Misfornøyde afrikanere?

Svar
Kul_Djevel

Misfornøyde afrikanere?

Legg inn av Kul_Djevel »

I Trondheim så har en skallet afrikansk mann med mørk jakke, sort bukse og hvite sko og en afrikansk dame med sort langt hår, mørk dongeri bukse og hvite joggesko helt brennbar væske over en sofa og satt fyr på sofaen.

https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio? ... 65182-6650

Var denne idiotiske handlingen et forsøk på å vise sin misnøye med det de anser som dårlig behandling fra NAV? Jeg skjønner godt at i dårlige tider og hvor folk sliter med økonomien og arbeidsløshet, at frustrasjonen mot NAV for disse kan bli stor, men dette er da virkelig ikke løsningen.

Hvis disse i tillegg er asylsøkere, så er det en ekstrem dårlig måte å vise sin takknemlighet på overfor et land som har gitt de beskyttelse. Hva tenker og tror dere om dette?

I skrivende stund er disse to fortsatt på frifot

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 2:47 pm I Trondheim så har en skallet afrikansk mann med mørk jakke, sort bukse og hvite sko og en afrikansk dame med sort langt hår, mørk dongeri bukse og hvite joggesko helt brennbar væske over en sofa og satt fyr på sofaen.

https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio? ... 65182-6650

Var denne idiotiske handlingen et forsøk på å vise sin misnøye med det de anser som dårlig behandling fra NAV? Jeg skjønner godt at i dårlige tider og hvor folk sliter med økonomien og arbeidsløshet, at frustrasjonen mot NAV for disse kan bli stor, men dette er da virkelig ikke løsningen.

Hvis disse i tillegg er asylsøkere, så er det en ekstrem dårlig måte å vise sin takknemlighet på overfor et land som har gitt de beskyttelse. Hva tenker og tror dere om dette?

I skrivende stund er disse to fortsatt på frifot
Jeg tenker først og fremst at denne tråden blir en ny skyttergravskrig.

Men jeg tenker også at det å komme til et fredelig land der man garantert får mer hjelp enn man ville fått i det landet man har rømt fra og velge å gå til angrep på en offentlig institusjon fordi man sannsynligvis mener man har rett til å gribbe til seg enda flere skattekroner burde straffes knallhardt.

Er man norsk statsborger bør man få lang fengselsstraff. Er man ikke norsk statsborger burde det være første fly hjem til et sted man med all sannsynlighet vil savne pengene fra NAV og den norske tryggheten.

Jeg er ikke mot innvandring. Jeg mener vi bør hjelpe de som trenger hjelp. Men jeg mener samtidig at innvandringen tyner staten for uhorvelig mye penger. Jeg er ikke ofte på NAV sjøl, men jeg fulgte bestefaren min dit for en 4-5 år siden, og jeg ble sjokkert. Det kokte av afrikanere på NAV i Molde. Det var faktisk langt verre tilstander enn jeg trodde. Og de krangla med hverandre og med de som jobbet der og det var direkte utrivelig stemning.
Sist redigert av PapaSmurf den fre mai 26, 2023 2:57 pm, redigert 2 ganger totalt.

Genial

Legg inn av Genial »

Hva er det man skal diskutere her? Dette er idioti enten man er norsk, afrikansk, kinesisk, hvit, svart eller blå.

Men jeg regner med at den sedvanlige gjengen snart kommer og at du har gitt de et lite lysglimt i en ellers trist hverdag.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Saken ligger allerede under "norske tilstander"

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jeg har et inntrykk av at de aller fleste vestafrikanere setter pris på livet og mulighetene de har fått her i Norge. De fra Øst-Afrika, derimot...

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Genial skrev: fre mai 26, 2023 2:53 pm Hva er det man skal diskutere her? Dette er idioti enten man er norsk, afrikansk, kinesisk, hvit, svart eller blå.

Men jeg regner med at den sedvanlige gjengen snart kommer og at du har gitt de et lite lysglimt i en ellers trist hverdag.
Jeg føler ofte jeg ligger og balanserer mellom de to gruppene som har skyttergravskrig i slike debatter.

Jeg liker ikke at innvandrere generelt sees på som uønskede. Det provoserer meg ofte.

