BMW i5

Svar
Someone

BMW i5

Legg inn av Someone »

Da var BMW i5 lansert.

Litt som med i4 kommer den først som sedan og 2 varianter: BMW i5 M60 med AWS og 601hk (i sportmodus, ellers 517) og pris fra 1.080.000, og BMW i5 eDrive40 med RWD og 340hk og pris fra 686.000

Batterikapasiteten er på 81,2 kWt (netto) med ladefart på 205 kW. WLTP rekkevidde er 516km (M60) og 582km (eDrive40).

https://www.motor.no/bil/elektriske-bmw ... ell/249077

Så kommer det etterhvert stasjonsvogn og flere motor og hjulsdriftskombinasjoner

henlie

Legg inn av henlie »

Someone skrev: tor mai 25, 2023 12:40 pm Da var BMW i5 lansert.

Litt som med i4 kommer den først som sedan og 2 varianter: BMW i5 M60 med AWS og 601hk (i sportmodus, ellers 517) og pris fra 1.080.000, og BMW i5 eDrive40 med RWD og 340hk og pris fra 686.000

Batterikapasiteten er på 81,2 kWt (netto) med ladefart på 205 kW. WLTP rekkevidde er 516km (M60) og 582km (eDrive40).

https://www.motor.no/bil/elektriske-bmw ... ell/249077

Så kommer det etterhvert stasjonsvogn og flere motor og hjulsdriftskombinasjoner
Synes dessverre ikke designet innfridde ift. forventningene ut fra tidligere bilder jeg har sett. 5-serie er en bil jeg alltid har likt. Litt bedre bilder som vanlig på bilnorge.no: https://www.bilnorge.no/5-serie-bmw-i5/ ... il/4052469
Synes deler av bilen liksom ikke er "helt BMW". De skal ha for at de har endret designet mer enn tidligere, men må nok se den i virkeligheten.

henlie

Legg inn av henlie »

For øvrig også synd i mine øyne at det nå ser ut til å være mer vanlig å ikke integrere skjermer mer i dashbord.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

henlie skrev: tor mai 25, 2023 2:27 pm For øvrig også synd i mine øyne at det nå ser ut til å være mer vanlig å ikke integrere skjermer mer i dashbord.
Kan man gi tusen tomler?

Kunne gått over til Audi utelukkende pga. dette.
(For å ta VW som eksempel: Dagens Polo er nyyydelig. ID4 er 'heslig' hva skjermplassering angår.)

Someone

Legg inn av Someone »

henlie skrev: tor mai 25, 2023 2:25 pm Synes deler av bilen liksom ikke er "helt BMW". De skal ha for at de har endret designet mer enn tidligere, men må nok se den i virkeligheten.
Jeg synes i grunn den ser ganske så BMW ut

Forresten første gang 5 serien passerer 5 meter

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Får se hva Harry Klein sier til sånn moderne versjon.

Ribba

Legg inn av Ribba »

Someone skrev: fre mai 26, 2023 5:45 pm Forresten første gang 5 serien passerer 5 meter
De har vel hatt noen kinamodeller med lengre akselavstand som har passert 5 meter tidligere.

Someone

Legg inn av Someone »

Ribba skrev: fre mai 26, 2023 8:56 pm
Someone skrev: fre mai 26, 2023 5:45 pm Forresten første gang 5 serien passerer 5 meter
De har vel hatt noen kinamodeller med lengre akselavstand som har passert 5 meter tidligere.
Joda, men nå tenker jeg på standardmodellen i Tyskland ;)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»