2023 Roland Garros

Svar
Genial

Re: 2023 Roland Garros

Legg inn av Genial »

Skraevadottir skrev: tir jun 06, 2023 11:13 pm
Genial skrev: tir jun 06, 2023 11:08 pm Første oddsen som er lagt ut er 1.52 - 2.70. Virker riktig det og jeg holder meg langt unna.
Syns det er riktig tennismessig, men jeg er faktisk litt overraska over at det er såpass stort spenn på oddsen uansett.
Ja, for så vidt enig i det. Spent på hvilken retning den eventuelt beveger seg i, selv om jeg tror den ender opp ca. lik som nå ved kampstart.

Forøvrig litt sprøtt at det ikke frister med 2.70 på Djokovic i GS-semi. Tyder på at vi er på vei inn i en ny æra.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Genial skrev: tir jun 06, 2023 11:20 pm
Skraevadottir skrev: tir jun 06, 2023 11:13 pm
Genial skrev: tir jun 06, 2023 11:08 pm Første oddsen som er lagt ut er 1.52 - 2.70. Virker riktig det og jeg holder meg langt unna.
Syns det er riktig tennismessig, men jeg er faktisk litt overraska over at det er såpass stort spenn på oddsen uansett.
Ja, for så vidt enig i det. Spent på hvilken retning den eventuelt beveger seg i, selv om jeg tror den ender opp ca. lik som nå ved kampstart.

Forøvrig litt sprøtt at det ikke frister med 2.70 på Djokovic i GS-semi. Tyder på at vi er på vei inn i en ny æra.
Absolutt, og sprøtt å tenke på at man føler at dette er i hendene på Alcaraz og ikke tidenes kanskje største tennisspiller. Som du sier, ny æra, og vi er kanskje kommet til det stadiet hvor Alcaraz passerer Djokovic i nivå når hans oppadgående kurve møter Djokovic' noe dalende kurve på aksen.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Kampen på fredag kommer til å bli definerende for Alcaraz sin karriere. Vinner han den, og evt på overbevisende måte, blir han umulig å ha med å gjøre i årene som kommer. Det vil være en enorm boost for selvtilliten. Men taper han, vil det skapes en usikkerhet som vil vare ved, i alle fall så lenge Djokovic er aktiv og jager GS-titler.

Jeg tror Djokovic vinner og er veldig overrasket over at Alcaraz er så klar oddsfavoritt. Det kreves noe helt spesielt for å slå Novak i GS. Og Novak jakter historie. Jeg synes også Djokovic ser akkurat slik ut han pleier å gjøre når han ender opp som vinner til slutt - sakte men sikkert kommer storspillet. Han var helt umulig å ha med å gjøre de siste to settene mot Khachanov, og det var en god Khachanov. Tipper 3-1 til Novak på fredag.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Hørte for øvrig på Tennis Podcast at Tsitsipas faktisk tok melatonin og sov før kamp i går. Han er så rar, han fyren der. Husker fremdeles disse pussige uttalelsene etter finalen i Melbourne, der han overhodet ikke virket skuffet etter å ha blitt knust fullstendig av Novak. Jeg skjønner ikke helt innstillingen hans, han virker å mangle noe av den profesjonaliteten som trengs.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: ons jun 07, 2023 9:57 am Kampen på fredag kommer til å bli definerende for Alcaraz sin karriere. Vinner han den, og evt på overbevisende måte, blir han umulig å ha med å gjøre i årene som kommer. Det vil være en enorm boost for selvtilliten. Men taper han, vil det skapes en usikkerhet som vil vare ved, i alle fall så lenge Djokovic er aktiv og jager GS-titler.

