2023 Roland Garros

Svar
storpeder

Re: 2023 Roland Garros

Legg inn av storpeder »

LittleSteven skrev: fre jun 09, 2023 3:48 pm
storpeder skrev: fre jun 09, 2023 3:37 pm
LittleSteven skrev: fre jun 09, 2023 3:03 pm

Tror Carlos må vinne i 4 sett, og vinne første sett.

Vinner Alcaraz i dag, tror jeg man fort kan prate om denne kampen i like åndedrag som Sampras-Federer i 2001 Wimbledon.
Nå, det er jo relativt stor forskjell på Alcaraz sin karriere hittil kontra merittene til Federer da han slo Sampras, som var en bombe den gangen.
Godt poeng. Det jeg og Tennis Podcast tenkte på var dersom Alcaraz vinner mange GS nå fremover og Djokovic ikke vinner noen GS/bare et fåtall. Men ingen tvil, Carlos er jo verdensener.
Joda, forskjellen er jo at vi i dag vet (gitt at Alcaraz som ventet blir den største de neste 10 årene) at dette ev. vil være et «tronskifte». Men Djokovic har tydelegvis bestemt seg for at Alcaraz virkelig må gjøre seg fortjent til det.
Sist redigert av storpeder den fre jun 09, 2023 4:02 pm, redigert 1 gang totalt.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Fantastisk sett av Djokovic, nå blir det en skikkelig mental test for Alcaraz. Og tross bare 9 game i første sett så tok det nesten 1 time, skulle dette gå distansen så blir det lenge for Casper å vente.

storpeder

Legg inn av storpeder »

Vinner Djokovic denne kampen, så er sannsyligheten betydelig for at han også vinner både turneringen og Wimbledon, og får en ny mulighet til en «Grand Slam». Og min spådom på vgd for 4-5 år siden om at han fint kunne ende på 25 slams begynner virkelig å bli realistisk. Uten vaksine-rotet hans og covid (avlyst Wimbledon 2020) kunne han vært der alt. Men man skal jo ikke selge skinnet før bjørnen er skutt osv.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Alltid kult når motstanderen klapper for et slag. Og for et slag det var av Alcaraz!
Sist redigert av Soccermannen den fre jun 09, 2023 4:12 pm, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre jun 09, 2023 4:01 pm Fantastisk sett av Djokovic, nå blir det en skikkelig mental test for Alcaraz. Og tross bare 9 game i første sett så tok det nesten 1 time, skulle dette gå distansen så blir det lenge for Casper å vente.
Men uansett ikke noe problem å vente såpass.

For et poeng!!

storpeder

Legg inn av storpeder »

Soccermannen skrev: fre jun 09, 2023 4:12 pm Alltid kult når motstanderen klapper for et slag. Og for et slag det var av Alcaraz!
Akkurat der er Djokovic blant de flinkeste i klassen hva gjelder sportsånd, selv om han ikke er det på noen andre områder.
Sist redigert av storpeder den fre jun 09, 2023 4:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Djoko som dikterer denne kampen. Alcaraz løper noe enormt mye så langt.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Djokovic kommer til å vinne, uheldigvis. Han var min favoritt før kampen. Hadde rett.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Novak 15 ganger på nett så langt. Bra suksess der også. Noe å tenke på for de som møter Alcaraz, men viktig å styre mye av spillet for å kunne gjøre det, da.
Sist redigert av Skraevadottir den fre jun 09, 2023 4:18 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Ojojo for en ballveksling!

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

TheBaseline skrev: fre jun 09, 2023 4:16 pm Djokovic kommer til å vinne, uheldigvis. Han var min favoritt før kampen. Hadde rett.
Som du alltid har!

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

GoingKronos skrev: fre jun 09, 2023 4:18 pm
TheBaseline skrev: fre jun 09, 2023 4:16 pm Djokovic kommer til å vinne, uheldigvis. Han var min favoritt før kampen. Hadde rett.
Som du alltid har!
Og ikke minst har TheBaseline rett før det er ferdigspilt. Hun pleier også å si "Haha! Klokka er 11, jeg sa den kom til å bli det!"

