Leeds United - Klubbtråd

Svar
george_hincapie

Leeds United - Klubbtråd

Legg inn av george_hincapie »

Hello darkness my old friend
We’ve come to play in EFL again

3 år i Premier League, nå er Leeds tilbake i Championship og dermed tilbake på Fotball - Øvrig Britisk.

Mye som må skje i sommer:
- eiersituasjonen må avklares
- ny DoF må inn
- ny manager må inn
- storrengjøring av stallen
- stadionplaner settes nok på vent

Hvor går veien videre?

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

george_hincapie skrev: søn mai 28, 2023 7:45 pm Hvor går veien videre?
Med en såpass "stilpreget" stall så kan det fort bli nedrykkskamp også neste sesong dersom klubben ikke tar et gjennomgripende tak med organisasjonen. Å gå fra Bielsa til Marsch til Gracia til Allardyce sier ikke rent lite.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Noen positivt ting med Championship:
- flere kamper
- billigere (og lettere å skaffe) billetter hvis man skal over på tur
- ingen VAR
- uansett hvor dårlige man er vinner man flere kamper enn i år

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Har sett noen CC kamper i år, og spranget til PL er enormt i kvalitet. Har klokketro på opprykk hvis det gjøres riktige valg mtp manager og transfers. Burnley havnet i samme suppa som oss, og mistet halve stallen, men likevel gjorde en relativ komfortabel retur. Vi er i en bedre situasjon enn forrige gang vi rykket ned. Kan vi håpe på Brendan Rodgers?

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Jeg håper på en slags "next generation Neil Warnock".

En som forlanger 100% av alt og alle. En som virkelig bruker stemmen sin når det går dårlig. Bare en som er mer oppdatert enn det Warnock er. Jeg kjenner ikke Brendan Rodgers men han virker som en veldig rolig og sindig herremann som jeg ikke kan se for meg er sånn i garderoben og på treningsfeltet.

Gi meg en jævel som kan røske opp litt!

bigwin

Legg inn av bigwin »

Om ting gjøres smart og rett i sommer kan fort Leeds være tilbake i PL om et års tid, men det er mye som skal fikses for at det skal gå.
Først må jo eiersituasjonen avklares, deretter må det gjøres et godt managervalg. Valgene etter Bielsa har vært katastrofe.
Spillerlogistikk er jo og et område det må ryddes opp i, enormt antall bomkjøp etter opprykket.
Leser i YEP at Leeds får nesten 1,5 milliard fra tvavtalen denne sesongen, de pengene må brukes fornuftig.
Mange spillere har og i kontrakten en reduksjon i lønna på 50% ved nedrykk - det betyr nok bare at mange kommer til å kreve å bli solgt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Etter Bielsa ble det mye rart. Tror man trenger å starte så fra scratch som mulig. Vi trenger Leeds i PL. Lykke til!

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Regner med at følgende spillere forsvinner:
Rodrigo - 13 mål denne sesongen og vist at han behersker PL så lenge han får spille spiss og ikke offensiv midtbane. Ryktet til Villa, kan også dra tilbake til Spania.
Harrison - En av få som bør være ordentlig attraktiv. Kan være en bra signering for klubber som West Ham, Everton og kanskje til og med Brighton og Villa.
Koch - Har fortsatt landslagsambisjoner og Championship er ikke ett sted for sånt. Bare 1 år igjen av kontrakten.
Llorente - Har fortsatt landslagsambisjoner og bør finnes seg en ålreit klubb i Spania eller Italia.
Firpo - her ønsker nok både spiller og klubb å skille lag. Bør finne seg en ålreit klubb i Spania eller Italia.
Roca - Ryktet til Betis, forsvinner nok.
Meslier - vært ryktet bort lenge, men verdien har nok sunket betraktelig.
Gnonto - Forsvant mer eller mindre de sisten månedene, men bør være veldig attraktiv gitt alder, prestasjoner midtvinters og landslagserfaring. Dersom han blir solgt blir det garantert for en skuffende pris, gitt nedrykket og svakere prestasjoner de siste månedene.
James - Går fort til Fulham permanent.
Drameh - Går fort til Luton permanent.

Det er 10 spillere jeg forventer forsvinner. I tillegg er det noen sentrale spillere som også kan forsvinne:
Adams - Skadeproblemer bør begrense interessen for han. Dersom 49ers tar over er det veldig logisk om de gjør alt de kan for å beholde USAs landslagskaptein. En spiller som virkelig kan utgjøre en enorm forskjell om han blir værende.
Aaronson - det har blitt rapportert at han har fått beskjed om at klubben forventer at han blir. Neppe veldig mange som er interessert etter årets skuffende sesong.
Sinisterra - med skadeproblemer og lang kontrakt kan det være en mulighet for at han blir værende.
Summerville - en spiller med lang kontrakt og som trenger en sesong der han får spille mer eller mindre fast, Championship kan være bra for Summerville. Samtidig hadde han en het periode før VM, så det kan være at bedre klubber vil prøve seg på en relativt billig overgang uten stor risiko.
Wøber - kom i januar og har lang kontrakt. Kan nok gå til en klubb i Bundesliga om han ønsker, men er en spiller det bør være mulig å beholde.
Bamford - trenger nok en ny start på karrieren, men kan bli vanskelig å finne noen som er interessert.
Struijk - vært en stor skuffelse i år, både som back og stopper. Har kanskje godt av å komme seg bort.

