Kamptråd: Brann - Rosenborg

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Kamptråd: Brann - Rosenborg

Legg inn av Tjaaah »

Norgesmestrene for 2022 møter de potensielle norgesmestrene for 2023.

Kampen går selvsagt på stadion, hvor man kun synger nystemten, uansett hva andre måtte mene.

Når? Mandag 29. Mai, kl 17.

Kampen sendes også på tv2 sport premium og tv2 play.

De potensielle norgesmestrene fra norges potensielt største by, har en stall full av spillere som potensielt går utenpå det de forhenværende OBOS-spillerne til Brann kan by på. Så får vi se om trønderne kan omgjøre de potensielle tre poengene til hard valuta, eller om underdogsene fra nylig OBOS-tilværelse kan overraske og slå de potensielle seriemestrene.

Begge stopperne til Brann er usikre, så det er rimelig vanskelig å gjette hvordan forsvaret vårt ser ut. Velger å være positiv, til tross for den potensielt uoverkommelige motstanden, så jeg setter opp laget med disse. Og da tipper jeg vi starter med:

Dyngeland

Crone - Sery - Kristiansen - David "30 Møllioner" Wolfe

Rassen - Sivert - Felix

Blomberg - Finne - Kniklas

Rekdal endrer på laget hele tiden, så den potensielle oppstillingen til RBK, den kan trønderne få gjette på.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

3-0

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

'I' er sjef 😅

TWU

Legg inn av TWU »

Optimismen avhenger av hvem som er med.
Hverken Sery eller Kristiansen var med på treningen i dag, ihvertfall ikke siste delen.

Men Brann skal uansett være bedre enn hva det var Rosenborg møtte på onsdag, så sjansene er der uansett!

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

1-2.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Ny kamp, og jeg antar ny kampplan. Skal vel neppe ut for å angripe, så blir nok 3-5-2.

Dermed prøver jeg meg på følgende:

Hansen

Rogers - Børkeeiet - Yttergård Jenssen

Dahl Reitan - Bjørlo - Henriksen - Holse -Tagseth

Nypan - Sadiku

Kan rakt bli Rekas siste kamp på benken for oss dette, greit å få slutt på seigpininga nå.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Stadion er så og si utsolgt, så klart.

Blir spennende å se hvordan Rbk takler å spille foran så mye publikum.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Tjaaah skrev: søn mai 28, 2023 7:57 pm Stadion er så og si utsolgt, så klart.

Blir spennende å se hvordan Rbk takler å spille foran så mye publikum.
Blir vel et lite sjokk, men har troen på at de vakler uansett.

Brukeravatar
qbah
Innlegg: 3055

Legg inn av qbah »

3-1

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Tjaaah skrev: søn mai 28, 2023 7:57 pm Stadion er så og si utsolgt, så klart.

Blir spennende å se hvordan Rbk takler å spille foran så mye publikum.
Liten stadion har gått bra før.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Øff, idioter sloss i sentrum. Later sikkert som om det er på grunn av fotball.

https://www.bt.no/hendelser/i/76Lwg8/ma ... -involvert

"Klokken 23.50 fikk de melding om slagsmål mellom 20-30 personer i området Blå steinen og Festplassen. Formentlig er det personer knyttet til supportere fra Brann og Rosenborg, melder politiet på Twitter."

Ekte mannfolk gjør opp med barnslige stikk på internettforum.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Folk_flesk skrev: man mai 29, 2023 12:40 am Liten stadion har gått bra før.
Usikker, Lyn slet når de ikke fikk spille for 20.000 tomme seter mer. Men vi får vel se om Rbk takler den overgangen bedre.

Visa

Legg inn av Visa »

Tjaaah skrev: man mai 29, 2023 12:51 am Øff, idioter sloss i sentrum. Later sikkert som om det er på grunn av fotball.

https://www.bt.no/hendelser/i/76Lwg8/ma ... -involvert

"Klokken 23.50 fikk de melding om slagsmål mellom 20-30 personer i området Blå steinen og Festplassen. Formentlig er det personer knyttet til supportere fra Brann og Rosenborg, melder politiet på Twitter."

Ekte mannfolk gjør opp med barnslige stikk på internettforum.
Sloss de om Hornis?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Noen har nok et horn i siden på noen andre.

