Misfornøyde afrikanere?

Svar
Texas_John

Re: Misfornøyde afrikanere?

Legg inn av Texas_John »

Predatorgnu skrev: fre mai 26, 2023 10:39 pm
Texas_John skrev: fre mai 26, 2023 10:07 pm
Il-pirata skrev: fre mai 26, 2023 8:23 pm Skulle nesten tro det lå en agenda bak all denne "flerkulturen"...
Agendaen er å sikre evig makt til venstresiden, da det store flertallet ikke-vestlige stemmer på sosialister. En annen agenda er å utslette hvit majoritet, som SV-radikaleren Thomas Hylland-Eriksen uttalte målet: «å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger»
Det er en kjeller under en kebabsjappe på Grønnland, Oslo.
Der møtes mektige menn og kvinner fra venstresiden i norsk politikk og samfunn. Mer tør ikke jeg si, men det er barnekebaber involvert også, med hvit saus
Jeg forstår ikke helt, mener du at sosialisten Thomas Hylland-Eriksen aldri har sagt at den hvite majoriteten skal dekonstrueres så grundig at den aldri kan kalle seg en majoritet igjen?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Texas_John skrev: søn mai 28, 2023 7:25 pm
Predatorgnu skrev: fre mai 26, 2023 10:39 pm
Texas_John skrev: fre mai 26, 2023 10:07 pm
Agendaen er å sikre evig makt til venstresiden, da det store flertallet ikke-vestlige stemmer på sosialister. En annen agenda er å utslette hvit majoritet, som SV-radikaleren Thomas Hylland-Eriksen uttalte målet: «å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger»
Det er en kjeller under en kebabsjappe på Grønnland, Oslo.
Der møtes mektige menn og kvinner fra venstresiden i norsk politikk og samfunn. Mer tør ikke jeg si, men det er barnekebaber involvert også, med hvit saus
Jeg forstår ikke helt, mener du at sosialisten Thomas Hylland-Eriksen aldri har sagt at den hvite majoriteten skal dekonstrueres så grundig at den aldri kan kalle seg en majoritet igjen?
Du, ABB og resten av den høyreekstreme eliten altså.

https://www.bt.no/innenriks/i/09qO6/hje ... ningssitat

Pernille

Legg inn av Pernille »

Guttorm123 skrev: søn mai 28, 2023 5:05 pm
Hardy-guttene skrev: søn mai 28, 2023 4:57 pm
At det finnes rasister på vestkanten, akkurat som overalt ellers, er da ingen overraskelse. Ingen ønsker aylmottak, sprøyterom, avrusningssenter, dagsenter for narkomane eller møteplass for tidligere straffedømte i nabolaget. Men makta rår og penger gir makt.
Om det er slik at man er rasist fordi man ikke ønsker et asylmottak i sitt eget nærområde, så tipper jeg de aller fleste i Norge er rasister.
Asylmottak for asylsøkere fra den tredje verden betyr mer sosial nød og det er naturlig at de færreste ønsker noe slikt i sitt eget nabolag. Under migrantkrisen i 2015 var det mange som var mer opptatt av godhetsposering i sosiale medier fremfor å tenke på konsekvensene.

Men utover det er nok faktumet at de aller fleste ønsker å bo i nærhet til sin egen gruppe. Like barn leker best, og det gjelder på tvers av de fleste etniske, sosiale og kulturelle dimensjoner. Pakistanere foretrekker å bo i nærheten av pakistanere, somaliere somaliere, polakker polakker og nordmenn nordmenn. Det er derfor multikulturalismen er - og har alltid vært - et så dødfødt prosjekt.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

greyserpent skrev: søn mai 28, 2023 8:07 pm
Texas_John skrev: søn mai 28, 2023 7:25 pm
Predatorgnu skrev: fre mai 26, 2023 10:39 pm

Det er en kjeller under en kebabsjappe på Grønnland, Oslo.
Der møtes mektige menn og kvinner fra venstresiden i norsk politikk og samfunn. Mer tør ikke jeg si, men det er barnekebaber involvert også, med hvit saus
Jeg forstår ikke helt, mener du at sosialisten Thomas Hylland-Eriksen aldri har sagt at den hvite majoriteten skal dekonstrueres så grundig at den aldri kan kalle seg en majoritet igjen?
Du, ABB og resten av den høyreekstreme eliten altså.

https://www.bt.no/innenriks/i/09qO6/hje ... ningssitat
Se der, ja. Det var et Eriksen-sitat. Men selvfølgelig løsrevet fra en sammenheng. På den måten kan man få hvem som helst til å høres ut som hva som helst.
(".. hva skal da hindre meg i å drepe deg.." Mor Teresa)

