Nicolai Budkov Kjær

Svar
Bjonte

Re: Nicolai Budkov Kjær

Legg inn av Bjonte »

Hadde trua ei stund der, men han var god i dag, tyskeren.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Både artig og irriterende å se tennis fra dritbaner igjen. Var noen slike i Caspers tidligere tid ja.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Ja, ja, der røyk det. Greit å slappe av litt nå og fokusere inn mot NM og Wimbledon. Men hadde vært morro å fått et TB ihvertfall.

Uansett artig å få sett en stream med Nico nå og det er jo en fin oppvarming til å se på både Bislett games og US Open i golf med Hovland i featured group med Rahm og Schauffele i kveld.

Ser at Emily vant singel i dag og tok seg til kvartfinalen. Double resultetene er ikke kommet enda.
Sist redigert av Il-pirata den tor jun 15, 2023 1:34 pm, redigert 1 gang totalt.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

lok1 skrev: tor jun 15, 2023 1:25 pm Både artig og irriterende å se tennis fra dritbaner igjen. Var noen slike i Caspers tidligere tid ja.
Ja, en blir bortskjemt med Casper. men jeg ser fortsatt mye av slike matcher, da jeg følger både jentene og Viktor på streamer når de finnes.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Vi får trøste oss med resultatene til Emilie i dag da.. spilte mot tsjekkiske Julie Pastikova i 3. runden og vant 6-3 5-7 6-4. Klar for sin første kvart på dette nivået!

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: tor jun 15, 2023 2:15 pm Vi får trøste oss med resultatene til Emilie i dag da.. spilte mot tsjekkiske Julie Pastikova i 3. runden og vant 6-3 5-7 6-4. Klar for sin første kvart på dette nivået!
Jepp og hun vant double også og er nå i semifinalen der.

Jeg regnet ut at hun vil få ranking-558 poeng totalt om hun taper begge matchene i morgen (ups, blir jo i dag faktisk) og det vil ta henne opp 20 plasser til 135. plass på rankingen. Men hun kan jo vinne i morgen også og klatre mer. F.eks skulle hun vinne turneringen i både single og double vil hun få 788 poeng og klatre til en 85. plass.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Det ble desverre tap i kvart'n for Emily i dag, semien i double er ikke spilt enda.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Ja, det ble bråstopp der. Men en fin opptur var det nok uansett. Et stykke opp rankingmessig for å bli med på de større turneringene fremover, Roehampton som er neste er en turnering nesten alle vil spille. Samme størrelse som Bamberg, men Nicolai går fra å ha vært 2. seedet til å være nr 26….
Oppkjøring på gresset blir prioritert. Ettersom vi har en litt lunken Casper i forhold til gresset, håper jeg at Nicolai prioriterer alle dekkene fra tidlig alder. Hadde jeg vært tennistrener, hadde jeg vurdert å legge inn dager hvor de sparret på alle underlag og terpet på omstillingen.

På Frogner har juniorer begynt å spille nm. Oppsettet er ikke klart for mer enn en dag av gangen, hvis jeg skal dømme etter denne siden: https://ntf.tournamentsoftware.com/tour ... s/20230618

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: søn jun 18, 2023 11:07 am
...Oppkjøring på gresset blir prioritert. Ettersom vi har en litt lunken Casper i forhold til gresset, håper jeg at Nicolai prioriterer alle dekkene fra tidlig alder. Hadde jeg vært tennistrener, hadde jeg vurdert å legge inn dager hvor de sparret på alle underlag og terpet på omstillingen.
Enig. Når gruskongen Borg kunne herje slik på gresset og når gresskongen Federer kunne vinne i Paris, så er ikke den kombinasjonen umulig. Det vil bidra til å utvikle våpen som igjen bidrar til å kunne variere mer i spillet og takle flere typer motstandere. Så ja, synd at Casper bare avskriver gress slik som nå. Forhåpentligvis kan han ha flaks med trekning og komme seg til en fjerde runde i Wimbledon og slik sett skjønne at han har noe der å gjøre også. Christian hadde ikke det, men Casper ser tross alt nettet oftere enn ved myntkast og handshake, så jeg tror han ville utviklet seg mye ved å spille litt mer gress. Han slo tross alt Alcaraz på det underlaget.