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: fre jun 09, 2023 4:25 pm Jeg hater at de har brukt sangen "It's the most wonderful time of the year" til å promotere RG. Får alltid jul i NY-vibe :P
Sjæl.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 4:21 pm
GoingKronos skrev: fre jun 09, 2023 4:18 pm
TheBaseline skrev: fre jun 09, 2023 4:16 pm Djokovic kommer til å vinne, uheldigvis. Han var min favoritt før kampen. Hadde rett.
Som du alltid har!
Og ikke minst har TheBaseline rett før det er ferdigspilt. Hun pleier også å si "Haha! Klokka er 11, jeg sa den kom til å bli det!"
Vi får se hvem som har rett etter kampen :D

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Har på følelsen Novak snart bryter serv igjen.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Dette blir jevnt

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

TheBaseline er en berikelse for FD. Skjønner meg ikke på de som har ignorert ham.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Må også få skryte litt av Svein-Espen Lindås Olsen. Man trekker jo gjerne fram Christer Francke og Ola Bentzen som de beste kommentatorene, men Skarre er helt konge, han også. Kanskje den beste å høre på når det er intense matcher som dette, for han har en herlig innlevelse uten at det blir rop og skrik. Veldig glad for at Eurosport/Discovery holder på disse tre her. Francke er jo en legende, men de andre to har vært med ei stund, de også. Må vel begynne å nærme seg 15 år for Olsen nå.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 4:33 pm Må også få skryte litt av Svein-Espen Lindås Olsen. Man trekker jo gjerne fram Christer Francke og Ola Bentzen som de beste kommentatorene, men Skarre er helt konge, han også. Kanskje den beste å høre på når det er intense matcher som dette, for han har en herlig innlevelse uten at det blir rop og skrik. Veldig glad for at Eurosport/Discovery holder på disse tre her. Francke er jo en legende, men de andre to har vært med ei stund, de også. Må vel begynne å nærme seg 15 år for Olsen nå.
Selv har jeg funnet meg en ny favoritt i McEnroe, så velger han i dag.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Il-pirata skrev: fre jun 09, 2023 4:34 pm
Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 4:33 pm Må også få skryte litt av Svein-Espen Lindås Olsen. Man trekker jo gjerne fram Christer Francke og Ola Bentzen som de beste kommentatorene, men Skarre er helt konge, han også. Kanskje den beste å høre på når det er intense matcher som dette, for han har en herlig innlevelse uten at det blir rop og skrik. Veldig glad for at Eurosport/Discovery holder på disse tre her. Francke er jo en legende, men de andre to har vært med ei stund, de også. Må vel begynne å nærme seg 15 år for Olsen nå.
Selv har jeg funnet meg en ny favoritt i McEnroe, så velger han i dag.
Her er vi på kollisjonskurs! Han liker jeg overhodet ikke. Men det kan vi se bort fra akkurat nå og nyte matchen på hver vår kanal.

Spent på denne medicalen til Djokovic. Hadde vært kjipt om det skulle bli utslagsgivende. Samtidig har vi jo sett det et utall ganger tidligere, så hvem vet hva det skal bety.

Olmbas

Legg inn av Olmbas »

Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 4:33 pm Må også få skryte litt av Svein-Espen Lindås Olsen. Man trekker jo gjerne fram Christer Francke og Ola Bentzen som de beste kommentatorene,
Helt ening, er en fryd å følge Tennis på Eurosport, og legger du til positiviteten og smilet til Doretha på indre bane så er tennis dagen min komplett :)

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 4:33 pm Må også få skryte litt av Svein-Espen Lindås Olsen. Man trekker jo gjerne fram Christer Francke og Ola Bentzen som de beste kommentatorene, men Skarre er helt konge, han også. Kanskje den beste å høre på når det er intense matcher som dette, for han har en herlig innlevelse uten at det blir rop og skrik. Veldig glad for at Eurosport/Discovery holder på disse tre her. Francke er jo en legende, men de andre to har vært med ei stund, de også. Må vel begynne å nærme seg 15 år for Olsen nå.
Jeg har savnet norsk kommentator på flere baner denne turneringen, som de har hatt ved noen anledninger tidligere. Har vel prioritert å bruke alt ressurser på Casper-kamper.

