USS Gerald R. Ford til Oslo

Svar
Henningsen

Re: USS Gerald R. Ford til Oslo

Legg inn av Henningsen »

Kul_Djevel skrev: tor mai 25, 2023 8:33 pm
Folk er virkelig idioter. Finnes ikke håp for menneskeheten lenger!
Har du ikke funnet ut av dette før nå?
😋

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Kul_Djevel skrev: tor mai 25, 2023 8:33 pm https://www.dagbladet.no/nyheter/skuely ... s/79369439

Pga en jævla båt!

Folk er virkelig idioter. Finnes ikke håp for menneskeheten lenger! blir bare dummere og dummere
Er det ikke bra at folk kommer seg ut da. Klarer ikke helt skjønne de som hisser seg opp over dette.
Dvs. akkurat det å kjøre ditt burde man jo forstå ikke var så merkelig. Men media er også flinke til å overdrive ting.
Det var køkaos i Drøbak etter skipet hadde passert. Men tross alt snakk om kanskje 30-40 minutter. Ingen dør av det :-)

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

De er ikke enkle å senke disse skipene...

The U.S. Navy knows this from experience. In 2005, the Navy itself targeted the decommissioned carrier America in order to determine just how much punishment the vessel could withstand before slipping beneath the waves.

"The ship was pummeled by explosions both above and below the waterline," The War Zone reporter Tyler Rogoway explained in 2018. "After nearly four weeks of these activities, the carrier was scuttled. On May 14, 2005, the vessel's stern disappeared below the waterline and the ship began its voyage to the seafloor."

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Kul_Djevel skrev: tor mai 25, 2023 8:33 pm https://www.dagbladet.no/nyheter/skuely ... s/79369439

Pga en jævla båt!

Folk er virkelig idioter. Finnes ikke håp for menneskeheten lenger! blir bare dummere og dummere
Nå er vel dette noe mer enn kun en jævla båt... men ja, folk er dummere enn brød.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Kongemannen skrev: tor mai 25, 2023 8:37 pm Sjømannslivet har tapt seg noe voldsomt. Før hadde en kassevis med øl på lugaren , det var grilling og ølfest hver søndag. Når en lå inne var det ofte bar besøk med kvinner øl og sang.
:lol:

de fleste amerikanske marinefolk er jo veldig skikkelige og hyggelige typer, gjerne litt svigermors drøm eller familiefedre-typer. Det er jo morsomt at folk forventer at det skal bli aya napa-tilstander i Oslo.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Falcon skrev: tor mai 25, 2023 9:01 pm
Kongemannen skrev: tor mai 25, 2023 8:37 pm Sjømannslivet har tapt seg noe voldsomt. Før hadde en kassevis med øl på lugaren , det var grilling og ølfest hver søndag. Når en lå inne var det ofte bar besøk med kvinner øl og sang.
:lol:

de fleste amerikanske marinefolk er jo veldig skikkelige og hyggelige typer, gjerne litt svigermors drøm eller familiefedre-typer.
De ser vel også stort sett ut som Jimmy Dean. Har du sett dette på film?

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Kongemannen skrev: tor mai 25, 2023 8:37 pm Sjømannslivet har tapt seg noe voldsomt. Før hadde en kassevis med øl på lugaren , det var grilling og ølfest hver søndag. Når en lå inne var det ofte bar besøk med kvinner øl og sang.
Har det vært slik i sjøforsvaret også eller?

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

greyserpent skrev: tor mai 25, 2023 8:51 pm De er ikke enkle å senke disse skipene...

The U.S. Navy knows this from experience. In 2005, the Navy itself targeted the decommissioned carrier America in order to determine just how much punishment the vessel could withstand before slipping beneath the waves.

"The ship was pummeled by explosions both above and below the waterline," The War Zone reporter Tyler Rogoway explained in 2018. "After nearly four weeks of these activities, the carrier was scuttled. On May 14, 2005, the vessel's stern disappeared below the waterline and the ship began its voyage to the seafloor."
Har vært ombord på USS America (CV-66), og selv det var et imponerende skue. Noe mindre enn Ford, men fortsatt godt over 300m.

