Nicolai Budkov Kjær

Svar
Il-pirata

Re: Nicolai Budkov Kjær

Legg inn av Il-pirata »

Skal bli morro å følge Nico i Wimbledon. Den serven hans er virkelig et våpen og nettspillet er også sterkt. Bør kunne egne seg for Wimbledon dette her.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Synes vel Kjær har tapt seg ganske mye etter det første settet. Er nok en del nerver, tror jeg.

Men synes generelt han er for dårlig defensivt. Mye å jobbe med. Serven er hans klart største våpen. Solid backhand.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

drazyc skrev: fre jun 30, 2023 6:48 pm Synes vel Kjær har tapt seg ganske mye etter det første settet. Er nok en del nerver, tror jeg.
Henger nok litt sammen med at Viktor har skrudd opp tempo og presisjon. Viktor på sitt beste kan holde følge med Casper en stund også.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Imponerende å komme tilbake på den måten Kjær gjør, at det svinger i løpet av en kamp er bare å forvente. Men imponerende toppnivå og vil tro hard passer han stil bedre.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Dæven ass! Veldig sterkt av Nicolai! Finale 1. juli. Roehampton 2. juli!

drazyc

Legg inn av drazyc »

Sterkt å komme tilbake - men kanskje litt svakt fra Viktor. Han har det med å være for ujevn i spillet.

Enig i at jeg tror Kjær er minst like god på raskere dekker. Fotarbeidet på grus kan forbedres en hel del.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Har sett litt for mange matcher med Viktor hvor det glipper etter tidvis storspill. Føler med han, men der er også forskjellen på han og Casper i avgjørende situasjoner. Uansett Kjær har virkelig noe på touren å gjøre, for Viktor er en stabil challenger spiller. Må bare styre unna alt av college tull nå Kjær og satse...

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Så…. 3-6 3-6. Overrasket over nivået til Simen i dag, trodde ikke han hadde det nivået inne, siden jeg ikke har registrert noe itf / atp aktivitet på flere år. Men er jo et brukbart nivå på collegene tydeligvis! Neste år! 😎

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: lør jul 01, 2023 2:20 pm Så…. 3-6 3-6. Overrasket over nivået til Simen i dag, trodde ikke han hadde det nivået inne, siden jeg ikke har registrert noe itf / atp aktivitet på flere år. Men er jo et brukbart nivå på collegene tydeligvis! Neste år! 😎
Ja han hadde virkelig dagen, samtidig som Nico, ikke var helt på topp. Ikke så rart etter supermatchen i går mot Viktor og halvveis ombord i flyet til Roehampton og Wimbledon.

Ellers må jeg si vi mister det aller meste av norske tennistalenter til skolesystemet i USA og når de har blitt ferdig der så legger de jo opp alle sammen og nå mister vi tennistalentet Emily dit også. :( Få har desverre den gutsen som Casper, Viktor (både Durasovic og Hovland) og forhåpentligvis Nico har og tør å satse og gjøre tennisen (og golf) til en levevei. De fleste får eksamenspapirene og tar imot en trygg jobb.

Men for norsk tennis så fører ikke collegeveien til så mye synes jeg. Når en ser hvor bra Simen spilte i dag og at han kun er 23 år, så er det et tap for sporten at de ikke tør satse profft. College er den trygge veien som uhyre sjeldet fører til sportslig suksess desverre. Mulig de vant noe i USA, men "who cares" For oss som følger tennis er det ATP, WTA og ITF som teller.

Det er derfor jeg setter så stor pris på at vi har en som Viktor, som bærer norsk herre tennis ved siden av Casper og jeg unner han suksess av hele mitt hjerte. Derfor viktig at Nico nå fortsetter på den veien Casper har staket ut og hittil har Nico matchet Casper, for nivået på NM nå, er høyere enn da Casper vant sitt første senior-NM. Og internasjonalt så ligger de i samme løypa og har atpåtill noe av de samme sponsorene.

