2023 Roland Garros

Svar
Skraevadottir

Re: 2023 Roland Garros

Legg inn av Skraevadottir »

Jevner seg ut her nå. Vil ikke overraske meg om Djokovic bryter russeren ganske snart.

Genial

Legg inn av Genial »

Djokovic med null breakballer på 10 returgames.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Genial skrev: tir jun 06, 2023 4:51 pm Djokovic med null breakballer på 10 returgames.
Det er nesten utrolig, altså. Så får vi se når russeren skal serve for å holde seg inne i settet. Jeg har som sagt på følelsen at det kommer et break snart.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Genial skrev: tir jun 06, 2023 3:10 pm
Jeg hadde aldri håndhilst på en tysker under andre verdenskrig.
Skremmende. Hørt om f.eks. "Den hvite rose"? Meg bekjent var de også tyskere.
Det handler om gangsyn og å evne å se enkeltindivider og ikke grupper. Gruppetenkning er farlig, det er stort sett grunnlaget for alt av kriger opp gjennom, "dem mot oss". Mennesker som henfaller til slik mobb -og gruppementalitet (bl.a. Svitolina), vet de rette maktsyke psykopater å utnytte og har gjort opp gjennom historien. Men for all del, det finnes jo de som ikke engang vil diskutere tennis med meg på et anonymt forum fordi jeg ikke har de rette meninger, så jeg burde ikke være overrasket. ;)

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Tror fortsatt Novaxx kommer til å vinne. Han vinner sikkert de tre neste. Tror han kun taper ett sett her.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Ble ikke noe break allikevel, men Djokovic tar det overlegent på tiebreak. Blir tøft for russeren nå, som venta.

Genial

Legg inn av Genial »

Skraevadottir skrev: tir jun 06, 2023 4:54 pm
Genial skrev: tir jun 06, 2023 4:51 pm Djokovic med null breakballer på 10 returgames.
Det er nesten utrolig, altså. Så får vi se når russeren skal serve for å holde seg inne i settet. Jeg har som sagt på følelsen at det kommer et break snart.
Nærmet seg i de to siste, men hva skal man med BB når man får en smultring i TB. Godt gjort og ha 1-1 på grusen uten en eneste BB.

Djoko - Alcaraz er vel det beste vi kan få så vil helst ha han videre. Selv om spanjolen er grei favoritt sånn som det ser ut nå.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: tir jun 06, 2023 5:33 pm Viktig break for Djokovic nå!
Nå går toget for Khachanov hvis han ikke slår tilbake raskt, er jeg redd.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Er det i morgen Casper skal klaske igjen?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

LeSorcier skrev: tir jun 06, 2023 5:42 pm Er det i morgen Casper skal klaske igjen?
2015 imorgen

Genial

Legg inn av Genial »

LittleSteven skrev: tir jun 06, 2023 5:30 pm
Il-pirata skrev: tir jun 06, 2023 4:56 pm Men for all del, det finnes jo de som ikke engang vil diskutere tennis med meg på et anonymt forum fordi jeg ikke har de rette meninger, så jeg burde ikke være overrasket. ;)
Haha, tenkte nøyaktig det samme her :lol: Selv om jeg var uenig med deg i mye av det du skrev, var det sjokkerende å lese enkelte av uttalelsene i den tråden om hvordan du fortjente å bli kansellert. Men er vel samme bermen som hatet Djokovic i fjor eller JK Rowling for noen år siden. Jeg hadde ikke blitt overrasket om det er liknende tendenser ute og går pga. mine innlegg og standpunkt rundt covid over de siste årene, også et tema med ganske tunnelsyn for enkelte dessverre.
Nå er det vel ganske stor forskjell på uttalelsene til Djokovic og JK Rowling sammenlignet med piraten.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

LeSorcier skrev: tir jun 06, 2023 5:42 pm Er det i morgen Casper skal klaske igjen?
https://www.rolandgarros.com/en-us/orde ... 023-06-07

Genial

Legg inn av Genial »

Ble som forventet plankekjøring for Djokovic etter hvert. Da blir det forhåpentligvis finale mot Alcaraz i neste kamp. Eller semifinale som noen vil kalle det.

Og en takk til bookiene som ga 1.50 på serberen etter det første settet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Høvelig grei seier til slutt, ja. I løpet av kampen går man fra å tenke at Djokovic ikke er helt i støtet til å se at han er i god form. Khachanov greier ikke helt å holde nivået, men også litt fordi han ble mørna av Djokovic gjennom et utall dropshots. Var jo stokk stiv på slutten der.