Nå har jeg ikke sett mange matchene med Nicolai, men han har en bra serv allerede og han har høyden og dermed potensialet til å virkelig få en knallserv, samt at han har en sterk backhand, så jeg tror han ikke vil avskrive gresset like raskt som Casper.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Nicolai er fjerde-seed i NM. https://ntf.tournamentsoftware.com/spor ... 38&draw=50 og kan møte Viktor i semi (Viktor er selvsagt første-seed).

På nedre halvdel er Hagen Høyeraal andre-seed og Sunde Bratholm tredjeseed.

Noen som vet hvem som har TV rettighetene?

Edit: Søkte rundt nå og fant det ut. Discovery+ sender både semifinaler og finaler fra NM i tennis. :)

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Il-pirata skrev: søn jun 25, 2023 11:05 pm Nicolai er fjerde-seed i NM. https://ntf.tournamentsoftware.com/spor ... 38&draw=50 og kan møte Viktor i semi (Viktor er selvsagt første-seed).

På nedre halvdel er Hagen Høyeraal andre-seed og Sunde Bratholm tredjeseed.

Noen som vet hvem som har TV rettighetene?

Edit: Søkte rundt nå og fant det ut. Discovery+ sender både semifinaler og finaler fra NM i tennis. :)
Da har Nicolai spilt sin første kamp, mot kvalspilleren Ulrik Svenningsen Nordang. Resultat: 6-0 6-0. Snart Viktor sin tur.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: tir jun 27, 2023 4:55 pm
Da har Nicolai spilt sin første kamp, mot kvalspilleren Ulrik Svenningsen Nordang. Resultat: 6-0 6-0. Snart Viktor sin tur.
Gutten hadde sikkert gjort en stor karriere som smultringselger. :lol: Går alt etter planen (etter seeding) blir det en meget interessant semifinale match å følge på discovery+ (alternativt live selvsagt for de som tar turen) og da vil vi få et godt bilde på hvordan Nicolai ligger an når han etterhvert prøver seg i seniorklassen. Viktor har jo vært stabil på mellom 300 og 350 ranking i mange år nå, så om Nicolai yter god motstand mot Viktor, så ser dette lyst ut med tanke på ITF 15 turneringer til høsten og skaffe seg noen ATP poeng.

Men først for å ikke jinxe noe, så må han selvsagt komme seg til semien og Viktor også, men for all del etpar smultringer mot en kvalspiller i første runde lover godt. :)

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Kan se ut som om både kvartfinaler og semifinaler skal spilles i morgen Torsdag, pga. meldt mye regn på fredag. Får håpe Discovery+ får med seg det.

Viktor, Herman og Simen vant sine matcher i dag. Nicolai spiller nå. Men mye tyder jo på at vi får Herman og Simen i en semi og Viktor og forhåpentligvis Nicolai i den andre.

Edit: Der var resultatet til Nicolai klart også. Han vant 6-2, 6-2.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Jepp, ganske komfortabelt. Men han tapte et mer game enn sin kvartfinale-motstander…. Nikolas Tvedt, 19 år tidligere nm vinner innendørs. https://www.tennis-norge.com/2021/12/ni ... ster-2021/

Dette tror jeg blir et tøft oppgjør!