Jeg tror Djokovic vinner og er veldig overrasket over at Alcaraz er så klar oddsfavoritt. Det kreves noe helt spesielt for å slå Novak i GS. Og Novak jakter historie. Jeg synes også Djokovic ser akkurat slik ut han pleier å gjøre når han ender opp som vinner til slutt - sakte men sikkert kommer storspillet. Han var helt umulig å ha med å gjøre de siste to settene mot Khachanov, og det var en god Khachanov. Tipper 3-1 til Novak på fredag.
Spennende å se om det er du eller oddsen som får rett.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: ons jun 07, 2023 10:00 am Hørte for øvrig på Tennis Podcast at Tsitsipas faktisk tok melatonin og sov før kamp i går. Han er så rar, han fyren der. Husker fremdeles disse pussige uttalelsene etter finalen i Melbourne, der han overhodet ikke virket skuffet etter å ha blitt knust fullstendig av Novak. Jeg skjønner ikke helt innstillingen hans, han virker å mangle noe av den profesjonaliteten som trengs.
Syns det er mye opp og ned med han der. Innimellom virker han helt uinteressert, men andre ganger uttaler han veldig hårete mål og framstår innbitt. Når det gjelder kampen i går, så virka han jo nesten neddopa til tider, så mulig den melatoninen satt litt for lenge i kroppen. Ansiktet så rett og slett slapt ut helt til han virket å våkne litt opp mot slutten. :p

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

UK1902 skrev: tir jun 06, 2023 8:31 pm Er det noen måte å se uten norsk kommentator på Discovery+ på Philippe Chatrier-sendingene?
Det varierer om en finner en stream med engelsk, svensk, dansk, tysk etc. kommentering, da som regel en world feed. Noen ganger finner jeg en slik stream og andre ganger ikke. Studiosendingene har som regel aldri noen valgmuligheter, der er det kun norsk kommentering.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: ons jun 07, 2023 10:26 am
drazyc skrev: ons jun 07, 2023 10:00 am Hørte for øvrig på Tennis Podcast at Tsitsipas faktisk tok melatonin og sov før kamp i går. Han er så rar, han fyren der. Husker fremdeles disse pussige uttalelsene etter finalen i Melbourne, der han overhodet ikke virket skuffet etter å ha blitt knust fullstendig av Novak. Jeg skjønner ikke helt innstillingen hans, han virker å mangle noe av den profesjonaliteten som trengs.
Syns det er mye opp og ned med han der. Innimellom virker han helt uinteressert, men andre ganger uttaler han veldig hårete mål og framstår innbitt. Når det gjelder kampen i går, så virka han jo nesten neddopa til tider, så mulig den melatoninen satt litt for lenge i kroppen. Ansiktet så rett og slett slapt ut helt til han virket å våkne litt opp mot slutten. :p
Ja, han er en underlig skrue. Han virker veldig selvsikker generelt, på grensen til arrogant. Og har jo tidligere sagt at han er en født "champion". Ikke så mye som oser av "champion" over hans tilstedeværelse på banen og det rent tennismessige for øyeblikket.

Jeg har sagt det før, men sier det igjen: Han trenger å få en større avstand til sin familie rent tennisfaglig. Det er jo helt krise at han kvittet seg med Philippoussis. Det er en fyr som kanskje kunne lært han å slå en ordentlig slice backhand og forbedre volleyteknikken.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: ons jun 07, 2023 2:36 pm
Skraevadottir skrev: ons jun 07, 2023 10:26 am
drazyc skrev: ons jun 07, 2023 10:00 am Hørte for øvrig på Tennis Podcast at Tsitsipas faktisk tok melatonin og sov før kamp i går. Han er så rar, han fyren der. Husker fremdeles disse pussige uttalelsene etter finalen i Melbourne, der han overhodet ikke virket skuffet etter å ha blitt knust fullstendig av Novak. Jeg skjønner ikke helt innstillingen hans, han virker å mangle noe av den profesjonaliteten som trengs.
Syns det er mye opp og ned med han der. Innimellom virker han helt uinteressert, men andre ganger uttaler han veldig hårete mål og framstår innbitt. Når det gjelder kampen i går, så virka han jo nesten neddopa til tider, så mulig den melatoninen satt litt for lenge i kroppen. Ansiktet så rett og slett slapt ut helt til han virket å våkne litt opp mot slutten. :p
Ja, han er en underlig skrue. Han virker veldig selvsikker generelt, på grensen til arrogant. Og har jo tidligere sagt at han er en født "champion". Ikke så mye som oser av "champion" over hans tilstedeværelse på banen og det rent tennismessige for øyeblikket.

