Sommerplaner og reise

Svar
The Kwames

Re: Sommerplaner og reise

Legg inn av The Kwames »

Har tenkt å ta 6 uker både i Ghana og Kenya,men jeg blir ikke å reise før enten seint
November 2022,eller Jan/Feb 2023...så jeg stresser ikke med dette nå
får se hva dette Corona driten utarter seg..og vaksineringen der nede,det går jo ikke fort da foreløpig

The Kwames

kibby

Legg inn av kibby »

Tok Norges ferie i sommer (var et par ulike steder), etter en sommer kun hjemme i Oslo i 2020.

Vurderer en utenlandstur (skriveopphold kombinert med ferie på kveldene) rundt høstferien, eller september/oktober. Er fullvaksinert, så tror det skal gå greit. Jeg bruker også fortsatt munnbind hvor enn jeg går med mange mennesker (kollektivt, butikker, kjøpesentre, restauranter etc.)

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Da var 14 dager i favorittbyen Varna for en stund siden. Ubeskrivelig herlig å komme bort på ferie igjen - sette seg på flyet og la tankene også fly. Helt herlig å oppleve den vanlige avlsappende atmosfæren, observere andre mennesker enn de man ser i Norge og å se igjen vante plasser, og ikke minst treffe gamle bekjente.

Dog - det er en by som ikke trenger 14 dager, og en by som er bedre i juni enn i august. August er feriemåneden til bulgarere også, og det blir ganske fullt overalt. Ikke minst på de mest populære restaurantene. Dessuten - etter en ukes tid savner man litt mer "siviisasjon" - som en restaurant som konsekvent har god mat, god service og er stødig på det de holder på med. Det kan fort bli en ny tur til neste år, men da i kombo med et annet sted - kanksje jeg henter opp igjen planene fra i fjor sommer, da jeg skulle starte på Sicilia og avslutte i Varna.

I høst følger jeg litt med på smittetallene og håper på å få meg en tur uti oktober en gang. Ser litt på hotellpriser og sånt også. F.eks. ser Paris ut til å ha senket prisene en del, mens en by som f.eks. Hamburg fortsatt er relaltivt høyt priset.

Er det noen som vet om det finnes en oversikt over hvilke land/byer som eventuelt har justert seg her som følge av panademien. Paris har jo normalt mange asiatiske turister som nå er borte....

For mer langsiktige planer utelukker jeg eksotiske land (Kenya, Colombia etc) i vinter-vår, selvsagt. Men jeg begynner å tenke på at med vaksineringen kan det kanskje være mulig å komme seg langt av gårde til mer "siviliserte" land - tenker først og fremst på Japan, som frister mer enn USA. USA kan også være aktuelt. I alle fall greit å ha noe å drømme om.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Dagens meldinger fra venner og familie i Bangkok er oppløftende.
Det meste i vårt distrikt er gjenåpnet, livet går mye sin vante gang.

Montro om det kan manifestere seg til noe konkret.....altså å ta turen rundt eller etter årsskiftet og tilbringe en måned der, slik vi har gjort så mange ganger før?
Lenge siden nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Reise & Reisetips»