Misfornøyde afrikanere?

Svar
Henningsen

Re: Misfornøyde afrikanere?

Legg inn av Henningsen »

Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:45 pm
Knaberaps skrev: fre mai 26, 2023 6:38 pm
Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:30 pm Mine landsmenn? den må du utdype litt er du grei
Tja, det kan vel kanskje komme av at du dorger opp rasistkortet ditt fra brystlommen til trådstarter, samt ditt tidligere raseri over nyheter der afrikanere og muslimer har vært i fokus negativt sett. Men by all means. Du kan sikkert godt være den jevne venstreradikale hjemme hos mor.
Et par stusselige forsøk på stråmenn der. Du skraper bunn av bøtta, som sagt tidligere,jeg gidder ikke og diskutere med sånt
Det er sånn den brukeren holder på, en
Idiot av første klasse.
Ikke noe vits å bruke tid på sånt.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 6:49 pm
Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:18 pm Enda en sånn tråd? kan dere ikke bare samle all xenofobien i en felles tråd snart ?
Hva er du reagerer på egentlig? Er det feil å diskutere en AKTUELL sak på AKTUELT forumet? I dag så mistenker man at to afrikanere tente på en sofa på NAV i Trondheim. En aktuell sak. Er det feil å si at det er to afrikanere som er mistenkt? Er det dette du reagerer på? Eller hva er det?
Som nevnt tidligere i thread så ta dette i norske tilstander framfor og oprette nye tråder som alltid ender som dette. I tillegg så forpester det intrykket nye brukere eller gjester som er innom å leser vil få av forumet

Men dere får holde på. jeg stikker tilbake til lukket avdeling..

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 6:49 pm
Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:18 pm Enda en sånn tråd? kan dere ikke bare samle all xenofobien i en felles tråd snart ?
Hva er du reagerer på egentlig? Er det feil å diskutere en AKTUELL sak på AKTUELT forumet? I dag så mistenker man at to afrikanere tente på en sofa på NAV i Trondheim. En aktuell sak. Er det feil å si at det er to afrikanere som er mistenkt? Er det dette du reagerer på? Eller hva er det?
Nå er de pågrepet.
https://trondheim.dagbladet.no/nyheter/ ... r/79375899

Ikke så rart, kanskje, om de kom fra et møte med Nav. Navn og adr. var vel registrert.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:58 pm
Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 6:49 pm
Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:18 pm Enda en sånn tråd? kan dere ikke bare samle all xenofobien i en felles tråd snart ?
Hva er du reagerer på egentlig? Er det feil å diskutere en AKTUELL sak på AKTUELT forumet? I dag så mistenker man at to afrikanere tente på en sofa på NAV i Trondheim. En aktuell sak. Er det feil å si at det er to afrikanere som er mistenkt? Er det dette du reagerer på? Eller hva er det?
Som nevnt tidligere i thread så ta dette i norske tilstander framfor og oprette nye tråder som alltid ender som dette. I tillegg så forpester det intrykket nye brukere eller gjester som er innom å leser vil få av forumet

Men dere får holde på. jeg stikker tilbake til lukket avdeling..
Men å tenne på sofaer inne på NAV er jo ikke norske tilstander, så der hører den selvsagt ikke hjemme. Dette har aldri skjedd før i Norge faktisk.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 6:59 pm Men å tenne på sofaer inne på NAV er jo ikke norske tilstander
Enn så lenge. Kan jo være to trendsettere...

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 6:59 pm
Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:58 pm
Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 6:49 pm

Hva er du reagerer på egentlig? Er det feil å diskutere en AKTUELL sak på AKTUELT forumet? I dag så mistenker man at to afrikanere tente på en sofa på NAV i Trondheim. En aktuell sak. Er det feil å si at det er to afrikanere som er mistenkt? Er det dette du reagerer på? Eller hva er det?
Som nevnt tidligere i thread så ta dette i norske tilstander framfor og oprette nye tråder som alltid ender som dette. I tillegg så forpester det intrykket nye brukere eller gjester som er innom å leser vil få av forumet

