Toppkamp: Bodø/Glimt - Viking

Svar
Vikingen

Toppkamp: Bodø/Glimt - Viking

Legg inn av Vikingen »

Hvor: Aspmyra
Når: 29.05.2023 klokken 17:00
Dommer: Espen Eskås
VAR: Kai Erik Steen

Serieleder Bodø tar imot tabelltoer Viking i denne serierundens soleklare toppkamp. Bodø er klare favoritter og leder serien relativt suverent allerede.

Vikings trener Bjarte Lunde Aarsheim har uttalt til TV2 før kampen at de vil velge en annen inngang til denne kampen enn de har gjort i de siste årenes oppgjør, der de har lagt seg ekstremt lavt og forsøkt å forsvare seg til poeng - som jo har vært et klart avvik fra hvordan Viking vanligvis stiller til kamp. Viking vil nå forsøke mer på sitt eget spill og har omsider innsett at de ikke klarer å ta poeng mot Bodø med mindre de også klarer å skape problemer for dem. Jeg tror derfor det er klart at vi kan forvente et Viking-lag i 4-3-3.

Bodø-trener Kjetil Knutsen tror også at de vil møte et annerledes Vikinglag denne gangen, og sier at Viking er et spennende lag i utvikling. Han forventer nok likevel 3 poeng hjemme på Aspmyra.

Kampene mellom Bodø og Viking har bydd på noen alvorlige målfester de siste sesongene, deriblant både 5-3 og 5-4. Det er likevel Bodø som har vunnet, på tross av at Viking har ledet med både 2 og 3 mål.

Jeg forventer to svært angrepsvillige lag, og et heltent Vikinglag som har mye å revansjere. Som vanlig blir det garantert masse tøffe dueller, kontroverser og masse mål.

Jeg har liten tro på Vikingseier i dag, men det er et stort steg i riktig retning at vi skal satse på vårt eget spill også mot Bodø-maskineriet. Så får det briste eller bære.

Jeg forventer dette Vikinglaget fra start:

K: Gunnarsson
F: Bjørshol, Stensness, Brekalo, Pattynama
M: Yazbek, Solbakken, HNT
A: D’Agostino, Salvesen, Tripic

Litt usikker på om muligens Svendsen starter på høyre kant. Også mulig at Bjarnason er klar for å starte på bekostning av Yazbek eller HNT.

God kamp!

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Jeg er meget spent på hvordan denne nye tilnærmingen til Viking kommer til å slå ut. Måten Brann spilte oss totalt ut i første omgang på Aspmyra er noe jeg aldri har sett før på årevis, og det burde være et eksempel til andre lag på at man faktisk kan komme langt ved å spille sitt eget spill. Brann brente nok opp all kruttet sitt i den omgangen, for det virket som de ble for slitne i andre omgang.

Risikoen med å ha en tilnærming der man skal angripe Glimt på Aspmyra er at det i de fleste tilfeller går galt. Hvis Glimt får masse rom så kan man straffes nådeløst og det kan bli stygge tall. Tror likevel det er bedre å prøve sitt eget spill som har funket bra så langt, enn å parkere bussen og håpe på det beste.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Vi har scoret ett (1!) mål i de syv førsteomgangene vi har spilt til nå, og vi har sluppet inn det første målet i seks av syv kamper. Jeg tror at noen trender må brytes i ettermiddag om vi skal få med oss noe som helst fra Aspmyra.

Samtidig har vel ikke resultatene til Glimt vært voldsomt fryktinngytende den siste tida. 3-2 mot RBK, 3-2 mot Tromsø og 2-1 mot LSK er jo solid, men det er jo ikke akkurat overkjøring (resultatmessig, jeg har ikke sett noen av kampene).

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Cedianar skrev: man mai 29, 2023 11:42 am Jeg er meget spent på hvordan denne nye tilnærmingen til Viking kommer til å slå ut. Måten Brann spilte oss totalt ut i første omgang på Aspmyra er noe jeg aldri har sett før på årevis, og det burde være et eksempel til andre lag på at man faktisk kan komme langt ved å spille sitt eget spill. Brann brente nok opp all kruttet sitt i den omgangen, for det virket som de ble for slitne i andre omgang.

