Angrepet på Ukraina var absolutt ikke uprovosert.

Låst
Il-pirata

Angrepet på Ukraina var absolutt ikke uprovosert.

Legg inn av Il-pirata »

Jeffrey Sahcs om hvorfor USA og NATO må ta størstedelen av ansvaret for denne galskapskrigen og den pågående menneskeslakten.



De som har satt seg inn i dette, visste jo selvsagt mye av dette allerede, men greit å få høre det fra en som selv ikke PK-eliten bare kan avfeie. For jeg har lagt merke til at veldig mange vet kun hva mainstream media rapporterer om og det blir omtrent som å påstå at de som kun hørte på det tyskkontrollerte NRK og Aftenposten under okkupoasjonen var velinformert om fakta. Heldigvis blomstret den alternative pressen og med fare for liv, ble også sannheten spredt dengang. Det samme skjer nå, selv om de mest håpløse tilfellene av kognitiv dissonans stikker fingrene i øra og synger -"Lalalala"...

Uansett, bør vi folket nå stille våre myndigheter til veggs og kreve at de legger press på NATO og generalsekretæren (selv om han selvsagt kun er en galionsfigur) og forlange fredsforhandlinger og full stopp i å støtte til det nåværende regimet i Ukraina, som kun fungerer som puppets for USA?

Falcon

Legg inn av Falcon »

russerne kan stanse krigen på dagen ved å trekke seg ut av alle okkuperte områder. NATO har selvsagt ingen skyld i dette.

Jack

Legg inn av Jack »

Dette er faen meg sinnssykt.

Nei, det er ikke USA og NATOs feil at russland angriper Ukraina. Å påstå noe slikt er latterlig.

De eneste som står ansvarlig for å slakte ned uskyldige mennesker er personene som står bak avgjørelsen om angripe Ukraina militært. Nemlig vlad putin og co. Udiskutabelt.

Ukraina kjemper en kamp for sin egen overlevelse og har selv valgt å ta opp kampen mot en aggressiv og feig bølle av en terrorstat. At Vesten støtter Ukraina både militært og humanitært er både legitimt og helt korrekt.

Genial

Legg inn av Genial »

Synd at tilstedeværelsen din i spesielt tennis-forumet skal bli ødelagt av alt det andre vrøvlet du kommer med.

Man mister all respekt.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1736

Legg inn av JauKaninen »

Jeg hører fremdeles ingenting som rettferdiggjør noen invasjon av Ukraina og drap på sivile i Ukraina. Og det uten å diskutere detaljene og påstandene som kommer frem i video (som jeg forståvidt har hørt flere ganger før), som man også sikkert kan si mye om.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Om jeg blir provosert for at naboen griller, klipper pleneneller spiller tuba midt på dagen gir det ikke meg retten til å skyte vedkommende uansett hvor provosert jeg måtte bli og indignert. Russland har absolutt ingen legitim grunn til å gå inn i Ukraina hverken i 2014 eller den nylige "Spesialoperasjonen" uansett hva noen spinndoktorer eller åndssvake sjeler mener.
Sist redigert av stc887 den lør mai 27, 2023 7:24 pm, redigert 1 gang totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg er glad regjeringene våre ikke lytter til konspirasjonsteorier og heller velger å gjøre det rette.

Det hagler med røde flagg hver gang jeg ser noen rakke ned på mainstream media og samtidig er mer enn villig til å lytte til enhver tulling som har et videokamera og nettilgang.

Retnuh

Legg inn av Retnuh »

Nice try :lol:

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Genial skrev: lør mai 27, 2023 7:13 pm Synd at tilstedeværelsen din i spesielt tennis-forumet skal bli ødelagt av alt det andre vrøvlet du kommer med.

Man mister all respekt.
Det er du i din fulle rett til. Men selv om jeg ikke har din respekt, så har jeg noe som kalles selvrespekt og den betinger at jeg sier meningen min og hva jeg oppfatter som sannhet uten tanke på å innynde meg hos andre, for å få stjerner. Midt i saueflokken har aldri vært min posisjon.

Dette er alt jeg vil svare på omkring trådstarter og håper at du ihvertfall kan respektere et diskusjonsforums uskrevne (mulig de er skrevne også?) regler og diskutere sak og ikke andre debattanter.
Sist redigert av Il-pirata den lør mai 27, 2023 7:26 pm, redigert 1 gang totalt.

Klang

Legg inn av Klang »

Fokuset bør være på hva russerne har gjort i praksis, ikke hvorvidt USA har fremprovosert det eller ikke.

