Den store potetgulltråden

Svar
Someone

Den store potetgulltråden

Legg inn av Someone »

For å vekke til live en diskusjon fra gamle VGD - Så trengs den store potetgulltråden.

Lite nytt å melde, men har nå prøvd alle de tre dill chipsene jeg har kommet over her: Maarud, Estrella og Owl. Hvor de to første var best. Owl hadde kanskje mer krydder, som normalt er å foretrekke, men traff ikke like bra på totalbalansen

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Var det dill og gressløk som ble sluppet som en slags sommervariant? Den var god.

Likte også sourcream og paprika, men den er vel også utgått.

Someone

Legg inn av Someone »

palimpsest skrev: ons aug 18, 2021 5:17 pm Var det dill og gressløk som ble sluppet som en slags sommervariant? Den var god.
Ja, det stemmer

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Savner mindre poser jeg. Blir kastet en del potetgull, da vi aldri klarer å spise opp en hel pose. Vet Lays har en 6-pack med små poser, men synes ikke alle der er så gode.

Eneste posen som blir spist opp her er Maarud Salt & Vinegar. Litt rart posen er grønn, ser alltid på blå som fargen for Salt & Vinegar.
► Show Spoiler

Someone

Legg inn av Someone »

InternalExile skrev: ons aug 18, 2021 5:49 pm Savner mindre poser jeg. Blir kastet en del potetgull, da vi aldri klarer å spise opp en hel pose. Vet Lays har en 6-pack med små poser, men synes ikke alle der er så gode.

Eneste posen som blir spist opp her er Maarud Salt & Vinegar. Litt rart posen er grønn, ser alltid på blå som fargen for Salt & Vinegar.
► Show Spoiler
Blå er vel for bare salt?

Ellers er vel posene til Sørlandschips litt mindre

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Lenge siden jeg har spist slikt, kanskje like greit.

Men husker at Sørlandschips var best.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Someone skrev: ons aug 18, 2021 5:51 pm
InternalExile skrev: ons aug 18, 2021 5:49 pm Savner mindre poser jeg. Blir kastet en del potetgull, da vi aldri klarer å spise opp en hel pose. Vet Lays har en 6-pack med små poser, men synes ikke alle der er så gode.

Eneste posen som blir spist opp her er Maarud Salt & Vinegar. Litt rart posen er grønn, ser alltid på blå som fargen for Salt & Vinegar.
► Show Spoiler
Blå er vel for bare salt?

Ellers er vel posene til Sørlandschips litt mindre
De fleste i UK bruker blå som farge på Salt & Vinegar, også Lays og Pringles. Walkers bruker både grønn og blå.

Sørlandschips er kanskje mindre, men fortsatt dobbelt for stor :)

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Noen som har troen på dette?

Bilde

Tomt på lager ser det ut som: https://gastromat.no/produkt/gastrogull-2-pack/

Kommer snart står det i nettbutikken.

Expekt

Legg inn av Expekt »

Mine 3 favoritter nå for tiden:
► Show Spoiler
1 av disse + en melkesjokolade (freia 200g) er fredagskos. :mrgreen:
Blir aldri helt lei av Superchips heller.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Someone skrev: tir aug 17, 2021 10:46 am For å vekke til live en diskusjon fra gamle VGD - Så trengs den store potetgulltråden.

Lite nytt å melde, men har nå prøvd alle de tre dill chipsene jeg har kommet over her: Maarud, Estrella og Owl. Hvor de to første var best. Owl hadde kanskje mer krydder, som normalt er å foretrekke, men traff ikke like bra på totalbalansen
Ingen chips duger.
Dette er den beste chipsen jeg noen gang har smakt. Den måtte de såklart fjerne.
Bilde

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fringegirl skrev: ons aug 18, 2021 8:15 pm
Someone skrev: tir aug 17, 2021 10:46 am For å vekke til live en diskusjon fra gamle VGD - Så trengs den store potetgulltråden.

Lite nytt å melde, men har nå prøvd alle de tre dill chipsene jeg har kommet over her: Maarud, Estrella og Owl. Hvor de to første var best. Owl hadde kanskje mer krydder, som normalt er å foretrekke, men traff ikke like bra på totalbalansen
Ingen chips duger.
Dette er den beste chipsen jeg noen gang har smakt. Den måtte de såklart fjerne.
Bilde
Nå minte du meg om disse;

Bilde

Aldri funnet igjen dessverre, disse var 10/10 lett.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Walkers prawn & vinegar/ prawncoctail skamgodt. pleier å kjøpe med noen poser om jeg er i nærheten av iceland

Bilde

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Totenflak m/salt ftw. Fy skam til rema som kuttet den i sortimentet sitt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

InternalExile skrev: ons aug 18, 2021 7:53 pm Noen som har troen på dette?