Risikoen med å ha en tilnærming der man skal angripe Glimt på Aspmyra er at det i de fleste tilfeller går galt. Hvis Glimt får masse rom så kan man straffes nådeløst og det kan bli stygge tall. Tror likevel det er bedre å prøve sitt eget spill som har funket bra så langt, enn å parkere bussen og håpe på det beste.
Veldig enig. Argumentet fra supporterne er vel at man er møkk lei å se et Vikinglag som legger opp altfor mye av kampplanen etter motstanderen, og så går det til helvete. Da er det mye kjekkere at det går til helvete med vår egen spillestil, så kan man se i ettertid hva som gjorde at vi ikke var gode nok. Trenerne må ha Teo på Viking i 4-3-3 om spillerne skal ha det. Viking og Bodø møttes jo i vinter, og da spilte Viking 4-3-3 / 4-5-1. Vi var mye mer gjenkjennelige, og et (etter hva jeg husker) feilaktig straffespark avgjorde kampen. Viking i 3-5-2 (5-3-2) har vært et begredelig skue, selv om vi på mirakuløst vis har klart å score 7 mål på to kamper mot dere i den formasjon. Vi har rett nok sluppet inn 10, så den defensive tryggheten Viking ønsker å oppnå er de ikke i nærheten av.

Jeg grugleder meg til kampen. Det er ikke på Aspmyra vi har budsjettert med poeng i år, men det ville vært satans gøy om det gikk. Det ville vært en fin boost for spillergruppen.

Forøvrig ingen skader i Vikingtroppen nå. Hvordan er ståa i Bodø?

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Vikingen skrev: man mai 29, 2023 11:58 am
Cedianar skrev: man mai 29, 2023 11:42 am Jeg er meget spent på hvordan denne nye tilnærmingen til Viking kommer til å slå ut. Måten Brann spilte oss totalt ut i første omgang på Aspmyra er noe jeg aldri har sett før på årevis, og det burde være et eksempel til andre lag på at man faktisk kan komme langt ved å spille sitt eget spill. Brann brente nok opp all kruttet sitt i den omgangen, for det virket som de ble for slitne i andre omgang.

Risikoen med å ha en tilnærming der man skal angripe Glimt på Aspmyra er at det i de fleste tilfeller går galt. Hvis Glimt får masse rom så kan man straffes nådeløst og det kan bli stygge tall. Tror likevel det er bedre å prøve sitt eget spill som har funket bra så langt, enn å parkere bussen og håpe på det beste.
Veldig enig. Argumentet fra supporterne er vel at man er møkk lei å se et Vikinglag som legger opp altfor mye av kampplanen etter motstanderen, og så går det til helvete. Da er det mye kjekkere at det går til helvete med vår egen spillestil, så kan man se i ettertid hva som gjorde at vi ikke var gode nok. Trenerne må ha Teo på Viking i 4-3-3 om spillerne skal ha det. Viking og Bodø møttes jo i vinter, og da spilte Viking 4-3-3 / 4-5-1. Vi var mye mer gjenkjennelige, og et (etter hva jeg husker) feilaktig straffespark avgjorde kampen. Viking i 3-5-2 (5-3-2) har vært et begredelig skue, selv om vi på mirakuløst vis har klart å score 7 mål på to kamper mot dere i den formasjon. Vi har rett nok sluppet inn 10, så den defensive tryggheten Viking ønsker å oppnå er de ikke i nærheten av.

Jeg grugleder meg til kampen. Det er ikke på Aspmyra vi har budsjettert med poeng i år, men det ville vært satans gøy om det gikk. Det ville vært en fin boost for spillergruppen.

Forøvrig ingen skader i Vikingtroppen nå. Hvordan er ståa i Bodø?
Samme gru-gleding her og. Kampene mot Viking har jo vært rent kaos. At dere kan kjempe inn et poeng på Myra kan jeg godt se for meg, men tre poeng skal sitte langt inne. Blir egentlig overrasket over om vi taper hjemme i år.

Skadene ser bedre ut for oss nå, men et lite spissproblem for øyeblikket. Espejord er ute, og Nordås er blitt syk. Så kun Faris Pemis er ren spiss i troppen i dag. Saltnes har startet opptreningen.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

LittleSteven skrev: man mai 29, 2023 11:43 am Jeg tror Stavanger her kan by på problemer for oss.
Haha, herlig svar!