Men jeg liker heller ikke at det skal uglesees å ta opp utfordringene innvandring bringer med seg. For det gir utfordringer for det norske samfunnet og det må det være lov til å bringe til torgs.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Genial skrev: fre mai 26, 2023 2:53 pm Hva er det man skal diskutere her? Dette er idioti enten man er norsk, afrikansk, kinesisk, hvit, svart eller blå.

Men jeg regner med at den sedvanlige gjengen snart kommer og at du har gitt de et lite lysglimt i en ellers trist hverdag.
Det er da opplagt hva som skal diskuteres her. Dette er Aktuelt forumet og dette er en aktuell sak som pågår fortsatt faktisk.

Det er selvsagt idiotisk uansett hvem som hadde gjort det, men nå er det jo en gang slik at det er to afrikanere som er mistenkt å stå bak. Altså ingen hvite, kinesere eller blå.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

PapaSmurf skrev: fre mai 26, 2023 2:52 pm
Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 2:47 pm I Trondheim så har en skallet afrikansk mann med mørk jakke, sort bukse og hvite sko og en afrikansk dame med sort langt hår, mørk dongeri bukse og hvite joggesko helt brennbar væske over en sofa og satt fyr på sofaen.

https://www.nettavisen.no/nyhetsstudio? ... 65182-6650

Var denne idiotiske handlingen et forsøk på å vise sin misnøye med det de anser som dårlig behandling fra NAV? Jeg skjønner godt at i dårlige tider og hvor folk sliter med økonomien og arbeidsløshet, at frustrasjonen mot NAV for disse kan bli stor, men dette er da virkelig ikke løsningen.

Hvis disse i tillegg er asylsøkere, så er det en ekstrem dårlig måte å vise sin takknemlighet på overfor et land som har gitt de beskyttelse. Hva tenker og tror dere om dette?

I skrivende stund er disse to fortsatt på frifot
Jeg tenker først og fremst at denne tråden blir en ny skyttergravskrig.

Men jeg tenker også at det å komme til et fredelig land der man garantert får mer hjelp enn man ville fått i det landet man har rømt fra og velge å gå til angrep på en offentlig institusjon fordi man sannsynligvis mener man har rett til å gribbe til seg enda flere skattekroner burde straffes knallhardt.

Er man norsk statsborger bør man få lang fengselsstraff. Er man ikke norsk statsborger burde det være første fly hjem til et sted man med all sannsynlighet vil savne pengene fra NAV og den norske tryggheten.

Jeg er ikke mot innvandring. Jeg mener vi bør hjelpe de som trenger hjelp. Men jeg mener samtidig at innvandringen tyner staten for uhorvelig mye penger. Jeg er ikke ofte på NAV sjøl, men jeg fulgte bestefaren min dit for en 4-5 år siden, og jeg ble sjokkert. Det kokte av afrikanere på NAV i Molde. Det var faktisk langt verre tilstander enn jeg trodde. Og de krangla med hverandre og med de som jobbet der og det var direkte utrivelig stemning.
Jeg er på linje med deg. Selvsagt skal vi kunne gi beskyttelse for folk som trenger hjelp, men min mening er at innvandringen har løpt løpsk for lenge siden og jeg er stygt redd for at dette kan gå utover og kanskje allerede går utover de norske borgere som trenger hjelp. Det er ikke økonomisk forsvarlig.
Sist redigert av Kul_Djevel den fre mai 26, 2023 3:09 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

"Men tenk på all den spennende maten..... "

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Predatorgnu skrev: fre mai 26, 2023 2:57 pm Saken ligger allerede under "norske tilstander"
Da ligger saken feil, fordi det er heldigvis ikke norske tilstander dette. Dette er ikke vanlig i Norge. Tror det faktisk er første gang. Så da er det bra den aktuelle saken får sin egen tråd og oppmerksomhet på aktuelt forumet.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »


Jeg er ikke mot innvandring. Jeg mener vi bør hjelpe de som trenger hjelp. Men jeg mener samtidig at innvandringen tyner staten for uhorvelig mye penger. Jeg er ikke ofte på NAV sjøl, men jeg fulgte bestefaren min dit for en 4-5 år siden, og jeg ble sjokkert. Det kokte av afrikanere på NAV i Molde. Det var faktisk langt verre tilstander enn jeg trodde. Og de krangla med hverandre og med de som jobbet der og det var direkte utrivelig stemning.
Afrika har en årlig befolkningsvekst på 40 millioner mennesker . Det er 8 ganger høyere enn den høyeste årlige veksten noen gang registert i Europa på 1950tallet under babyboomen.

