https://www.ssb.no/priser-og-prisindeks ... isindeksen
Når det er sagt, så har MDG naturligvis ikke holdt valgløftet sitt. Men hvilke politiske partier gjør da det?

Benkeslitern

Legg inn av Benkeslitern »

Fordomsfull skrev: fre mai 12, 2023 9:55 pm
Investor skrev: fre mai 12, 2023 3:32 pm
Trondhjem skrev: fre mai 12, 2023 3:17 pm

Du må nesten konkretisere hva det er du reagerer på i Hermstads tale hvis du vil ha en debatt.
Dette f.eks, målbært fra kommentator Sjøli i VG:
"Vi trenger rausere velferdsordninger», krevde Hermstad, uten å kommentere nærmere hvordan dette skal finansieres samtidig som MDG vil utfase olje- og gassnæringen.
Kravet om billigere og mer kollektivtransport i alle landets fylker er heller ikke et billig valgløfte.
MDG må passe seg for ikke å bli enda et norsk parti som virker å ha råd til alle gode formål og tiltak, samtidig som landets overlegent viktigste inntektskilde ifølge partiets retorikk må skrus av om ikke altfor lenge. Det er dette paradokset som gjør MDG's kamp for et raskere og mer grunnleggende grønt skifte i Norge så krevende."
Det var en siviløkonom for mange år siden som satte opp et regnestykke i BT over utgifter til drift av buss og innsparinger i forhold til om dette var gratis, så kom han til at om hver bergenser betalte 200 kroner mer i skatt - ville det gjøre at vi fikk gratis buss. Tyskerne har innført en billett til 49 Euro og her en google oversettelse fra tysk om billetten;
"Kan jeg reise gjennom hele Tyskland med billetten på 49 euro? Ja, billetten på 49 euro er gyldig i hele Tyskland for lokale og regionale busser og tog. Et eksempel: Med en billett kjøpt i Hamburg fra Hamburger Verkehrsverbund, kan også regionaltog i Bayern eller undergrunnen i Berlin brukes."

Om viljen er tilstedes å få flest folk til å reise kollektivt, tar en grep som tyskerne har har gjort. Dette fortalte MDG-leder Arild Hemstad om - i TV-intervju om reduksjon av de norske kollektivprisene. Om kollektivmidlene fylles opp av folk, blir det mindre belastning på veiene og redusert trafikk, reduserer køer, reduserer trafikkulykker og veislitasje mm.
Enten har du diktet opp dette eller så er du utrolig naiv som tror på alt du leser.

Bergen har ca 300.000 innbyggere, så 200 kroner fra hver innbygger vil gi 60 millioner kroner, og da har vi inkludert alle innbyggerne fra spedbarn til 100-åringene på aldershjem. Hvis vi bare tar med skattebetalere, så er vel grunnlaget nærmere 200.000 innbyggere.

Tror du virkelig at all bussdrift i Bergen bare koster 40-60 millioner i året å drifte?

Det sagt, så vil jeg legge til at jeg er tilhenger av en sterkt statlig subsidiert kollektivtrafikk slik at all kollektivtrafikk enten var gratis eller en type rimelig landsdekkende årskort ala det Tyskland har innført.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

MDG sier nå ja til EU. Ikke veldig overraskende for de som har fulgt med, MDGs autoritære tankesett glir rett inn i Brüssels måte å tenke politikk på.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

Var bare et tidsspørsmål før Mikropartiet De Godtroende vedtok å omfavne EU.
Norge er integrert til EU til langt opp i halsgropen og nå skal de Godtroende forhandle med EU! Norge har godtatt alt av EU-regelverk hittil og EU har regelverk for det som gjenstår fram til fullt medlemskap. Så tror de Godtroende åpenbart at Norge kan forhandle seg fram til at vi kan beholde det norske regelverket på det som gjenstår, eller deler av det.
Vi som ikke er godtroende er ganske sikker på at det i beste fall blir tidsavgrensede overgangsordninger, f.eks at norsk landbruk får tid til å legges ned, og en gradvis overgang for norsk fiskehav til å bli et felles EU-fiskehav.

