Opprykk til PL: Coventry - Luton

Svar
Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Opprykk til PL: Coventry - Luton

Legg inn av Eldon »

Wembley kl. 17:45 i kveld. Sendes på Vsport 1 og Viaplay.

Her skal Wembley fylles for å avgjøre hvem som skal få stikke snabelen ned i PL-bingen. Luton rykket ned fra toppdivisjonen før PL ble stiftet, og Coventry har vært nede drøyt 20 år.

Forventningene til underholdningsnivået er moderat, og jeg blir overrasket om ikke dette ender med ekstraomganger og gjerne straffekonk. Det er naturlig nok høye skuldre når så enormt mye står på spill.

Tips: 14-15 etter straffekonk.




Knax

Legg inn av Knax »

Håper på Coventry her. Blir døll med enda et London-lag i PL.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Får Luton godkjent stadion sin i PL?

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Skal dere på kampen?

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Ohlaien skrev: lør mai 27, 2023 4:59 pm Skal dere på kampen?
Gjør meg klar for streaking i skrevende stund.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Luton var laget jeg valgte meg som favorittlag i sin tid. Var vel en tippekamp de spilte på 80-tallet som var utfallsgivende tenker jeg.

Men min kjærlighet til norsk fotball var heldigvis mye sterkere. Jeg har innimellom tenkt at jeg var heldig som valgte Luton som var et såpass anonymt lag som raskt forsvant nedover i tabelldypet. Hadde jeg valgt Arsenal, United eller Liverpool kunne jeg skrekkelig nok teoretiske sett endt opp som en av de som satte det utenlandske laget foran mitt lokale. Og det er en fæl tanke.

Men jeg heier på Luton i dag. Ikke minst fordi en gammel MFK’er står i mål. Jeg håper Horvath har modnet og har sluttet å storme utenfor 16-meteren og lage krøll.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

PapaSmurf skrev: lør mai 27, 2023 5:09 pm Luton var laget jeg valgte meg som favorittlag i sin tid. Var vel en tippekamp de spilte på 80-tallet som var utfallsgivende tenker jeg.

Men min kjærlighet til norsk fotball var heldigvis mye sterkere. Jeg har innimellom tenkt at jeg var heldig som valgte Luton som var et såpass anonymt lag som raskt forsvant nedover i tabelldypet. Hadde jeg valgt Arsenal, United eller Liverpool kunne jeg skrekkelig nok teoretiske sett endt opp som en av de som satte det utenlandske laget foran mitt lokale. Og det er en fæl tanke.

Men jeg heier på Luton i dag. Ikke minst fordi en gammel MFK’er står i mål. Jeg håper Horvath har modnet og har sluttet å storme utenfor 16-meteren og lage krøll.
Regner med vi snakker om den legendariske kampen mot Oxford her ;)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TrondLFC skrev: lør mai 27, 2023 5:29 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 27, 2023 5:09 pm Luton var laget jeg valgte meg som favorittlag i sin tid. Var vel en tippekamp de spilte på 80-tallet som var utfallsgivende tenker jeg.

Men min kjærlighet til norsk fotball var heldigvis mye sterkere. Jeg har innimellom tenkt at jeg var heldig som valgte Luton som var et såpass anonymt lag som raskt forsvant nedover i tabelldypet. Hadde jeg valgt Arsenal, United eller Liverpool kunne jeg skrekkelig nok teoretiske sett endt opp som en av de som satte det utenlandske laget foran mitt lokale. Og det er en fæl tanke.

Men jeg heier på Luton i dag. Ikke minst fordi en gammel MFK’er står i mål. Jeg håper Horvath har modnet og har sluttet å storme utenfor 16-meteren og lage krøll.
Regner med vi snakker om den legendariske kampen mot Oxford her ;)
Aner dessverre ikke.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Her kommer jeg heie på laget som til enhver tid ligger under. Liker begge lagene.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Begge lags fans synger nasjonalsangen. Jøss :D

taknina

Legg inn av taknina »

En må selvfølgelig bestandig holde med de minste og da blir det selvsagt Luton Town.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

PapaSmurf skrev: lør mai 27, 2023 5:41 pm Begge lags fans synger nasjonalsangen. Jøss :D
Da kan vi konkludere med at solen skinner i både Coventry og Luton..

