2023 Roland Garros

Svar
Skraevadottir

Re: 2023 Roland Garros

Legg inn av Skraevadottir »

Mehell skrev: fre jun 09, 2023 5:05 pm
Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 5:00 pm
LittleSteven skrev: fre jun 09, 2023 4:59 pm

Word, ganske biased kommentering. Minner meg om 2008-finalen i Wimbledon.
På ingen måte. Det er fordi Alcaraz ligger under og har muligheter til å komme tilbake, så han kommenterer etter dramaturgien i kampen. Hørte du ikke nøyaktig det samme da Tsitsipas kom tilbake mot nettopp Alcaraz i kvarten?
Pleier ikke å ha norsk kommentering. Men han var slik fra før kampen startet, og det er ganske lett å legge merke til.
Og en kommentator skal være nøytral uansett hvordan en kamp utspiller seg, selvfølgelig med mindre det er en norsk spiller.
Han er absolutt nøytral. Jeg har hørt kanskje 500 kamper med Olsen som kommentator og aldri tenkt noe annet. Skaff deg litt ordentlig grunnlag i stedet for å ta ting ut av sammenheng basert på noen få poeng i en kamp. Han er entusiastisk og kommenterer ut fra dramaturgi, som sagt. Det hører du hvis du ikke legger vondvilja til!

Mehell

Legg inn av Mehell »

Olmbas skrev: fre jun 09, 2023 5:03 pm Carlos er en fin fyr, noe jeg er sikker på Novak også er..
Alcaraz fremstår i hvert fall som en sympatisk fyr. Djokovic har vel sine svin og historier som gjør at det er mulig å være litt usikker.
Men regner med at begge kan være trivelige i omgang med fans.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

For et nivå, altså. Begge driver hverandre coast to coast og varierer med spin, hastighet og lengde. Så høy kvalitet.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Kommer Ruud i gang før 2000?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 5:03 pm
LeSorcier skrev: fre jun 09, 2023 5:02 pm
Mehell skrev: fre jun 09, 2023 4:54 pm

Norske kommentatoren er ganske dårlig etter min mening. Og det er veldig tydelig at han holder med Alcaraz.
Enig. De har en lang vei å gå før de kan måle seg med en del norske fotballkommentatorer, som virkelig er pur klasse. Jeg tenker først og fremst på Morten Langli, Simen Stamsø Møller, Marius Skjelbæk og Jesper Mathisen.
Gud bedre, jeg håper dette er ironi.
Morten Langli har vært en favoritt siden begynnelsen av 00-tallet. Han gjorde sakene sine bra som TdF-kommentator, men det var først da han begynte å kommentere La Liga for TV2 Zebra (TV2 Xtra, het vel kanalen på den tiden) jeg virkelig fikk øynene opp for dette unikumet. Det var alltid noe som manglet på lørdagskveldene om jeg ikke fikk høre "Morten Langli takker for følget - på gjensyn!", rett før midnatt.

Stamsø Møller, Skjelbæk og Mathisen har jo kommet i de senere år, men av "de nye" er dette de absolutt mest kunnskapsrike vi har. De er også veldig behagelige å høre på.
Sist redigert av LeSorcier den fre jun 09, 2023 5:19 pm, redigert 2 ganger totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

For en match. For et drama.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 5:11 pm For et nivå, altså. Begge driver hverandre coast to coast og varierer med spin, hastighet og lengde. Så høy kvalitet.
Ruud har ikke en sjanse mot noen av disse hvis dette er nivået i finalen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LeSorcier skrev: fre jun 09, 2023 5:15 pm
Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 5:03 pm
LeSorcier skrev: fre jun 09, 2023 5:02 pm

Enig. De har en lang vei å gå før de kan måle seg med en del norske fotballkommentatorer, som virkelig er pur klasse. Jeg tenker først og fremst på Morten Langli, Simen Stamsø Møller, Marius Skjelbæk og Jesper Mathisen.
Gud bedre, jeg håper dette er ironi.
Morten Langli har vært en favoritt siden begynnelsen av 00-tallet. Han gjorde sakene sine bra som TdF-kommentator, men det var først da han begynte å kommentere La Liga for TV2 Zebra jeg virkelig fikk øynene opp for dette unikumet. Det var alltid noe som manglet på lørdagskveldene om jeg ikke fikk høre "Morten Langli takker for følget - på gjensyn!", rett før midnatt.