spårt

Legg inn av spårt »

Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 4:33 pm Må også få skryte litt av Svein-Espen Lindås Olsen. Man trekker jo gjerne fram Christer Francke og Ola Bentzen som de beste kommentatorene, men Skarre er helt konge, han også. Kanskje den beste å høre på når det er intense matcher som dette, for han har en herlig innlevelse uten at det blir rop og skrik. Veldig glad for at Eurosport/Discovery holder på disse tre her. Francke er jo en legende, men de andre to har vært med ei stund, de også. Må vel begynne å nærme seg 15 år for Olsen nå.
Veldig godt poeng.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Olmbas skrev: fre jun 09, 2023 4:38 pm
Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 4:33 pm Må også få skryte litt av Svein-Espen Lindås Olsen. Man trekker jo gjerne fram Christer Francke og Ola Bentzen som de beste kommentatorene,
Helt ening, er en fryd å følge Tennis på Eurosport, og legger du til positiviteten og smilet til Doretha på indre bane så er tennis dagen min komplett :)
Dorthea er herlig! Litt overkill i studio innimellom, men perfekt som utegående reporter. Så henne flere ganger i bakgrunnen med stråhatten på onsdag kveld.

Nå er det noe greier med Novak og den armen, altså. Kanskje dette er over snart.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Jeg er stor fan av spillere som spiller raskt. Som ikke må dra i alle plagg og sprette ballen ørten ganger før serv. Der er Casper veldig god. Nå går det veldig tregt med Novak.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 4:42 pm
Olmbas skrev: fre jun 09, 2023 4:38 pm
Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 4:33 pm Må også få skryte litt av Svein-Espen Lindås Olsen. Man trekker jo gjerne fram Christer Francke og Ola Bentzen som de beste kommentatorene,
Helt ening, er en fryd å følge Tennis på Eurosport, og legger du til positiviteten og smilet til Doretha på indre bane så er tennis dagen min komplett :)
Dorthea er herlig! Litt overkill i studio innimellom, men perfekt som utegående reporter. Så henne flere ganger i bakgrunnen med stråhatten på onsdag kveld.
Jeg liker Alizé Lim jeg😍

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

KingKongHalvor skrev: fre jun 09, 2023 4:47 pm
Skraevadottir skrev: fre jun 09, 2023 4:42 pm
Olmbas skrev: fre jun 09, 2023 4:38 pm

Helt ening, er en fryd å følge Tennis på Eurosport, og legger du til positiviteten og smilet til Doretha på indre bane så er tennis dagen min komplett :)
Dorthea er herlig! Litt overkill i studio innimellom, men perfekt som utegående reporter. Så henne flere ganger i bakgrunnen med stråhatten på onsdag kveld.
Jeg liker Alizé Lim jeg😍
Hun er ekstremt ... sympatisk, ja!

Mehell

Legg inn av Mehell »

Helsike, for en kamp vi har her. Er bare å ønske seg 5 sett, og uansett hvem som vinner denne semifinalen så vil det være veldig fortjent.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

OK, da bytter jeg til Norsk kommentering, når John stempler ut nå...

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Soccermannen skrev: fre jun 09, 2023 4:45 pm Jeg er stor fan av spillere som spiller raskt. Som ikke må dra i alle plagg og sprette ballen ørten ganger før serv. Der er Casper veldig god. Nå går det veldig tregt med Novak.
Jeg tenker helt motsatt. Det er en nytelse å lese kroppsspråket til spillerne, og når de bruker tid kan man virkelig studere disse tingene. Dette er nesten like interessant som tennisen.
Sist redigert av LeSorcier den fre jun 09, 2023 4:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»