Genial

Legg inn av Genial »

Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 7:23 pm
Genial skrev: lør mai 27, 2023 7:13 pm Synd at tilstedeværelsen din i spesielt tennis-forumet skal bli ødelagt av alt det andre vrøvlet du kommer med.

Man mister all respekt.
Det er du i din fulle rett til. Men selv om jeg ikke har din respekt, så har jeg noe som kalles selvrespekt og den betinger at jeg sier meningen min og hva jeg oppfatter som sannhet uten tanke på å innynde meg hos andre, for å få stjerner.

Dette er alt jeg vil svare på omkring trådstarter og håper at du ihvertfall kan respektere et diskusjonsforums uskrevne (mulig de er skrevne også?) regler og diskutere sak og ikke andre debattanter.
Personfokus på debattforum er forsåvidt ikke bra, men jeg blir provosert når du forsøker og forskyve skyld over på Nato og USA for at Russland voldtar, dreper og terroriserer et fredelig land/folkeslag.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 7:02 pm Jeffrey Sahcs om hvorfor USA og NATO må ta størstedelen av ansvaret for denne galskapskrigen og den pågående menneskeslakten.

Uansett, bør vi folket nå stille våre myndigheter til veggs og kreve at de legger press på NATO og generalsekretæren (selv om han selvsagt kun er en galionsfigur) og forlange fredsforhandlinger og full stopp i å støtte til det nåværende regimet i Ukraina, som kun fungerer som puppets for USA?
Det er en rekke logiske mangler i innlegget ditt. Først og fremst bruker du betegnelser som er motstridende: Selv om angrepet i seg selv ikke er uprovosert, er ikke dette ensbetydende med at USA og NATO skal ta "størstedelen av ansvaret." Bakgrunnen for invasjonen kan analyseres, men dette gjør ikke at USA og NATO står for ansvaret. Da reduserer man Russlands legitimitet og suverenitet, noe som vel tvert imot går imot mange av slike analyser sitt formål.

Skal NATO og USA kreve forhandlinger på vegne av Ukraina? Ukraina er på samme måte som Russland, og andre land suverene. Iingenting tyder på at Ukraina er villig til å gå inn i forhandlinger selv om Vesten skulle stoppe sine våpenleveranser og trening. Isåfall ville disse forhandlingene bli framtvunget fordi Ukraina skulle havne skikkelig på defensiven, og dette er åpenbart ikke i noens ønsker utover Russland og deres allierte.

Det er synd at en diskusjon om det sikkerhetspolitiske rammeverket rundt invasjon med bla. Bucharesti Summit 2008 blir overkjørt av slike elendige analyser, nærmest konspirasjonsteorier, som dette. Diskusjoner som kunne hatt utgangspunkt i analysene til John Mearsheimer og Julie Wilhelmsen blir istedenfor styrt av Glenn Diesen-typer, og man ender opp i skyttergravene.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

PapaSmurf skrev: lør mai 27, 2023 7:19 pm
Det hagler med røde flagg hver gang jeg ser noen rakke ned på mainstream media og samtidig er mer enn villig til å lytte til enhver tulling som har et videokamera og nettilgang.
Noe sier meg at du ikke er spesielt oppdatert på hvem som uttaler seg i åpningsinnlegget, men jeg forventet forsåvidt ikke så mye annet heller. Hva er oddsen for at du ikke tok deg tid til å høre på videoen? Men likevel kastet deg ut i diskusjonen.
https://no.wikipedia.org/wiki/Jeffrey_Sachs

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 7:23 pm
Genial skrev: lør mai 27, 2023 7:13 pm Synd at tilstedeværelsen din i spesielt tennis-forumet skal bli ødelagt av alt det andre vrøvlet du kommer med.

Man mister all respekt.
jeg sier meningen min og hva jeg oppfatter som sannhet uten
Speaking like a true konspirasjonsteorieker.
Min sannhet er at jorden er flat, 5G gir deg kreft i rektum, Covid finnes ikke, Bombrikke er deep state for å overvåke oss, drikke egen urin helbreder alskens plager og valget i Unaiten var stjålet.

Hva folk oppfatter som realiteten når man lever i et parallelt univers mentalt og tror The Materix er en dokumentar er tegn på at vedkommende ikke har det helt bra.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

Genial skrev: lør mai 27, 2023 7:29 pm
Personfokus på debattforum er forsåvidt ikke bra, men jeg blir provosert når du forsøker og forskyve skyld over på Nato og USA for at Russland voldtar, dreper og terroriserer et fredelig land/folkeslag.
Jeg forsøker ikke, jeg gjør. Jeg legger 90% av skylda på USA og deres løpebikjer NATO. Russland får ta 10% av skyld, men jeg skjønner veldig greit hvorfor Russland agerte. Hva som er mer vanskelig å skjønne (men som jeg har en anelse om) er hvorfor Russland ikke gjorde det allerede i 2014.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Genial skrev: lør mai 27, 2023 7:29 pm
Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 7:23 pm
Genial skrev: lør mai 27, 2023 7:13 pm Synd at tilstedeværelsen din i spesielt tennis-forumet skal bli ødelagt av alt det andre vrøvlet du kommer med.