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Pernille skrev: søn mai 28, 2023 9:03 pm Men utover det er nok faktumet at de aller fleste ønsker å bo i nærhet til sin egen gruppe. Like barn leker best, og det gjelder på tvers av de fleste etniske, sosiale og kulturelle dimensjoner. Pakistanere foretrekker å bo i nærheten av pakistanere, somaliere somaliere, polakker polakker og nordmenn nordmenn. Det er derfor multikulturalismen er - og har alltid vært - et så dødfødt prosjekt.
Og motsetninger tiltrekker hverandre. Det er derfor så mange norske menn gifter seg med kvinner fra Afrika og Asia.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Hardy-guttene skrev: søn mai 28, 2023 11:44 pm
Pernille skrev: søn mai 28, 2023 9:03 pm Men utover det er nok faktumet at de aller fleste ønsker å bo i nærhet til sin egen gruppe. Like barn leker best, og det gjelder på tvers av de fleste etniske, sosiale og kulturelle dimensjoner. Pakistanere foretrekker å bo i nærheten av pakistanere, somaliere somaliere, polakker polakker og nordmenn nordmenn. Det er derfor multikulturalismen er - og har alltid vært - et så dødfødt prosjekt.
Og motsetninger tiltrekker hverandre. Det er derfor så mange norske menn gifter seg med kvinner fra Afrika og Asia.
Det er igrunnen ikke så mange. Blandede par av ikke-vestlig og norsk opprinnelse er under 10 % av ekteskap/samboerskap . Selv i Storbritannia utgjør disse bare 7 %. Og ekteskap mellom afrikanere og nordmenn er langt mer sjeldent enn med asiater (Thailand) . Men så klart ser man nye tvserier,filmer og ikke minst reklamer så skulle man tro at 80 % av alle par er blandingsforhold.

Mitt personlige inntrykk er at svært svært mange av disse parene skjer pga at de damene er mer tilgjengelige for mennene og oppleves som mer søkende enn norske damer .
Gjerne pga mennene bor på mindre steder med mindre utvalg eller møter disse på reiser etc. Og det er jammen ikke mange man ser noen år etterpå og kan si at dette var et godt valg for begge parter.

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Maxus5 skrev: man mai 29, 2023 5:06 am
Hardy-guttene skrev: søn mai 28, 2023 11:44 pm
Pernille skrev: søn mai 28, 2023 9:03 pm Men utover det er nok faktumet at de aller fleste ønsker å bo i nærhet til sin egen gruppe. Like barn leker best, og det gjelder på tvers av de fleste etniske, sosiale og kulturelle dimensjoner. Pakistanere foretrekker å bo i nærheten av pakistanere, somaliere somaliere, polakker polakker og nordmenn nordmenn. Det er derfor multikulturalismen er - og har alltid vært - et så dødfødt prosjekt.
Og motsetninger tiltrekker hverandre. Det er derfor så mange norske menn gifter seg med kvinner fra Afrika og Asia.
Det er igrunnen ikke så mange. Blandede par av ikke-vestlig og norsk opprinnelse er under 10 % av ekteskap/samboerskap . Selv i Storbritannia utgjør disse bare 7 %. Og ekteskap mellom afrikanere og nordmenn er langt mer sjeldent enn med asiater (Thailand) . Men så klart ser man nye tvserier,filmer og ikke minst reklamer så skulle man tro at 80 % av alle par er blandingsforhold.

Mitt personlige inntrykk er at svært svært mange av disse parene skjer pga at de damene er mer tilgjengelige for mennene og oppleves som mer søkende enn norske damer .
Gjerne pga mennene bor på mindre steder med mindre utvalg eller møter disse på reiser etc. Og det er jammen ikke mange man ser noen år etterpå og kan si at dette var et godt valg for begge parter.
Det var et forsøk på ironi. De afrikanske og asiatiske kvinnene er selvfølgelig lykkejegere og de norske mennene som gifter seg med dem er selvfølgelig tapere som ingen norske kvinner vil ha.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Predatorgnu skrev: søn mai 28, 2023 9:39 pm Se der, ja. Det var et Eriksen-sitat. Men selvfølgelig løsrevet fra en sammenheng. På den måten kan man få hvem som helst til å høres ut som hva som helst.
(".. hva skal da hindre meg i å drepe deg.." Mor Teresa)
Joda, Hylland-Eriksen har mange ganger måtte presisere hva han egentlig mente med dette sitatet (som forøvrig også sto gjengitt på prosjektsidene til Culcom-prosjektet ved UiO og da uten nærmere forklaring).

Samtidig, hvis man stadig må gå ut og presisere hva man egentlig mener så bør en kanskje også gå litt inn i seg selv og prøve å være litt mer presis i sin omgang med ord og setninger. Hylland-Eriksens politiske ståsted som en forkjemper for innvandring, kreolisering og flerkultur er vidende kjent og da er det jo lett å tolke setningen i lys av dette.