Jeg har sagt det før, men sier det igjen: Han trenger å få en større avstand til sin familie rent tennisfaglig. Det er jo helt krise at han kvittet seg med Philippoussis. Det er en fyr som kanskje kunne lært han å slå en ordentlig slice backhand og forbedre volleyteknikken.
For ikke å si utvikle serven ytterligere. Han har jo en bra serve, men den kan absolutt bli bedre. Syns i det hele tatt det er litt sånn med spillet til Tsitsipas at han har veldig mye som er bra eller ganske bra, men lite som er helt i toppklassen. Forehanden er våpenet, og det er med den han kan dominere kampene, men vi ser at han sliter med dette når andre kommer med effektivt motspill eller setter opp tempo som gjør at han havner på etterskudd. Da sliter han med å komme ordentlig i stilling til ballen. Når motstander får muligheten til å diktere, så kan denne deretter bare kjøre tunge baller ned i backhandhjørnet gang på gang til Tsitsipas' backhand før eller siden bryter sammen. Så Tsitsipas er en spiller som i veldig stor grad er avhengig av å dominere og diktere, og det funker mot de aller fleste, som også gjør at han alltid er høyt oppe på statistikken over vunnede kamper, men mange titler blir det ikke, ettersom de aller beste har et svar på dette eller andre har dagen og tar han på tempo.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Kom til å tenke på at Alcaraz nå har spilt tre strake kamper mot spillere med enhåndsbackhand: Shapovalov, Musetti og Tsitsipas. Jeg tror det er et mareritt med enhåndsbackhand mot tempoet til Carlitos. Tror ikke det er helt tilfeldig at alle tre ble slått såpass grundig, mens han faktisk hadde større problemer mot Daniel, som har en solid tohåndsbackhand. Han møter en fyr med rimelig ok tohåndsbackhand i semien!

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: ons jun 07, 2023 3:28 pm For ikke å si utvikle serven ytterligere. Han har jo en bra serve, men den kan absolutt bli bedre. Syns i det hele tatt det er litt sånn med spillet til Tsitsipas at han har veldig mye som er bra eller ganske bra, men lite som er helt i toppklassen. Forehanden er våpenet, og det er med den han kan dominere kampene, men vi ser at han sliter med dette når andre kommer med effektivt motspill eller setter opp tempo som gjør at han havner på etterskudd. Da sliter han med å komme ordentlig i stilling til ballen. Når motstander får muligheten til å diktere, så kan denne deretter bare kjøre tunge baller ned i backhandhjørnet gang på gang til Tsitsipas' backhand før eller siden bryter sammen. Så Tsitsipas er en spiller som i veldig stor grad er avhengig av å dominere og diktere, og det funker mot de aller fleste, som også gjør at han alltid er høyt oppe på statistikken over vunnede kamper, men mange titler blir det ikke, ettersom de aller beste har et svar på dette eller andre har dagen og tar han på tempo.
Ja, serven er også tvilsom teknisk. For lite av kraften genereres fra beina. Men kompenserer med rask aksjon i overkropp. Tror ikke det er helt tilfeldig at han har hatt en del overkroppsskader. Som så mange andre på hans alder har han en klart bedre førsteserve enn andreserve.

