Nicolai Budkov Kjær

Svar
Bjonte

Nicolai Budkov Kjær

Legg inn av Bjonte »

Jeg synes det alltid er litt ekstra spennende med de up and coming! Nicolai er en av verdens aller beste 16-åringer, så synes han fortjener sin egen tråd nå!

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

https://shorturl.at/eKLO1

Google oversettelse:

Precociousness er et stadig tydeligere varemerke for ITF Youth Tournament "Città di Santa Croce" Mauro Sabatini, organisert av Tennis Club Santa Croce sull'Arno (Pisa) og det eneste internasjonale tennisarrangementet klassifisert J300 (tidligere Grade 1) i Italia, gateway sammen med Bonfiglio til Roland Garros. Nicolai Budkov Kjaer (født i 2006) og Tyra Grant (født i 2008) er vinnerne av den førti-tredje utgaven av Pisan-landskampene: hvis vi også regner med finalisten i kvinneturneringen Renata Jarmichova (født i 2007) er det en klar tendens til å brenne tid, trend som også angår hovedkretsen, med økningen de siste årene av under 20 fenomener som Holger Rune, Jannik Sinner og Lorenzo Musetti (ikke tilfeldig som passerte Santa Croce). Spillere begynner å leve som profesjonelle fra en veldig ung alder, verktøyene for læring er mer og mer nøyaktige og stigningene til toppen blir raske: fra Santa Croce til topp 10, som demonstrert av den danske Rune, kan tempoet være høyt …
Tyra Grant, den ekstraordinære femten år gamle datteren til den tidligere amerikanske basketballmesteren Tyrone og moren hennes, en italiensk trener, fortjener alt. Med unntak av de første trefningene, tar amerikaneren overtaket mot en mye høyere rangert motstander (nummer 19 i verden) med bare ett våpen i besittelse, det å sette opp lange stevner. Men slovakens plan mislykkes, og etter å ha tapt det første settet 6-3, får hun et nytt brudd i begynnelsen av det andre. Tyra på dette tidspunktet løsner armen og gleder de over 400 tilstedeværende tilskuerne med skudd av ren kraft. Precocity-rekorden blant vinnerne i Santa Croce som tilhører Andrea Temesvari, som triumferte i 1980 på bare tretten år og elleve måneder, er fortsatt trygg, men prestasjonen som Grant har oppnådd er eksepsjonell: Amerikaneren vinner også "Beppe Giannoni Trophy", reservert for den yngste tennisspilleren blant de som er kvalifisert til kvartfinalen, vunnet tidligere av mestere av kaliber Martina Hingis, Mario Ancic og Anna Kournikova.
Under en stadig mer truende himmel finner herrefinalen sted. Motstanden til ukraineren Volodymyr Iakubenko beveger seg, i den åttende kampen på åtte dager av en utmattende reise som startet fra kvalifiseringen og besatt med tre seire i tredje setts tie-break. Mot det fantastiske spillet til nordmannen Nicolai Budkov Kjaer, verdig arvtaker til nummer 4 i verden Casper Ruud, er hjertet ikke nok og i de avgjørende situasjonene, som på 4-4 i første sett, i tillegg til beina , mangler litt kulde. Identisk plot i den andre, der begge utfordrerne fortsetter uten å tape serven frem til tie-break: Iakubenko stoler på sin forehand, Budkov på soliditet og i det avgjørende øyeblikket kaster han seg ut og løfter armene mot himmelen for det første trofeet på disse nivåene.
I anledning prisutdelingen ble den norske tennisspilleren også tildelt Roberto Duranti-trofeet forbeholdt den mest korrekte utøveren, til minne om vennen av Santa Croce-klubben som døde for tidlig i 2022, hvis minne har fulgt hele denne utgaven. I løpet av en uke preget av dårlig vær, gjorde arrangørene underverker for å sette opp utendørsbanene og la hele turneringen finne sted. Programmet ble alltid respektert regelmessig, noen dager var det dessverre umulig å leke utendørs, men organisasjonsmaskinen tålte stresset fra en uke full av regnskyer og følelser.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

J500 Milan står for tur, Nicolai nok en gang med special exception, møter Hoyoung Roh fra Korea i første runden. Mulig motstander om han skulle gå til andre runde er Svenske Kevin Edengren, nr 23 junior i verden.

