Bør Solbakken ta ut Bård Finne?

Svar
Deila

Re: Bør Solbakken ta ut Bård Finne?

Legg inn av Deila »

Tja, om man skulle tatt med en formspiller fra Eliteserien så kunne det like greit vært Finne. Tror riktignok Solbakken er ute etter en litt annen spillertype.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Mxzptlk skrev: tir mai 30, 2023 1:00 pm
Kalle73 skrev: tir mai 30, 2023 9:03 am
Boccherini skrev: man mai 29, 2023 9:08 pm Går jo ikke det, blir bare styr med disse nasjonalsangene.
Med Finne på landslaget, så risikerer vi jo at det er Nystemten som spilles på Ullevål neste landskamp....
Etter det eg hører er Dyngeland landslagsaktuell også så man burde berre legge inn Nystemten i sangprogrammet først som sist.
Det sier i så fall en del om keeperkrisen i Norge.

lund

Legg inn av lund »

Everenga skrev: tir mai 30, 2023 1:45 pm
Mxzptlk skrev: tir mai 30, 2023 1:00 pm
Kalle73 skrev: tir mai 30, 2023 9:03 am

Med Finne på landslaget, så risikerer vi jo at det er Nystemten som spilles på Ullevål neste landskamp....
Etter det eg hører er Dyngeland landslagsaktuell også så man burde berre legge inn Nystemten i sangprogrammet først som sist.
Det sier i så fall en del om keeperkrisen i Norge.
Hansen har gitt seg på landslaget, Sjøeng har ikke vært altfor god i år, Hedenstad har ikke vært like solid som de to forrige sesongene, Karlstrøm har vært middels, Dyngeland har vel være relativt stabil, Grytebust har variert mellom fantastisk og elendig. Selvik er vel den som har skilt seg mest positivt ut av de norske keeprene i år og sånn sett burde være bankers i en tropp.

Everenga

Legg inn av Everenga »

lund skrev: tir mai 30, 2023 1:51 pm
Everenga skrev: tir mai 30, 2023 1:45 pm
Mxzptlk skrev: tir mai 30, 2023 1:00 pm
Etter det eg hører er Dyngeland landslagsaktuell også så man burde berre legge inn Nystemten i sangprogrammet først som sist.
Det sier i så fall en del om keeperkrisen i Norge.
Hansen har gitt seg på landslaget, Sjøeng har ikke vært altfor god i år, Hedenstad har ikke vært like solid som de to forrige sesongene, Karlstrøm har vært middels, Dyngeland har vel være relativt stabil, Grytebust har variert mellom fantastisk og elendig. Selvik er vel den som har skilt seg mest positivt ut av de norske keeprene i år og sånn sett burde være bankers i en tropp.
Ja det kan godt være han forsvarer en plass men det understreker bare poenget mitt.

benib

Legg inn av benib »

lund skrev: tir mai 30, 2023 1:51 pm
Everenga skrev: tir mai 30, 2023 1:45 pm
Mxzptlk skrev: tir mai 30, 2023 1:00 pm
Etter det eg hører er Dyngeland landslagsaktuell også så man burde berre legge inn Nystemten i sangprogrammet først som sist.
Det sier i så fall en del om keeperkrisen i Norge.
Hansen har gitt seg på landslaget, Sjøeng har ikke vært altfor god i år, Hedenstad har ikke vært like solid som de to forrige sesongene, Karlstrøm har vært middels, Dyngeland har vel være relativt stabil, Grytebust har variert mellom fantastisk og elendig. Selvik er vel den som har skilt seg mest positivt ut av de norske keeprene i år og sånn sett burde være bankers i en tropp.
Grytebust har gitt seg også. I tillegg kommer antagelig Skøeng og Hedenstad Christiansen til å være med til U21 EM.

Så jeg vil tippe at de aktuelle keeperne for junisamlingen er Nyland, Karlstrøm, Selvik og Dyngeland.