Men ja, hovedproblemet stilt opp mot så raske spillere er at han rett og slett beveger seg betydelig tregere og dårligere enn toppspillerne senere år: Djokovic, Nadal, Federer, Alcaraz. Det har bare ikke blitt så synlig før Alcaraz dukket opp, for mange av de andre på hans alder beveger seg ikke noe bedre egentlig. Og generasjonen inneholder jo veldig mange relativt høye karer - Medvedev, Zverev, Berrettini osv. Tsitsipas er best når han får lov til å styre med forehand. Da er han til gjengjeld en av de aller beste på touren. Jeg synes han i tidligere alder burde ha lagt opp sitt eget spill enda mer systematisk for å få den til å skinne. Jeg synes han i for stor grad blir stående i lengre grunnlinjedueller og slite seg selv ut.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: ons jun 07, 2023 3:38 pm
Skraevadottir skrev: ons jun 07, 2023 3:28 pm For ikke å si utvikle serven ytterligere. Han har jo en bra serve, men den kan absolutt bli bedre. Syns i det hele tatt det er litt sånn med spillet til Tsitsipas at han har veldig mye som er bra eller ganske bra, men lite som er helt i toppklassen. Forehanden er våpenet, og det er med den han kan dominere kampene, men vi ser at han sliter med dette når andre kommer med effektivt motspill eller setter opp tempo som gjør at han havner på etterskudd. Da sliter han med å komme ordentlig i stilling til ballen. Når motstander får muligheten til å diktere, så kan denne deretter bare kjøre tunge baller ned i backhandhjørnet gang på gang til Tsitsipas' backhand før eller siden bryter sammen. Så Tsitsipas er en spiller som i veldig stor grad er avhengig av å dominere og diktere, og det funker mot de aller fleste, som også gjør at han alltid er høyt oppe på statistikken over vunnede kamper, men mange titler blir det ikke, ettersom de aller beste har et svar på dette eller andre har dagen og tar han på tempo.
Ja, serven er også tvilsom teknisk. For lite av kraften genereres fra beina. Men kompenserer med rask aksjon i overkropp. Tror ikke det er helt tilfeldig at han har hatt en del overkroppsskader. Som så mange andre på hans alder har han en klart bedre førsteserve enn andreserve.

Men ja, hovedproblemet stilt opp mot så raske spillere er at han rett og slett beveger seg betydelig tregere og dårligere enn toppspillerne senere år: Djokovic, Nadal, Federer, Alcaraz. Det har bare ikke blitt så synlig før Alcaraz dukket opp, for mange av de andre på hans alder beveger seg ikke noe bedre egentlig. Og generasjonen inneholder jo veldig mange relativt høye karer - Medvedev, Zverev, Berrettini osv. Tsitsipas er best når han får lov til å styre med forehand. Da er han til gjengjeld en av de aller beste på touren. Jeg synes han i tidligere alder burde ha lagt opp sitt eget spill enda mer systematisk for å få den til å skinne. Jeg synes han i for stor grad blir stående i lengre grunnlinjedueller og slite seg selv ut.
Helt enig. Han har jo vist at han kan ta ballen tidlig og spille veldig raskt til tider. Jeg syns det var den store x-faktoren hans da han først slo gjennom. Siden det føler jeg at han har prøvd litt forskjellig med forehanden. Hadde jo en sesong hvor han spilte mye høy og loopet forehand, mens han nå har gått for en slags mellomting mellom det og å spille hardt og flatt. Men det funker ikke helt med mindre han tar ballen tidligere, for en del av de andre er, som du er inne på, så tidlig ute i forberedelsene gjennom både antisipering og godt fotarbeid at han ikke greier å slå ordentlig gjennom dem uten å overspille. Dessuten har spillere som Djokovic og ikke minst begge de nye stjernene som han sliter maks med (Alcaraz og Rune) veldig gode backhander også, så de har ofte et motsvar på retningsforandring også. Det har imidlertid ikke Tsitsipas. Jeg greier ikke helt å se hvordan Tsitsipas skal kunne greie å slå en spiller som Alcaraz på grus, kanskje ikke på utendørs HC heller. Alcaraz er bedre på alt bortsett fra serve, hvor jeg holder grekeren som marginalt bedre.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: ons jun 07, 2023 5:25 pm
Skraevadottir skrev: ons jun 07, 2023 10:26 am
drazyc skrev: ons jun 07, 2023 10:00 am Hørte for øvrig på Tennis Podcast at Tsitsipas faktisk tok melatonin og sov før kamp i går. Han er så rar, han fyren der. Husker fremdeles disse pussige uttalelsene etter finalen i Melbourne, der han overhodet ikke virket skuffet etter å ha blitt knust fullstendig av Novak. Jeg skjønner ikke helt innstillingen hans, han virker å mangle noe av den profesjonaliteten som trengs.
Syns det er mye opp og ned med han der. Innimellom virker han helt uinteressert, men andre ganger uttaler han veldig hårete mål og framstår innbitt. Når det gjelder kampen i går, så virka han jo nesten neddopa til tider, så mulig den melatoninen satt litt for lenge i kroppen. Ansiktet så rett og slett slapt ut helt til han virket å våkne litt opp mot slutten. :p
Haha! Jeg synes jo han virker å ha "Resting Hippie Face", ser alltid ut som han har tatt seg en god feit joint :P Så ikke overrasket.
Hehe!