Men dere får holde på. jeg stikker tilbake til lukket avdeling..
Men å tenne på sofaer inne på NAV er jo ikke norske tilstander, så der hører den selvsagt ikke hjemme. Dette har aldri skjedd før i Norge faktisk.
Det har skjedd verre ting på nav kontorer enn som så.Tragisk desverre og uten og i det hele tatt forsvare noe av dette så er nav ofte i kontakt med mennesker i mildt sagt jævlige situasjoner og det er ikke alle som klarer og styre følelsene og sinnet sitt på en rasjonell måte. Ofte hvis det er problem med språk i tillegg kan frustrasjonen bli forsterket, man ser det på folk som gjør handlinger i ren affekt så har man ofte vært i "systemet" en stund og blitt møtt med mye motgang og avslag så er det ofte sånn at man møter med forakt og blir møtt med forakt. ikke en heldig situasjon for noen parter

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

.

Det er jeg helt enig i, men jeg føler vi som samfunn har blitt mye flinkere til å ta opp utfordringene med innvandring de siste 10-20 årene. Jeg har i mange år jobbet i kommunal sektor og kan si at uten innvandrere fra alle verdens kanter hadde vi, i mangel av et bedre ord, vært "fucked". Det er veldig mange lavtlønnede jobber som etnisk norske ikke vil ha. Dette er noe veldig mange av de mørkredde på denne siden ikke tenker på. Litt fordi de sjelden forlater leiligheten sin, men mest fordi de stort sett aldri har vært aktive i yrkeslivet.
For noe fullstendig tull. Vi har en stat som bare har est ut i 40 år. I samme tid vi ble beriket med innvandring. Vi har nå en offentlig sektor som kunne driftet et dobbelt så stort land minst.

For hver innvandrer du får i jobb så ligger det mange årsverk bak. Vi trenger tolker, saksbehandlere, hjelp til bolig, kursing, oppfølging, pedagoger etc etc. Prisen bak å ha den hyggelige mannen fra Eritrea som vasker på jobben der kan fort bli så høy inkl hva familien som fulgte med kostet , at en nordmann kunne fått jobben som deltid med millionlønn og samfunnet hadde forsatt gått i pluss.
Samfunnet drives av tilbud og etterspørsel. Hadde vi stanses innvandringen på 80 tallet så hadde ikke 500 000 nordmenn gått rundt i Oslo og lurt på hvorfor vi ikke har taxier. Det er liksom noe som mangler her . Vi hadde hatt økt etterspørsel og flere nordmenn hadde blitt ansatt. Ta en tur til østlige Europa. De vasker og kjører buss selv.

Problemet er når en bransje blir innvandrerbransje så søker ikke norske seg dit. Mange får jobb fordi noen de kjenner jobber der. Slik var mine jobber i mange år. Når ingen nordmenn jobber der så kjenner man ingen som kan anbefale jobben.

Vi hadde klart oss ypperlig uten innvandring fra ikke-vestlige land. Alt det man ønsker med mat fra den kanten kunne man fått med noen tusen innvandrer. Slik vi fikk taco og sushi uten mexikanere eller japanere.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 7:08 pm
Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 6:59 pm
Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:58 pm

Som nevnt tidligere i thread så ta dette i norske tilstander framfor og oprette nye tråder som alltid ender som dette. I tillegg så forpester det intrykket nye brukere eller gjester som er innom å leser vil få av forumet

Men dere får holde på. jeg stikker tilbake til lukket avdeling..
Men å tenne på sofaer inne på NAV er jo ikke norske tilstander, så der hører den selvsagt ikke hjemme. Dette har aldri skjedd før i Norge faktisk.
Det har skjedd verre ting på nav kontorer enn som så.Tragisk desverre og uten og i det hele tatt forsvare noe av dette så er nav ofte i kontakt med mennesker i mildt sagt jævlige situasjoner og det er ikke alle som klarer og styre følelsene og sinnet sitt på en rasjonell måte. Ofte hvis det er problem med språk i tillegg kan frustrasjonen bli forsterket, man ser det på folk som gjør handlinger i ren affekt så har man ofte vært i "systemet" en stund og blitt møtt med mye motgang og avslag så er det ofte sånn at man møter med med forakt og blir møtt med forakt. ikke en heldig situasjon for noen parter
Ikke uenig, men det oppstår et problem når slike kontorer skal møtes med vold og ildspåsettelse.
I tillegg skaper det et brudd med tillitssamfunnet man er basert på.

