Kamptråd Molde vs Sandefjord ES 2023 Runde 8

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Kamptråd Molde vs Sandefjord ES 2023 Runde 8

Legg inn av Korgutt »

HVOR: Aker Stadion
NÅR: Søndag 29.Mai kl.1700
DOMMER: Marius Lien
VAR: Sivert Øksnes Amland
TV: TV2 Sport 1 og TV2 Play
INNBYRDES: https://www.nifs.no/head2head.php?teamI ... eId=691759
Siste kamp mellom lagene: 2-1 til Molde.

Runde 8 nærmer seg og Molde skal ut i en ny seriekamp. Kampene kommer tett nåog allerede på torsdag venter ny cupkamp. Hvem får tillit i startelleveren? Blir det 3-4-3 eller kan vi håpe på en 3-5-2? Blir det en slitekamp eller får vi en feiende flott fotballkamp av hjemmelaget?
Følg med. Svaret på disse intrikate spørsmålene får du kanskje før kl.1900.
Mitt kamptips: 3-1
Kjør debatt.

Bohemis

Legg inn av Bohemis »

Tipper det blir seier til et lag som kommer fra et lite sted langs kysten, sjelden fyller tribunene sine og vanligvis spiller i blått. Eventuelt uavgjort for et slikt lag.

Federin

Legg inn av Federin »

Bohemis skrev: man mai 29, 2023 12:57 am Tipper det blir seier til et lag som kommer fra et lite sted langs kysten, sjelden fyller tribunene sine og vanligvis spiller i blått. Eventuelt uavgjort for et slikt lag.
Spesielt dette med "lite sted langs kysten" forstår jeg ikke hvorfor skulle være provoserende. Vi liker byen vår, inkludert størrelsen :-)

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

----------------------------Grøda---------------Berisha
Haugen---------Breivik---------Mannsverk---------Eriksen----------Linnes
---------------Risa----------------Haugan---------------Sheriff
-------------------------------------Petersen

Benken (forutsatt vi kan kun ta med 7): Ødegård, Zek99, Kitolano, Løvik, Hagelskjær, Knudtzon, Karlstrøm

På tribunen uansett antall på benken: Brynhildsen, Hansen.

Federin

Legg inn av Federin »

BiggusD skrev: man mai 29, 2023 12:47 pm ----------------------------Grøda---------------Berisha
Haugen---------Breivik---------Mannsverk---------Eriksen----------Linnes
---------------Risa----------------Haugan---------------Sheriff
-------------------------------------Petersen

Benken (forutsatt vi kan kun ta med 7): Ødegård, Zek99, Kitolano, Løvik, Hagelskjær, Knudtzon, Karlstrøm

På tribunen uansett antall på benken: Brynhildsen, Hansen.
Ja, skal vi endelig få se Eriksen som indreløper, er spørsmålet alle stiller seg. Men det blir vel Grødem på indreløper og Eriksen som spiss igjen.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Federin skrev: man mai 29, 2023 1:27 pm
BiggusD skrev: man mai 29, 2023 12:47 pm ----------------------------Grøda---------------Berisha
Haugen---------Breivik---------Mannsverk---------Eriksen----------Linnes
---------------Risa----------------Haugan---------------Sheriff
-------------------------------------Petersen

Benken (forutsatt vi kan kun ta med 7): Ødegård, Zek99, Kitolano, Løvik, Hagelskjær, Knudtzon, Karlstrøm

På tribunen uansett antall på benken: Brynhildsen, Hansen.
Ja, skal vi endelig få se Eriksen som indreløper, er spørsmålet alle stiller seg. Men det blir vel Grødem på indreløper og Eriksen som spiss igjen.
Jeg tror at tankegangen er at skal man spille med Eikrem på topp så må man ha en press-spiss ved siden av. Derfor starter han alltid med Eriksen/Berisha sammen med Eikrem, og når han blir byttet ut så bytter Grødem og Eriksen plass for da er det ikke nødvendig lenger. Men når Eikrem nå er skadet, og Berisha starter, så vil han ha en Eikrem-erstatter i en slags fri rolle ved siden av.

Bohemis

Legg inn av Bohemis »

Federin skrev: man mai 29, 2023 11:46 am
Bohemis skrev: man mai 29, 2023 12:57 am Tipper det blir seier til et lag som kommer fra et lite sted langs kysten, sjelden fyller tribunene sine og vanligvis spiller i blått. Eventuelt uavgjort for et slikt lag.
Spesielt dette med "lite sted langs kysten" forstår jeg ikke hvorfor skulle være provoserende. Vi liker byen vår, inkludert størrelsen :-)
Det var da ikke ment provoserende. Jeg er fra Sandefjord og det er jo bare faktuelt at begge steder er små og ligger langs kysten.

Federin

Legg inn av Federin »

Bohemis skrev: man mai 29, 2023 2:06 pm
Federin skrev: man mai 29, 2023 11:46 am
Bohemis skrev: man mai 29, 2023 12:57 am Tipper det blir seier til et lag som kommer fra et lite sted langs kysten, sjelden fyller tribunene sine og vanligvis spiller i blått. Eventuelt uavgjort for et slikt lag.
Spesielt dette med "lite sted langs kysten" forstår jeg ikke hvorfor skulle være provoserende. Vi liker byen vår, inkludert størrelsen :-)
Det var da ikke ment provoserende. Jeg er fra Sandefjord og det er jo bare faktuelt at begge steder er små og ligger langs kysten.
Ja, beklager. Vi er så vant til dårlige provokasjonsjonsforsøk at jeg ikke så at dette var noe annet. Nå vil jeg vel si at både Molde og Sandefjord er fjordkommuner, og ikke kystkommuner. I Møre og Romsdal er det Ålesund og Kristiansund som kan kalle seg kystbyer, i mine øyne.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Oslo-flyet kom ikke ned i Molde, men hvalfangerne er vel på plass forlengst.