Stamsø Møller, Skjelbæk og Mathisen har jo kommet i de senere år, men av "de nye" er dette de absolutt mest kunnskapsrike vi har. De er også veldig behagelige å høre på.
For all del, jeg misliker dem ikke og syns til og med at B-laget er ganske fornøyelig. Men det får da være grenser, og jeg føler ikke det er noe benchmark. Personlig mener jeg at tenniskommentatorene Eurosport har er veldig, veldig gode, og da særlig de tre jeg har nevnt (Francke, Bentzen, Olsen). Da vektlegger jeg stemme, kommentatorstil, kunnskap, kompetanse, og analytiske ferdigheter. Det er veldig enkelt for meg også som tidligere aktiv spiller å høre om noen har peiling eller ikke, uten at det nødv. er noe andre trenger å bry seg noe om. Hehe.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Mehell skrev: fre jun 09, 2023 4:54 pm
Il-pirata skrev: fre jun 09, 2023 4:53 pm OK, da bytter jeg til Norsk kommentering, når John stempler ut nå...
Norske kommentatoren er ganske dårlig etter min mening. Og det er veldig tydelig at han holder med Alcaraz.
Ja, han er ikke min favoritt av de norske, så jeg har byttet tilbake til engelsk nå, selv uten McEnroe på plass.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

oddvar_kjempebra skrev: fre jun 09, 2023 5:17 pm
Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 5:11 pm For et nivå, altså. Begge driver hverandre coast to coast og varierer med spin, hastighet og lengde. Så høy kvalitet.
Ruud har ikke en sjanse mot noen av disse hvis dette er nivået i finalen.
Det var det heller ingen som trodde før kampen, men det har bare blitt enda tydeligere etter det man ser her. Det er som nevnt før et nivå man kun har sett når "Big Three" (og unntaksvis med Murray og kanskje særlig Wawrinka) har konkurrert mot hverandre på sitt absolutt beste.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

LittleSteven skrev: fre jun 09, 2023 5:21 pm
LeSorcier skrev: fre jun 09, 2023 5:15 pm
Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 5:03 pm Gud bedre, jeg håper dette er ironi.
Morten Langli har vært en favoritt siden begynnelsen av 00-tallet. Han gjorde sakene sine bra som TdF-kommentator, men det var først da han begynte å kommentere La Liga for TV2 Zebra jeg virkelig fikk øynene opp for dette unikumet. Det var alltid noe som manglet på lørdagskveldene om jeg ikke fikk høre "Morten Langli takker for følget - på gjensyn!", rett før midnatt.

Stamsø Møller, Skjelbæk og Mathisen har jo kommet i de senere år, men av "de nye" er dette de absolutt mest kunnskapsrike vi har. De er også veldig behagelige å høre på.
Skjælbek og Børrestad i FotballXtra er noe av det mest slitsomme jeg vet om i livet. Faen for noen ekle folk...
Ellers enig om de tre andre du nevner, flinke folk, selv om Langli var vel glad i peak Barca.
Men uenig i at de er bedre enn tenniskommentatorene på Eurosport. Min generelle kritikk på norske kommentatorer er at de fleste er biased, det hører man nesten aldri fra England/USA.
Børrestad er utrolig slitsom, ja. Jeg er glad for at TV2 fikk rettighetene til Eliteserien, men akkurat Børrestad er et stor minus.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Strekk

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Oj, oj da Alcaraz

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Nei og nei..

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Hva skjer her nå, da?

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Er det bare jeg som ikke aner hvem disse fotballkommentatorene som nevnes er? Men så har jeg knapt sett en fotballkamp de siste 20 årene heller.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Håper han kan løpe det av seg. Kjedelig om kamper stopper nå.

Olmbas

Legg inn av Olmbas »

Er det kneet er det nok dessverre over og ut, håper det bare er krampe, som kan behandles.,

Mehell

Legg inn av Mehell »

Dramatisk. Håper virkelig ikke Alcaraz må trekke seg pga skade.
Samme gjelder selvfølgelig for Djokovic, som også har hatt en medical tidligere I kampen.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Patetisk publikum

Mehell

Legg inn av Mehell »

LittleSteven skrev: fre jun 09, 2023 5:35 pm Wtf! Franskmenn altså... jeg holder med Nole, men faen så ufortjent piping!
Ja, helt latterlig.

TWU

Legg inn av TWU »

Piper de ikke fordi han mister poenget? Eller jeg som misforstår?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Il-pirata skrev: fre jun 09, 2023 5:34 pm Er det bare jeg som ikke aner hvem disse fotballkommentatorene som nevnes er? Men så har jeg knapt sett en fotballkamp de siste 20 årene heller.
Har du ikke hørt om Jesper Mathisen? Sønn av Sørlandets største fotballspiller gjennom tidene - Svein "Matta" Mathisen!

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Piper vel på dommeren som gir gamet til Novak?

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TWU skrev: fre jun 09, 2023 5:37 pm Piper de ikke fordi han mister poenget? Eller jeg som misforstår?
Tror det var det.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Synd hvis en slik kamp som dette blir stoppet/ødelagt av skade..

Olmbas

Legg inn av Olmbas »

TWU skrev: fre jun 09, 2023 5:37 pm Piper de ikke fordi han mister poenget? Eller jeg som misforstår?
Vet ikke, men nå har dette publikummet pipet seg gjennom hele turneringen så fort det er et eller annet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Dette er bare trist å se på.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Fuck altså. Dette suger.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Olmbas skrev: fre jun 09, 2023 5:40 pm
TWU skrev: fre jun 09, 2023 5:37 pm Piper de ikke fordi han mister poenget? Eller jeg som misforstår?
Vet ikke, men nå har dette publikummet pipet seg gjennom hele turneringen så fort det er et eller annet.
Ja, de piper jo for omtrent alt som kan og ikke kan pipes på, så kanskje de ikke vet det selv en gang.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»