For den endelige konklusjonen bak slike situasjoner er at NAV vil få rekrutteringsproblemer, flere situasjoner vil bli løst over nett framfor at man tar den sjansen av fysiske konfrontasjoner, de få eventuelle gjenværende kontorer som holdes åpent for publikum vil primært sett være preget av en type sikkerhet som er mer relatert til fengsler. Ergo at mye løses bak tykke glassdører/vinduer, samt at det i større omfang vil være mer sikkerhet til stede.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

LeSorcier skrev: fre mai 26, 2023 2:59 pm Jeg har et inntrykk av at de aller fleste vestafrikanere setter pris på livet og mulighetene de har fått her i Norge. De fra Øst-Afrika, derimot...
Fra 2018:

SSB har i en ny rapport spurt norske innvandrere om hvor fornøyde de er med livskvaliteten, og svarene overrasker forskeren bak rapporten.

Somalia: 8,8
Sri Lanka: 8,5
Bosnia-Hercegovina: 8,3
Pakistan: 8,1
Kosobo: 8,2
Eritrea: 8,1
Afghanistan: 8,1
Tyrkia: 7,9
Irak: 7,7
Polen: 7,6
Iran: 7,5
Vietnam: 7,0
Innvandrere i alt: 7,9
Hele befolkningen: 8,1

At Somaliere topper denne statistikken overrasker forskeren:

– At somalierne er såpass tilfredse er oppsiktsvekkende, all den tid både økonomiske problemer og andre levekårsutfordringer er utbredt blant dem. Over 40 prosent oppgir at de har vanskeligheter med å få endene til å møtes. Blant innvandrerne som helhet setter dårlig økonomi et klart preg på livskvaliteten, forteller Barstad.

Vel...

https://www.nettavisen.no/nyheter/somal ... 3423537430

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 7:08 pm
Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 6:59 pm
Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:58 pm

Som nevnt tidligere i thread så ta dette i norske tilstander framfor og oprette nye tråder som alltid ender som dette. I tillegg så forpester det intrykket nye brukere eller gjester som er innom å leser vil få av forumet

Men dere får holde på. jeg stikker tilbake til lukket avdeling..
Men å tenne på sofaer inne på NAV er jo ikke norske tilstander, så der hører den selvsagt ikke hjemme. Dette har aldri skjedd før i Norge faktisk.
Det har skjedd verre ting på nav kontorer enn som så.Tragisk desverre og uten og i det hele tatt forsvare noe av dette så er nav ofte i kontakt med mennesker i mildt sagt jævlige situasjoner og det er ikke alle som klarer og styre følelsene og sinnet sitt på en rasjonell måte. Ofte hvis det er problem med språk i tillegg kan frustrasjonen bli forsterket, man ser det på folk som gjør handlinger i ren affekt så har man ofte vært i "systemet" en stund og blitt møtt med mye motgang og avslag så er det ofte sånn at man møter med forakt og blir møtt med forakt. ikke en heldig situasjon for noen parter
Men dette i Trondheim skjedde tydeligvis ikke i affekt. Det virker planlagt all den tid de har vært å kjøpt tennbar væske i forkant.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Guttorm123 skrev: fre mai 26, 2023 7:24 pm Over 40 prosent oppgir at de har vanskeligheter med å få endene til å møtes. Blant innvandrerne som helhet setter dårlig økonomi et klart preg på livskvaliteten, forteller Barstad.
Da må de slutte å sende penger til familien i Somalia...

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »


Fra 2018:

SSB har i en ny rapport spurt norske innvandrere om hvor fornøyde de er med livskvaliteten, og svarene overrasker forskeren bak rapporten.

Somalia: 8,8
Sri Lanka: 8,5
Bosnia-Hercegovina: 8,3
Pakistan: 8,1
Kosobo: 8,2
Eritrea: 8,1
Afghanistan: 8,1
Tyrkia: 7,9
Irak: 7,7
Polen: 7,6
Iran: 7,5
Vietnam: 7,0
Innvandrere i alt: 7,9
Hele befolkningen: 8,1

At Somaliere topper denne statistikken overrasker forskeren:

– At somalierne er såpass tilfredse er oppsiktsvekkende, all den tid både økonomiske problemer og andre levekårsutfordringer er utbredt blant dem. Over 40 prosent oppgir at de har vanskeligheter med å få endene til å møtes. Blant innvandrerne som helhet setter dårlig økonomi et klart preg på livskvaliteten, forteller Barstad.