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Cedianar skrev: man mai 29, 2023 12:11 pm et lite spissproblem for øyeblikket. Espejord er ute, og Nordås er blitt syk. Så kun Faris Pemis er ren spiss i troppen i dag.
Det er nok et lite spissproblem, ja. Espejord eller Nordås ville vel ikke vært i nærheten av å starte kampen uansett, vel? Pemi virker jo ustoppelig om dagen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

LittleSteven skrev: man mai 29, 2023 11:43 am Jeg tror Stavanger her kan by på problemer for oss.
Stavanger er det jo et annet lag som heter! :lol:

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Vikingen skrev: man mai 29, 2023 12:27 pm
LittleSteven skrev: man mai 29, 2023 11:43 am Jeg tror Stavanger her kan by på problemer for oss.
Stavanger er det jo et annet lag som heter! :lol:
Hva med Stavangerkameratene? De spiller vel ofte mot Hamarkameratene?

Yourexperiencemaydif

Legg inn av Yourexperiencemaydif »

Vikingen skrev: man mai 29, 2023 12:27 pm
LittleSteven skrev: man mai 29, 2023 11:43 am Jeg tror Stavanger her kan by på problemer for oss.
Stavanger er det jo et annet lag som heter! :lol:
Jeg tror du tenker på Stavangerkameratene. Skrekkelige greier.

Edit: Noen hadde både rasekre og bedre humor enn meg. Lar stå til spott og spe.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Skraevadottir skrev: man mai 29, 2023 12:33 pm
Vikingen skrev: man mai 29, 2023 12:27 pm
LittleSteven skrev: man mai 29, 2023 11:43 am Jeg tror Stavanger her kan by på problemer for oss.
Stavanger er det jo et annet lag som heter! :lol:
Hva med Stavangerkameratene? De spiller vel ofte mot Hamarkameratene?
Ikke så ofte som dere spiller mot Bodøkameratene, vil jeg tro? Eller «BoKam», som jeg ser de kaller seg.

https://no.wikipedia.org/wiki/Fotballkl ... kameratene

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Vikingen skrev: man mai 29, 2023 12:38 pm
Skraevadottir skrev: man mai 29, 2023 12:33 pm
Vikingen skrev: man mai 29, 2023 12:27 pm

Stavanger er det jo et annet lag som heter! :lol:
Hva med Stavangerkameratene? De spiller vel ofte mot Hamarkameratene?
Ikke så ofte som dere spiller mot Bodøkameratene, vil jeg tro? Eller «BoKam», som jeg ser de kaller seg.

https://no.wikipedia.org/wiki/Fotballkl ... kameratene
Hehe, liker spesielt beskrivelsen "avslappet holdning til prestasjoner og resultater".

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

I dag har jeg dessverre ingen tro på poeng. Glimt er rett og slett ett bedre lag og har hjemmebane.

Noen mener kampen i vinter var jevn, men jeg husker det ikke slik. Riktignok ble den avgjort pø ett feil idømt straffespark og Viking kunne utlignet mot slutten.

Men mesteparten av kampen var spill på Vikings banehalvdel hvor vi lå i en meget lav 4-5-1. Glimt hadde mange store sjanser i starten og burde punktert kampen tidlig.

Frykter lik kamp i dag, men hvor Glimt er effektive.

Mitt tips 3-0

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

LittleSteven skrev: man mai 29, 2023 11:43 am Jeg tror Stavanger her kan by på problemer for oss.
Ja, Stavanger er gjerne gode på våren. Kanskje de holder en hel sesong i år for en gangs skyld?