Skulle ønske dette var streamet!

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: søn mai 21, 2023 8:36 pm
Skulle ønske dette var streamet!
Ja, skulle gjerne sett han spille. Har kun sett et par matcher med han på live stream, semi of finale i fjor, da han vant junior masters i Monte Carlo.

Han har forøvrig søkt om wc til Roland Garros junior, men skal vel mye til at han får det, selv om resultatene de tre siste ukene er spektakulære. Uansett, vi får ihvertfall se han i junior Wimbledon og USOpen, da han nå er ranket trygt innafor direkte kvalifisert på en 35 plass.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Håper forresten at han ikke bruker flere år på college i USA, men gjør som Casper og går rett ut på touren, jeg tror han har det som skal til for å lykkes der. Han får jo 8. stk. wc til ITF og skulle han komme topp 10. på junior-rankingen, så får han nå også 8 wc til challenger touren. Mener ihvertfall at jeg har lest dette et sted.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Il-pirata skrev: man mai 22, 2023 5:19 pm Håper forresten at han ikke bruker flere år på college i USA, men gjør som Casper og går rett ut på touren, jeg tror han har det som skal til for å lykkes der. Han får jo 8. stk. wc til ITF og skulle han komme topp 10. på junior-rankingen, så får han nå også 8 wc til challenger touren. Mener ihvertfall at jeg har lest dette et sted.
Gode gamle Piraten og tennisfan har funnet veien til Fri Diskusjon, så hyggelig og hjertelig velkommen!

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

kytec skrev: man mai 22, 2023 5:54 pm Gode gamle Piraten og tennisfan har funnet veien til Fri Diskusjon, så hyggelig og hjertelig velkommen!
Takker, :D ja det var faktisk denne tråden via søkemotor som ledet meg hit i dag, var ikke klar over dette forumet, men ser jo at mye av det gamle VGD er på plass. Veldig bra, for jeg har savnet å kunne diskutere tennis og nå begynner det jo virkelig å bli spennende med norsk tennis også. Får håpe fler snart er ferdig med college og kaster seg ut på touren. Har ihvertfall håp om å snart kunne se noen flere nordmenn der.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: søn mai 21, 2023 8:36 pm J500 Milan står for tur, Nicolai nok en gang med special exception, møter Hoyoung Roh fra Korea i første runden. Mulig motstander om han skulle gå til andre runde er Svenske Kevin Edengren, nr 23 junior i verden.
Nicolai spiller første match på bane 1. i morgen og den starter 09.00.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Gått noen år Il-pirata! Moro!

Og nytt talent å følge med på!!

Live score, kl. 9 i morgen (tror jeg)
http://scores.tennisticker.de/ita/sb.html?tournid=5858

https://www.itftennis.com/en/tournament ... r-of-play/


Det ble ikke Svenske Kevin Edengren i en eventuell annen runde, han gikk ut i første runden…

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Il-pirata skrev: man mai 22, 2023 6:18 pm
kytec skrev: man mai 22, 2023 5:54 pm Gode gamle Piraten og tennisfan har funnet veien til Fri Diskusjon, så hyggelig og hjertelig velkommen!
Takker, :D ja det var faktisk denne tråden via søkemotor som ledet meg hit i dag, var ikke klar over dette forumet, men ser jo at mye av det gamle VGD er på plass. Veldig bra, for jeg har savnet å kunne diskutere tennis og nå begynner det jo virkelig å bli spennende med norsk tennis også. Får håpe fler snart er ferdig med college og kaster seg ut på touren. Har ihvertfall håp om å snart kunne se noen flere nordmenn der.
Får berre håpe du har glemt det store feil-innlegget jeg skrev på VGD som du i alle fall ikke lot meg glemme i løpet av den tiden :D

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

kytec skrev: man mai 22, 2023 8:32 pm Får berre håpe du har glemt det store feil-innlegget jeg skrev på VGD som du i alle fall ikke lot meg glemme i løpet av den tiden :D
:lol: Kanskje det bare var en perfekt antijinx for den fremtidige GS finale grossisten og career high nummer 2 på verdensrankingen?