William_S

Legg inn av William_S »

Kongemannen skrev: tor mai 25, 2023 8:37 pm Sjømannslivet har tapt seg noe voldsomt. Før hadde en kassevis med øl på lugaren , det var grilling og ølfest hver søndag. Når en lå inne var det ofte bar besøk med kvinner øl og sang.
Tja i nyere tid har vel sikkerhet gått foran tenker jeg, kjenner noen som har vært på sjøen i nyere tid - absolutt alkoholforbud når man er ombord. Og dette kan jo fort være en 4-6 uker.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

pfrog567 skrev: tor mai 25, 2023 9:24 pm
Kongemannen skrev: tor mai 25, 2023 8:37 pm Sjømannslivet har tapt seg noe voldsomt. Før hadde en kassevis med øl på lugaren , det var grilling og ølfest hver søndag. Når en lå inne var det ofte bar besøk med kvinner øl og sang.
Har det vært slik i sjøforsvaret også eller?
De var øl og whisky på banjer og lugarer, ja - greit så lenge det var skjult. Det var ikke mye grilling, men mye drikking. Noen steder var det forventningsfulle jenter - mest åpenbart i Geiranger våren 1988 - da en MTB-skvadron ankom og de unge jentene som jobbet på hotellene hadde jo fri om kvelden... Kan ikke fortelle alt om dette - men jeg husker at skvadronssjefen ble veldig full, pissa i sjøen og ropte om Glasnost ! Og det siste ble jo det i hvert fall, men nå er tidene endret igjen...

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

pfrog567 skrev: tor mai 25, 2023 9:24 pm
Kongemannen skrev: tor mai 25, 2023 8:37 pm Sjømannslivet har tapt seg noe voldsomt. Før hadde en kassevis med øl på lugaren , det var grilling og ølfest hver søndag. Når en lå inne var det ofte bar besøk med kvinner øl og sang.
Har det vært slik i sjøforsvaret også eller?
Ja. For mange tiår siden når jeg var på bøljan blå hadde vi flytende godsaker på lugarene, og med offiserenes velsignelse. Men vi drakk ikke når vi var på sjøen, kun trygt ved havn. Tror jeg i det minste 8-)

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

DoktorS skrev: tor mai 25, 2023 9:27 pm
pfrog567 skrev: tor mai 25, 2023 9:24 pm
Kongemannen skrev: tor mai 25, 2023 8:37 pm Sjømannslivet har tapt seg noe voldsomt. Før hadde en kassevis med øl på lugaren , det var grilling og ølfest hver søndag. Når en lå inne var det ofte bar besøk med kvinner øl og sang.
Har det vært slik i sjøforsvaret også eller?
De var øl og whisky på banjer og lugarer, ja - greit så lenge det var skjult. Det var ikke mye grilling, men mye drikking. Noen steder var det forventningsfulle jenter - mest åpenbart i Geiranger våren 1988 - da en MTB-skvadron ankom og de unge jentene som jobbet på hotellene hadde jo fri om kvelden... Kan ikke fortelle alt om dette - men jeg husker at
skvadronssjefen ble veldig full, pissa i sjøen og ropte om Glasnost! Og det siste ble jo det i hvert fall, men nå er tidene endret igjen...
:lol:

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

pfrog567 skrev: tor mai 25, 2023 9:24 pm
Kongemannen skrev: tor mai 25, 2023 8:37 pm Sjømannslivet har tapt seg noe voldsomt. Før hadde en kassevis med øl på lugaren , det var grilling og ølfest hver søndag. Når en lå inne var det ofte bar besøk med kvinner øl og sang.
Har det vært slik i sjøforsvaret også eller?
Blant offiserene er (eller var i alle fall) det mye festing, men da kun på land.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Det er nok opptil flere i denne tråden som kunne gått rett inn i en ny-innspilling av Fleksnes-episoden "Rotbløyte".