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nordlys skrev: man mai 29, 2023 1:10 pm
LittleSteven skrev: man mai 29, 2023 11:43 am Jeg tror Stavanger her kan by på problemer for oss.
Ja, Stavanger er gjerne gode på våren. Kanskje de holder en hel sesong i år for en gangs skyld?
Det har jeg ingen tro på. Nedturen i fjor startet for alvor etter 16. mai. Det gjør den nok i år også.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Forøvrig er jeg glad for at ikke Saltnes spiller. Da er det håp om en fair kamp uten de styggeste episodene. :D

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Nordlys skrev: man mai 29, 2023 1:10 pm
LittleSteven skrev: man mai 29, 2023 11:43 am Jeg tror Stavanger her kan by på problemer for oss.
Ja, Stavanger er gjerne gode på våren. Kanskje de holder en hel sesong i år for en gangs skyld?
Høsten 21 var vi det beste laget i eliteserien, men det året var vi svakere på våren.

boombis

Legg inn av boombis »

Før-kampen artikkel fra Glimt: https://www.glimt.no/nyheter/toppkamp-m ... ten-viking

""Bodø/Glimt mot Viking på Aspmyra ... zZzZzz", sa ingen"

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Får se om værgudene har vasket byen nokk nå, regnet i ett den siste uken, men blei akkurat opphold nå, lite vind så kanskje Stavanger føler seg litt mer hjemme. Blir nokk som vanlig en jevn kamp med mange mål begge veier når vi møtes på Aspmyra. Så får en håpe at begge lag vill ha ballen medt mulig i spill og minst mulig ufint spill.

Tipper vår start 11 er:

Haikin
Wembangomo Moe Lode Bjørkan
Vetlesen Berg Grønbæk
Mwuka Pemi Pelle

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

boombis skrev: man mai 29, 2023 2:18 pm Før-kampen artikkel fra Glimt: https://www.glimt.no/nyheter/toppkamp-m ... ten-viking

""Bodø/Glimt mot Viking på Aspmyra ... zZzZzz", sa ingen"
Jaggu har ikke Viking en slik artikkel også:

https://www.vikingfotball.no/nyheter/fo ... og-angripe

Vikingen

Legg inn av Vikingen »


Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Bjarnason inn for Yazbek, De Lanlay for HNT og Svendsen for D’Agostino. Spennende! Og overraskende med såpass mange endringer.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

D'Agostino er jo en mye bedre spiss enn Salvesen. Skjønner ikke prioriteringa



Elabdellaoui så nok ikke for seg å være andrevalg da han kom til Bodø.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Nordlys skrev: man mai 29, 2023 3:55 pm D'Agostino er jo en mye bedre spiss enn Salvesen. Skjønner ikke prioriteringa
Kommer garantert inn etter senest 60 min. Trolig for Svendsen.

Nevi

Legg inn av Nevi »

Nordlys skrev: man mai 29, 2023 3:55 pm D'Agostino er jo en mye bedre spiss enn Salvesen. Skjønner ikke prioriteringa



Elabdellaoui så nok ikke for seg å være andrevalg da han kom til Bodø.
Er ikke uenig at kanskje D'Agostino skulle blitt prioritert før Salvesen.
Men til motsetning fra i fjor har vi to gode karer som kan spille spiss. I tillegg til at D'Agostino kan spille på begge kantene.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Leste i AN at det skulle være sol og varme i ettermiddag. så stiller selvsagt i shorts.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Hawaii-skjorta er på. Selvsagt i gul farge.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Rexwiller skrev: man mai 29, 2023 4:14 pm Leste i AN at det skulle være sol og varme i ettermiddag. så stiller selvsagt i shorts.
Selvsagt shortsplikt fra sistehelga i mai til førstehelga i september.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

JonSnow skrev: man mai 29, 2023 2:57 pm Får se om værgudene har vasket byen nokk nå, regnet i ett den siste uken, men blei akkurat opphold nå, lite vind så kanskje Stavanger føler seg litt mer hjemme. Blir nokk som vanlig en jevn kamp med mange mål begge veier når vi møtes på Aspmyra. Så får en håpe at begge lag vill ha ballen medt mulig i spill og minst mulig ufint spill.

Tipper vår start 11 er:

Haikin
Wembangomo Moe Lode Bjørkan
Vetlesen Berg Grønbæk
Mwuka Pemi Pelle
Har ikke Lode bare sona 1 kamp for det røde mot RBK?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Nordlys skrev: man mai 29, 2023 3:55 pm D'Agostino er jo en mye bedre spiss enn Salvesen. Skjønner ikke prioriteringa



Elabdellaoui så nok ikke for seg å være andrevalg da han kom til Bodø.
Gikk vel ut skada sist, og holder vel neppe en hel kamp ennå?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»