For hvis en kjent nynazist hadde sagt: "Den viktigste flekken består nå i å dekonstruere jødene og gjøre det grundig slik at de aldri kan kalle seg jøder igjen!" så ville nok ganske mange av Hylland-Eriksens våpendragere satt kaffen i halsen for å si det sånn.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Pernille skrev: man mai 29, 2023 8:26 am
Predatorgnu skrev: søn mai 28, 2023 9:39 pm Se der, ja. Det var et Eriksen-sitat. Men selvfølgelig løsrevet fra en sammenheng. På den måten kan man få hvem som helst til å høres ut som hva som helst.
(".. hva skal da hindre meg i å drepe deg.." Mor Teresa)
Joda, Hylland-Eriksen har mange ganger måtte presisere hva han egentlig mente med dette sitatet (som forøvrig også sto gjengitt på prosjektsidene til Culcom-prosjektet ved UiO og da uten nærmere forklaring).

Samtidig, hvis man stadig må gå ut og presisere hva man egentlig mener så bør en kanskje også gå litt inn i seg selv og prøve å være litt mer presis i sin omgang med ord og setninger. Hylland-Eriksens politiske ståsted som en forkjemper for innvandring, kreolisering og flerkultur er vidende kjent og da er det jo lett å tolke setningen i lys av dette.

For hvis en kjent nynazist hadde sagt: "Den viktigste flekken består nå i å dekonstruere jødene og gjøre det grundig slik at de aldri kan kalle seg jøder igjen!" så ville nok ganske mange av Hylland-Eriksens våpendragere satt kaffen i halsen for å si det sånn.
Grunnen til at han gjentatte ganger må presisere i hvilken kontekst sitatet er hentet fra er jo at Fjotolf og andre misbruker/-forstår.
Jeg tror mye om Fjotolf, men jeg tror ikke han er dum. Han har bare, som andre, lest for å bekrefte allerede inngrodde forestillinger, ikke lære nytt, og derfor vært blind for hva som egentlig sies. Hadde han ikke allerede vært låst (lost), hadde han nok forstått

Jeg kjenner ikke mye til T. H. Eriksen, men vet han kan fremstå "breial" og kontroversiell. Jeg tror han liker det. Det er vel anarkisten i ham som piper.

Sosialantropologisk kreolisering er ingen stor grunn til å kjempe hverken for eller imot. Det er en realitet. Det kom snikende med fjærnsynsapparatet, og i hvert fall med Internett. Mikser man rock med folkemusikk får man folkrock.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

greyserpent skrev: søn mai 28, 2023 8:07 pm
Texas_John skrev: søn mai 28, 2023 7:25 pm
Predatorgnu skrev: fre mai 26, 2023 10:39 pm

Det er en kjeller under en kebabsjappe på Grønnland, Oslo.
Der møtes mektige menn og kvinner fra venstresiden i norsk politikk og samfunn. Mer tør ikke jeg si, men det er barnekebaber involvert også, med hvit saus
Jeg forstår ikke helt, mener du at sosialisten Thomas Hylland-Eriksen aldri har sagt at den hvite majoriteten skal dekonstrueres så grundig at den aldri kan kalle seg en majoritet igjen?
Du, ABB og resten av den høyreekstreme eliten altså.

https://www.bt.no/innenriks/i/09qO6/hje ... ningssitat
«Den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger».

Dette betyr altså at nå skal det forskes masse på hvite mennesker - og du er faktisk så dum at du tror det er dette han mener?

NRK:
«Professoren gjorde det klart at hans mål var å «dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger». Det skal her nevnes at Eriksen i ettertid har forsøkt å løpe fra denne uttalelsen.»
https://www.nrk.no/ytring/finnes-thomas ... -1.8393415

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: man mai 29, 2023 10:33 am
greyserpent skrev: søn mai 28, 2023 8:07 pm
Texas_John skrev: søn mai 28, 2023 7:25 pm
Jeg forstår ikke helt, mener du at sosialisten Thomas Hylland-Eriksen aldri har sagt at den hvite majoriteten skal dekonstrueres så grundig at den aldri kan kalle seg en majoritet igjen?
Du, ABB og resten av den høyreekstreme eliten altså.

https://www.bt.no/innenriks/i/09qO6/hje ... ningssitat
«Den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger».

Dette betyr altså at nå skal det forskes masse på hvite mennesker - og du er faktisk så dum at du tror det er dette han mener?

NRK:
«Professoren gjorde det klart at hans mål var å «dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger». Det skal her nevnes at Eriksen i ettertid har forsøkt å løpe fra denne uttalelsen.»
https://www.nrk.no/ytring/finnes-thomas ... -1.8393415
Det er stort sett du, sammen med høyreekstremister og nynazister som tillegger sitatet en mening som han selv sier er tatt ut av sammenheng og tillagt det en betydning det ikke har.

Legge merke til det han skriver om manglede utdannelse og spesielt leseforståelse og ferdigheter...
Akkurat det er ganske treffende ;)
Ikke uvant at ekstremister tar sitater og fraser ut av sammenheng og kontekst for å få det til å passe inn i deres forrykte verdensbilde.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Henningsen skrev: man mai 29, 2023 11:00 am
Texas_John skrev: man mai 29, 2023 10:33 am
greyserpent skrev: søn mai 28, 2023 8:07 pm

Du, ABB og resten av den høyreekstreme eliten altså.

https://www.bt.no/innenriks/i/09qO6/hje ... ningssitat
«Den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger».