Vel...

https://www.nettavisen.no/nyheter/somal ... 3423537430
Jeg syns ikke det er så rart at de er fornøyde jeg. De kommer fra et av de mest dysfunksjonelle samfunn i verden. Og får komme hit. Der de stort sett slepper å anstrenge seg, får alt servert.

De kan oppføre seg så idiot man vil og de vet at politikere, medier og selvpiskende nordmenn står klar for å bortforklare og forsvare de.
Og kritiske høylytte nordmenn blir det færre av da demografien viser at nordmenn blir færre og somaliere øker. Både i Somalia og i Norge. Pluss man har endelig fått hatytringer inn i lovverket så skulle noen bli fornærmet så står domstolene klare til å straffe dei fæle kvite som tror de kan ytre seg fritt.

Skjønner de godt jeg. Hadde glist fra øre til øre selv i deres sko.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Maxus5 skrev: fre mai 26, 2023 7:40 pm

Pluss man har endelig fått hatytringer inn i lovverket så skulle noen bli fornærmet så står domstolene klare til å straffe dei fæle kvite som tror de kan ytre seg fritt.
Om du ikke klarer å få sagt det du trenger å si uten å bryte loven om hatytringer, så er det ikke lovverket som er problemet, for å si det sånn..

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2813

Legg inn av bønna1/2 »

Knaberaps skrev: fre mai 26, 2023 6:25 pm
Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:18 pm Enda en sånn tråd?
Selvsagt. Det er aktuelt og en spesiell sak, der to av dine (tipper jeg) landsmenn tenner på en instans som de har hatt sugerøret sitt godt plantet i.
Ikke fyll ut en lottokupong. Spar pengene.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Maxus5 skrev: fre mai 26, 2023 3:17 pm

Jeg er ikke mot innvandring. Jeg mener vi bør hjelpe de som trenger hjelp. Men jeg mener samtidig at innvandringen tyner staten for uhorvelig mye penger. Jeg er ikke ofte på NAV sjøl, men jeg fulgte bestefaren min dit for en 4-5 år siden, og jeg ble sjokkert. Det kokte av afrikanere på NAV i Molde. Det var faktisk langt verre tilstander enn jeg trodde. Og de krangla med hverandre og med de som jobbet der og det var direkte utrivelig stemning.
Afrika har en årlig befolkningsvekst på 40 millioner mennesker . Det er 8 ganger høyere enn den høyeste årlige veksten noen gang registert i Europa på 1950tallet under babyboomen.

Afrika har allerede dobbelt så mange innbyggere som Europa og har 3 doblet befolkningen siden 1980. Innen 2050 regner man med at det vil være 4 ganger så mange afrikanere som europeere .

Så hvem hjelper man egentlig? Jeg har aldri fått svar på hva som er så spesielt med akkurat de som får komme. Vi tar imot en times befolkningsvekst fra land som er flerfoldige ganger større enn oss og sier dette er trengende. De resterende 40-50 millioner innbyggere I det landet klarer seg visst greit.
Og Norge rundt så er sosialbudsjett, NAV, barnevern , krisehjelp, ppt etc spreng og overrepresentert benyttet av innvandrere fra i hovedsak Afrika og andre ikke-vestlige land. Det koster å være god..
Afrika er 3 ganger så stort som Europa.

Tullekoppen

Legg inn av Tullekoppen »

Det burde være et krav at friske mennesker skal delta i arbeidslivet.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Noterer afrikanere på listen over forbudte ord.

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Skulle nesten tro det lå en agenda bak all denne "flerkulturen"...

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Guttorm123 skrev: fre mai 26, 2023 7:24 pm
LeSorcier skrev: fre mai 26, 2023 2:59 pm Jeg har et inntrykk av at de aller fleste vestafrikanere setter pris på livet og mulighetene de har fått her i Norge. De fra Øst-Afrika, derimot...
Fra 2018:

SSB har i en ny rapport spurt norske innvandrere om hvor fornøyde de er med livskvaliteten, og svarene overrasker forskeren bak rapporten.