Utrolig nok har Nyland sin posisjon som førstekeeper på landslaget styrket seg på et år hvor han nesten ikke har spilt fotball.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

benib skrev: tir mai 30, 2023 3:02 pm


Utrolig nok har Nyland sin posisjon som førstekeeper på landslaget styrket seg på et år hvor han nesten ikke har spilt fotball.
Spiller max 1 kamp mellom hver landslagspause. Debuterte for Leipzig rett før novemberrunden, så en cupkamp i februar i forkant av marskampene og nå spilte han siste seriekamp på lørdag.

benib

Legg inn av benib »

netrebske skrev: tir mai 30, 2023 9:40 pm
benib skrev: tir mai 30, 2023 3:02 pm


Utrolig nok har Nyland sin posisjon som førstekeeper på landslaget styrket seg på et år hvor han nesten ikke har spilt fotball.
Spiller max 1 kamp mellom hver landslagspause. Debuterte for Leipzig rett før novemberrunden, så en cupkamp i februar i forkant av marskampene og nå spilte han siste seriekamp på lørdag.
Nettopp, likevel er posisjonen hans som førstekeeper på landslaget mer solid nå enn den var for ca ett år siden da de fleste bare ventet på at Mads Hedenstad Christiansen eller Kristoffer Klaesson skulle ta over eller at evt Jarstein skulle komme tilbake.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

benib skrev: tir mai 30, 2023 9:49 pm
netrebske skrev: tir mai 30, 2023 9:40 pm
benib skrev: tir mai 30, 2023 3:02 pm


Utrolig nok har Nyland sin posisjon som førstekeeper på landslaget styrket seg på et år hvor han nesten ikke har spilt fotball.
Spiller max 1 kamp mellom hver landslagspause. Debuterte for Leipzig rett før novemberrunden, så en cupkamp i februar i forkant av marskampene og nå spilte han siste seriekamp på lørdag.
Nettopp, likevel er posisjonen hans som førstekeeper på landslaget mer solid nå enn den var for ca ett år siden da de fleste bare ventet på at Mads Hedenstad Christiansen eller Kristoffer Klaesson skulle ta over eller at evt Jarstein skulle komme tilbake.
Og ikke minst at Andre Hansen og til dels Sten Grytebust var hard konkurrent, nå har begge disse gitt seg på landslaget.
Det vil være en stor overraskelse om Nyland ikke står mot Skottland.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

https://www.tv2.no/sport/lanserer-brann ... BpxdF5Eihg

Tv2-gutta mener Finne bør tas ut. De nevner også Dyngeland.

Når det gjelder hvorfor Brann-fansen skal ønsket dette, så er det kanskje ikke så gunstig på kort sikt, men i det større bildet så hjelper det på omdømmet når vi nå sender egenproduserte talenter til større ligaer og videreutvikler innkjøp til landslagsklasse.

TWU

Legg inn av TWU »

Solvgutt1 skrev: tor jun 01, 2023 3:11 pm https://www.tv2.no/sport/lanserer-brann ... BpxdF5Eihg

Tv2-gutta mener Finne bør tas ut. De nevner også Dyngeland.

Når det gjelder hvorfor Brann-fansen skal ønsket dette, så er det kanskje ikke så gunstig på kort sikt, men i det større bildet så hjelper det på omdømmet når vi nå sender egenproduserte talenter til større ligaer og videreutvikler innkjøp til landslagsklasse.
Finne er jo forsåvidt «egenprodusert» også da, om en ser litt stort på det. Både Finne og Dynge kunne klart seg greit i stallen, men spilletid hadde det jo strengt tatt ikke blitt uansett

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

TWU skrev: tor jun 01, 2023 5:01 pm Finne er jo forsåvidt «egenprodusert» også da, om en ser litt stort på det. Både Finne og Dynge kunne klart seg greit i stallen, men spilletid hadde det jo strengt tatt ikke blitt uansett

Hvis man ender opp i en situasjon hvor man stanger mot et dårligere lag, og ikke får uttelling, og Haaland er skadet, etter å ha scoret fem i CL-finalen, så er det ikke utenkelig at Finne kan få spilletid utover i kampen.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Tatt ut!