Man mister all respekt.
Det er du i din fulle rett til. Men selv om jeg ikke har din respekt, så har jeg noe som kalles selvrespekt og den betinger at jeg sier meningen min og hva jeg oppfatter som sannhet uten tanke på å innynde meg hos andre, for å få stjerner.

Dette er alt jeg vil svare på omkring trådstarter og håper at du ihvertfall kan respektere et diskusjonsforums uskrevne (mulig de er skrevne også?) regler og diskutere sak og ikke andre debattanter.
Personfokus på debattforum er forsåvidt ikke bra, men jeg blir provosert når du forsøker og forskyve skyld over på Nato og USA for at Russland voldtar, dreper og terroriserer et fredelig land/folkeslag.
Enig.

Jeg ble litt overrasket når jeg så hvem som kom med dette.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Flytt til Russland om du er så glad i Putin!

Centrist

Legg inn av Centrist »

Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 7:38 pm Jeg forsøker ikke, jeg gjør. Jeg legger 90% av skylda på USA og deres løpebikjer NATO. Russland får ta 10% av skyld, men jeg skjønner veldig greit hvorfor Russland agerte. Hva som er mer vanskelig å skjønne (men som jeg har en anelse om) er hvorfor Russland ikke gjorde det allerede i 2014.
Du gjentar dette stadig vekk, men dette er en konklusjon uten noen substansielt analyse og drøftelse bak seg. Kan du ikke heller argumentere for hvorfor NATO og USA står for 90% av ansvaret for invasjonen?

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Så mange her som ikke har lyst på en diskusjon en gang, det er sannelig en merkelig tid vi lever i.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Bjonte skrev: lør mai 27, 2023 7:44 pm Så mange her som ikke har lyst på en diskusjon en gang, det er sannelig en merkelig tid vi lever i.
Det er jo neppe noe å diskutere, å være vitne til noen som driter seg totalt ut er bare trist.

lund

Legg inn av lund »

Galskap er vel ikke så mye å diskutere egentlig.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

stc887 skrev: lør mai 27, 2023 7:37 pm
Speaking like a true konspirasjonsteorieker.
Min sannhet er at jorden er flat, 5G gir deg kreft i rektum, Covid finnes ikke, Bombrikke er deep state for å overvåke oss, drikke egen urin helbreder alskens plager og valget i Unaiten var stjålet.

Hva folk oppfatter som realiteten når man lever i et parallelt univers mentalt og tror The Materix er en dokumentar er tegn på at vedkommende ikke har det helt bra.
Tok ikke lange tida før avsporingen kom nei, vel jeg skal gi den denne ene og så tilbake til temaet som er Ukraina og USA og vestens skyld i Ukrainernes lidelser. Vel jorda er ikke flat, det er en psyop skapt av CIA for å splitte frihetsbevegelsen, tidligere kalt truth bevegelsen.

5G er våpenteknologi ja, som innføres for overvåkningsformål, 15. minutter byer, gled deg. Forsøk å bevise at du har noen merkbar froskjell på 4G+ og 5G, lykke til.
Nei, Covid19 står for (Certificate Of Vaccination ID 19= AI). SarsCov2 viruset finnes kun som en computermodell og har aldri blitt isolert i noe menneske. Dessuten kan ikke PCR testen teste for infeksjonssykdommer, ref. skaperen og nobellprisvinneren Kary Mulis (som plutselig forsvant fra de levendes rekker høsten 2019.
Hva du drikker bryr jeg meg ikke om, selv drikker jeg kaffe, men vel bekomme...
Trump er dessuten kontrollert opposisjon og fikk dermed gjenomført mye den senile overgriperen Biden aldri ville fått til, fordi ? vel høyresiden er like lettlurt som venstresiden, de mangler Frank Zappas evne til å se bak sceneteppet og de som trekker i trådene.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Bjonte skrev: lør mai 27, 2023 7:44 pm Så mange her som ikke har lyst på en diskusjon en gang, det er sannelig en merkelig tid vi lever i.
Noen diskusjoner er faktisk ikke nødvendig eller relevante. Vann er vått, drikke bensin er skadelig for kroppen, røyke er farlig, bilbelter redder liv osv og Russland er den eneste som er skyld i krigen som herjer i Ukraina.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Il-pirata skrev: selv drikker jeg kaffe, men vel bekomme...
Neppe.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Det er påfallende med disse konspifolka at selv om de angivelig setter «tenke selv» veldig høyt, så vet man automatisk hva de mener om nesten alle verdens tema så fort man vet hva de mener om ett tema.