Somalia: 8,8
Sri Lanka: 8,5
Bosnia-Hercegovina: 8,3
Pakistan: 8,1
Kosobo: 8,2
Eritrea: 8,1
Afghanistan: 8,1
Tyrkia: 7,9
Irak: 7,7
Polen: 7,6
Iran: 7,5
Vietnam: 7,0
Innvandrere i alt: 7,9
Hele befolkningen: 8,1

At Somaliere topper denne statistikken overrasker forskeren:

– At somalierne er såpass tilfredse er oppsiktsvekkende, all den tid både økonomiske problemer og andre levekårsutfordringer er utbredt blant dem. Over 40 prosent oppgir at de har vanskeligheter med å få endene til å møtes. Blant innvandrerne som helhet setter dårlig økonomi et klart preg på livskvaliteten, forteller Barstad.

Vel...

https://www.nettavisen.no/nyheter/somal ... 3423537430
Dette er en umulighet og et paradoks, da jeg stadig vekk leser at disse får kastet penger etter seg fra nettopp NAV. At de vasser i penger, da de har sugerøret langt ned i statskasse, som visse undermålere liker å beskrive det som.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

greyserpent skrev: fre mai 26, 2023 8:24 pm


Dette er en umulighet og et paradoks, da jeg stadig vekk leser at disse får kastet penger etter seg fra nettopp NAV. At de vasser i penger, da de har sugerøret langt ned i statskasse, som visse undermålere liker å beskrive det som.
Somaliere flest er ikke i arbeid, så det er nok NAV som bidrar ja.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

greyserpent skrev: fre mai 26, 2023 8:16 pm
Maxus5 skrev: fre mai 26, 2023 3:17 pm

Jeg er ikke mot innvandring. Jeg mener vi bør hjelpe de som trenger hjelp. Men jeg mener samtidig at innvandringen tyner staten for uhorvelig mye penger. Jeg er ikke ofte på NAV sjøl, men jeg fulgte bestefaren min dit for en 4-5 år siden, og jeg ble sjokkert. Det kokte av afrikanere på NAV i Molde. Det var faktisk langt verre tilstander enn jeg trodde. Og de krangla med hverandre og med de som jobbet der og det var direkte utrivelig stemning.
Afrika har en årlig befolkningsvekst på 40 millioner mennesker . Det er 8 ganger høyere enn den høyeste årlige veksten noen gang registert i Europa på 1950tallet under babyboomen.

Afrika har allerede dobbelt så mange innbyggere som Europa og har 3 doblet befolkningen siden 1980. Innen 2050 regner man med at det vil være 4 ganger så mange afrikanere som europeere .

Så hvem hjelper man egentlig? Jeg har aldri fått svar på hva som er så spesielt med akkurat de som får komme. Vi tar imot en times befolkningsvekst fra land som er flerfoldige ganger større enn oss og sier dette er trengende. De resterende 40-50 millioner innbyggere I det landet klarer seg visst greit.
Og Norge rundt så er sosialbudsjett, NAV, barnevern , krisehjelp, ppt etc spreng og overrepresentert benyttet av innvandrere fra i hovedsak Afrika og andre ikke-vestlige land. Det koster å være god..
Afrika er 3 ganger så stort som Europa.
Det har vel ingenting med saken å gjøre. Folkeveksten er like stor uansett. Men saken er at Afrika har eksplodert i befolkningstall i en tid der utvandringen har vært størst. Så argumentet om at det er den sikre død å bli i Afrika faller bort. De som kommer hit har reist forbi flere hundre millioner innbyggere som er igjen. Noen millioner svindyre afrikanere i europa kunne lett bodd i afrika uten at det hadde vært merkbart på befolkningen der.
Befolkningsvekst gjelder ikke bare i Afrika. Selv om den faller massivt i Asia så har Pakistan fortsatt sterk vekst med nesten 4,5 millioner nye landsmenn hvert år. Om vi er rause så kan vi si at 80 000 personer i Norge er Pakistanere og deres etterkommere. I løpet av 50 år innvandring. Dette er 6 dager med befolkningsvekst i Pakistan. Pakistan hadde nok overlevd om de hadde beholdt 6 dager befolkningsvekst.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Guttorm123 skrev: fre mai 26, 2023 8:49 pm
greyserpent skrev: fre mai 26, 2023 8:24 pm