Jeg tror ikke alle 17 jeg har nevnt forsvinner, men kanskje 10-12 av dem.

Utover disse sitter vi igjen med en stall som består av rutinerte spillere som Cooper, Ayling og Dallas (+Forshaw og Robles om de forlenger), masse lovende unggutter (Cresswell, Gelhardt, Rutter, Greenwood, Hjelde, Greenwood, Gray, Bate, Gyabi, Joseph og Perkins) og Rasmus Kristensen som eneste mann midt i mellom. Ganske mange av ungguttene bør få viktige roller neste sesong, mens andre må lånes ut.

Det blir ikke en lett sommer når der gjelder spillerlogistikk, så det gjelder å få på plass DoF og manager fort som fy med en gang eiersitausjonen er under kontroll.

bigwin

Legg inn av bigwin »

george_hincapie skrev: man mai 29, 2023 10:08 am Regner med at følgende spillere forsvinner:
Rodrigo - 13 mål denne sesongen og vist at han behersker PL så lenge han får spille spiss og ikke offensiv midtbane. Ryktet til Villa, kan også dra tilbake til Spania.
Harrison - En av få som bør være ordentlig attraktiv. Kan være en bra signering for klubber som West Ham, Everton og kanskje til og med Brighton og Villa.
Koch - Har fortsatt landslagsambisjoner og Championship er ikke ett sted for sånt. Bare 1 år igjen av kontrakten.
Llorente - Har fortsatt landslagsambisjoner og bør finnes seg en ålreit klubb i Spania eller Italia.
Firpo - her ønsker nok både spiller og klubb å skille lag. Bør finne seg en ålreit klubb i Spania eller Italia.
Roca - Ryktet til Betis, forsvinner nok.
Meslier - vært ryktet bort lenge, men verdien har nok sunket betraktelig.
Gnonto - Forsvant mer eller mindre de sisten månedene, men bør være veldig attraktiv gitt alder, prestasjoner midtvinters og landslagserfaring. Dersom han blir solgt blir det garantert for en skuffende pris, gitt nedrykket og svakere prestasjoner de siste månedene.
James - Går fort til Fulham permanent.
Drameh - Går fort til Luton permanent.

Det er 10 spillere jeg forventer forsvinner. I tillegg er det noen sentrale spillere som også kan forsvinne:
Adams - Skadeproblemer bør begrense interessen for han. Dersom 49ers tar over er det veldig logisk om de gjør alt de kan for å beholde USAs landslagskaptein. En spiller som virkelig kan utgjøre en enorm forskjell om han blir værende.
Aaronson - det har blitt rapportert at han har fått beskjed om at klubben forventer at han blir. Neppe veldig mange som er interessert etter årets skuffende sesong.
Sinisterra - med skadeproblemer og lang kontrakt kan det være en mulighet for at han blir værende.
Summerville - en spiller med lang kontrakt og som trenger en sesong der han får spille mer eller mindre fast, Championship kan være bra for Summerville. Samtidig hadde han en het periode før VM, så det kan være at bedre klubber vil prøve seg på en relativt billig overgang uten stor risiko.
Wøber - kom i januar og har lang kontrakt. Kan nok gå til en klubb i Bundesliga om han ønsker, men er en spiller det bør være mulig å beholde.
Bamford - trenger nok en ny start på karrieren, men kan bli vanskelig å finne noen som er interessert.
Struijk - vært en stor skuffelse i år, både som back og stopper. Har kanskje godt av å komme seg bort.

Jeg tror ikke alle 17 jeg har nevnt forsvinner, men kanskje 10-12 av dem.

Utover disse sitter vi igjen med en stall som består av rutinerte spillere som Cooper, Ayling og Dallas (+Forshaw og Robles om de forlenger), masse lovende unggutter (Cresswell, Gelhardt, Rutter, Greenwood, Hjelde, Greenwood, Gray, Bate, Gyabi, Joseph og Perkins) og Rasmus Kristensen som eneste mann midt i mellom. Ganske mange av ungguttene bør få viktige roller neste sesong, mens andre må lånes ut.