Uansett, Casper hadde vel såvidt beveget seg ut på touren da du skrev det og det var vel før han vant i Sevilla også, eller rett rundt den tiden der, høsten 2016. Tatt i betraktning norges stolte tennishistorie i toppen av verdenstennisen, så hadde du vel oddsen på den spådommen på din side også, antagelig derfor det var litt gøy å minne deg på det. :D Håper ihvertfall på at denne tråden blir like populær som den gamle Caspertråden på VGD. Holder Nicolai seg skadefri, har jeg trua på det også.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Velkommen, Pirata! Savnet bidragene dine.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Jevnt så langt for Nico, ble brutt og bryter tilbake. Bare det å være i slag etter tre uker med tre finaler på rad er ganske imponerende.

Ranking nr 35 er nå offisielt. Ender opp med å være betraktelig høyere ranket enn mange av de som får spille FO…. Men tidsfristene må vel være sånn. Han spiller en j300 i stedet mest sannsynlig. Der blir nok motstanden dårligere enn vanlig.

Fremdeles 3 mnd og ei uke før han blir 17. Hvor høyt når han innen den tid…?

Han har til nå en win rate på 72% som junior.

Casper hadde totalt som junior en win rate på 71%.


Oppdatering; Nico tok første sett 6-3
Bryter omgående i 2. sett og bekrefter bruddet…

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Bjonte skrev: tir mai 23, 2023 9:36 am Jevnt så langt for Nico, ble brutt og bryter tilbake. Bare det å være i slag etter tre uker med tre finaler på rad er ganske imponerende.

Ranking nr 35 er nå offisielt. Ender opp med å være betraktelig høyere ranket enn mange av de som får spille FO…. Men tidsfristene må vel være sånn. Han spiller en j300 i stedet mest sannsynlig. Der blir nok motstanden dårligere enn vanlig.

Fremdeles 3 mnd og ei uke før han blir 17. Hvor høyt når han innen den tid…?

Han har til nå en win rate på 72% som junior.

Casper hadde totalt som junior en win rate på 71%.


Oppdatering; Nico tok første sett 6-3
Bryter omgående i 2. sett og bekrefter bruddet…
Det ble 6-3 6-2!!!

Amerikanske Alexander Frusina er neste motstander.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Er bare å slå fast at vi kommer til å vinne Davis Cup om sånn 5 års tid.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: tir mai 23, 2023 9:36 am Ranking nr 35 er nå offisielt. Ender opp med å være betraktelig høyere ranket enn mange av de som får spille FO…. Men tidsfristene må vel være sånn. Han spiller en j300 i stedet mest sannsynlig. Der blir nok motstanden dårligere enn vanlig.
Ja, skal nok mye til å få det wc han har søkt om, men det som gir meg fortsatt et ørlite håp, er at han er en av de fire i Grand Slam Player Development gruppa som er sponset av de fire GS'ene.

Uansett så knallsterkt å fortsette å vinne etter 3 finaler og to titler på tre uker og alle på et høyere nivå enn han tidligere har vunnet. Dette nå, er jo en 500 og tilsvarer vel på en måte mennenes ATP 1000 masters, nivået under GS.

Virkelig irriterende å ikke kunne få sett han på stream nå. Sjekket forresten de streamene jeg så han på da han spillte i Monte Carlo og de kunne kun sees live dengang. Dette var de sidene jeg fulgte da: https://www.tenniseurope.org/news/14633 ... t-happened Kan jo være greit å ha i bookmark om Norge skulle få frem fler supertalenter i Caspers kjølvann. Har forresten litt tro på at Jentene etterhvert også har et brukbart talent på gang i Emily Sartz-Lunde, samme årgang som Nicolai og ligger ranket på 155 plass for øyeblikket.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Programmet som Nico er en del av ser sånn ut:

International 17 and under GSPDP/ITF A Team to Europe

28-30 April: training camp in Italy (on clay)

1-7 May: J200 Salsomaggiore (ITA)

9-13 May: J200 Prato (ITA)

15-20 May: J300 Santa Croce sull’Arno (ITA)

22-28 May: J500 Milan (ITA)

29 May -3 June: J300 Charleroi-Marcinelle (BEL)

4-10 June: Roland Garros Junior Championships (FRA)



Kilde: https://www.itftennis.com/en/news-and-m ... to-europe/

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Lovende start av Nicolai, leder 3-0 i første sett.

