Side 1 av 1

Telenors kommunikasjon med kunder.

Lagt inn: ons mai 24, 2023 10:44 pm
av HB4596
Denne gangen: Telenor, nettvern og AI.

Som sikkert mange har fått merke så har Telenor innført nettvern+ med de konsekvenser at mye eller det meste er blokkert avhengig hva man driver med.
Man får ikke et valg om å fortsette etter en advarsel. Det er totalblokk, det er ikke mulig å komme rundt.

Telenor har en løsning på problemet etter å ha klikket på linken 20 ganger, da får man beskjed om å logge på routeren og gjøre ditt og datt.
Men løsningen er ikke mulig å få gjennomført med den routeren. Så hva gjør man? Jo man logger på mine sider hos Telenor. Hva finner man der?
En ungjennomtrengelig mur som man ikke kommer rundt. Ingen mulighet for å sende et skjema, ingen mail-adresse. ingenting for kommunikasjon.
Heldigvis ligger det en chatbo Telmi nederst i hjørnet, klar til bruk.

Her snakker vi: En AI som ser ut til å være programmert i forrige årtusen. En AI som ikke husker mer en setning ad gangen.
En AI som ikke vet hva en feilsituasjon kan gjøre, for den er kun programmert for å hjelpe til selvhjelp med løsninger som kanskje ikke alle har.
Vel totalt ubrukelig minutter ble brukt på Telmi.

Jeg gir opp. Det blir snart en annen leverandør som tar seg bryet med å ha kunder.


HB

► Show Spoiler

Re: Telenors kommunikasjon med kunder.

Lagt inn: ons mai 31, 2023 9:47 pm
av rodi
Telmi er ingen AI, og er stort sett helt håpløs i likhet med alle andre tilsvarende chatbotter.
Jeg ville ringt inn når vanlig kundeservice er åpent, mulig de kan skru det av for deg der.

Jeg har selv Telenor-bredbånd, men har faktisk ikke merket noe til dette selv. Mulig det ikke ble aktivert automatisk for meg, eller så har jeg bare ikke gått inn på noen nettsider som dette filteret blokkerer.
Hvis det er et DNS-filter er det jo enkelt å komme seg utenom, sett f.eks en av Google sine DNS tjenere; 8.8.8.8 eller 8.8.4.4.