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

PapaSmurf skrev: lør mai 27, 2023 5:37 pm
TrondLFC skrev: lør mai 27, 2023 5:29 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 27, 2023 5:09 pm Luton var laget jeg valgte meg som favorittlag i sin tid. Var vel en tippekamp de spilte på 80-tallet som var utfallsgivende tenker jeg.

Men min kjærlighet til norsk fotball var heldigvis mye sterkere. Jeg har innimellom tenkt at jeg var heldig som valgte Luton som var et såpass anonymt lag som raskt forsvant nedover i tabelldypet. Hadde jeg valgt Arsenal, United eller Liverpool kunne jeg skrekkelig nok teoretiske sett endt opp som en av de som satte det utenlandske laget foran mitt lokale. Og det er en fæl tanke.

Men jeg heier på Luton i dag. Ikke minst fordi en gammel MFK’er står i mål. Jeg håper Horvath har modnet og har sluttet å storme utenfor 16-meteren og lage krøll.
Regner med vi snakker om den legendariske kampen mot Oxford her ;)
Aner dessverre ikke.
Kampen endte ihvertfall 7-4 til Luton.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Fantastisk kommentering her nå. Det er stort å vinne og trist å tape.

Jøss.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Eldon skrev: lør mai 27, 2023 5:48 pm Fantastisk kommentering her nå. Det er stort å vinne og trist å tape.

Jøss.
Må som ekspert bare påpeke i tillegg at det laget som scorer flest mål vinner kampen. Og i en kamp som denne vil det generere opprykk til Premier League.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Faen den er kjip, håper det går bra.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Lockyer ut på båre.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Kommentatorlyden er litt foran bildet. Irriterende.

William_S

Legg inn av William_S »

Det jeg synes er sykt er hvordan selv disse relativt små lagene klarer å fylle Wembley som tar 90k når stadionene deres tar en brøkdel. Luton sin stadion tar vel faktisk færre tilskuere enn Intility i Oslo. Coventry sin stadion tar jo faktisk ca 32k det er jo et respektabelt antall.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lyden er litt foran bildet. Dritt.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Luton opp i ledelsen!

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Flott scoring :) Luton opp i ledelsen.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Luton var i National League så sent som 13/14 sesongen.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Det måtte sterkere lut til ja og det fikk de.

Centrist

Legg inn av Centrist »

William_S skrev: lør mai 27, 2023 6:05 pm Det jeg synes er sykt er hvordan selv disse relativt små lagene klarer å fylle Wembley som tar 90k når stadionene deres tar en brøkdel. Luton sin stadion tar vel faktisk færre tilskuere enn Intility i Oslo. Coventry sin stadion tar jo faktisk ca 32k det er jo et respektabelt antall.
I Luton bor det over 200 000 personer + omegn kanskje 50 000. Coventry det dobbelte. Sånn sett ikke så rart. Ser man på play-off lenger ned i divisjonene er det mye ledig, spesielt øvre halvdel av Wembley når det var National League-playoff.

Fortjent scoring.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

TrondLFC skrev: lør mai 27, 2023 6:10 pm Luton var i National League så sent som 13/14 sesongen.
I 2018 var både Coventry og Luton i League Two.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Gigasjanse til Luton ! Utrolig at han bommer der.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Så bildene av Lockyer på Twitter. Kliss likt Eriksen i EM. Skikkelig ekkelt.

Men rapportene sier at han er våken og sammen med foreldrene på sykestua på Wembley.

Jeg er ikke lege, men det kan fort være nerver, stress og at pulsen gikk amok.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Gode gamle Mick Harford jo, den karen kan nok servere noen gullkorn om 7-4 kampen mot Oxford ;)

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Luton leder 1-0

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»