Dette betyr altså at nå skal det forskes masse på hvite mennesker - og du er faktisk så dum at du tror det er dette han mener?

NRK:
«Professoren gjorde det klart at hans mål var å «dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger». Det skal her nevnes at Eriksen i ettertid har forsøkt å løpe fra denne uttalelsen.»
https://www.nrk.no/ytring/finnes-thomas ... -1.8393415
Det er stort sett du, sammen med høyreekstremister og nynazister som tillegger sitatet en mening som han selv sier er tatt ut av sammenheng og tillagt det en betydning det ikke har.

Legge merke til det han skriver om manglede utdannelse og spesielt leseforståelse og ferdigheter...
Akkurat det er ganske treffende ;)
Ikke uvant at ekstremister tar sitater og fraser ut av sammenheng og kontekst for å få det til å passe inn i deres forrykte verdensbilde.
Er Asle Toje nazist? Jeg la merke til det han sa, ja. Jeg har selv studert ved universitetet i 6 år og har aldri hørt noen snakke på den måten. Det er også ironisk at noen som har studert sosialantropologi snakker om andre folks manglende utdannelse. En mindre vitenskapelig tulleutdanning er det knapt mulig å oppdrive. Det eneste fyren har gjort seg kjent for de siste 30 årene er å skrive bøker og artikler om hvordan Norge skal bli et enda mer multikulturelt land.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: man mai 29, 2023 11:14 am
Henningsen skrev: man mai 29, 2023 11:00 am
Texas_John skrev: man mai 29, 2023 10:33 am
«Den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger».

Dette betyr altså at nå skal det forskes masse på hvite mennesker - og du er faktisk så dum at du tror det er dette han mener?

NRK:
«Professoren gjorde det klart at hans mål var å «dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger». Det skal her nevnes at Eriksen i ettertid har forsøkt å løpe fra denne uttalelsen.»
https://www.nrk.no/ytring/finnes-thomas ... -1.8393415
Det er stort sett du, sammen med høyreekstremister og nynazister som tillegger sitatet en mening som han selv sier er tatt ut av sammenheng og tillagt det en betydning det ikke har.

Legge merke til det han skriver om manglede utdannelse og spesielt leseforståelse og ferdigheter...
Akkurat det er ganske treffende ;)
Ikke uvant at ekstremister tar sitater og fraser ut av sammenheng og kontekst for å få det til å passe inn i deres forrykte verdensbilde.
Er Asle Toje nazist? Jeg la merke til det han sa, ja. Jeg har selv studert ved universitetet i 6 år og har aldri hørt noen snakke på den måten. Det er også ironisk at noen som har studert sosialantropologi snakker om andre folks manglende utdannelse. En mindre vitenskapelig tulleutdanning er det knapt mulig å oppdrive. Det eneste fyren har gjort seg kjent for de siste 30 årene er å skrive bøker og artikler om hvordan Norge skal bli et enda mer multikulturelt land.
Da er vi inne på det med leseevner og leseforståelse igjen, som Eriksen også påpeker. ;)
Legg merke til min første setning. Det står 'stort sett' gjør det ikke..

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Texas_John skrev: man mai 29, 2023 10:33 am
«Den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger».

Dette betyr altså at nå skal det forskes masse på hvite mennesker - og du er faktisk så dum at du tror det er dette han mener?

NRK:
«Professoren gjorde det klart at hans mål var å «dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger». Det skal her nevnes at Eriksen i ettertid har forsøkt å løpe fra denne uttalelsen.»
https://www.nrk.no/ytring/finnes-thomas ... -1.8393415
Tydeligvis ikke alle som klarer å lese dette, ..

Pernille

Legg inn av Pernille »

Predatorgnu skrev: man mai 29, 2023 9:24 am
Grunnen til at han gjentatte ganger må presisere i hvilken kontekst sitatet er hentet fra er jo at Fjotolf og andre misbruker/-forstår.
Jeg tror mye om Fjotolf, men jeg tror ikke han er dum. Han har bare, som andre, lest for å bekrefte allerede inngrodde forestillinger, ikke lære nytt, og derfor vært blind for hva som egentlig sies. Hadde han ikke allerede vært låst (lost), hadde han nok forstått

Jeg kjenner ikke mye til T. H. Eriksen, men vet han kan fremstå "breial" og kontroversiell. Jeg tror han liker det. Det er vel anarkisten i ham som piper.

Sosialantropologisk kreolisering er ingen stor grunn til å kjempe hverken for eller imot. Det er en realitet. Det kom snikende med fjærnsynsapparatet, og i hvert fall med Internett. Mikser man rock med folkemusikk får man folkrock.
Utsagnet var kontroversielt lenge før ABB gikk berserk.