Ellers har Zverev akkurat slått Etcheverry i en sånn halvtøff kvart. Så litt på kampen innimellom, og syns det virka som begge spillere leverte på et brukbart nivå, uten at det var snakk om noe blendende spill. Jeg tror Zverev har en fair sjanse til å nå finalen.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Skraevadottir skrev: ons jun 07, 2023 7:36 pm Ellers har Zverev akkurat slått Etcheverry i en sånn halvtøff kvart. Så litt på kampen innimellom, og syns det virka som begge spillere leverte på et brukbart nivå, uten at det var snakk om noe blendende spill. Jeg tror Zverev har en fair sjanse til å nå finalen.
Synes Zverev virker å være ordentlig tilbake fysisk. Så han blir å regne med fremover. Søker også nett mer enn før, og det ser ut til å fungere ganske bra. Han håper nok på Casper i kveld, for Rune tror jeg er en vrien matchup for han.

Genial

Legg inn av Genial »

Zverev - Alcaraz i en eventuell finale kan jo bli interessant. Førstnevnte sto til 4 i odds når han slo ut Alcaraz her i fjor.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: ons jun 07, 2023 7:42 pm
Skraevadottir skrev: ons jun 07, 2023 7:36 pm Ellers har Zverev akkurat slått Etcheverry i en sånn halvtøff kvart. Så litt på kampen innimellom, og syns det virka som begge spillere leverte på et brukbart nivå, uten at det var snakk om noe blendende spill. Jeg tror Zverev har en fair sjanse til å nå finalen.
Synes Zverev virker å være ordentlig tilbake fysisk. Så han blir å regne med fremover. Søker også nett mer enn før, og det ser ut til å fungere ganske bra. Han håper nok på Casper i kveld, for Rune tror jeg er en vrien matchup for han.
Zverev ble vel knust av Rune i en finale på grus i fjor? Så skal det sies at han ble knust av Alcaraz også, men hevet seg til FO og spilte en av sine beste kamper da han slo Alcaraz ganske greit der. Da hadde Alcaraz storspilt kampene før, men Zverev satte opp et vilt tempo i den kampen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Genial skrev: ons jun 07, 2023 7:44 pm Zverev - Alcaraz i en eventuell finale kan jo bli interessant. Førstnevnte sto til 4 i odds når han slo ut Alcaraz her i fjor.
Jeg tror faktisk at det fort kan bli de to.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Jevnt mellom Sabalenka og Muchova. Sto 6-6 i game, 5-5 i TB og 42-42 i poeng totalt før Muchova tok de to siste og vant settet.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Sabalenka til finale etter en tøff tresetter. Det betyr at Swiatek må gå til finalen og at den i så fall blir ren showdown om #1.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Skraevadottir skrev: tor jun 08, 2023 6:12 pm Sabalenka til finale etter en tøff tresetter. Det betyr at Swiatek må gå til finalen og at den i så fall blir ren showdown om #1.
Muchova vant denne kampen og reddet matchball på 2-5 og vinner 7-5. Sjuk kamp, men bra for dametennis

UK1902

Legg inn av UK1902 »

Skraevadottir skrev: tor jun 08, 2023 6:12 pm Sabalenka til finale etter en tøff tresetter. Det betyr at Swiatek må gå til finalen og at den i så fall blir ren showdown om #1.
Litt for kjapp på avtrekkeren her? hehe

Helt syk opphenting fra 2-5 0-30 av en Muchova med kramper

Genial

Legg inn av Genial »

Gode gamle Sabalenka tilbake ja. Snakker vi tidenes choke i en semifinale?