Bane 3. http://scores.tennisticker.de/ita/sb.html?tournid=5858

Oppdatering:
Vinneren av matchen møter tredje seed Branco Djuric i 3. runde, som vant 6-1, 6-4 nå. Djuric er rangert 7. på juniorrankingen.

Nicolai opp til 4-0 i første sett.

---------

Der fikk jammen Frusina en smultring i sekken. 6-0. i første settet. Pokker at vi antagelig ikke får se Nicolai i Paris, i den formen han er på nå på grusen...

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Game, set and match, 6-0, 6-2. Fantastisk for en flyt han er inne i nå. Men det blir nok en knallhard match i morgen mot Djuric, som også vant på overbevisende måte i dag.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Il-pirata skrev: ons mai 24, 2023 2:03 pm Lovende start av Nicolai, leder 3-0 i første sett.

Bane 3. http://scores.tennisticker.de/ita/sb.html?tournid=5858

Oppdatering:
Vinneren av matchen møter tredje seed Branco Djuric i 3. runde, som vant 6-1, 6-4 nå. Djuric er rangert 7. på juniorrankingen.

Nicolai opp til 4-0 i første sett.

---------

Der fikk jammen Frusina en smultring i sekken. 6-0. i første settet. Pokker at vi antagelig ikke får se Nicolai i Paris, i den formen han er på nå på grusen...
6-0 6-2! Litt overkjøring kan det se ut som. Neste kamp har jeg ventet litt på, men vil i prinsippet ikke kommentere rundt mulige fremtidige kamper. 3. runde er mot nr 7 i verden fra Serbia, Branko Djuric. Dette blir nok den tøffeste kampen hans så langt. Branko er 18 år og har vist sterk form i det siste.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: ons mai 24, 2023 2:57 pm
Neste kamp har jeg ventet litt på, men vil i prinsippet ikke kommentere rundt mulige fremtidige kamper. 3. runde er mot nr 7 i verden fra Serbia, Branko Djuric. Dette blir nok den tøffeste kampen hans så langt. Branko er 18 år og har vist sterk form i det siste.
Ja, har på følelsen at dette blir litt som matchen mot Rodrigo Mendez i semien i Santa Croce 7-5, 6-3. Mendez som er 18 år, var nummer 4 i verden på det tidspunktet (er nummer 3. nå) og jeg må ærlig si jeg ikke hadde tro på at Nicolai kunne vinne der, men jaggu gjorde han det. Men det blir jo en litt umulig oppgave å si så mye ut fra kun live-oppdateringer, når vi ikke kan se og bedømme selve spillet.

spårt

Legg inn av spårt »

Jøss, enda et tennistalent. Vi blir bortskjemt.

Også han glad i grusen, ser jeg. En liten titt på ITF-profilen hans viser 23-5 på grus, 2-3 på hard. Bare å booke billettene til en helnorsk finale på Roland Garros type 2028.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

spårt skrev: ons mai 24, 2023 8:34 pm Jøss, enda et tennistalent. Vi blir bortskjemt.

Også han glad i grusen, ser jeg. En liten titt på ITF-profilen hans viser 23-5 på grus, 2-3 på hard. Bare å booke billettene til en helnorsk finale på Roland Garros type 2028.
Tror det er litt tilfeldig, for jeg mener å huske å ha hørt at han har uttalt at han er glad i å spille på raskere underlag også. Han har vært i finalen ved fler anledninger og vunnet turnering på teppe, som jo er ganske raskt. En J100 i Latvia.

Tror vi skal få se mye bra tennis fra han i Wimbledon nå i sommer, for der er han allerede direktekvalifisert.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Ikke noe wc for Nicolai nei, her var det som ventet kun plass til de franske, samt en colombianer som kvalifiserte seg via wc-kval turneringer.
https://www.rolandgarros.com/en-us/arti ... -announced

Boys’ singles (Main draw)

1. Tiago Pires (FRA) / Wild-card circuit France juniors
2. Andréa M'Chich (FRA) / Wild-card circuit international juniors
3. Loann Massard (FRA)
4. Théo Papamalamis (FRA)
5. Loan Lestir (FRA)
6. Thomas Faurel (FRA)
7. Léo Raquillet (FRA)
8. Alejandro Acila (COL) / Roland-Garros Junior Series