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: ons jun 28, 2023 7:57 pm Jepp, ganske komfortabelt. Men han tapte et mer game enn sin kvartfinale-motstander…. Nikolas Tvedt, 19 år tidligere nm vinner innendørs. https://www.tennis-norge.com/2021/12/ni ... ster-2021/

Dette tror jeg blir et tøft oppgjør!
Kan bli et bra oppgjør det ja. Synd de ikke viser kvartfinalene også, men hvem vet? Om Discovery + møter opp i morgen for å vise semiene, så kanskje de kommer på at det ville vært en god ide å vise kvartfinalene også. Vel en stakkar kan jo håpe ihvertfall. :lol: Håper bare at Discovery+ ihvertfall får med seg at de må være tilstede i morgen.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Kjær er videre til semi, så da får vi Kjær mot Durasovic. Det blir en finfin test for Kjær.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

drazyc skrev: tor jun 29, 2023 1:40 pm Kjær er videre til semi, så da får vi Kjær mot Durasovic. Det blir en finfin test for Kjær.
Ja, den matchen mot Tvedt, 6-3, 7-5, skulle jeg gjerne sett, det må ha vært en sterk prestasjon fra 16.åringen (tar forbehold om skader etc. på Tvedt, da jeg ikke har sett matchen). Men var Tvedt i orden fysisk, så var dette en stor prestasjon og da skal det virkelig bli interessant å se Nico mot Viktor i morgen. For det ser ut til at semiene går i morgen likevel og da sender heldigvis Discovery+ og t.o.m. med min norske favorittkommentator Ola Bentzen. Blir det dårlig vær, flyttes matchene inn på OTA.

Ellers var det kanskje en liten skrell at Herman Høyeraal tapte i dag mot Casper Christensen. Men Casper er ikke helt ukjent, selv om jeg aldri har sett noen av hans matcher, så vi begynner å få noen spillere av bra kvalitet nå. Så da blir det Casper mot Simen i den andre semien.

Vi har ett norsk stortalent i Nicolai og faktisk ett i kvinneklassen også med Emily Sartz Lunde. Drømmen er at de etterhvert kan klare å slå seg inn topp 100, men selv om talentet og juniorprestasjonene er sterke, er det en tøff overgang, noe Viktor er et bevis på. For Viktor og Casper (Ruud), var begge regnet som stortalenter i ung alder, men Viktor venter enda på å klare å ta det neste steget som gjør at han ihvertfall kan kvale til GS'er. Nivået på challenger touren er knallsterkt, "It's not only only...", som Henning Solberg sa, men "it's håp in the hanging snår", som en viss fotballprofil en gang klarte å si

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Da er det klart for kamp, spennende å se han for første gang skikkelig. Kan vel ikke forvente seier, men at han viser seg litt frem er lov å håpe på.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Holder serv og følge så langt...

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Wow, Nico bryter til 5-3 og skal serve for settet.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Knallsterkt å konfirmere det bruddet og tar settet med 6-3.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Nydelig nettspill av Kjær i dette settet, vinner fortjent første settet.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Synes det er lovende å se at Kjær er såpass offensiv i innstillingen. Bra volleyteknikk. Han har litt å jobbe med defensivt.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Svært lovende det vi ser her! Sterkt offensivt spill, godt volleyspill, god serving, sliter defensivt.. Noen som må bite i seg noen spådommer, gleder meg…. Føler nesten dårlig samvittighet for å heie imot Viktor, men det er en første gang for alt! Hvor potensialet er teller mest..

drazyc

Legg inn av drazyc »

Synes den forehanden til Kjær er litt teknisk tvilsom. Litt veivete og får ikke med seg kroppen godt nok. Litt sårbar for feil.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Viktor skrur opp tempoet nå, ikke rare oddsen på at dette blir en tresetter.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

drazyc skrev: fre jun 30, 2023 5:59 pm Synes den forehanden til Kjær er litt teknisk tvilsom. Litt veivete og får ikke med seg kroppen godt nok. Litt sårbar for feil.
Litt Medvedev forehand?

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: fre jun 30, 2023 5:52 pm Svært lovende det vi ser her! Sterkt offensivt spill, godt volleyspill, god serving, sliter defensivt.. Noen som må bite i seg noen spådommer, gleder meg…. Føler nesten dårlig samvittighet for å heie imot Viktor, men det er en første gang for alt! Hvor potensialet er teller mest..
Føler på akkurat det samme.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Fordel Kjær… og regnværspause..

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Uheldig for Viktor å få stopp i spillet med breakball i mot.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»