Og for de som har fulgt litt med på samfunnsdebattanten Hylland-Eriksens eskapader så har nok flere av disse begrepene og teoriene en vesentlig mer normativ betydning enn det forskeren Hylland-Eriksen senere ønsket å stå inne for.

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Henningsen skrev: man mai 29, 2023 11:00 am
Texas_John skrev: man mai 29, 2023 10:33 am
greyserpent skrev: søn mai 28, 2023 8:07 pm

Du, ABB og resten av den høyreekstreme eliten altså.

https://www.bt.no/innenriks/i/09qO6/hje ... ningssitat
«Den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger».

Dette betyr altså at nå skal det forskes masse på hvite mennesker - og du er faktisk så dum at du tror det er dette han mener?

NRK:
«Professoren gjorde det klart at hans mål var å «dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger». Det skal her nevnes at Eriksen i ettertid har forsøkt å løpe fra denne uttalelsen.»
https://www.nrk.no/ytring/finnes-thomas ... -1.8393415
Det er stort sett du, sammen med høyreekstremister og nynazister som tillegger sitatet en mening som han selv sier er tatt ut av sammenheng og tillagt det en betydning det ikke har.

Legge merke til det han skriver om manglede utdannelse og spesielt leseforståelse og ferdigheter...
Akkurat det er ganske treffende ;)
Ikke uvant at ekstremister tar sitater og fraser ut av sammenheng og kontekst for å få det til å passe inn i deres forrykte verdensbilde.
Og hvis Bill Clinton sier at sitatet "I did not have sexual relations with that woman, Ms. Lewinsky." blir tatt ut av sammenheng og tillagt en betydning det ikke har så er alle som kaller ham en løgner løgnerne i stedet? Det er ikke uvanlig at folk som møter kritikk for utsagn de har kommet med, hevder at de bare blir tolket feil, så hvis du påstår at det ble tatt ut av sammenheng, bør du oppgi den riktige sammenhengen selv i stedet for å bare peke på det faktum at personen selv er ikke enig i kritikken av sitt eget sitat.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Pernille skrev: man mai 29, 2023 1:45 pm
Predatorgnu skrev: man mai 29, 2023 9:24 am
Grunnen til at han gjentatte ganger må presisere i hvilken kontekst sitatet er hentet fra er jo at Fjotolf og andre misbruker/-forstår.
Jeg tror mye om Fjotolf, men jeg tror ikke han er dum. Han har bare, som andre, lest for å bekrefte allerede inngrodde forestillinger, ikke lære nytt, og derfor vært blind for hva som egentlig sies. Hadde han ikke allerede vært låst (lost), hadde han nok forstått

Jeg kjenner ikke mye til T. H. Eriksen, men vet han kan fremstå "breial" og kontroversiell. Jeg tror han liker det. Det er vel anarkisten i ham som piper.

Sosialantropologisk kreolisering er ingen stor grunn til å kjempe hverken for eller imot. Det er en realitet. Det kom snikende med fjærnsynsapparatet, og i hvert fall med Internett. Mikser man rock med folkemusikk får man folkrock.
Utsagnet var kontroversielt lenge før ABB gikk berserk.

Og for de som har fulgt litt med på samfunnsdebattanten Hylland-Eriksens eskapader så har nok flere av disse begrepene og teoriene en vesentlig mer normativ betydning enn det forskeren Hylland-Eriksen senere ønsket å stå inne for.
Ja, det ble jo ganske kjapt snappet opp av konspiratorikere på ytre høyre, tatt ut av sammenheng og brukt som "bevis" på "venstresidens" og intellektuelles plan om å fylle Europa med muslimsk stemmekveg.

Samfunnsdebattanten Eriksen har vært kontroversiell siden han var en del av "redaksjonen" i Gateavisa, og året med Glasnost. Sistnevnte var muligens han en av pådriverne for.
Gateavisa var en motvekt/ motstand/alternativ til AKPml- miljøet - blant mye annet.
Eriksen har selv sagt det var i Gateavisa han fikk sin intellektuelle oppvåkning. (som flere andre). Kanskje ikke rart han kan oppfattes noe provoserende for enkelte. Og som sagt, jeg tipper han digger det. Og jeg tipper han evner å skille mellom Samfunnsdebattanten og forskeren i seg.
Bilde

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Dionysos skrev: tir mai 30, 2023 6:34 am
Henningsen skrev: man mai 29, 2023 11:00 am
Texas_John skrev: man mai 29, 2023 10:33 am
«Den viktigste hvite flekken består nå i å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger».

Dette betyr altså at nå skal det forskes masse på hvite mennesker - og du er faktisk så dum at du tror det er dette han mener?

NRK:
«Professoren gjorde det klart at hans mål var å «dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger». Det skal her nevnes at Eriksen i ettertid har forsøkt å løpe fra denne uttalelsen.»
https://www.nrk.no/ytring/finnes-thomas ... -1.8393415
Det er stort sett du, sammen med høyreekstremister og nynazister som tillegger sitatet en mening som han selv sier er tatt ut av sammenheng og tillagt det en betydning det ikke har.