Boys’ singles (Qualifying draw)

1. Jules Leroux (FRA)
2. Evan Jarzaguet (FRA)
3. Maé Malige (FRA)
4. Félix Balshaw (FRA)
5. Raphaël Vaksmann (FRA)
6. Clément Lemire (FRA)

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Il-pirata skrev: tor mai 25, 2023 3:14 am Ikke noe wc for Nicolai nei, her var det som ventet kun plass til de franske, samt en colombianer som kvalifiserte seg via wc-kval turneringer.
https://www.rolandgarros.com/en-us/arti ... -announced

Boys’ singles (Main draw)

1. Tiago Pires (FRA) / Wild-card circuit France juniors
2. Andréa M'Chich (FRA) / Wild-card circuit international juniors
3. Loann Massard (FRA)
4. Théo Papamalamis (FRA)
5. Loan Lestir (FRA)
6. Thomas Faurel (FRA)
7. Léo Raquillet (FRA)
8. Alejandro Acila (COL) / Roland-Garros Junior Series

Boys’ singles (Qualifying draw)

1. Jules Leroux (FRA)
2. Evan Jarzaguet (FRA)
3. Maé Malige (FRA)
4. Félix Balshaw (FRA)
5. Raphaël Vaksmann (FRA)
6. Clément Lemire (FRA)

Kjedelig men ikke så overraskende. Mye viktigere at de er franske enn at de har talent.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: ons mai 24, 2023 2:57 pm 3. runde er mot nr 7 i verden fra Serbia, Branko Djuric. Dette blir nok den tøffeste kampen hans så langt. Branko er 18 år og har vist sterk form i det siste.
Den fantastiske vinnerrekka måtte jo stoppe en gang og da var det greit at den gjorde det mot en så sterk motstander. Nicolai tapte 1-6 i første sett, jevnere i andre settet, 4-6.

Har ikke regnet på det enda, men jeg tror han kanskje kan klatre enda litt på rankingen med denne tredjerunden. Skal se på det nå.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Il-pirata skrev: tor mai 25, 2023 12:26 pm
Bjonte skrev: ons mai 24, 2023 2:57 pm 3. runde er mot nr 7 i verden fra Serbia, Branko Djuric. Dette blir nok den tøffeste kampen hans så langt. Branko er 18 år og har vist sterk form i det siste.
Den fantastiske vinnerrekka måtte jo stoppe en gang og da var det greit at den gjorde det mot en så sterk motstander. Nicolai tapte 1-6 i første sett, jevnere i andre settet, 4-6.

Har ikke regnet på det enda, men jeg tror han kanskje kan klatre enda litt på rankingen med denne tredjerunden. Skal se på det nå.
Det må kanskje finregning til for å se om andre klatrer litt og om Nicolai mister poeng fra i fjor.. For det foregår vel omtrent som med ATP poeng, sant?
Tipper plass 30 eller 31…
Tøft første sett i dag, men Kjary klarte å bryte tilbake en gang i andre settet og var brukbart med, såvidt jeg kunne forstå. Uansett har det vært veldig jevnt med kamper i noen uker nå, kanskje godt med noen få dager uten…

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: tor mai 25, 2023 12:35 pm Det må kanskje finregning til for å se om andre klatrer litt og om Nicolai mister poeng fra i fjor.. For det foregår vel omtrent som med ATP poeng, sant?
Tipper plass 30 eller 31…
Tøft første sett i dag, men Kjary klarte å bryte tilbake en gang i andre settet og var brukbart med, såvidt jeg kunne forstå. Uansett har det vært veldig jevnt med kamper i noen uker nå, kanskje godt med noen få dager uten…
Ja, slik jeg har regnet det ut så skal han få 1098,75 poeng etter denne uka og da ser det ut til at han bare klatrer 1 plass opp til 34 (om det da ikke skjer andre endringer, som jeg ikke har oversikt over rundt de plassene på rankingen)

Systemet for rankingen og poengberegning er spesielt for juniorer, for de kombinerer double og single resultater: Det er poengene fra de 6 beste singleresultater + 1/4 av poengene fra de 6 beste dobbelt-resultatene.