Dessuten så har vi Ulrikke og Malene som satser for damene, men vi burde hatt fler. Ja, det kan bli noen tøffe år, men gevinsten kan også bli enorm om en lykkes og selv Viktor som enda ikke har fått sjans til å kvale til GS'er klarer jo å få det til å gå rundt på ett vis og det uten et sterkt støtteapparat til å jage sponsorer og slikt. Men skulle han klare å klatre nok på rankingen til å få sjansen i GS'er så blir det en annen økonomisk hverdag for han. Casper er jo "set for life" og behøver aldri bekymre seg for manglende eksamenspapirer fra college.

Jeg har fortsatt et håp om at Andreja Petrovic og Høyeraal vil satse profft etter college, men vi får se, jeg har jo hele tiden hatt håp om at Bratholm skulle gjøre det også. Men nå regner jeg ihvertfall med at Nico overtar Bratholms plass på Davies cup laget og at Nico også blir med på United cup laget i januar sammen med Casper og Viktor. For det bør belønnes at de satser profft og da trenger de den pengetilførselen United cup medfører mye mer enn college-spillere.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Singletrekningen i Roehampton er klar og Nico (ITF Junior 31) møter Jangjun Kim (ITF Junior 46) i første runde. Order og play er enda ikke klart, ei heller doubletrekningen.

Edit: Verdt å nevne at de to har møttes tidligere på grus i J200 Istres i April i år og Nico tapte i en tresetter, 6-4, 5-7, 3-6

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Il-pirata skrev: lør jul 01, 2023 9:18 pm Singletrekningen i Roehampton er klar og Nico (ITF Junior 31) møter Jangjun Kim (ITF Junior 46) i første runde. Order og play er enda ikke klart, ei heller doubletrekningen.

Edit: Verdt å nevne at de to har møttes tidligere på grus i J200 Istres i April i år og Nico tapte i en tresetter, 6-4, 5-7, 3-6
Kampen går på bane 3 som 3. kamp hvor første starter 10.30. (I dag). Har ikke funnet noe stream…. Mange usikkerhetsmomenter her. Underlaget er relativt nytt for begge, men Koreaneren har klart best resultater på hc. En noe tøff oppladning for Nicolai vil jeg også anta vil spille inn.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Jevnt! 6-4 5-7…..

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: søn jul 02, 2023 5:02 pm Jevnt! 6-4 5-7…..
Hvor ser du liveoppdateringen?

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Il-pirata skrev: søn jul 02, 2023 5:12 pm
Bjonte skrev: søn jul 02, 2023 5:02 pm Jevnt! 6-4 5-7…..
Hvor ser du liveoppdateringen?
https://scores.tennisticker.de/gbr/sb.html?tournid=5960

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: søn jul 02, 2023 5:13 pm
Il-pirata skrev: søn jul 02, 2023 5:12 pm
Bjonte skrev: søn jul 02, 2023 5:02 pm Jevnt! 6-4 5-7…..
Hvor ser du liveoppdateringen?
https://scores.tennisticker.de/gbr/sb.html?tournid=5960
Strålende, takker. :D

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Se der ja, servebrudd på gress er alltid bra, spennende.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Brudd!! Yessss! Og bekreftet!!
Sist redigert av Bjonte den søn jul 02, 2023 5:24 pm, redigert 2 ganger totalt.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: søn jul 02, 2023 5:22 pm Brudd!! Yessss!
Og like viktig, konfirmasjon av bruddet, 3-0. :D

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Jada, nytt brudd og 4-0, dette ser bra ut.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Ser uttil at det blir Artur Gea, ranket 21, i neste runde. En av de gode 18-åringene. Nok en tøff kamp.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Ah, så morro at han vant på gress og etter den harde oppladningen og mot en så god motstander. Bra dag for norsk tennis, med tittel til malene også. I morgen møter han 16. seed Arthur Gea som gjorde kort prosess med et engelsk wc i dag.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Karakterbyggende å vinne tresettere!