Det blir ikke en lett sommer når der gjelder spillerlogistikk, så det gjelder å få på plass DoF og manager fort som fy med en gang eiersitausjonen er under kontroll.
Tipper du treffer godt på spillerne over.
Gnonto håper jeg man klarer beholde - han har et enormt potensiale.
Adams tviler jeg på blir værende - som landslagskaptein for USA tror jeg ikke han er interessert i å dasse rundt i Championship.
Sinisterra håper jeg blir - men tror dessverre han og forsvinner. Han er skadefri altfor god for Championship.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Sinisterra hadde jeg nesten glemt. Som er fordi han stort sett har gått skadet. Er CC noe for den skrale fysikken hans er min første tanke. Tvilsomt.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Mer eller mindre halvveis troverdige rykter:

Jack Harrison - West Ham og Villa er frontrunnere: https://twitter.com/talkSPORT/status/16 ... gr%5Etweet. Hva nedrykksklausulen er på er foreløpig ukjent. Kanskje ett sted mellom 20-25m pund?

Robin Koch - Tottenham er veldig interesserte: https://www.teamtalk.com/tottenham-hots ... iple-swoop Ryktes en pris rundt 15m pund.

bigwin

Legg inn av bigwin »

george_hincapie skrev: man mai 29, 2023 2:40 pm Mer eller mindre halvveis troverdige rykter:

Jack Harrison - West Ham og Villa er frontrunnere: https://twitter.com/talkSPORT/status/16 ... gr%5Etweet. Hva nedrykksklausulen er på er foreløpig ukjent. Kanskje ett sted mellom 20-25m pund?

Robin Koch - Tottenham er veldig interesserte: https://www.teamtalk.com/tottenham-hots ... iple-swoop Ryktes en pris rundt 15m pund.
15 mill for Koch er det bare å takk og bukke for i såfall

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Takeover er i boks og 49ers tar over klubben!

https://www.leedsunited.com/news/club/3 ... hip-update

Leeds United can confirm an agreement has been reached between Aser Ventures and 49ers Enterprises for the purchase of the club.

Both parties continue to work through the details, and further updates will be provided soon.
All of our focus remains on a quick return to the Premier League.

Thank you for your continued support.
Marching on Together.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Veldig spent på hva dette vil si for oss. Slipper noen tvilsomme arabiske eiere, men håper disse har nok finansiell ryggrad til å få oss tilbake igjen.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

49 ers prøver å hijacke Brendans overgang til Celtic. De virker å ha ambisjoner vertfall, noe som er betryggende. Valget er nå opp til han, og han ønsker at det vil bli respektert av begge klubbene.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Nick Hammond midlertidig sportsdirektør : https://www.leedsunited.com/news/team-n ... ll-advisor

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Og Judas McQueen er død.

Håper han brenner i helvete.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Stay classy, ref siste innlegg her....

Så Vieira ble ryktet inn som manager. Kan egentlig ikke forklare hvorfor, men har litt sansen for ham som manager. I all fall i perioder av tiden hans i London så så CP (ikke sykdommen) veldig bra ut.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Lurer på hva som skjer i klubben vår. Ingen manager er på plass enda, og spillere virker å være på vei hit og dit uten at en ny vil få muligheten til å vurdere stallen. Koch er nesten klar for Frankfurt, Gnonto har fått satt pris på, Summerville linkes også vekk osv. Jeg liker det ikke da vi er på etterskudd for en ny sesong. Siste rykte er Hjelde.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

george_hincapie skrev: fre jun 09, 2023 10:55 pm Takeover er i boks og 49ers tar over klubben!

https://www.leedsunited.com/news/club/3 ... hip-update

Leeds United can confirm an agreement has been reached between Aser Ventures and 49ers Enterprises for the purchase of the club.

Both parties continue to work through the details, and further updates will be provided soon.
All of our focus remains on a quick return to the Premier League.

Thank you for your continued support.
Marching on Together.
Håper de kan bringe en viss stabilitet til driften, men frykter at læringskurven deres for å sette seg inn i britisk fotballkultur kan bli stupbratt.
Uansett haster det med å få en manager på plass.
Den "showkampen" mot SCUM i Oslo kan fort bli en kamp med et ribba Leeds-lag som verken ser ut som fugl eller fisk.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Kalle73 skrev: ons jun 28, 2023 3:27 pm
george_hincapie skrev: fre jun 09, 2023 10:55 pm Takeover er i boks og 49ers tar over klubben!

https://www.leedsunited.com/news/club/3 ... hip-update

Leeds United can confirm an agreement has been reached between Aser Ventures and 49ers Enterprises for the purchase of the club.

Both parties continue to work through the details, and further updates will be provided soon.
All of our focus remains on a quick return to the Premier League.