Federin

Legg inn av Federin »

HarryH skrev: man mai 29, 2023 3:28 pm Oslo-flyet kom ikke ned i Molde, men hvalfangerne er vel på plass forlengst.
Verre med tv2 sine utsendte:
TV 2s kommentator Jonas Bariås og reporter Morten Asbjørnsen kom seg aldri til Molde for å dekke Eliteserien mandag. Flyet måtte snu på grunn av dårlig vær.

De to TV 2-ansatte skulle etter planen jobbe på kampen mellom Molde og Sandefjord mandag kveld. Nå må Amund Lutnæs kommenterer kampen fra Bergen, melder kanalen.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Sinyan tilbake i startoppstillingen i Eliteserien.

Federin

Legg inn av Federin »

Korgutt skrev: man mai 29, 2023 3:48 pm Sinyan tilbake i startoppstillingen i Eliteserien.
Eriksen på Benk og Grødem på indreløper. Forstår meg ikke helt på det.

Bohemis

Legg inn av Bohemis »

Federin skrev: man mai 29, 2023 3:14 pm
Bohemis skrev: man mai 29, 2023 2:06 pm
Federin skrev: man mai 29, 2023 11:46 am

Spesielt dette med "lite sted langs kysten" forstår jeg ikke hvorfor skulle være provoserende. Vi liker byen vår, inkludert størrelsen :-)
Det var da ikke ment provoserende. Jeg er fra Sandefjord og det er jo bare faktuelt at begge steder er små og ligger langs kysten.
Ja, beklager. Vi er så vant til dårlige provokasjonsjonsforsøk at jeg ikke så at dette var noe annet. Nå vil jeg vel si at både Molde og Sandefjord er fjordkommuner, og ikke kystkommuner. I Møre og Romsdal er det Ålesund og Kristiansund som kan kalle seg kystbyer, i mine øyne.
Definisjonsspørsmål på fjord vs kyst skal jeg la være opp til de lærde. Oslofjorden er ihvertfall såpass stor at jeg tenker på Sandefjord-kaia som å ligge ved kysten. Molde har jeg aldri vært i så mulig det var litt upresist.

Premisset i mitt opprinnelige innlegg var ihvertfall at enten vinner et av lagene, eller så blir det uavgjort. Den tenker jeg står seg fortsatt 😉

God kamp!

Federin

Legg inn av Federin »

Bohemis skrev: man mai 29, 2023 3:51 pm
Federin skrev: man mai 29, 2023 3:14 pm
Bohemis skrev: man mai 29, 2023 2:06 pm

Det var da ikke ment provoserende. Jeg er fra Sandefjord og det er jo bare faktuelt at begge steder er små og ligger langs kysten.
Ja, beklager. Vi er så vant til dårlige provokasjonsjonsforsøk at jeg ikke så at dette var noe annet. Nå vil jeg vel si at både Molde og Sandefjord er fjordkommuner, og ikke kystkommuner. I Møre og Romsdal er det Ålesund og Kristiansund som kan kalle seg kystbyer, i mine øyne.
Definisjonsspørsmål på fjord vs kyst skal jeg la være opp til de lærde. Oslofjorden er ihvertfall såpass stor at jeg tenker på Sandefjord-kaia som å ligge ved kysten. Molde har jeg aldri vært i så mulig det var litt upresist.

Premisset i mitt opprinnelige innlegg var ihvertfall at enten vinner et av lagene, eller så blir det uavgjort. Den tenker jeg står seg fortsatt 😉

God kamp!
Jess, jeg var som sagt bare litt treg. All good :-)

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Gledelig med Sheriffen tilbake! Men Eriksen skal være foran Grødem any day of the week, mulig noe smårusk på Eriksen som er årsaken...

Ghost

Legg inn av Ghost »

Så da ut som en ganske klar hands?

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Ghost skrev: man mai 29, 2023 5:08 pm Så da ut som en ganske klar hands?
Jeg klarte ikke å se om den traff hånda hans eller om han rakk å trekke den unna iallfall.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Ikke ufortjent.

HeiaMolde

Legg inn av HeiaMolde »

Synes vi har startet bra

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

Bilde

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Rhesus skrev: man mai 29, 2023 5:19 pm Bilde
Vakkert bilde!

HarryH

Legg inn av HarryH »

Nå er vi bare ett poeng bak Viking. Skal vi få en reprise på fjoråret?

Visa

Legg inn av Visa »

Var det en heldig pasning?

Ghost

Legg inn av Ghost »

Den er ikke enkel, men så ut som offside...

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

2-0. Linnes

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

Klinisk!

Ghost

Legg inn av Ghost »

Dette er veldig bra. Gjenvinnings- og duellspillet er noe helt annet. Vinner alt av andreballer.

Og Berisha leverer virkelig som oppspillspunkt i dag.

Visa

Legg inn av Visa »

Fole ka græt å bakels kan få te

HarryH

Legg inn av HarryH »

Skal ikke kimse av Grødem heller. Han kan få sin beste sesong.

Rhesus

Legg inn av Rhesus »

HarryH skrev: man mai 29, 2023 5:31 pm Skal ikke kimse av Grødem heller. Han kan få sin beste sesong.
Bakels og grødem.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»