2023 Roland Garros

Svar
drazyc

Re: 2023 Roland Garros

Legg inn av drazyc »

Shapovalov er ingen grusspiller, så dette blir nok dessverre en søvnpille.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Shapo fikk inn et game 😅

UK1902

Legg inn av UK1902 »

drazyc skrev: fre jun 02, 2023 9:02 pm Shapovalov er ingen grusspiller, så dette blir nok dessverre en søvnpille.
Tror faktisk ikke dette har så mye med underlaget å gjøre. Shapovalov har vist at han kan spille god grustennis flere ganger, men klarer ikke holde nivået lenge nok og ender alltid opp med å slå masse feil mot spillere som klarer å få han til å slå ekstra slag. Blitt en dårligere spiller de siste åra

drazyc

Legg inn av drazyc »

UK1902 skrev: fre jun 02, 2023 9:04 pm
drazyc skrev: fre jun 02, 2023 9:02 pm Shapovalov er ingen grusspiller, så dette blir nok dessverre en søvnpille.
Tror faktisk ikke dette har så mye med underlaget å gjøre. Shapovalov har vist at han kan spille god grustennis flere ganger, men klarer ikke holde nivået lenge nok og ender alltid opp med å slå masse feil mot spillere som klarer å få han til å slå ekstra slag. Blitt en dårligere spiller de siste åra
Han er klart bedre på raskere dekker, spesielt på gress har han veldig bra resultater. Slangene hans er ikke så effektive på grus. Men enig i at han har hatt en negativ utvikling de siste par årene. Jeg føler litt at tennisen har løpt litt fra han. Har ikke hengt helt med på utviklingen og ikke forbedret noen av sine svakheter.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Hurkacz får aldri nok av femsettere og er i sin tredje strake nå. Vinneren får uansett bank av Novak i neste, så utfallet er kanskje ikke så viktig.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Så ble det Varillas. Moro for peruaneren, som gjør sitt suverent beste GS-resultat i en alder av 27 år. Han har for meg alltid fremstått som en ganske farlig spiller på sitt beste, så jeg er ikke så overrasket egentlig. Han har testet noen veldig gode spillere tidligere. Men Djokovic blir nok for tøft.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: fre jun 02, 2023 11:14 pm Så ble det Varillas. Moro for peruaneren, som gjør sitt suverent beste GS-resultat i en alder av 27 år. Han har for meg alltid fremstått som en ganske farlig spiller på sitt beste, så jeg er ikke så overrasket egentlig. Han har testet noen veldig gode spillere tidligere. Men Djokovic blir nok for tøft.
Moro for alle, vil jeg si. Hurkacz er jo sovemedisin deluxe. Beveger seg rundt der som et dovendyr.

Ellers litt gøy at Musetti og Alcaraz vant med samme settsifre (dog ikke i samme rekkefølge) mot hhv. Norrie og Shapo, som begge er venstrehendte. Var litt opptatt med andre ting i går kveld, så fikk ikke sett så mye av disse kampene, men jeg så de fem første gamene av 2. sett mellom Alcaraz og Shapo, da kanadieren først kasta bort et break med tre dobbeltfeil, for så å bryte igjen og ta tre på rappen. Da spilte han helt guddommelig, som han gjør på sitt beste. Men ingenting varer evig med det spillet der, og Alcaraz har så tungt motspill at det måtte gå som det gikk til slutt. Vet ikke helt hvordan Shapo skal vinne så mye mer med den måten han spiller på. Er jo en sjokkfaktor å møte og ekstremt effektivt når det sitter, men over tid på grus går det i hvert fall ikke. Har tro på at han kan fortsette å gjøre det bra på Wimbledon og gresset for øvrig, men utover det tror jeg det bare blir sporadiske gode resultater.

Veldig spent på den kampen mellom de to ungguttene. Kan bli et voldsomt godt oppgjør, men Musetti er avhengig av å bevare formen sin inn i den kampen, ellers vinner Alcaraz lett med sitt høyere bunnivå.

spårt

Legg inn av spårt »

Skraevadottir skrev: lør jun 03, 2023 9:38 am Veldig spent på den kampen mellom de to ungguttene. Kan bli et voldsomt godt oppgjør, men Musetti er avhengig av å bevare formen sin inn i den kampen, ellers vinner Alcaraz lett med sitt høyere bunnivå.
Bunnivået blir nok avgjørende, ja. Musetti vant forrige oppgjør i Hamburg i fjor, men det i best av 3.

Heia Alcaraz, håper han slår ut enhånds-backhandene én etter én etter én. I utgangspunktet heier jeg alltid litt ekstra på spillere med enhånds-backhand, men Alcaraz' tennis er altså så jævla underholdende.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

spårt skrev: lør jun 03, 2023 10:05 am
Skraevadottir skrev: lør jun 03, 2023 9:38 am Veldig spent på den kampen mellom de to ungguttene. Kan bli et voldsomt godt oppgjør, men Musetti er avhengig av å bevare formen sin inn i den kampen, ellers vinner Alcaraz lett med sitt høyere bunnivå.
Bunnivået blir nok avgjørende, ja. Musetti vant forrige oppgjør i Hamburg i fjor, men det i best av 3.

