FIFA U-20 VM 2023 i Argentina / UEFA U-17 EM

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

FIFA U-20 VM 2023 i Argentina / UEFA U-17 EM

Legg inn av Jolla »

I Sør-Amerika så pågår årets fotballhøydepunkt for tiden, og dette er tråden for å følge med på turneringen.

I 2019 så var turneringen i Polen og NRK hadde rettighetene. Denne gang så har ingen norsk formidler valgt å kjøpe rettighetene, muligens grunnet at Norge ikke kvalifiserte seg. Norge røyk da i gruppespillet, men Erling Braut Haaland ble toppscorer i turneringen med sine 9 mål. Alle 9 målene ble scoret i en 12-0 seier mot Honduras, mens Norge tapte så det sang mot Uruguay og New Zealand.

I år er man i Argentina og turneringen kan følges via FIFA sine sider. Link til kampene, både kommende og ferdigspilte.

8 av 12 kamper i første runde er allerede ferdigspilte. Ikveld så skal Frankrike, England og Uruguay i aksjon.

Favorittene er The Usual Suspects: Brasil, England, Frankrike, Uruguay, Italia, USA og Argentina. USA er kanskje ikke fullt og helt en av de store tradisjonelt sett, men de har en god generasjon på gang, og har sendt mange av sine beste spillere til turneringen. Argentina inkluderer jeg utelukkende grunnet navnene bakpå draktene, men jeg skal komme tilbake til dem i et annet innlegg.
Hvis jeg skulle ha tippet en vinner før turneringen så ville jeg sagt Brasil. De tapte igår mot Italia, så akkurat nå er de ikke noe oddsfavoritt, men de har en veldig sterk stall selv om Vitor Roque som briljerte i U-20 Copaen i vinter ikke ble sluppet av Athletico Paranaense.

Jeg skal komme tilbake med tre andre planlagte innlegg senere. Ett vil være om Argentina, ett vil være om U-17 EM som også foregår nå, og ett vil være om talenter som jeg synes at kan være interessante å ha et ekstra øye til. Men akkurat nå så må jeg stikke på et ærend.

Edit: Kampene ikveld - bare sånn for at folk har dem.

20:00 - England v Tunisia - Se opp for Alex Scott.
20:00 - Frankrike v Sør Korea - Se opp for kantspillerne til Frankrike.

23:00 - Uruguay v Irak - Jeg er glad i Uruguay, men skal jeg nevne kun én spiller så blir det Fabricio Díaz. Skitt au, følg med på spissparet også! (hvis de spiller med spisspar.)
23:00 - Gambia v Hondura - Ikke se denne kampen.

Edit 2: Link til U-17 EM sine kamper: UEFA.TV

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Tenker å følge litt med her, i hvert fall kampene hvor Chelsea har deltagere. Så dere Chukwuemeka i Englands første kamp? Ikke jeg heller.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Moro med Kendry Paez, @Jolla. Du som har fulgt med mer enn meg på disse turneringene; er han sjeldent god for alderen? Så førsteomgangen sist kamp og 65 i dag. Ser unektelig spennende ut.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Lite aktivitet fra deg her, Jolla. Lurer på om jeg skal se på Santos kl 20.00. Blir du med?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: lør mai 27, 2023 6:55 pm Lite aktivitet fra deg her, Jolla. Lurer på om jeg skal se på Santos kl 20.00. Blir du med?
Jeg prøver å få med meg alle kampene til de store nasjonene (og de sør-amerikanske). Jeg henger 3 dager bak akkurat nå.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Jolla skrev: lør mai 27, 2023 11:11 pm
Inbetweener skrev: lør mai 27, 2023 6:55 pm Lite aktivitet fra deg her, Jolla. Lurer på om jeg skal se på Santos kl 20.00. Blir du med?
Jeg prøver å få med meg alle kampene til de store nasjonene (og de sør-amerikanske). Jeg henger 3 dager bak akkurat nå.
Det er såpass at du ser kampene i reprise, ja.

Jeg skal begynne å følge litt med på Argentina nå. En semi-ITK’er i Chelsea-sfæren mener at vi har speidere på deres kamper for å følge Romero (liten tass) og Redondo. Sistnevnte har vel alle øyner på, men … moro med noen å følge.

Samme konto mener også at vi ser på Marcos Leandro fra Brasil, Quinn Sullivan (Yank) og Adama Bojang. Du har sikkert hatt et par av disse i kikkerten allerede.

Casadei med to nye i går. For en målscorer han er på dette miniputt-nivået. Hjelper at han kom i puberteten som tiåring, sikkert, men han har også gode instinkter i boks samt fantastiske avslutterferdigheter med begge bein og på hodet. Nesten så gode at jeg lurer på om han kunne spilt spiss i et annet liv.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: søn mai 28, 2023 9:26 am
Det er såpass at du ser kampene i reprise, ja.
Jeg er ofte våken om nettene og sover om kvelden, så omtrent 50% av kampene jeg ser (som f.eks. Barcelona og Real Madrid sine) pleier å være i reprise. Det er veldig praktisk å hoppe over pausen, og relativt enkelt å unngå å vite resultatene hvis man tar enkelte forbehold.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Finale på NRK3 nå

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»