fargerik

Legg inn av fargerik »

newsflash skrev: lør mai 13, 2023 9:59 am MDG sier nå ja til EU. Ikke veldig overraskende for de som har fulgt med, MDGs autoritære tankesett glir rett inn i Brüssels måte å tenke politikk på.
Dette blir vel godt mottatt i Høyre, som har det samme autoritære tankesettet og vil starte en ny kamp for å søke om medlemsskap.
Jeg regner med at Heidi Nordby Lunde allerede er i gang med å skrive innlegg.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

fargerik skrev: lør mai 13, 2023 11:23 am Dette blir vel godt mottatt i Høyre, som har det samme autoritære tankesettet og vil starte en ny kamp for å søke om medlemsskap.
Jeg regner med at Heidi Nordby Lunde allerede er i gang med å skrive innlegg.
Høyre er for EU fordi et EU medlemskap medfører at enda mer overlates til "markedet". Dette "markedet" er jo for Høyre omtrent det samme som Gud er for Krf.

Jeg tviler faktisk at Høyre innerst inne er så begeistret for de autoritære trekkene i Brüssel, men ser vel på det som et nødvendig onde for å komme få tilgang til gode jobber for sine ledere etter endt politisk karriere innenlands, samt at de kommer nærmere frelsen i form av enda mer "marked".

lund

Legg inn av lund »

newsflash skrev: lør mai 13, 2023 9:59 am MDG sier nå ja til EU. Ikke veldig overraskende for de som har fulgt med, MDGs autoritære tankesett glir rett inn i Brüssels måte å tenke politikk på.
Dette var en ny variant og tolkning. Ville nå heller sagt at dette er et godt eksempel på at MDGs politikk ikke er så utrolig radikal som man prøver å late som.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Benkeslitern skrev: lør mai 13, 2023 6:33 am
Fordomsfull skrev: fre mai 12, 2023 9:55 pm
Investor skrev: fre mai 12, 2023 3:32 pm
Dette f.eks, målbært fra kommentator Sjøli i VG:
"Vi trenger rausere velferdsordninger», krevde Hermstad, uten å kommentere nærmere hvordan dette skal finansieres samtidig som MDG vil utfase olje- og gassnæringen.
Kravet om billigere og mer kollektivtransport i alle landets fylker er heller ikke et billig valgløfte.
MDG må passe seg for ikke å bli enda et norsk parti som virker å ha råd til alle gode formål og tiltak, samtidig som landets overlegent viktigste inntektskilde ifølge partiets retorikk må skrus av om ikke altfor lenge. Det er dette paradokset som gjør MDG's kamp for et raskere og mer grunnleggende grønt skifte i Norge så krevende."
Det var en siviløkonom for mange år siden som satte opp et regnestykke i BT over utgifter til drift av buss og innsparinger i forhold til om dette var gratis, så kom han til at om hver bergenser betalte 200 kroner mer i skatt - ville det gjøre at vi fikk gratis buss. Tyskerne har innført en billett til 49 Euro og her en google oversettelse fra tysk om billetten;
"Kan jeg reise gjennom hele Tyskland med billetten på 49 euro? Ja, billetten på 49 euro er gyldig i hele Tyskland for lokale og regionale busser og tog. Et eksempel: Med en billett kjøpt i Hamburg fra Hamburger Verkehrsverbund, kan også regionaltog i Bayern eller undergrunnen i Berlin brukes."

Om viljen er tilstedes å få flest folk til å reise kollektivt, tar en grep som tyskerne har har gjort. Dette fortalte MDG-leder Arild Hemstad om - i TV-intervju om reduksjon av de norske kollektivprisene. Om kollektivmidlene fylles opp av folk, blir det mindre belastning på veiene og redusert trafikk, reduserer køer, reduserer trafikkulykker og veislitasje mm.

Enten har du diktet opp dette eller så er du utrolig naiv som tror på alt du leser.