Afrika har allerede dobbelt så mange innbyggere som Europa og har 3 doblet befolkningen siden 1980. Innen 2050 regner man med at det vil være 4 ganger så mange afrikanere som europeere .

Så hvem hjelper man egentlig? Jeg har aldri fått svar på hva som er så spesielt med akkurat de som får komme. Vi tar imot en times befolkningsvekst fra land som er flerfoldige ganger større enn oss og sier dette er trengende. De resterende 40-50 millioner innbyggere I det landet klarer seg visst greit.
Og Norge rundt så er sosialbudsjett, NAV, barnevern , krisehjelp, ppt etc spreng og overrepresentert benyttet av innvandrere fra i hovedsak Afrika og andre ikke-vestlige land. Det koster å være god..

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Maxus5 skrev: fre mai 26, 2023 3:17 pm

Jeg er ikke mot innvandring. Jeg mener vi bør hjelpe de som trenger hjelp. Men jeg mener samtidig at innvandringen tyner staten for uhorvelig mye penger. Jeg er ikke ofte på NAV sjøl, men jeg fulgte bestefaren min dit for en 4-5 år siden, og jeg ble sjokkert. Det kokte av afrikanere på NAV i Molde. Det var faktisk langt verre tilstander enn jeg trodde. Og de krangla med hverandre og med de som jobbet der og det var direkte utrivelig stemning.
Afrika har en årlig befolkningsvekst på 40 millioner mennesker . Det er 8 ganger høyere enn den høyeste årlige veksten noen gang registert i Europa på 1950tallet under babyboomen.

Afrika har allerede dobbelt så mange innbyggere som Europa og har 3 doblet befolkningen siden 1980. Innen 2050 regner man med at det vil være 4 ganger så mange afrikanere som europeere .

Så hvem hjelper man egentlig? Jeg har aldri fått svar på hva som er så spesielt med akkurat de som får komme. Vi tar imot en times befolkningsvekst fra land som er flerfoldige ganger større enn oss og sier dette er trengende. De resterende 40-50 millioner innbyggere I det landet klarer seg visst greit.
Og Norge rundt så er sosialbudsjett, NAV, barnevern , krisehjelp, ppt etc spreng og overrepresentert benyttet av innvandrere fra i hovedsak Afrika og andre ikke-vestlige land. Det koster å være god..
I likhet med deg, så greier heller ikke jeg se det store beskyttelsesbehovet for folk fra Afrika, selv om det skjer litt i Sudan om dagen da.

Cochise
Innlegg: 343

Legg inn av Cochise »

Uffda - håper Trondheimspolitiet unngår halsgrep denne gangen...

https://no.wikipedia.org/wiki/Eugene_Ejike_Obiora

Genial

Legg inn av Genial »

PapaSmurf skrev: fre mai 26, 2023 3:04 pm
Genial skrev: fre mai 26, 2023 2:53 pm Hva er det man skal diskutere her? Dette er idioti enten man er norsk, afrikansk, kinesisk, hvit, svart eller blå.

Men jeg regner med at den sedvanlige gjengen snart kommer og at du har gitt de et lite lysglimt i en ellers trist hverdag.
Jeg føler ofte jeg ligger og balanserer mellom de to gruppene som har skyttergravskrig i slike debatter.

Jeg liker ikke at innvandrere generelt sees på som uønskede. Det provoserer meg ofte.

Men jeg liker heller ikke at det skal uglesees å ta opp utfordringene innvandring bringer med seg. For det gir utfordringer for det norske samfunnet og det må det være lov til å bringe til torgs.
Det er jeg helt enig i, men jeg føler vi som samfunn har blitt mye flinkere til å ta opp utfordringene med innvandring de siste 10-20 årene. Jeg har i mange år jobbet i kommunal sektor og kan si at uten innvandrere fra alle verdens kanter hadde vi, i mangel av et bedre ord, vært "fucked". Det er veldig mange lavtlønnede jobber som etnisk norske ikke vil ha. Dette er noe veldig mange av de mørkredde på denne siden ikke tenker på. Litt fordi de sjelden forlater leiligheten sin, men mest fordi de stort sett aldri har vært aktive i yrkeslivet.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