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Folk_flesk skrev: tor mai 25, 2023 10:48 pm Det er nok opptil flere i denne tråden som kunne gått rett inn i en ny-innspilling av Fleksnes-episoden "Rotbløyte".
LOL. Tenkte på litt av det samme selv. Klassisk episode det.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Så ikke diskusjonen. Men han militæreksperten på Debatten mente jo at det var atomvåpen om bord.
Delvis pga. samme argumentasjon som noen her på forumet at det har ingen hensikt å bruke dette skipet uten å fullt ut utruste det.
Jeg antar argumentasjonen hans også bygger mer på enn dette.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: tor mai 25, 2023 8:33 pm Pga en jævla båt!
Det er et skip, ikke en båt, og skal visstnok være et imponerende skue. Det er det samme når folk tiltrekkes av spesielle biler, fly osv. Helt naturlig og har selvfølgelig ikke noe med dumskap å gjøre.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

greyserpent skrev: tor mai 25, 2023 8:55 pm Nå er vel dette noe mer enn kun en jævla båt... men ja, folk er dummere enn brød.
Er man også dummere enn brød når folk valfarter til bil og båtmesser? Eller drar til flyplassen der verdens største fly tar av eller lander? Eller dersom et Concorde skulle melde sin ankomst?

Sisyfos

Legg inn av Sisyfos »

VivaLV skrev: tor mai 25, 2023 11:37 pm Men han militæreksperten på Debatten mente jo at det var atomvåpen om bord.
Og han har sikkert rett. Amerikanerne har neppe plukket vekk atomvåpnene bare for å anløpe havn i Norge. Så denne tåpen av en forsvarsminister som vi har hadde stått seg bedre på å si at han ikke vet om det er atomvåpen om bord i stedet for å stå og regelrett lyve og nærmest påstå at det ikke er det.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Sisyfos skrev: fre mai 26, 2023 4:32 am
VivaLV skrev: tor mai 25, 2023 11:37 pm Men han militæreksperten på Debatten mente jo at det var atomvåpen om bord.
Og han har sikkert rett. Amerikanerne har neppe plukket vekk atomvåpnene bare for å anløpe havn i Norge. Så denne tåpen av en forsvarsminister som vi har hadde stått seg bedre på å si at han ikke vet om det er atomvåpen om bord i stedet for å stå og regelrett lyve og nærmest påstå at det ikke er det.
Mulig det er en grunn til at den ikke har lagt til kai, og ankret opp i stedet? Uten at jeg vet noe mer enn andre.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Fernandovonarb skrev: fre mai 26, 2023 5:29 am
Sisyfos skrev: fre mai 26, 2023 4:32 am
VivaLV skrev: tor mai 25, 2023 11:37 pm Men han militæreksperten på Debatten mente jo at det var atomvåpen om bord.
Og han har sikkert rett. Amerikanerne har neppe plukket vekk atomvåpnene bare for å anløpe havn i Norge. Så denne tåpen av en forsvarsminister som vi har hadde stått seg bedre på å si at han ikke vet om det er atomvåpen om bord i stedet for å stå og regelrett lyve og nærmest påstå at det ikke er det.
Mulig det er en grunn til at den ikke har lagt til kai, og ankret opp i stedet? Uten at jeg vet noe mer enn andre.
Den har ikke lagt til kai fordi den går for dypt under vann. Den ville satt seg fast.

Forøvrig er jeg enig i at alle som uttaler seg burde si at de ikke vet om det er atomvåpen om bord,

Baldor

Legg inn av Baldor »

Eksperter uttaler at smertegrensen for Russland går ved Tromsø når det gjelder hangarskipets seilas langs norskekysten.

Da går jeg ut fra at smertegrensen for Norge og Nato også går ved Tromsø, når det gjelder russiske hangarskips aktiviteter i Norskehavet ?