Men jeg tror ikke Djokovic slår Alcaraz med dette spillet. Han må opp minst ett hakk til.

Shine

Legg inn av Shine »

Det er ganske mentalt dette om man lykkes med dropshots eller ikke. Casper Ruud har aldri hatt dreisen på dropshots og nettspill. Novak sa i intervjuet med Wilander at det var en bevisst taktikk mot Khachanov, som er bedre fra grunnlinjen enn han er til å bevege seg. I første settet så feilet det totalt, men når han første hadde medgang utover i kampen så lyktes det godt. Alcaraz, hvis det blir motstanderen i semien er uansett bedre på den typen spill.

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Er det noen måte å se uten norsk kommentator på Discovery+ på Philippe Chatrier-sendingene?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

UK1902 skrev: tir jun 06, 2023 8:31 pm Er det noen måte å se uten norsk kommentator på Discovery+ på Philippe Chatrier-sendingene?
Du kan endre språk inne i sendingen

UK1902

Legg inn av UK1902 »

ElGuaje skrev: tir jun 06, 2023 8:44 pm Du kan endre språk
Kan visst ikke det her siden det er studiosending (vet man kan det på banesendingene fra de andre banene), så prøvde å se etter en alternativ sending, men fant det ikke

spårt

Legg inn av spårt »

Er en nytelse å se på Alcaraz, for en herlig tennisspiller.

MrPets

Legg inn av MrPets »

spårt skrev: tir jun 06, 2023 9:00 pm Er en nytelse å se på Alcaraz, for en herlig tennisspiller.
Han virker som en ålreit fyr også, småting som å hjelpe ballguttene litt mer enn resten

Investor

Legg inn av Investor »

spårt skrev: tir jun 06, 2023 9:00 pm Er en nytelse å se på Alcaraz, for en herlig tennisspiller.
En masjjin, rett og slett.
Ruud er sjanseløs hvis de møtes i finalen.

spårt

Legg inn av spårt »

MrPets skrev: tir jun 06, 2023 9:02 pm
spårt skrev: tir jun 06, 2023 9:00 pm Er en nytelse å se på Alcaraz, for en herlig tennisspiller.
Han virker som en ålreit fyr også, småting som å hjelpe ballguttene litt mer enn resten
Ja, sportslig og fair på banen, virker å komme overens med alle utenfor. Totalpakka av et ellevilt nivå, utrolig underholdende tennis, og en likandes personlighet, gjør han til en personlig favoritt for meg, som også for mange andre. En gave til tennisen det er lett å heie på.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alcaraz er helt overlegen. Samtidig er det bare trist å se på Tsitsipas her i dag. Får virkelig til null og niks. Har sett han irritert og tverr noen ganger før, men nå ser han rett og slett helt resignert ut. Ikke noe fight i ham og Alcaraz bare kjører over.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Spent hvor stor favoritt Alcaraz blir mot Djoko. Kan vi se odds ned på 1,6-tallet?

drazyc

Legg inn av drazyc »

Det som virkelig skiller disse to spillerne, er tempoet i fotarbeidet. Rett og slett klasseforskjell på dette området. Da kan Stefanos ha så god forehand han bare vil. Han kommer aldri til med den.

Enormt nivå på Alcaraz, det skal sies. Men grekeren har en jobb å gjøre om han har noen planer om å vinne GS-titler.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

spårt skrev: tir jun 06, 2023 9:00 pm Er en nytelse å se på Alcaraz, for en herlig tennisspiller.
Ikke bare har han talent, han er faktisk en snill fyr også, i motsetning til Rune.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Alcaraz vunnet 60 % av poengene i Tsitsipas' serve. Grekeren har vunnet 22 % i Alcaraz' serve. Det forteller litt.

Genial

Legg inn av Genial »

GoingKronos skrev: tir jun 06, 2023 9:42 pm Spent hvor stor favoritt Alcaraz blir mot Djoko. Kan vi se odds ned på 1,6-tallet?
Jeg ser for meg kanskje så langt ned som 1.50. Tror jeg slenger en innsats på 1.60 hvis den åpner der. Forhåpentligvis starter den så høyt som 1.70, men da blir den spilt ned fort tror jeg.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Tsitsipas en slagen mann.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Etcheverry er den eneste av de gjenværende spillerne som ikke har tapt ett sett. Hvem kunne trodd det?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»