PapaSmurf skrev: fre mai 26, 2023 2:52 pm
Jeg er ikke mot innvandring. Jeg mener vi bør hjelpe de som trenger hjelp. Men jeg mener samtidig at innvandringen tyner staten for uhorvelig mye penger. Jeg er ikke ofte på NAV sjøl, men jeg fulgte bestefaren min dit for en 4-5 år siden, og jeg ble sjokkert. Det kokte av afrikanere på NAV i Molde. Det var faktisk langt verre tilstander enn jeg trodde. Og de krangla med hverandre og med de som jobbet der og det var direkte utrivelig stemning.
Afrikanere som «trenger hjelp» bør reise til Norge å få hjelp?

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Nå har de frigitt bilde av de mistenkte (påstår de ihvertfall)

https://trondheim.dagbladet.no/nyheter/ ... r/79375899

Men dette ble jo meningsløst all den tid bildet er sensurert. Da kan man ikke kalle det en frigivelse. Noe så tullete.

Alfon

Legg inn av Alfon »

På generelt grunnlag trenger vi ikke påfyll eller import om du vil av afrikanere uten utdannelse i Norge.
De vil stort sett ende på NAV over lang tid og har ikke kompetansen vi etterspør i Norge.

Og jeg regner med at jeg har med Jan Egeland på dette også. Han hadde i alle fall dette å si om emigrasjon av folk fra
Haiti etter det katastrofale jordskjelvet i 2010.

"I arbeidsløshetens Nord-Amerika og Europa er det ikke plass til flere millioner haitiere. De vil ikke få jobb, mener Egeland."

https://www.aftenposten.no/verden/i/6zR ... -fra-haiti


Og det samme kan vi si i Europa om bølgen av folk fra Afrika. Det er ikke plass. Og det er heller ikke jobb til de.

Og når det gjelder denne saken så virker ikke disse to afrikanerne noe særlig takknemlig for mulighetene de blir gitt i Norge.
De kommer til dekket bord men liker ikke bordet så de setter fyr på det. Disse to, er to skikkelige møkkamenn.

Pernille

Legg inn av Pernille »

Genial skrev: fre mai 26, 2023 3:42 pm Litt fordi de sjelden forlater leiligheten sin, men mest fordi de stort sett aldri har vært aktive i yrkeslivet.
Det er ofte denne gruppe som blir sittende igjen med brorparten av de negative konsekvensene med innvandringen også, så det er kanskje ikke så rart at de ikke bugner over av entusiasme heller.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 4:12 pm Men dette ble jo meningsløst all den tid bildet er sensurert. Da kan man ikke kalle det en frigivelse. Noe så tullete.
Det er så forbanna idiotisk å frigi et bilde der man sladder alt utenom jakken. Uansett; nå er de begge pågrepet. Neppe pga. "frigivelse" av bilde.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

PapaSmurf skrev: fre mai 26, 2023 2:52 pm
Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 2:47 pm
Er man ikke norsk statsborger burde det være første fly hjem til et sted man med all sannsynlighet vil savne pengene fra NAV og den norske tryggheten.

Jeg er ikke mot innvandring. Jeg mener vi bør hjelpe de som trenger hjelp. Men jeg mener samtidig at innvandringen tyner staten for uhorvelig mye penger. Jeg er ikke ofte på NAV sjøl, men jeg fulgte bestefaren min dit for en 4-5 år siden, og jeg ble sjokkert. Det kokte av afrikanere på NAV i Molde. Det var faktisk langt verre tilstander enn jeg trodde. Og de krangla med hverandre og med de som jobbet der og det var direkte utrivelig stemning.
Det er flere hundre millioner som behøver hjelp. I Afrika er det 1.3 mrd mennesker nå, 4 mrd om 80 år.

Lykke til!