Thank you for your continued support.
Marching on Together.
Håper de kan bringe en viss stabilitet til driften, men frykter at læringskurven deres for å sette seg inn i britisk fotballkultur kan bli stupbratt.
Uansett haster det med å få en manager på plass.
Den "showkampen" mot SCUM i Oslo kan fort bli en kamp med et ribba Leeds-lag som verken ser ut som fugl eller fisk.
Såvidt jeg skjønner mangler det ennå formell godkjennelse fra EFL på overtakelsen, og dette er grunnen til at det verken er ny manager på plass, eller at spillere er solgt/kjøpt.
Uansett begynner haste nå mtp sesongstart 5 august.
Frykter man kommer på etterskudd allerede

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Farke virker å være mannen. Solid valg spør du meg, som har vært i divisjonen to sesonger med opprykk som resultat. Få det i boks kjapt så kan jobben med stallen starte.

MOT

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Fernandovonarb skrev: tor jun 29, 2023 4:19 pm Farke virker å være mannen. Solid valg spør du meg, som har vært i divisjonen to sesonger med opprykk som resultat. Få det i boks kjapt så kan jobben med stallen starte.

MOT
Tror ingenting før det er bekrefta, for 2 dager siden var Vieira så godt som klar...

bigwin

Legg inn av bigwin »

Farke kan være et god valg om det blir han. Greit med erfaring både fra England, Tyskland og Championship.
Håper ting blir avgjort snarest slik at man kan begynne sette samme stallen for neste sesong. Er ikke mer enn tida og veien igjen til seriestart egentlig.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Farke inn, ja. Fytti helvete for et kjedelig valg. Er så lei både Farke, Wagner og andre lignende.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

GiPazzini_85 skrev: fre jun 30, 2023 4:06 pm Farke inn, ja. Fytti helvete for et kjedelig valg. Er så lei både Farke, Wagner og andre lignende.
Ser det sies han skal få støtte for inntil 10 signeringer....
Let the rumours rise!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Kalle73 skrev: ons jul 05, 2023 2:09 pm
GiPazzini_85 skrev: fre jun 30, 2023 4:06 pm Farke inn, ja. Fytti helvete for et kjedelig valg. Er så lei både Farke, Wagner og andre lignende.
Ser det sies han skal få støtte for inntil 10 signeringer....
Let the rumours rise!
Som sagt så er jeg fornøyd med valget. Solid. 10 signeringer hørtes drøyt ut, da lurer jeg på hvem som blir igjen. Adams hadde jeg gjerne beholdt, men det blir nok vanskelig. Samme med Gnonto, Summerville og noen få til. Resten kan bare ryke for min del. De fikk oss ned. Har store forhåpninger til Archie Gray i år, og spår et lite gjennombrudd for ham.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Koch er førstemann ut. Hadde en skuffende sesong så det er forståelig. Stusser litt over at han blir sendt ut på lån i en sesong, siden det er det han har igjen på kontrakten. Salg uansett beløp ville i mine øyne vært bedre, for nå går han gratis. Spennende tider fremover på tranfers, og vi er nok langt fra ferdig. Farke vil nok ha et ord med i laget også.


Mens på den positive siden, så vil Max gjerne bli. Det tror jeg vil bli viktig, for han synes jeg stabiliserte forsvaret(så rart det høres ut med et nedrykk) den korte tiden han spilte. Håper han vil bli kanongod i CC.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Fernandovonarb skrev: tor jul 06, 2023 11:24 pm Koch er førstemann ut. Hadde en skuffende sesong så det er forståelig. Stusser litt over at han blir sendt ut på lån i en sesong, siden det er det han har igjen på kontrakten. Salg uansett beløp ville i mine øyne vært bedre, for nå går han gratis. Spennende tider fremover på tranfers, og vi er nok langt fra ferdig. Farke vil nok ha et ord med i laget også.


Mens på den positive siden, så vil Max gjerne bli. Det tror jeg vil bli viktig, for han synes jeg stabiliserte forsvaret(så rart det høres ut med et nedrykk) den korte tiden han spilte. Håper han vil bli kanongod i CC.
Koch ut er bra, sparer mye lønn der. Leste at Leeds får en sum for utlånet pluss at Frankfurt jo overtar lønna hans. Grei deal.
Han er ferdig i Leeds iom at kontrakten går ut etter sesongen.

Om Max blir er jo det veldig godt nytt! Han var en av de absolutt bedre siste halvdel av sesongen etter at han kom til Leeds. Tror med han som sjef i forsvaret så blir det bra!

bigwin

Legg inn av bigwin »

Roca er da femtemann ut på lån nå. Leser at man maks kan låne ut 5 spillere over 21 år pr sesong, da får vi håpe at det heller blir salg og penger inn. Skjønner ikke helt hensikten med å låne ut alle disse.

Så blir det veldig spennende nå å se om hvilke spillere som kommer inn før sesongstart, samt om man klarer beholde Adams, Sinisterra, Harrison og Gnonto - håper det men skal nok mye til

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»