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Tengstedt, Vecchia og Holm borte fra klubben. Sæter og Holse skadd. Tengstedt, Sæter og Vecchia de 3 som scoret mest for klubben i fjor. For tidlig å fjerne Rekdal, han bør heller vernes, selv om den såkalte samhandlingen har vært fraværende. Innkjøpte spillere som er for puslete og veike offensivt.

Hvem har egentlig ansvar for innkjøpene? Har Rekdal noen påvirkningskraft, eller får Dorsin styre skuta til bunns? Gi meg en stor og fysisk spiss.

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

Rekdal har siste ordet etter eget utsagn.

Uansett så har han fått skremmende lite ut av omtrent samtlige av våre spillere, kanskje unntatt de du nevner.

eman

Legg inn av eman »

Klassisk "bananskall".

Årets utgave av rbk skal enkelt feies av banen av et Brannlag som er full av selvtillit etter solide seire både 16. mai og Cupfinale. I tillegg vant et B-preget Brann enkelt 5-0 i NM-23s første runde.
rbk slet seg i mellomtiden til 1-0 over et lokalt 4.-div(!) lag.

Tradisjonelt er det i disse kampene Brann (aka "de hjelpeløses hjelper") snubler.
Likevel har jeg troen i dag......

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Som nøytral erger jeg meg noe sykt over at ikke dette er hovedkampen. Skulle gjerne fått sett den, men når kampen er samtidig med alle andre så ryker det jo.

Og så skal man da kose seg med godbiten HamKam - LSK etterpå? Hva er det for noe tull.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Er overladd som vanlig
2-1

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

eman skrev: man mai 29, 2023 11:20 am Klassisk "bananskall".

Årets utgave av rbk skal enkelt feies av banen av et Brannlag som er full av selvtillit etter solide seire både 16. mai og Cupfinale. I tillegg vant et B-preget Brann enkelt 5-0 i NM-23s første runde.
rbk slet seg i mellomtiden til 1-0 over et lokalt 4.-div(!) lag.

Tradisjonelt er det i disse kampene Brann (aka "de hjelpeløses hjelper") snubler.
Likevel har jeg troen i dag......
Tror frykten er veldig overdrevet. Skjønner det jo, for jeg har det jo slik selv før kamper, men ingen fare.

Vi kommer til å være kompakte, og satse på kontringer. De blir det nok ikke mange av, og ikke er vi gode på dem heller. også er det dødballer da, da kan vi ha en mulighet.

Jeg blir nesten overrasket om vi scorer. Dere kommer uansett til å ha mye ball, OG kommer til å score. Blir vanskelig å stå i mot det etablerte pasningsspillet deres, med gode bevegelser foran og rundt ballfører.

TWU

Legg inn av TWU »

bønna1/2 skrev: man mai 29, 2023 11:50 am
Tror frykten er veldig overdrevet. Skjønner det jo, for jeg har det jo slik selv før kamper, men ingen fare.

Vi kommer til å være kompakte, og satse på kontringer. De blir det nok ikke mange av, og ikke er vi gode på dem heller. også er det dødballer da, da kan vi ha en mulighet.

Jeg blir nesten overrasket om vi scorer. Dere kommer uansett til å ha mye ball, OG kommer til å score. Blir vanskelig å stå i mot det etablerte pasningsspillet deres, med gode bevegelser foran og rundt ballfører.
Skal jeg være mot-jinxer i dag da?

Våt og sleip gressbane passer dårligere for Branns måte å spille på. I tillegg er midtforsvaret ute, og erstatterne er ikke i nærheten av samme nivå hverken offensivt eller defensivt.

Rosenborg vinner 4-0. Minst.

Sånn - nå burde det være mer balanse her

HarryH

Legg inn av HarryH »

Reka liker slike kamper. Jeg tror Rosenborg får med seg et poeng her.

lund

Legg inn av lund »

Vi hadde vært rimelig greie favoritter uten disse skadene, men nå er det nok mer 50/50 eller 55/45 før kampen. Helt åpen kamp.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

lund skrev: man mai 29, 2023 1:28 pm Vi hadde vært rimelig greie favoritter uten disse skadene, men nå er det nok mer 50/50 eller 55/45 før kampen. Helt åpen kamp.
Er skadene i midtforsvaret bekreftet?