Dette er en umulighet og et paradoks, da jeg stadig vekk leser at disse får kastet penger etter seg fra nettopp NAV. At de vasser i penger, da de har sugerøret langt ned i statskasse, som visse undermålere liker å beskrive det som.
Somaliere flest er ikke i arbeid, så det er nok NAV som bidrar ja.
Ikke overraskende at du ikke tok poenget.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Il-pirata skrev: fre mai 26, 2023 8:23 pm Skulle nesten tro det lå en agenda bak all denne "flerkulturen"...
Agendaen er å sikre evig makt til venstresiden, da det store flertallet ikke-vestlige stemmer på sosialister. En annen agenda er å utslette hvit majoritet, som SV-radikaleren Thomas Hylland-Eriksen uttalte målet: «å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger»

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Texas_John skrev: fre mai 26, 2023 10:07 pm
Il-pirata skrev: fre mai 26, 2023 8:23 pm Skulle nesten tro det lå en agenda bak all denne "flerkulturen"...
Agendaen er å sikre evig makt til venstresiden, da det store flertallet ikke-vestlige stemmer på sosialister. En annen agenda er å utslette hvit majoritet, som SV-radikaleren Thomas Hylland-Eriksen uttalte målet: «å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger»
Med andre ord, Agenda 21. Det finnes tilfeldigheter i denne verden, men de er forholdsvis sjeldne. Det meste er planlagt av noen og utført av andre. Uansett, det spiller ingen rolle hva vi stemmer, demokratiet er en illusjon og de som stemmes inn, er ikke de samme som planlegger og bestemmer, de er kun de som utfører hva som bestemmes fra utlandet. Hadde vi hatt reelt selvstyre, ville vi ikke latt oss bli utplyndret for våre naturressurser, slik som f.eks den billige vannkraften vår.

Vi hadde heller ikke kvittet oss med gullet vårt, for akkurat det var noe av det mest idiotiske Norge (ved den lojale globalisten Bondevik) gjorde. Nå har mange av sentralbankene, spesielt BRICS-landene fyllt opp lagrene med gull, mens prisene var holdt lave, det finnes det en grunn til.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Texas_John skrev: fre mai 26, 2023 10:07 pm
Il-pirata skrev: fre mai 26, 2023 8:23 pm Skulle nesten tro det lå en agenda bak all denne "flerkulturen"...
Agendaen er å sikre evig makt til venstresiden, da det store flertallet ikke-vestlige stemmer på sosialister. En annen agenda er å utslette hvit majoritet, som SV-radikaleren Thomas Hylland-Eriksen uttalte målet: «å dekonstruere majoriteten og gjøre det grundig slik at den aldri kan kalles majoritet lenger»
Det er en kjeller under en kebabsjappe på Grønnland, Oslo.
Der møtes mektige menn og kvinner fra venstresiden i norsk politikk og samfunn. Mer tør ikke jeg si, men det er barnekebaber involvert også, med hvit saus

Pernille

Legg inn av Pernille »

Nå vet vi jo ikke bakgrunnen for denne NAV-bequen, men på et generelt grunnlag bør vi ha forståelse for at det må være ganske frustrerende for en afrikaner som har vært villig til å ofre både liv og lemmer og hele familieformuen på å reise til Europa med løfte om at her bugner det over av alt de kan ønske seg, og så blir de kanskje avspist med bare et par hundrelapper i uka fra en kjip NAV-konsulent. Med dagens priser er vel det knapt nok til noen kopper kaffe og litt khat på den lokale kafeen.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 7:08 pm
Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 6:59 pm
Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:58 pm
Men å tenne på sofaer inne på NAV er jo ikke norske tilstander, så der hører den selvsagt ikke hjemme. Dette har aldri skjedd før i Norge faktisk.
Det har skjedd verre ting på nav kontorer enn som så.Tragisk desverre og uten og i det hele tatt forsvare noe av dette så er nav ofte i kontakt med mennesker i mildt sagt jævlige situasjoner og det er ikke alle som klarer og styre følelsene og sinnet sitt på en rasjonell måte. Ofte hvis det er problem med språk i tillegg kan frustrasjonen bli forsterket, man ser det på folk som gjør handlinger i ren affekt så har man ofte vært i "systemet" en stund og blitt møtt med mye motgang og avslag så er det ofte sånn at man møter med forakt og blir møtt med forakt. ikke en heldig situasjon for noen parter
og vi vet hvem som bruker å stå bak, vet vi ikke?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

peraleks skrev: fre mai 26, 2023 7:11 pm
Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 7:08 pm
Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 6:59 pm