Bergen har ca 300.000 innbyggere, så 200 kroner fra hver innbygger vil gi 60 millioner kroner, og da har vi inkludert alle innbyggerne fra spedbarn til 100-åringene på aldershjem. Hvis vi bare tar med skattebetalere, så er vel grunnlaget nærmere 200.000 innbyggere.

Tror du virkelig at all bussdrift i Bergen bare koster 40-60 millioner i året å drifte?

Det sagt, så vil jeg legge til at jeg er tilhenger av en sterkt statlig subsidiert kollektivtrafikk slik at all kollektivtrafikk enten var gratis eller en type rimelig landsdekkende årskort ala det Tyskland har innført.
Regnestykket var skrevet på 70-tallet og jeg husker bare 200 kroner og gratis buss, så hva mer - aner jeg ikke. Om du driter i dette barnslige pisset ditt for å fortelle hvor naiv/dum jeg er, skal jeg la være å beskrive ditto om deg.
Poenget var at gratis buss den gang ville gi en masse fordeler&innsparinger - i forhold til det systemet som var DA; en betalte hos konduktøren fremme, med mynter, klippekort eller viste månedskort. Det siste var sjåføren ansvarlig for å kontrollere og ombordstigning tok sånn - en evighet. Pluss at sjåførene måtte ha penger og da ble ranet med ulike mellomrom - som og var en belastning. Når sjåførene var ferdig på skift, måtte de levere oppgjør i tellemaskinene. Tellemaskinene var det ofte jamming av sedler i og kostnader ved driften av. Sjåfører som kjørte seine ruter, møtte heller en halvtimes tid tidligere neste dag for å levere oppgjør da- for å ha tilgjengelig hjelp om sedlene stokket seg i tellemaskinen. Deretter var det innsamling av penger fra de ulike oppgjørsstedene, som ble foretatt av selskap type NOKAS. Disse pengene måtte det føres regnskap over, det var ansatte som skulle sjekke sjåførenes regnskap og som skulle sjekke den som sjekket dette. Billettautomater kostet, vedlikehold mot herværk på automater kostet, billetter kostet osv....
Jeg preiket med et ektepar som kjørte gratisbussen som shutlet mellom Nøstet og Bystasjonen og de åpnet de doble dørene fremme og bak og folk gikk inn&ut på et blunk og de samme bussene kunne kjører flere turer. Ingen kontroller fra Securitates, ingen penger fordi det var gratis og de sa begge at det var den beste ruten de hadde kjørt.
49 Euro-billetten er en månedsbillett som dekker såvel tur-retur skole/jobb som reise på kryss&tvers i Tyskland. Om jeg reiser én vei - Bergen Oslo idag, koster turen 1100 kroner. Reiser jeg imorgen koster én vei 1200 kroner.
Også på 70-tallet, fortalte læreren på videregående - at svenskene hadde halvert billettprisene på togene og doblet passasjerantallet. Når n først har bygget linjer på kryss&tvers, er det jo viktig å nytte de og det innkjøpte transportmateriellet og slik - spare belastning på øvrig veinett.
Sist redigert av Fordomsfull den lør mai 13, 2023 11:43 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

lund skrev: lør mai 13, 2023 11:33 am Dette var en ny variant og tolkning. Ville nå heller sagt at dette er et godt eksempel på at MDGs politikk ikke er så utrolig radikal som man prøver å late som.
MDG er ekstremt glade i forbud og det å styre enkeltmenneskers liv. Her finner de mange allierte i Brüssel.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

newsflash skrev: lør mai 13, 2023 11:40 am
lund skrev: lør mai 13, 2023 11:33 am Dette var en ny variant og tolkning. Ville nå heller sagt at dette er et godt eksempel på at MDGs politikk ikke er så utrolig radikal som man prøver å late som.
MDG er ekstremt glade i forbud og det å styre enkeltmenneskers liv. Her finner de mange allierte i Brüssel.
Har du noen aktuelle eksempler du vil dele i så måte?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Fordomsfull skrev: lør mai 13, 2023 11:44 am Har du noen aktuelle eksempler du vil dele i så måte?
Forbud mot bensin og dieselbiler f.eks.