Genial

Legg inn av Genial »

Pernille skrev: fre mai 26, 2023 4:30 pm
Genial skrev: fre mai 26, 2023 3:42 pm Litt fordi de sjelden forlater leiligheten sin, men mest fordi de stort sett aldri har vært aktive i yrkeslivet.
Det er ofte denne gruppe som blir sittende igjen med brorparten av de negative konsekvensene med innvandringen også, så det er kanskje ikke så rart at de ikke bugner over av entusiasme heller.
Hvilke konsekvenser tenker du dette er? Et oppriktig spørsmål.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Genial skrev: fre mai 26, 2023 3:42 pm
PapaSmurf skrev: fre mai 26, 2023 3:04 pm
Genial skrev: fre mai 26, 2023 2:53 pm
Det er jeg helt enig i, men jeg føler vi som samfunn har blitt mye flinkere til å ta opp utfordringene med innvandring de siste 10-20 årene. Jeg har i mange år jobbet i kommunal sektor og kan si at uten innvandrere fra alle verdens kanter hadde vi, i mangel av et bedre ord, vært "fucked". Det er veldig mange lavtlønnede jobber som etnisk norske ikke vil ha. Dette er noe veldig mange av de mørkredde på denne siden ikke tenker på. Litt fordi de sjelden forlater leiligheten sin, men mest fordi de stort sett aldri har vært aktive i yrkeslivet.
Tilfelle du lurer på det. De som stort sett ikke er i arbeid er Afrikanere, men de forlater ofte leilighetene sine både for å sitte på cafe pg ta den daglige turen innom det lokale NAV-kontoret.

Sosiale sånn sett.

Genial

Legg inn av Genial »

kytec skrev: fre mai 26, 2023 4:49 pm
Genial skrev: fre mai 26, 2023 3:42 pm
PapaSmurf skrev: fre mai 26, 2023 3:04 pm
Det er jeg helt enig i, men jeg føler vi som samfunn har blitt mye flinkere til å ta opp utfordringene med innvandring de siste 10-20 årene. Jeg har i mange år jobbet i kommunal sektor og kan si at uten innvandrere fra alle verdens kanter hadde vi, i mangel av et bedre ord, vært "fucked". Det er veldig mange lavtlønnede jobber som etnisk norske ikke vil ha. Dette er noe veldig mange av de mørkredde på denne siden ikke tenker på. Litt fordi de sjelden forlater leiligheten sin, men mest fordi de stort sett aldri har vært aktive i yrkeslivet.
Tilfelle du lurer på det. De som stort sett ikke er i arbeid er Afrikanere, men de forlater ofte leilighetene sine både for å sitte på cafe pg ta den daglige turen innom det lokale NAV-kontoret.

Sosiale sånn sett.
Hvordan vet du at en afrikaner på kafe ikke har jobb?

Pernille

Legg inn av Pernille »

Genial skrev: fre mai 26, 2023 4:40 pm
Pernille skrev: fre mai 26, 2023 4:30 pm
Genial skrev: fre mai 26, 2023 3:42 pm Litt fordi de sjelden forlater leiligheten sin, men mest fordi de stort sett aldri har vært aktive i yrkeslivet.
Det er ofte denne gruppe som blir sittende igjen med brorparten av de negative konsekvensene med innvandringen også, så det er kanskje ikke så rart at de ikke bugner over av entusiasme heller.
Hvilke konsekvenser tenker du dette er? Et oppriktig spørsmål.
Mye av innvandringen skjer i de lavere klassenivåene i samfunnet og det er også her folk gjerne er mest avhengig av offentlig hjelp. Mer innvandring betyr større konkurranse om de offentlige tilbudene. Det er også her den største konkurransen om de ufaglærte arbeidsplasser finnes.

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-ra ... 3423581252

I tillegg er det i "deres" nabolag man ofte finner den største konsentrasjonen av innvandrere. Samme med skolene og barnehagene. En vanlig middelklassefamilie flytter gjerne bort straks innvandrerandelen bikker over en viss prosent. De med lite å rutte med har normalt ikke samme mobilitet og må bare finne seg i å se sine nærområder bli transformert til noe som mer ligner på et nabolag i utlandet.