Men å tenne på sofaer inne på NAV er jo ikke norske tilstander, så der hører den selvsagt ikke hjemme. Dette har aldri skjedd før i Norge faktisk.
Det har skjedd verre ting på nav kontorer enn som så.Tragisk desverre og uten og i det hele tatt forsvare noe av dette så er nav ofte i kontakt med mennesker i mildt sagt jævlige situasjoner og det er ikke alle som klarer og styre følelsene og sinnet sitt på en rasjonell måte. Ofte hvis det er problem med språk i tillegg kan frustrasjonen bli forsterket, man ser det på folk som gjør handlinger i ren affekt så har man ofte vært i "systemet" en stund og blitt møtt med mye motgang og avslag så er det ofte sånn at man møter med med forakt og blir møtt med forakt. ikke en heldig situasjon for noen parter
Ikke uenig, men det oppstår et problem når slike kontorer skal møtes med vold og ildspåsettelse.
I tillegg skaper det et brudd med tillitssamfunnet man er basert på.

For den endelige konklusjonen bak slike situasjoner er at NAV vil få rekrutteringsproblemer, flere situasjoner vil bli løst over nett framfor at man tar den sjansen av fysiske konfrontasjoner, de få eventuelle gjenværende kontorer som holdes åpent for publikum vil primært sett være preget av en type sikkerhet som er mer relatert til fengsler. Ergo at mye løses bak tykke glassdører/vinduer, samt at det i større omfang vil være mer sikkerhet til stede.
Den lokale banken har nå ikke åpningstid. Eneste muligheten til å snakke med de er å avtale møtetid og bli sluppet inn etter avtale.

Det burde NAV gjort umiddelbart.

Så burde det være minst en rørslig kar på ethvert NAV-kontor som hadde møte med de en ikke er 100% sikker på er trygge.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

greyserpent skrev: fre mai 26, 2023 8:16 pm
Maxus5 skrev: fre mai 26, 2023 3:17 pm
Afrika er 3 ganger så stort som Europa.
Kan komme vel med det etter som de går fra 1.3 mrd nå til 4 mrd om 80 år.

Det er like mange om det var i hele verden for 50 år siden.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

kytec skrev: fre mai 26, 2023 11:00 pm
Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 7:08 pm
Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 6:59 pm

Men å tenne på sofaer inne på NAV er jo ikke norske tilstander, så der hører den selvsagt ikke hjemme. Dette har aldri skjedd før i Norge faktisk.
Det har skjedd verre ting på nav kontorer enn som så.Tragisk desverre og uten og i det hele tatt forsvare noe av dette så er nav ofte i kontakt med mennesker i mildt sagt jævlige situasjoner og det er ikke alle som klarer og styre følelsene og sinnet sitt på en rasjonell måte. Ofte hvis det er problem med språk i tillegg kan frustrasjonen bli forsterket, man ser det på folk som gjør handlinger i ren affekt så har man ofte vært i "systemet" en stund og blitt møtt med mye motgang og avslag så er det ofte sånn at man møter med forakt og blir møtt med forakt. ikke en heldig situasjon for noen parter
og vi vet hvem som bruker å stå bak, vet vi ikke?
Somaliere. Jeg er oppvokst i verdensmetropolen Oslo, og kjenner naturlig nok mange med innvandrerbakgrunn. Også de er skeptiske til personer fra Somalia. Blant annet vet jeg om et par pakistanske taxisjåfører som nekter å ta med somaliere i bilen, basert på erfaringer om at de ikke får pengene de skal ha for turen, evt. at det blir masse mas og pruting. Det er også en del kebabsjapper osv. (som jo stort sett drives av innvandrere) som ikke godtar å ta i mot bestillinger fra somaliere over telefon. De må møte opp på stedet og betale på forhånd. Jeg har også snakket med en del med vestafrikansk opphav, som river seg i krøllene over at mange nordmenn tror at alle med røtter fra Afrika er som somaliere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»