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: søn jul 02, 2023 5:40 pm Karakterbyggende å vinne tresettere!
Jepp og spesielt etter at hans match på grusen mot samme motstander i April endte i et tresetts tap også, deilig revansje. I morgen blir det Casper sin tur til å bevise gressform også. Men Gea kan bli en hard nøtt for Nico, han har en beste ranking som nummer 8, fra Januar. Bl.a en kvartfinale fra AO i år. Men håpet er at han jo røk ut i første runde i fjorårets Wimbledon og resultatene kan tyde på at han er litt mer en grus/hc spiller enn gress. Så får vi se om Nico finner frem det han viste mot Viktor, for da kan han ta Gea også.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Skal bli morro å få sett Nico i Wimbledon til uka, får bare håpe at han får en bane det streames fra. Han har en knallserv, som egner seg bra på gress og han ser ut til å kunne veksle på å spille flatt og med mer toppsinn også. Men jeg ble en smule bekymret i går da jeg så han stadig slet med de lave slicene fra Bratholm, for spesielt på gress, er slike lave slicer effektivt. På den andre siden, den matchen i går gjorde at han selv sikkert ble oppmerksom på akkurat dette og han kan ha rukket å fått justert litt på akkurat slike backhandreturene, selv om han ikke har hatt lange tiden til forberedelser.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Spennende, Nicolai skal også spille double i Roehampton med svenske Sebastian Eriksson og de møter et engelsk par Frydrych/Weir i morgen på bane 9. siste match.

Nicolai spiller sin singlematch mot Gea, første match på bane 5. kl. 10.30.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Il-pirata skrev: søn jul 02, 2023 11:18 pm Spennende, Nicolai skal også spille double i Roehampton med svenske Sebastian Eriksson og de møter et engelsk par Frydrych/Weir i morgen på bane 9. siste match.

Nicolai spiller sin singlematch mot Gea, første match på bane 5. kl. 10.30.
Norsk svensk double samarbeid har jo funka godt før på gress! Men er litt overrasket av at han er så offensiv at han kjører double også. Haha, 16-åringer, vondter forsvinner på et kvarter!😅
Gea er også rangert blant menn. Atp ranking 834. Han slo for øvrig Viktor i en challenger på grus for ikke så lenge siden.. Mon tro om Viktor blir litt nervøs mot disse ungdommene. Håpet er at spillet til franskmannen ikke er like godt egnet til gress!
3 svensker røyk ut i førsterunden, men de er med i double. Bredde har de vettu, søta bror!

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Bjonte skrev: man jul 03, 2023 6:46 am
Norsk svensk double samarbeid har jo funka godt før på gress! Men er litt overrasket av at han er så offensiv at han kjører double også. Haha, 16-åringer, vondter forsvinner på et kvarter!😅
Gea er også rangert blant menn. Atp ranking 834. Han slo for øvrig Viktor i en challenger på grus for ikke så lenge siden.. Mon tro om Viktor blir litt nervøs mot disse ungdommene. Håpet er at spillet til franskmannen ikke er like godt egnet til gress!
3 svensker røyk ut i førsterunden, men de er med i double. Bredde har de vettu, søta bror!
Ja, Caspers beste Wimbledon, for senior det, husker at svensken var virkelig god fremme ved nettet i de matchene, så det var en bra kombinasjon de to. Ellers ser jeg at tidspinktet for matchen var engelsk tid, så starter vel øyeblikkelig, fin forkamp til Caspers match i dag det og så kan vi avslutte dagen med kveldsmatch for Viktor og den skal han vinne, han er kjempefavoritt ihvertfall. Streamen til den matchen i Troy challenger dukker opp via disse sidene https://www.atptour.com/en/atp-challeng ... llenger-tv og er satt opp til kl. 17.30.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Viktig at han holdt åpningsgamet sitt der Nico, hadde to breakballer imot med en gang. 1-1

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Holdt ja, men ble fort for tøft. La oss se om han ikke spiller seg opp…!

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Blir tøff match for Nico dette. Ser at Gea kommer rett fra en ITF25 og kom seg til andre runden der og tapte mot en spiller rangert 393, men matchen gikk til tre sett. Klatret litt på ATP rankingen til 827. Men Nico holdt serv igjen nå og reduserte til 2-4, han kan snu dette selvsagt, det har vi sett Nico gjøre før.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»