Legge merke til det han skriver om manglede utdannelse og spesielt leseforståelse og ferdigheter...
Akkurat det er ganske treffende ;)
Ikke uvant at ekstremister tar sitater og fraser ut av sammenheng og kontekst for å få det til å passe inn i deres forrykte verdensbilde.
Og hvis Bill Clinton sier at sitatet "I did not have sexual relations with that woman, Ms. Lewinsky." blir tatt ut av sammenheng og tillagt en betydning det ikke har så er alle som kaller ham en løgner løgnerne i stedet? Det er ikke uvanlig at folk som møter kritikk for utsagn de har kommet med, hevder at de bare blir tolket feil, så hvis du påstår at det ble tatt ut av sammenheng, bør du oppgi den riktige sammenhengen selv i stedet for å bare peke på det faktum at personen selv er ikke enig i kritikken av sitt eget sitat.
Han skriver jo det selv, og begrunner det ganske godt.
Les sakene i tråden.

At Bill Clinton løy om å ha sex med ML har ingen verdens ting med saken å gjøre, det er whataboutisme.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Predatorgnu skrev: tir mai 30, 2023 8:40 am Samfunnsdebattanten Eriksen har vært kontroversiell siden han var en del av "redaksjonen" i Gateavisa, og året med Glasnost. Sistnevnte var muligens han en av pådriverne for.
Gateavisa var en motvekt/ motstand/alternativ til AKPml- miljøet - blant mye annet.
Eriksen har selv sagt det var i Gateavisa han fikk sin intellektuelle oppvåkning. (som flere andre). Kanskje ikke rart han kan oppfattes noe provoserende for enkelte. Og som sagt, jeg tipper han digger det.
Vel, ja, Hylland-Eriksen liker å fiske i rørt vann. Det er jo akkurat det som er poenget.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

greyserpent skrev: søn mai 28, 2023 8:07 pm
Texas_John skrev: søn mai 28, 2023 7:25 pm
Predatorgnu skrev: fre mai 26, 2023 10:39 pm

Det er en kjeller under en kebabsjappe på Grønnland, Oslo.
Der møtes mektige menn og kvinner fra venstresiden i norsk politikk og samfunn. Mer tør ikke jeg si, men det er barnekebaber involvert også, med hvit saus
Jeg forstår ikke helt, mener du at sosialisten Thomas Hylland-Eriksen aldri har sagt at den hvite majoriteten skal dekonstrueres så grundig at den aldri kan kalle seg en majoritet igjen?
Du, ABB og resten av den høyreekstreme eliten altså.

https://www.bt.no/innenriks/i/09qO6/hje ... ningssitat
Denne tråden blei - som forventa - ganske så morsom med texas johan og resten av "eliten" 8-)

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Pernille skrev: tir mai 30, 2023 9:00 am
Predatorgnu skrev: tir mai 30, 2023 8:40 am Samfunnsdebattanten Eriksen har vært kontroversiell siden han var en del av "redaksjonen" i Gateavisa, og året med Glasnost. Sistnevnte var muligens han en av pådriverne for.
Gateavisa var en motvekt/ motstand/alternativ til AKPml- miljøet - blant mye annet.
Eriksen har selv sagt det var i Gateavisa han fikk sin intellektuelle oppvåkning. (som flere andre). Kanskje ikke rart han kan oppfattes noe provoserende for enkelte. Og som sagt, jeg tipper han digger det.
Vel, ja, Hylland-Eriksen liker å fiske i rørt vann. Det er jo akkurat det som er poenget.
Men det gjør det jo ikke mer riktig å misbruke deler av hans uttalelser til inntekt for ekstreme konspirasjonsideer. Dvs. konspi. ideene blir ikke mer riktige av den grunn

Pernille

Legg inn av Pernille »

Predatorgnu skrev: tir mai 30, 2023 9:12 am
Pernille skrev: tir mai 30, 2023 9:00 am
Predatorgnu skrev: tir mai 30, 2023 8:40 am Samfunnsdebattanten Eriksen har vært kontroversiell siden han var en del av "redaksjonen" i Gateavisa, og året med Glasnost. Sistnevnte var muligens han en av pådriverne for.
Gateavisa var en motvekt/ motstand/alternativ til AKPml- miljøet - blant mye annet.
Eriksen har selv sagt det var i Gateavisa han fikk sin intellektuelle oppvåkning. (som flere andre). Kanskje ikke rart han kan oppfattes noe provoserende for enkelte. Og som sagt, jeg tipper han digger det.
Vel, ja, Hylland-Eriksen liker å fiske i rørt vann. Det er jo akkurat det som er poenget.
Men det gjør det jo ikke mer riktig å misbruke deler av hans uttalelser til inntekt for ekstreme konspirasjonsideer. Dvs. konspi. ideene blir ikke mer riktige av den grunn
Hylland-Eriksen har skrevet side opp og side ned om å avnasjonalisere Europa og samtidig å åpne for massiv innvandring, så akkurat den biten er jo ingen stor konspirasjonsteori. Det er bare å lese hva han faktisk har skrevet.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Pernille skrev: tir mai 30, 2023 9:21 am
Predatorgnu skrev: tir mai 30, 2023 9:12 am
Pernille skrev: tir mai 30, 2023 9:00 am