Heia Alcaraz, håper han slår ut enhånds-backhandene én etter én etter én. I utgangspunktet heier jeg alltid litt ekstra på spillere med enhånds-backhand, men Alcaraz' tennis er altså så jævla underholdende.
Jeg ser på det som en vinn-vinn-situasjon. Elsker å se Musetti spille, så hadde vært gøy om han tok det også. Samme gjelder for så vidt Tsitsipas, selv om jeg likte ham bedre før. Det viktigste for meg er at vi får gode oppgjør framover, og at vi får en spiller som kan utfordre Djoko i semien (tar det for gitt at han går dit nå, selv om Khachanov muligens kan gi han litt kamp i en eventuell kvart, men ikke mer enn å ta kanskje ett sett). Det sistnevnte ser jeg imidlertid for meg at først og fremst er Alcaraz. Musetti skal normalt sett være for ujevn og kanskje heller ikke ha fysikken til å gå hele veien, mens Tsitsipas har alle komponentene borts. fra det mentale på plass. Det er nok Alcaraz som er mannen som må ta ut Djoko her.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

For et poeng av Rune. Olivieri fremstår som en skikkelig solid grusspiller altså.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Lew_Ashby skrev: lør jun 03, 2023 1:57 pm For et poeng av Rune. Olivieri fremstår som en skikkelig solid grusspiller altså.
Absolutt, men ser ut til å mangle våpnene. Kun 175 cm høy også, så det kan forklare litt.

Ser ellers at Rybakina har trukket seg fra dameturneringa. Leser at hun ikke har sovet på to netter og har feber.

startelver

Legg inn av startelver »

Danskene elsker sin Rune. Er bare å bli vant til dette udyret. Leder 2-0.

https://www.bt.dk/tennis/live-rune-i-ren-opvisning

drazyc

Legg inn av drazyc »

Etcheverry er en skikkelig hard negl på grus. Beveger seg glimrende og har en bra backhand. 2-0 mot Coric, og jeg tipper han tar det i tre. Tror han kan nå kvart her, kanskje semi.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: lør jun 03, 2023 3:10 pm Etcheverry er en skikkelig hard negl på grus. Beveger seg glimrende og har en bra backhand. 2-0 mot Coric, og jeg tipper han tar det i tre. Tror han kan nå kvart her, kanskje semi.
Spent på det neste settet. Coric har jo en tendens til å bli involvert i femsettere, vinner dem ganske ofte også. Men Etcheverry er spennende. Er jo en høy kar også. Men hvis han går videre her, tror jeg han må unngå Zverev for å ha noen sjanse på semi. Alle de andre har han nok en bra sjanse mot.

Ser ellers at han er født samme dato som meg. Riktignok et tosifra antall år etterpå. :p

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: lør jun 03, 2023 3:20 pm
drazyc skrev: lør jun 03, 2023 3:10 pm Etcheverry er en skikkelig hard negl på grus. Beveger seg glimrende og har en bra backhand. 2-0 mot Coric, og jeg tipper han tar det i tre. Tror han kan nå kvart her, kanskje semi.
Spent på det neste settet. Coric har jo en tendens til å bli involvert i femsettere, vinner dem ganske ofte også. Men Etcheverry er spennende. Er jo en høy kar også. Men hvis han går videre her, tror jeg han må unngå Zverev for å ha noen sjanse på semi. Alle de andre har han nok en bra sjanse mot.

Ser ellers at han er født samme dato som meg. Riktignok et tosifra antall år etterpå. :p
Jøss, han er faktisk 196 cm. Han beveger seg helt utrolig godt til å være så høy.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Går mot seier for både Etcheverry og Jarry her.

spårt

Legg inn av spårt »

Iga Swiatek på grus er brutale greier. Bagel i første runde, ny bagel i andre runde, nå like gjerne dobbel bagel i tredje runde.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Fritz-Cerundolo er tamme saker så langt. Mye feil fra begge to. Men tipper Fritz vinner til slutt, siden han har mest erfaring. Dette nivået holder uansett ikke mot Rune i neste.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

spårt skrev: lør jun 03, 2023 4:28 pm Iga Swiatek på grus er brutale greier. Bagel i første runde, ny bagel i andre runde, nå like gjerne dobbel bagel i tredje runde.
Ganske greit det, ja. Egentlig ikke så uventa når det gjelder Swiatek. Er vel ingen annen spiller gjennom moderne tennishistorie som har høyere (påføre) bagel-rate enn henne.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Tok seg opp på slutten av det settet! Cerundolo har hevet seg betraktelig. Tror han tar dette nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: lør jun 03, 2023 6:33 pm Tok seg opp på slutten av det settet! Cerundolo har hevet seg betraktelig. Tror han tar dette nå.
Det gjorde han. Fikk sett litt av slutten, og det virka fortjent slik jeg kunne se ut fra spillet.