Nicolai spillte ikke dobbel denne uka, så der er det nok uforandret og dermed kan han bytte ut en tredjerunde i en J300, med nå en tredjerunde i en J500. Etter hva jeg kan skjønne bytter han ut en 60 poeng med en 90 poeng.

Ta dette med en klype salt, for jeg har forsøkt å finne ut hvordan dette poengsystemet fungerer ved å se og sammenligne resultatene til endel spillere. Men jeg tror det er rett at en tredjerunde i J500 gir 90 poeng.

https://www.itftennis.com/en/players/ni ... reakdown/

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

På mandag er det ny turnering igjen.

https://www.itftennis.com/en/tournament ... ance-list/

Er jo forholdsvis stor turnering dette også, men det er adskillig færre topp rankede påmeldt. Utfra den litt gamle rankingen på 72 er Nicolai 14. rangert, men som nr 35 er han av de høyest rangerte.

Jeg lurer på om han kan være den i topp 100 med størst ranking hopp denne sesongen, kanskje noen kan kontrollere meg på det?

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: lør mai 27, 2023 8:54 pm På mandag er det ny turnering igjen.

https://www.itftennis.com/en/tournament ... ance-list/

Er jo forholdsvis stor turnering dette også, men det er adskillig færre topp rankede påmeldt. Utfra den litt gamle rankingen på 72 er Nicolai 14. rangert, men som nr 35 er han av de høyest rangerte.

Jeg lurer på om han kan være den i topp 100 med størst ranking hopp denne sesongen, kanskje noen kan kontrollere meg på det?
Spennende turnering igjen nå for Nicolai, for det har jo rett og slett vært et fantastisk "run" han har hatt. Kan nok ha vært greit med det tapet han fikk og så noen dager til å få summet seg litt. Han har jo faktisk kopiert virkelige storheter i samme alderstrinn nå siden han vant i Monte Carlo i fjor, (hvor han vel bl.a kopierte Nadal om jeg ikke husker feil).

Dessuten neste år vil han jo fortsatt kunne spille RG junior. Vel om han da ikke allerede har gjort som andre storheter og allerede tatt spranget. Skal bli morro å se han senere i sommer i Wimbledon og USO ihvertfall.

Jeg tror det at han nå har fått slått endel slag med de virkelig store som Casper, Rublev, Rune, gjør at han får et lite psykisk overtak på mange andre. Jeg husker Rune (før han slo igjennom), for noen år siden var frempå og rett og slett kontaktet Djokovic og spurte om å trene med han. Han fikk ja og siden har jo det vært et fruktbart bekjentskap. Det å ikke bli starstruck når en møter toppspillere, for de har allerede fått slått endel sammen med den aller beste. Noe Ruud også nøt godt av, treninger med Rafa. For det er ikke tvil om at Casper tok steg etter at han begynte på Nadal akademiet og fikk de impulsene. Avstanden til de store blir ikke så psykisk stor. Dette har vel vært et fortrinn de store tennisnasjonene har hatt (det og selvfølgelig at de arrangerer egne turneringer og gir talenter endel wc). Svenskene nøt nok godt av dette i mange år også.

Uansett det finnes eksempler på juniorer som når toppen som juniorer (det tror jeg nok Nicolai gjør, blir ranket meget høyt som junior etterhvert), men som ikke klarer overgangen til senior på samme måte. Men jeg har på følelsen Nicolai vil bli fulgt bra opp fra Norge og det vil være verdifullt. For sammenligner vi med Viktor som jo på en måte er tennisens svar på Henrik Ingebrigtsen, så hevdet jo også han seg høyt som junior, men som stort sett var mye alene og ikke hadde de ressursene Casper hadde via Christian (som også solgte huset for å få driftsbudsjett den første tiden), så ser vi viktigheten av et team, selv om det teamet ikke behøver å være så stort.

Det er ihvertfall ikke tvil om at Norge nå har et kjempetalent i Nicolai og tiden fremover blir meget interessant å følge. Det blir viktig å gjøre som Christian fokuserte på for Casper tror jeg, (basert på egne erfaringer), virkelig prioritere fysisk trening med tanke på skadeforebygging og slik unngå lange skadeavbrekk. For tennis er merkelig slik sett, det kan være veldig vanskelig å komme tilbake etter langt avbrekk. Det er jo f.eks. Thiem et eksempel på, at den veien kan være veldig lang.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»