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Solvgutt1 skrev: tir jun 06, 2023 12:08 pmTatt ut!
Fanden danse, blir garantert skadet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

TWU skrev: tor jun 01, 2023 5:01 pm
Solvgutt1 skrev: tor jun 01, 2023 3:11 pm https://www.tv2.no/sport/lanserer-brann ... BpxdF5Eihg

Tv2-gutta mener Finne bør tas ut. De nevner også Dyngeland.

Når det gjelder hvorfor Brann-fansen skal ønsket dette, så er det kanskje ikke så gunstig på kort sikt, men i det større bildet så hjelper det på omdømmet når vi nå sender egenproduserte talenter til større ligaer og videreutvikler innkjøp til landslagsklasse.
Finne er jo forsåvidt «egenprodusert» også da, om en ser litt stort på det. Både Finne og Dynge kunne klart seg greit i stallen, men spilletid hadde det jo strengt tatt ikke blitt uansett
Trenger ikke hermetegn der. Soleklart egenprodusert.

Investor

Legg inn av Investor »

Og Haaland blir garantert skadet i treblefeiringen (som vi vet kommer for disse sjarlatanene), og melder forfall mandag kveld.

Viktigere at han får lov å feire med jukserne enn at Norge er best mulig forberedt til EM-kvalik.
Sukk.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Investor skrev: tir jun 06, 2023 12:30 pm Og Haaland blir garantert skadet i treblefeiringen (som vi vet kommer for disse sjarlatanene), og melder forfall mandag kveld.

Viktigere at han får lov å feire med jukserne enn at Norge er best mulig forberedt til EM-kvalik.
Sukk.
Tror du virkelig at Haaland ikke ønsker å komme seg til mesterskap med landslaget? Har sett flere poste slike innlegg etter forrige landslagsrunde, men de ser ikke ut til å ha fått med seg at han ikke spilte den neste kampen for City heller.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

FranciscoM skrev: tir jun 06, 2023 12:40 pm
Investor skrev: tir jun 06, 2023 12:30 pm Og Haaland blir garantert skadet i treblefeiringen (som vi vet kommer for disse sjarlatanene), og melder forfall mandag kveld.

Viktigere at han får lov å feire med jukserne enn at Norge er best mulig forberedt til EM-kvalik.
Sukk.
Tror du virkelig at Haaland ikke ønsker å komme seg til mesterskap med landslaget? Har sett flere poste slike innlegg etter forrige landslagsrunde, men de ser ikke ut til å ha fått med seg at han ikke spilte den neste kampen for City heller.
Janteloven dette

lund

Legg inn av lund »

Helt riktig uttak naturligvis, men jeg hadde håpet det ikke skulle skje egentlig. Dyngeland også fortjent for så vidt. Vært bedre enn konkurrentene (sier for så vidt aller mest om nivået på de norske keeprene for tiden).

lund

Legg inn av lund »

Boccherini skrev: tir jun 06, 2023 12:09 pm
Solvgutt1 skrev: tir jun 06, 2023 12:08 pmTatt ut!
Fanden danse, blir garantert skadet.
Får vel neppe spille særlig mye.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

lund skrev: tir jun 06, 2023 12:51 pm
Får vel neppe spille særlig mye.
De har vel noen treninger også, disse slaskene.

lund

Legg inn av lund »

Boccherini skrev: tir jun 06, 2023 12:53 pm
lund skrev: tir jun 06, 2023 12:51 pm
Får vel neppe spille særlig mye.
De har vel noen treninger også, disse slaskene.
Det har man vel i Brann også. Står vel ikke så veldig mye tilbake for intensiteten på landslagstreningene de for å si det sånn.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

lund skrev: tir jun 06, 2023 12:54 pm
Boccherini skrev: tir jun 06, 2023 12:53 pm
lund skrev: tir jun 06, 2023 12:51 pm
Får vel neppe spille særlig mye.
De har vel noen treninger også, disse slaskene.
Det har man vel i Brann også. Står vel ikke så veldig mye tilbake for intensiteten på landslagstreningene de for å si det sånn.
Jeg blir ikke overrasket om Finne får en liten dupp i prestasjonene når han returnerer fra landslagssamling. Dette har vært typisk for MFKs spillere som har vært tatt ut.