Zorbeltuss

Legg inn av Zorbeltuss »

I år så spiller vi egentlig jevnt med alle, men har en lei tendens til å slippe til dustemål fordi det gjøres juniorfeil i forsvaret. Så fordel Brann, men mest sannsynlig så klarer Rekdal å gjøre dette sjansefattig som utligner mesteparten av den fordelen.

lund

Legg inn av lund »

bønna1/2 skrev: man mai 29, 2023 1:30 pm
lund skrev: man mai 29, 2023 1:28 pm Vi hadde vært rimelig greie favoritter uten disse skadene, men nå er det nok mer 50/50 eller 55/45 før kampen. Helt åpen kamp.
Er skadene i midtforsvaret bekreftet?
Ikke 100 %. Det er eventuelt Ruben Kristiansen som kan rekke kampen. Det er i alle fall enorm forskjell for hvordan vi kan spille. Vi kan ikke spille med den samme risikoen og den samme intensiteten med to treige midtstoppere.

lund

Legg inn av lund »

Zorbeltuss skrev: man mai 29, 2023 1:31 pm I år så spiller vi egentlig jevnt med alle, men har en lei tendens til å slippe til dustemål fordi det gjøres juniorfeil i forsvaret. Så fordel Brann, men mest sannsynlig så klarer Rekdal å gjøre dette sjansefattig som utligner mesteparten av den fordelen.
Spilte vel ikke særlig jevnt på Lerkendal. Utenom det har vel de seks andre kampene vært jevne og dere vært best spillemessig mot Haugesund etter hva jeg har fått med meg.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

lund skrev: man mai 29, 2023 1:32 pm
bønna1/2 skrev: man mai 29, 2023 1:30 pm
lund skrev: man mai 29, 2023 1:28 pm Vi hadde vært rimelig greie favoritter uten disse skadene, men nå er det nok mer 50/50 eller 55/45 før kampen. Helt åpen kamp.
Er skadene i midtforsvaret bekreftet?
Ikke 100 %. Det er eventuelt Ruben Kristiansen som kan rekke kampen. Det er i alle fall enorm forskjell for hvordan vi kan spille. Vi kan ikke spille med den samme risikoen og den samme intensiteten med to treige midtstoppere.
Blir det Pallesen og Pedersen da? For det er vel ikke aktuelt å flytte ned Heltne Nilsen?

lund

Legg inn av lund »

bønna1/2 skrev: man mai 29, 2023 1:43 pm
lund skrev: man mai 29, 2023 1:32 pm
bønna1/2 skrev: man mai 29, 2023 1:30 pm

Er skadene i midtforsvaret bekreftet?
Ikke 100 %. Det er eventuelt Ruben Kristiansen som kan rekke kampen. Det er i alle fall enorm forskjell for hvordan vi kan spille. Vi kan ikke spille med den samme risikoen og den samme intensiteten med to treige midtstoppere.
Blir det Pallesen og Pedersen da? For det er vel ikke aktuelt å flytte ned Heltne Nilsen?
Pallesen og Pedersen. Eventuelt Holten på 19. Litt samme spillertype som Pallesen, men har ikke debutert fra start ennå i Eliteserien, så det spørs om Horneland tør det.

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

lund skrev: man mai 29, 2023 1:32 pm
bønna1/2 skrev: man mai 29, 2023 1:30 pm
lund skrev: man mai 29, 2023 1:28 pm Vi hadde vært rimelig greie favoritter uten disse skadene, men nå er det nok mer 50/50 eller 55/45 før kampen. Helt åpen kamp.
Er skadene i midtforsvaret bekreftet?
Ikke 100 %. Det er eventuelt Ruben Kristiansen som kan rekke kampen. Det er i alle fall enorm forskjell for hvordan vi kan spille. Vi kan ikke spille med den samme risikoen og den samme intensiteten med to treige midtstoppere.
Tillat meg å vere uenig. Vi både kan og vil spele på same måte. Horneland hiver ikkje heile filosofien av båten fordi vi er redusert. Horneland har vore klar på at det vil bli skjær i sjøen når vi speler slik som vi gjer, men vi vil spele på vår måte uansett fordi å vere tru mot eget konsept er mest innbringande i det lange løp. Klart vi kan tape enkeltkamper fordi dei vi har i reserve kan gjere feil som koster oss poeng, det kan jo dei faste også, men vi endrer oss ikkje fordi det er ein risiko.

Uansett har vi jo dei fremste seks og våre faste backer til å drive dei fleste angrepa. Eg trur vi får sjå eit gjenkjenneleg Brann. Det kan hende vi blir straffa, men det kan også gå bra.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»