Vel, ja, Hylland-Eriksen liker å fiske i rørt vann. Det er jo akkurat det som er poenget.
Men det gjør det jo ikke mer riktig å misbruke deler av hans uttalelser til inntekt for ekstreme konspirasjonsideer. Dvs. konspi. ideene blir ikke mer riktige av den grunn
Hylland-Eriksen har skrevet side opp og side ned om å avnasjonalisere Europa og samtidig å åpne for massiv innvandring, så akkurat den biten er jo ingen stor konspirasjonsteori. Det er bare å lese hva han faktisk har skrevet.

Avnasjonalisering, ikke bare av Europa - men verden, tror jeg før eller siden kommer. Praksisen med nasjonalstater og dagens streker på kart er et forbigående, historisk tilfeldig fenomen. Det har ikke vart lenge, er ikke noe natugitt og vil ikke vare lenge (i et større perspektiv)
Når nasjonalstatene opphører blir det ikke snakk om ut- eller innvandring, bare vandring. Som å flytte til Stavanger.( Litt rart ikke Rogaland har satt en strek rundt seg, forresten, og beholdt oljepengene for seg selv.)

Vel. Dette ligger et godt stykke frem i tid. Lenge etter du og jeg har sluttet å kverulere på FD.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »



Avnasjonalisering, ikke bare av Europa - men verden, tror jeg før eller siden kommer. Praksisen med nasjonalstater og dagens streker på kart er et forbigående, historisk tilfeldig fenomen. Det har ikke vart lenge, er ikke noe natugitt og vil ikke vare lenge (i et større perspektiv)
Når nasjonalstatene opphører blir det ikke snakk om ut- eller innvandring, bare vandring. Som å flytte til Stavanger.( Litt rart ikke Rogaland har satt en strek rundt seg, forresten, og beholdt oljepengene for seg selv.)

Vel. Dette ligger et godt stykke frem i tid. Lenge etter du og jeg har sluttet å kverulere på FD.
Jeg syns en ting iallefall er veldig absurd og det er at vi fikk lære i skole og blitt fortalt i mange kanaler i alle år at Afrikas problemer er pga at landegrensene ble trukket uten hensyn til etniske grupper. Og dette 100 år senere skal fortsatt være årsaken. Samtidig som at flerkultur og etnisk mangfold skal visst nok være vår største styrke. Jo mer blanding jo bedre. Mens afrikanere som ser like ut, er fra samme landområde og har ofte marginale forskjeller på kultur skal ikke klare å løse utfordringen med å dele en stat eller bli enige om grensejusteringer fordi en hvit mann tegnet grensen for 100 år siden. Det gir ikke mye mening for meg.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Predatorgnu skrev: tir mai 30, 2023 9:55 am Avnasjonalisering, ikke bare av Europa - men verden, tror jeg før eller siden kommer. Praksisen med nasjonalstater og dagens streker på kart er et forbigående, historisk tilfeldig fenomen. Det har ikke vart lenge, er ikke noe natugitt og vil ikke vare lenge (i et større perspektiv)
Når nasjonalstatene opphører blir det ikke snakk om ut- eller innvandring, bare vandring. Som å flytte til Stavanger.( Litt rart ikke Rogaland har satt en strek rundt seg, forresten, og beholdt oljepengene for seg selv.)

Vel. Dette ligger et godt stykke frem i tid. Lenge etter du og jeg har sluttet å kverulere på FD.
Det må du gjerne tro, og det er godt mulig du også har rett i at det kommer til å skje en gang i fremtiden, men det blir isåfall et politisk valg som styresmaktene velger å gjennomføre og dermed vil det også være mange som protesterer på å gjennomføre noe slikt. Som er deres selvsagte demokratiske rett, på samme måte som du antakeligvis ville ha protestert hvis naboen din plutselig tok seg til rette på din tomt, selv om naboen din mener at dagens streker bare er et forbigående fenomen og at du bare er en dum konspirasjonsteoretiker når du nekter ham dette.

Samtidig er det noe grenseløst naivt over en slik grenseløse verdenen som noen går rundt og fabler om. Jeg tviler på at de har tenkt gjennom konsekvensene av noe slikt. Hylland-Eriksen gjorde iallefall ikke det når man leser noe av det han skrev for vel 30 år siden.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Man må vel ikke overdrive så veldig heller når det gjelder "skjellsord". For hvis f.eks. en svart mann av afrikansk opprinnelse i Norge er på en dansketur, og får høre at han er en "fjellape" siden han kommer fra Norge, så er ikke det såkalt rasisme. Danskene kaller oss "fjellaper" :)

Dionysos

Legg inn av Dionysos »

Henningsen skrev: tir mai 30, 2023 8:47 am
Dionysos skrev: tir mai 30, 2023 6:34 am
Henningsen skrev: man mai 29, 2023 11:00 am

Det er stort sett du, sammen med høyreekstremister og nynazister som tillegger sitatet en mening som han selv sier er tatt ut av sammenheng og tillagt det en betydning det ikke har.