Eller forbud mot gummigranulat på kunstgressbaner, uten at en har en erstatning på plass.

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

newsflash skrev: lør mai 13, 2023 11:53 am
Fordomsfull skrev: lør mai 13, 2023 11:44 am Har du noen aktuelle eksempler du vil dele i så måte?
Forbud mot bensin og dieselbiler f.eks.
Ja, det går den veien og Kina var sitert for noen år siden at de hadde som mål og ikke produsere fossilbiler etter 2025. Det er jo ikke så godt nytt for oljeproduserende land som Norge og mens jeg mener vi bør bygge vindmøllefelt på kontinentalsokkelen vår fra Barentshavet i nord og sørover og produsere kliss rein energi som kan erstatte olje&gass++ som energieksport - vil du at vi skal bygge atomkraftverk. Vi, som har vannkraft nok til vårt eget energiforbruk og lar olje&gasselskapene produsere sin egen energi https://www.nrk.no/rogaland/vil-gi-stro ... 1.15616027

fargerik

Legg inn av fargerik »

newsflash skrev: lør mai 13, 2023 11:53 am
Fordomsfull skrev: lør mai 13, 2023 11:44 am Har du noen aktuelle eksempler du vil dele i så måte?
Forbud mot bensin og dieselbiler f.eks.

Eller forbud mot gummigranulat på kunstgressbaner, uten at en har en erstatning på plass.
Det solbergregjeringen foreslo i 2019 var ikke forbud mot fossilbiler.
Forbud mot salg av NYE fossilbiler. Den som har fossilbil kan selvfølgelig fortsette å bruke den.
Dette er vel i tråd med det EU har vedtatt (fritt etter hukommelsen)

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

newsflash skrev: lør mai 13, 2023 11:53 am
Fordomsfull skrev: lør mai 13, 2023 11:44 am Har du noen aktuelle eksempler du vil dele i så måte?
Forbud mot bensin og dieselbiler f.eks.

Eller forbud mot gummigranulat på kunstgressbaner, uten at en har en erstatning på plass.
Finnes fleire erstatingsprodukt. Der i blant kork, kokos, olivenstein, furu og bjørk. Når ein ser kor mykje microplast som kjem til havet frå kunstgrasbaner med gummigranulat så skulle det ha vore forbode for lenge sidan.

hauge23

Legg inn av hauge23 »

MRSA skrev: lør mai 13, 2023 1:37 pm
newsflash skrev: lør mai 13, 2023 11:53 am
Fordomsfull skrev: lør mai 13, 2023 11:44 am Har du noen aktuelle eksempler du vil dele i så måte?
Forbud mot bensin og dieselbiler f.eks.

Eller forbud mot gummigranulat på kunstgressbaner, uten at en har en erstatning på plass.
Finnes fleire erstatingsprodukt. Der i blant kork, kokos, olivenstein, furu og bjørk. Når ein ser kor mykje microplast som kjem til havet frå kunstgrasbaner med gummigranulat så skulle det ha vore forbode for lenge sidan.
Når Mikropartiet De Godtroende blir medlemmer av EU kan de drive sport på bjørkebanene der :)

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

fargerik skrev: lør mai 13, 2023 12:21 pm
newsflash skrev: lør mai 13, 2023 11:53 am
Fordomsfull skrev: lør mai 13, 2023 11:44 am Har du noen aktuelle eksempler du vil dele i så måte?
Forbud mot bensin og dieselbiler f.eks.

Eller forbud mot gummigranulat på kunstgressbaner, uten at en har en erstatning på plass.
Det solbergregjeringen foreslo i 2019 var ikke forbud mot fossilbiler.
Forbud mot salg av NYE fossilbiler. Den som har fossilbil kan selvfølgelig fortsette å bruke den.
Dette er vel i tråd med det EU har vedtatt (fritt etter hukommelsen)
EU ønsker et forbud. Det samme gjør MDG.

De autoritære kreftene masjerer i takt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»