Det skjer ikke alltid, men ofte.

Jeg tipper det har med at de tas ut av det vante treningsregimet og kommer litt ut av det.

Dyngeland vil neppe merke noe, det er vel begrenset hvor store forskjeller det er på keepertreninger.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

lund skrev: tir jun 06, 2023 12:54 pm
Boccherini skrev: tir jun 06, 2023 12:53 pm
lund skrev: tir jun 06, 2023 12:51 pm
Får vel neppe spille særlig mye.
De har vel noen treninger også, disse slaskene.
Det har man vel i Brann også. Står vel ikke så veldig mye tilbake for intensiteten på landslagstreningene de for å si det sånn.
Joda, men Brann er ikke landslaget.

lund

Legg inn av lund »

PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 1:04 pm
lund skrev: tir jun 06, 2023 12:54 pm
Boccherini skrev: tir jun 06, 2023 12:53 pm

De har vel noen treninger også, disse slaskene.
Det har man vel i Brann også. Står vel ikke så veldig mye tilbake for intensiteten på landslagstreningene de for å si det sånn.
Jeg blir ikke overrasket om Finne får en liten dupp i prestasjonene når han returnerer fra landslagssamling. Dette har vært typisk for MFKs spillere som har vært tatt ut.

Det skjer ikke alltid, men ofte.

Jeg tipper det har med at de tas ut av det vante treningsregimet og kommer litt ut av det.

Dyngeland vil neppe merke noe, det er vel begrenset hvor store forskjeller det er på keepertreninger.
Ja, det mistenker jeg litt også. I tillegg er han egentlig ikke noe stort salgsobjekt (ikke Dyngeland heller for så vidt), så oppsiden er ikke så altfor stor med dette. Annet enn litt omdømmemessig for klubben utenlands for så vidt.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Boccherini skrev: tir jun 06, 2023 1:15 pm Joda, men Brann er ikke landslaget.
På landslaget er det jo ikke uvanlig at spissene havner i nevekamp med backene, så skadepotensialet er skyhøyt. Men jeg har troen på at Finne kan ta Meling, det har jeg.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Tjaaah skrev: tir jun 06, 2023 2:43 pm
Boccherini skrev: tir jun 06, 2023 1:15 pm Joda, men Brann er ikke landslaget.
På landslaget er det jo ikke uvanlig at spissene havner i nevekamp med backene, så skadepotensialet er skyhøyt. Men jeg har troen på at Finne kan ta Meling, det har jeg.
Problemet der er jo at det fort blir fengselsstraff. Finne har sikkert hatt seg et par runder bak Bystasjonen i ungdommen.

RotherhamRules

Legg inn av RotherhamRules »

Jeg tror ikke vi har hatt en finne på landslaget siden Katja Nyberg herjet i håndball.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Hva kan Bård finne på her om han blir tatt ut?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Daltrey skrev: tir jun 06, 2023 4:21 pm Hva kan Bård finne på her om han blir tatt ut?
Bård Finne kan finne på å finne nettmaskene, om Solbakken kan finne en mulighet for å sette ham inn.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Huseklepp var vel den første landslagsspilleren fra Bergen siden Kniksen. Har det vært noen andre etter Huseklepp, før Finne ble tatt ut i dag? Jeg kunne sikkert funnet ut av det selv, enten ved hjelp av hukommelsen eller Google, men det gidder jeg ikke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»