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

ms_8 skrev: tor jun 08, 2023 6:24 pm
Skraevadottir skrev: tor jun 08, 2023 6:12 pm Sabalenka til finale etter en tøff tresetter. Det betyr at Swiatek må gå til finalen og at den i så fall blir ren showdown om #1.
Muchova vant denne kampen og reddet matchball på 2-5 og vinner 7-5. Sjuk kamp, men bra for dametennis
Jeg så til 3-2, så måtte jeg lage middag, og så gikk jeg kjapt inn på Wikipedia etterpå, hvor det sto at Sabalenka vant 6-2. Så da har vel noen vært litt kjapp på avtrekkeren der også og tatt meg med i dragsuget! :p

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

UK1902 skrev: tor jun 08, 2023 6:27 pm
Skraevadottir skrev: tor jun 08, 2023 6:12 pm Sabalenka til finale etter en tøff tresetter. Det betyr at Swiatek må gå til finalen og at den i så fall blir ren showdown om #1.
Litt for kjapp på avtrekkeren her? hehe

Helt syk opphenting fra 2-5 0-30 av en Muchova med kramper
Se svaret til ms_8 :p

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Skraevadottir skrev: tor jun 08, 2023 6:33 pm
ms_8 skrev: tor jun 08, 2023 6:24 pm
Skraevadottir skrev: tor jun 08, 2023 6:12 pm Sabalenka til finale etter en tøff tresetter. Det betyr at Swiatek må gå til finalen og at den i så fall blir ren showdown om #1.
Muchova vant denne kampen og reddet matchball på 2-5 og vinner 7-5. Sjuk kamp, men bra for dametennis
Jeg så til 3-2, så måtte jeg lage middag, og så gikk jeg kjapt inn på Wikipedia etterpå, hvor det sto at Sabalenka vant 6-2. Så da har vel noen vært litt kjapp på avtrekkeren der også og tatt meg med i dragsuget! :p
Det går fint. Uansett var dette ein fantastisk dame kamp 😀

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Swiatek slår Haddad Maia etter at det var nære på å bli tre sett. Denne gangen er jeg sikker, i og med at jeg faktisk fikk sett matchballen! Dette betyr altså at Swiatek beholder 1. plassen på rankingen. Med seier i finalen, som vil gi veldig lav odds, vil hun også ha et ganske godt forsprang; det bør i alle fall holde inn til Wimbledon, men der kan det bli et skifte om hun ryker tidlig/midtveis og Sabalenka når finalen/vinner. Der kan også Rybakina melde seg på med et godt resultat (og hun er nok den største favoritten der om ikke noe spesielt skjer).

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Må si jeg er imponert over McEnroe som kommentator, har blitt min absolutte favorittkommentator nå. Han plukker opp ting og detaljer som få andre klarer og fyren har jo virkelig peiling på hva han snakker om.

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Da er vi klar for en fantastisk ettermiddag og kveld med tennis, jeg har enorme forventninger til Alcaraz mot Djokovic - så får vi håpe at ikke spanjolen blir helt dominant.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

GoingKronos skrev: fre jun 09, 2023 2:47 pm Da er vi klar for en fantastisk ettermiddag og kveld med tennis, jeg har enorme forventninger til Alcaraz mot Djokovic - så får vi håpe at ikke spanjolen blir helt dominant.
Når starter denne matchen?

Olmbas

Legg inn av Olmbas »

Om ca 10 min ca. Programmet sier ikke før 14:45

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»