Da har vi bare to tredjerundekamper igjen på herresida, samt en på damesida.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: lør jun 03, 2023 7:28 pm
drazyc skrev: lør jun 03, 2023 6:33 pm Tok seg opp på slutten av det settet! Cerundolo har hevet seg betraktelig. Tror han tar dette nå.
Det gjorde han. Fikk sett litt av slutten, og det virka fortjent slik jeg kunne se ut fra spillet.

Da har vi bare to tredjerundekamper igjen på herresida, samt en på damesida.
Veldig fortjent. En treg start, slik vi ofte ser med argentineren, men det ble tydelig utover i andre sett at han var den beste grusspilleren der ute. Blir spennende mot Rune. Tror han kan gi dansken litt kamp, for han har et stort spill. Men han faller litt ut av det innimellom, og det er kostbart mot de beste. Og serven er ikke mer enn ok (god kickserve).

drazyc

Legg inn av drazyc »

Rune og Cerundolo har bare møttes en gang, i en Challenger-turnering på grus sommeren 2019, da Rune kun var 16 år. Det ble seier til Cerundolo i to sett. Men det sier nok ikke så mye. :)

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: lør jun 03, 2023 7:40 pm
Skraevadottir skrev: lør jun 03, 2023 7:28 pm
drazyc skrev: lør jun 03, 2023 6:33 pm Tok seg opp på slutten av det settet! Cerundolo har hevet seg betraktelig. Tror han tar dette nå.
Det gjorde han. Fikk sett litt av slutten, og det virka fortjent slik jeg kunne se ut fra spillet.

Da har vi bare to tredjerundekamper igjen på herresida, samt en på damesida.
Veldig fortjent. En treg start, slik vi ofte ser med argentineren, men det ble tydelig utover i andre sett at han var den beste grusspilleren der ute. Blir spennende mot Rune. Tror han kan gi dansken litt kamp, for han har et stort spill. Men han faller litt ut av det innimellom, og det er kostbart mot de beste. Og serven er ikke mer enn ok (god kickserve).
Ja, han brukte den kickserven en del med god effekt, så vidt jeg kunne se. Fritz har ingen dårlig backhand heller, særlig på defensiven, så det lover godt. Men som du sier, Rune er favoritt. Har jo også litt mer variasjon enn Fritz, så han kan nok finne flere måter å vinne på om han skulle slite i grunnlinjeduellene.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Veldig bra match mellom Zverev og Tiafoe i går kveld/natt. Litt nervøst til tider, men stort sett knallbra spill og ikke minst en rekke spektakulære poeng fra begge to. Zverev nærmer seg det nivået han var på før han ble skadet i fjor.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Sonego Kachanov i en jevn 3.sett nuh 1-1

Sonego har 6-5 i game i 3.sett nå

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Pavlyuchenkova videre til kvartfinale. Fint å ha henne tilbake i godt, gammelt slag. Var jo ansett som et av de store talentene av de som er født litt etter generasjonen med Sharapova osv. Har selvsagt hatt mye suksess med en del titler og gode resultater i GS og andre store turneringer, men hun mangler den store tittelen. Gjorde et bra comeback da hun var i finalen på RG for et par år siden, men etter det har det vært en del skader. Fyller 32 år i sommer, så en voksen tennisspiller, men ikke gammel ennå.

Genial

Legg inn av Genial »

Sonego misser settball på egen serve i tredje sett og klapper fullstendig sammen i fjerde. Kan vel kalles en solid choke fra italieneren, som var en brukbar favoritt etter første settet. Trengte ett game til fra han for å få inn overspill på oddsen, så blir neppe noe julekort på han i år.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Fikk ikke sett noe tennis før i dag, men kom hjem nå til avgjørelsen mellom Khachanov og Sonego. Russeren vinner i fire etter å ha tapt første klart. Har to GS-semifinaler på rad før dette, og nå er han altså i minimum kvart. Blir vel stopp der mot Djokovic, men uansett en som virkelig leverer sitt beste når det er best av fem. Rundt 70 % vinnerprosent i GS, samme som f. eks Tsitsipas. Så det er imponerende, og han har virkelig hevet seg de siste par sesongene etter at han ikke greide å følge opp etter den overraskende Masters-seieren i Paris i 2018.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Den eneste kampen som det virkelig skinner av i dag, er Alcaraz mot Musetti. Er litt ambivalent der. På en måte har jeg veldig sansen for Musetti, så det hadde vært gøy om han overrasket og vant kampen. På den annen side vil det være et stort tap for turneringen om Alcaraz ryker, og jeg vil jo gjerne se en semi mellom han og Djokovic.

Får dessverre ikke sett noe særlig av den.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»