Legge merke til det han skriver om manglede utdannelse og spesielt leseforståelse og ferdigheter...
Akkurat det er ganske treffende ;)
Ikke uvant at ekstremister tar sitater og fraser ut av sammenheng og kontekst for å få det til å passe inn i deres forrykte verdensbilde.
Og hvis Bill Clinton sier at sitatet "I did not have sexual relations with that woman, Ms. Lewinsky." blir tatt ut av sammenheng og tillagt en betydning det ikke har så er alle som kaller ham en løgner løgnerne i stedet? Det er ikke uvanlig at folk som møter kritikk for utsagn de har kommet med, hevder at de bare blir tolket feil, så hvis du påstår at det ble tatt ut av sammenheng, bør du oppgi den riktige sammenhengen selv i stedet for å bare peke på det faktum at personen selv er ikke enig i kritikken av sitt eget sitat.
Han skriver jo det selv, og begrunner det ganske godt.
Les sakene i tråden.

At Bill Clinton løy om å ha sex med ML har ingen verdens ting med saken å gjøre, det er whataboutisme.
Det var ingen whataboutisme, som vanligvis betyr å prøve å unnskylde en feilhandling ved å peke på en annen feilhandling, men en reductio ad absurdum, dvs. ta logikken din og bruke den på et ekstremt tilfelle der alle er enige om at det ikke gir noen mening. Som nevnt før, tyr offentlige personer som kommer med ekstreme og provoserende uttalelser ofte til å hevde at de har blitt feiltolket når de sier noe som selv de egentlig ikke kan forsvare etterpå. Jeg er sikker på at hvis en professor hadde kommet med en veldig høyreorientert uttalelse om samfunnet (som eksempelet Pernille ga) og senere hevdet at den bare ble tatt ut av kontekst, ville du vært den første til å kalle ham en løgner.

Ormen den lange

Legg inn av Ormen den lange »

"Gå ut i verden og bli mange". Dette er ord jeg minnes fra min barndoms lære. Bli mange med hvem? Hvordan forklare dette, ut i fra hva vi vet i dag? Særlig når det kommer til utseende og hudfarge. At vi inni er like, kan jeg tro på. At vi alle er født med de samme forutsetninger.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Dionysos skrev: tir mai 30, 2023 3:24 pm
Henningsen skrev: tir mai 30, 2023 8:47 am
Dionysos skrev: tir mai 30, 2023 6:34 am

Og hvis Bill Clinton sier at sitatet "I did not have sexual relations with that woman, Ms. Lewinsky." blir tatt ut av sammenheng og tillagt en betydning det ikke har så er alle som kaller ham en løgner løgnerne i stedet? Det er ikke uvanlig at folk som møter kritikk for utsagn de har kommet med, hevder at de bare blir tolket feil, så hvis du påstår at det ble tatt ut av sammenheng, bør du oppgi den riktige sammenhengen selv i stedet for å bare peke på det faktum at personen selv er ikke enig i kritikken av sitt eget sitat.
Han skriver jo det selv, og begrunner det ganske godt.
Les sakene i tråden.

At Bill Clinton løy om å ha sex med ML har ingen verdens ting med saken å gjøre, det er whataboutisme.
Det var ingen whataboutisme, som vanligvis betyr å prøve å unnskylde en feilhandling ved å peke på en annen feilhandling, men en reductio ad absurdum, dvs. ta logikken din og bruke den på et ekstremt tilfelle der alle er enige om at det ikke gir noen mening. Som nevnt før, tyr offentlige personer som kommer med ekstreme og provoserende uttalelser ofte til å hevde at de har blitt feiltolket når de sier noe som selv de egentlig ikke kan forsvare etterpå. Jeg er sikker på at hvis en professor hadde kommet med en veldig høyreorientert uttalelse om samfunnet (som eksempelet Pernille ga) og senere hevdet at den bare ble tatt ut av kontekst, ville du vært den første til å kalle ham en løgner.
Klart det var..
........

Det kan du godt tro, folk tror jorda er flat også, så...
Du får leve i villfarelsen.

Eriksen har et poeng når han trekker i tvil utdannelsen og leseferdigheter til de høyreekstreme som bruker sitatet slik som Breivik, texasjånni og div andre som hører hjemme i samme klanen.
Synes forklaringen hans er troverdig.
Du får tro hva du vil, som sagt så tror noen at jorda er flat også

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Folk_flesk skrev: fre mai 26, 2023 6:33 pm
De burde sympatisere med vestlige presidenter som liker å grab'em by the pussy.
Javel....

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»