Det er nesten som om de er hjernevasket av noen.
Sist redigert av Solvgutt1 den lør mai 27, 2023 7:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

Il-pirata skrev: lør mai 27, 2023 7:50 pm Vel jorda er ikke flat, det er en psyop skapt av CIA for å splitte frihetsbevegelsen, tidligere kalt truth bevegelsen.

5G er våpenteknologi ja, som innføres for overvåkningsformål, 15. minutter byer, gled deg. Forsøk å bevise at du har noen merkbar froskjell på 4G+ og 5G, lykke til.
Nei, Covid19 står for (Certificate Of Vaccination ID 19= AI). SarsCov2 viruset finnes kun som en computermodell og har aldri blitt isolert i noe menneske. Dessuten kan ikke PCR testen teste for infeksjonssykdommer, ref. skaperen og nobellprisvinneren Kary Mulis (som plutselig forsvant fra de levendes rekker høsten 2019.
Hva du drikker bryr jeg meg ikke om, selv drikker jeg kaffe, men vel bekomme...
Trump er dessuten kontrollert opposisjon og fikk dermed gjenomført mye den senile overgriperen Biden aldri ville fått til, fordi ? vel høyresiden er like lettlurt som venstresiden, de mangler Frank Zappas evne til å se bak sceneteppet og de som trekker i trådene.
:lol: :lol: :lol:

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

sertono skrev: lør mai 27, 2023 7:48 pm
Bjonte skrev: lør mai 27, 2023 7:44 pm Så mange her som ikke har lyst på en diskusjon en gang, det er sannelig en merkelig tid vi lever i.
Det er jo neppe noe å diskutere, å være vitne til noen som driter seg totalt ut er bare trist.
Det er jo nettop det som er trist. Avfeie uten argumentasjon. Fordi du mener det ikke er noe å diskutere. Andre meninger skal ties ned fordi du er uenig. Det er trist. Jeg ser ikke for meg at noen her egentlig har super god oversikt over de rådende geopolitiske forhold. Sånn passe kanskje, men absolutt ikke et nivå som forsvarer skråsikkerheten som legges frem.

Il-pirata

Legg inn av Il-pirata »

TheRealArt_Verified skrev: lør mai 27, 2023 7:40 pm Flytt til Russland om du er så glad i Putin!
Ahhh, ikke noe som en god stråmann.

lund

Legg inn av lund »

Bjonte skrev: lør mai 27, 2023 7:54 pm
sertono skrev: lør mai 27, 2023 7:48 pm
Bjonte skrev: lør mai 27, 2023 7:44 pm Så mange her som ikke har lyst på en diskusjon en gang, det er sannelig en merkelig tid vi lever i.
Det er jo neppe noe å diskutere, å være vitne til noen som driter seg totalt ut er bare trist.
Det er jo nettop det som er trist. Avfeie uten argumentasjon. Fordi du mener det ikke er noe å diskutere. Andre meninger skal ties ned fordi du er uenig. Det er trist. Jeg ser ikke for meg at noen her egentlig har super god oversikt over de rådende geopolitiske forhold. Sånn passe kanskje, men absolutt ikke et nivå som forsvarer skråsikkerheten som legges frem.
Om vi hadde gått til angrep på Finland i morgen, hva hadde du ment om det?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lund skrev: lør mai 27, 2023 7:56 pm
Bjonte skrev: lør mai 27, 2023 7:54 pm
sertono skrev: lør mai 27, 2023 7:48 pm

Det er jo neppe noe å diskutere, å være vitne til noen som driter seg totalt ut er bare trist.
Det er jo nettop det som er trist. Avfeie uten argumentasjon. Fordi du mener det ikke er noe å diskutere. Andre meninger skal ties ned fordi du er uenig. Det er trist. Jeg ser ikke for meg at noen her egentlig har super god oversikt over de rådende geopolitiske forhold. Sånn passe kanskje, men absolutt ikke et nivå som forsvarer skråsikkerheten som legges frem.
Om vi hadde gått til angrep på Finland i morgen, hva hadde du ment om det?
Jeg hadde ment det var Burkina Faso sin feil. Og jeg hadde blitt dypt indignert om noen ikke ville ha en seriøs debatt rundt mitt ståsted.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»