Ved et tilfelle hadde russerne øvelse med simulerte flyangrep, fra et hangarskip, mot oljeinstallasjonen på sokkelen. Jeg husker ikke om det var noen protester fra norske myndigheter den gang.

SirJames

Legg inn av SirJames »

TerryMcDermott skrev: tor mai 25, 2023 4:57 pm --- Folk er virkelig idioter....
Hva får deg til å mene at det er greit å ta deg inn på eiendommen til folk bare for å se et hangarskip?
https://www.dagbladet.no/nyheter/verste ... i/79364244
De hadde jeg fått jaget bort temmelig kjapt, om jeg så hadde måttet leie inn et par illsinte bikkjer. De frekke svina tok seg til og med til rette i hagemøblene. Hadde dette vært i USA, hadde de blitt jaget vekk med skarpladde automatvåpen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

JauKaninen skrev: tor mai 25, 2023 5:11 pm Jeg forstår ikke helt poenget med denne artikkelen, men jeg setter pris på et par nakne damerumper selvsagt..

https://www.dagbladet.no/nyheter/overru ... m/79358038
Vel, nevnte rumper er vel i beste fall 4/10, så etter min mening er hele artikkelen bare vås fra ende(!) til annen 8-)

Brukeravatar
BBQsaus
Innlegg: 304

Legg inn av BBQsaus »

Noen her som har båt som har vært utpå å kikket? Vurderer å ta turen iløpet av helgen, men gidder ikke hvis det er 500m grense og man ikke får sett skipet på litt nært hold

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

SirJames skrev: fre mai 26, 2023 11:52 am
TerryMcDermott skrev: tor mai 25, 2023 4:57 pm --- Folk er virkelig idioter....
Hva får deg til å mene at det er greit å ta deg inn på eiendommen til folk bare for å se et hangarskip?
https://www.dagbladet.no/nyheter/verste ... i/79364244
De hadde jeg fått jaget bort temmelig kjapt, om jeg så hadde måttet leie inn et par illsinte bikkjer. De frekke svina tok seg til og med til rette i hagemøblene. Hadde dette vært i USA, hadde de blitt jaget vekk med skarpladde automatvåpen.
Øyfolket får prøve å gjøre det beste ut av det: Selg is, pølser og brus :)

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

BBQsaus skrev: fre mai 26, 2023 11:55 am Noen her som har båt som har vært utpå å kikket? Vurderer å ta turen iløpet av helgen, men gidder ikke hvis det er 500m grense og man ikke får sett skipet på litt nært hold
500 m grensen varer nok til skipet seiler ut igjen.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1719

Legg inn av JauKaninen »

SirJames skrev: fre mai 26, 2023 11:54 am
Vel, nevnte rumper er vel i beste fall 4/10, så etter min mening er hele artikkelen bare vås fra ende(!) til annen 8-)
Smaken er som baken

Jau, finnes nok bedre der ute. Men min egen er nok litt i overkant stor, så skal være forsiktig med å kritisere andres :lol:

Brukeravatar
Soteria
Innlegg: 274

Legg inn av Soteria »

Dagbladet tar vel rutinemessig kontakt med ulike naturistgrupper, for å kunne lage sine saker om "naken-sjokk".

Noen er bekymret for videre tilstedeværelse av USA i Norge. Da er det bare å servere dem sauehoder, eller sørge for å spise sauehode i deres nærhet. Da dette skal være en barbarisk aktivitet for amerikanerne, og får dem til å flykte.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

BBQsaus skrev: fre mai 26, 2023 11:55 am Noen her som har båt som har vært utpå å kikket? Vurderer å ta turen iløpet av helgen, men gidder ikke hvis det er 500m grense og man ikke får sett skipet på litt nært hold
Det er ikke 500 m grense når den ligger for anker, grensen er 1000 m. 500 m var bare når den seilte.
https://www.oslohavn.no/no/aktuelt/amer ... oker-oslo/

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»