https://fof.se/artikel/2015/7/segregeri ... i-sverige/

Nå har det jo blitt en slags folkesport å ha forakt for denne gruppen, og folk må jo få mene det de vil, men det bidrar neppe til noe forsoning for noen å dytte dem enda lenger ned i søla.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Genial skrev: fre mai 26, 2023 4:40 pm Hvilke konsekvenser tenker du dette er? Et oppriktig spørsmål.
Multikultur. Norge er den etniske minoriteten «nordmenn» sitt land, og den overveldede majoriteten av innbyggerne skal være etniske nordmenn.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Knaberaps skrev: fre mai 26, 2023 4:31 pm
Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 4:12 pm Men dette ble jo meningsløst all den tid bildet er sensurert. Da kan man ikke kalle det en frigivelse. Noe så tullete.
Det er så forbanna idiotisk å frigi et bilde der man sladder alt utenom jakken. Uansett; nå er de begge pågrepet. Neppe pga. "frigivelse" av bilde.
Da får vi vente i spenning på hva de oppgir som motiv, men skal man forsøke seg på en kvalifisert gjetning, så er det nok pga misnøye med hvor mye penger de får :D

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Enda en sånn tråd? kan dere ikke bare samle all xenofobien i en felles tråd snart ?

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:18 pm Enda en sånn tråd?
Selvsagt. Det er aktuelt og en spesiell sak, der to av dine (tipper jeg) landsmenn tenner på en instans som de har hatt sugerøret sitt godt plantet i.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Pernille skrev: fre mai 26, 2023 5:19 pm
Genial skrev: fre mai 26, 2023 4:40 pm
Pernille skrev: fre mai 26, 2023 4:30 pm

Det er ofte denne gruppe som blir sittende igjen med brorparten av de negative konsekvensene med innvandringen også, så det er kanskje ikke så rart at de ikke bugner over av entusiasme heller.
Hvilke konsekvenser tenker du dette er? Et oppriktig spørsmål.
Mye av innvandringen skjer i de lavere klassenivåene i samfunnet og det er også her folk gjerne er mest avhengig av offentlig hjelp. Mer innvandring betyr større konkurranse om de offentlige tilbudene. Det er også her den største konkurransen om de ufaglærte arbeidsplasser finnes.

https://www.nettavisen.no/nyheter/ny-ra ... 3423581252

I tillegg er det i "deres" nabolag man ofte finner den største konsentrasjonen av innvandrere. Samme med skolene og barnehagene. En vanlig middelklassefamilie flytter gjerne bort straks innvandrerandelen bikker over en viss prosent. De med lite å rutte med har normalt ikke samme mobilitet og må bare finne seg i å se sine nærområder bli transformert til noe som mer ligner på et nabolag i utlandet.

https://fof.se/artikel/2015/7/segregeri ... i-sverige/

Nå har det jo blitt en slags folkesport å ha forakt for denne gruppen, og folk må jo få mene det de vil, men det bidrar neppe til noe forsoning for noen å dytte dem enda lenger ned i søla.
Det er jo egentlig en selvmotsigelse - at dem som taper mest på innvandring, både jobber og sakker akterut i lønnsutvikling er dem som er mest positiv til velferdsinnvandringen.
Vi snakker om tidligere vaskere og taxisjåfører mm. dvs. gutta med caps bak/frem og Adidasbukser og overvektige jenter med piercing i nesa og tatoveringer. De er jo direkte tapere grunnet innvandring - og det kommer bare til å forverre seg når godene forsvinner som følge av flere å dele med.

Men samtidig så ønsker de jo en politikk som fører til tap av frihet og velstand - dvs. sosialisme.
Det kan nok forklares i at de ser på fattige migranter som "kamerater" .. proletarer som har kamp mot kapitalister og arbeidsgivere som fremste kampsak. De er også allierte med dem i kampen mot vestlige verdier, ofte symbolisert av USA og Israel. Samt kampen for palestin-arabere i Israel.

Like selvmotsigende er det når såkalte kvinnesakskvinner sympatiserer med kvinneundertrykkende muslimer og afrikanere - mot vestlige verdier (som kvinnefrigjøring og likestilling).
Sist redigert av Neptun den fre mai 26, 2023 6:32 pm, redigert 1 gang totalt.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Knaberaps skrev: fre mai 26, 2023 6:25 pm
Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:18 pm Enda en sånn tråd?
Selvsagt. Det er aktuelt og en spesiell sak, der to av dine (tipper jeg) landsmenn tenner på en instans som de har hatt sugerøret sitt godt plantet i.
Nivået på innleggene dine er snart like patetiske som det texas tommy lirer av seg..

Mine landsmenn? den må du utdype litt er du grei

خذ كعكة. أنا أفضل تلك مع الزبيب

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»