Bilde

Tomt på lager ser det ut som: https://gastromat.no/produkt/gastrogull-2-pack/

Kommer snart står det i nettbutikken.
Tror min far vil få fnatt når han ser dette, han var periodevis nesten avhengig av det. Må jo testes hvis det kommer til vanlige butikker, absolutt.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Aldri helt forstått greia med gastromat.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Expekt skrev: ons aug 18, 2021 8:06 pm Mine 3 favoritter nå for tiden:
► Show Spoiler
1 av disse + en melkesjokolade (freia 200g) er fredagskos. :mrgreen:
Blir aldri helt lei av Superchips heller.
Kims Snack Chips var en gjenganger under skoleavslutninger og rett før høytid/ferie, hvor elevene kunne bringe med seg en brus, noe potetgull/kjeks og annet kos, og valget falt alltid i retning av Kims Snack Chips og Cartoonies sjokoladekjeks, samt en halvliter med vanlig cola.
Av en eller annen grunn forsvant Kims potetgullet litt bort fra samtlige butikkhyller, og var ikke før mye senere, man fant igjen posen i enkelte butikker/kjeder. Gledelig at den fortsatt er tilstede, selv om prisen er noe stiv, enkelte selger den vel for oppunder 45-50 kroner posen, men handles inn i ny og ne, og vurderer å gjøre nettopp så, kommende helg.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Folk må nå spise noen uhorvelige mengder med potetgull dersom man skal gå utifra denne tråden?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: man aug 23, 2021 12:06 pm Aldri helt forstått greia med gastromat.
Krydderet for folk som salter ihjel all mat eller ikke klarer å spise mat uten dressing/ saus. Helt forferdelig smak. På linje med "grillkrydder" og annet ræl.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

GiPazzini_85 skrev: lør aug 28, 2021 9:28 pm
Chromeback skrev: man aug 23, 2021 12:06 pm Aldri helt forstått greia med gastromat.
Krydderet for folk som salter ihjel all mat eller ikke klarer å spise mat uten dressing/ saus. Helt forferdelig smak. På linje med "grillkrydder" og annet ræl.
Har notert meg at de som forguder denne ofte ikke er spesielt interessert i matlaging, ja

Someone

Legg inn av Someone »

Fikk testet Gastromat potetgullet i går. Helt greit egentlig

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Har et spørsmål til ekspertisen.
Jeg kan ikke fordra tynt potetgull. Ergrer meg enormt over at dette er en trend. Hyllene er fulle av poser som kappes om å være tynnest.

Jeg vil ha skikkelig murstein-potetgull. Tennene mine skal kun overvinne kampen med knapp margin. Skikkelig feite chips.

Hva er det tykkeste potetgullet på markedet?

HarryH

Legg inn av HarryH »

Fernandovonarb skrev: tor aug 19, 2021 3:34 pm Totenflak m/salt ftw. Fy skam til rema som kuttet den i sortimentet sitt.
Det enkleste og det desidert beste.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Daniel skrev: fre mar 04, 2022 12:48 pm Har et spørsmål til ekspertisen.
Jeg kan ikke fordra tynt potetgull. Ergrer meg enormt over at dette er en trend. Hyllene er fulle av poser som kappes om å være tynnest.

Jeg vil ha skikkelig murstein-potetgull. Tennene mine skal kun overvinne kampen med knapp margin. Skikkelig feite chips.

Hva er det tykkeste potetgullet på markedet?
Jacobs har en serie som heter "Potetchips tykke", men har ikke prøvd de.

https://meny.no/varer/snacks-godteri/sn ... 5620045042

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Overraskende digg.

Bilde

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det er lenge siden jeg har sett Delivio i butikkhyllene. Varianten med salt likte jeg godt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

1.5 liter Cola og Maarud potetgull med løk......det er digg
Tar med i jobb-sammenheng et par ganger i måneden og det er populært.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Her er jeg veldig ensporet rett og slett.
Kun Maarud med salt. Eneste som gjør nytten har jeg funnet ut etter å ha prøvd mye forskjellig opp gjennom

Brukeravatar
Artaxerxes
Innlegg: 1868
Sted: TRONDHEIM

Legg inn av Artaxerxes »

Nattevakt skrev: tor aug 19, 2021 3:30 pm Walkers prawn & vinegar/ prawncoctail skamgodt. pleier å kjøpe med noen poser om jeg er i nærheten av iceland

Bilde
"Okay, so first, for those unfamiliar, prawn cocktail crisps are real. They shouldn't be, but they are. And to explain how it happened, it's what happens when a country looks at the dining table, and forgoes food in favor of playing wiff-waff."


Someone

Legg inn av Someone »

Da har Maarud definert at sommeren har begynt, så Dill potetgullet er tilbake i butikken :)

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Chromeback skrev: ons mar 16, 2022 6:02 pm Overraskende digg.

Bilde
Denne var god ja, minnet meg om sombreros.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»