Bør Solbakken ta ut Bård Finne?

Svar
Solvgutt1

Bør Solbakken ta ut Bård Finne?

Legg inn av Solvgutt1 »

Solbakken har tidligere vist at han gjerne tar ut formspillere i Eliteserien og selv om vi har flere gode offensive spiller ute i Europa har også spillere som Pellegrino og Berisha fått landskamper det siste året.

Bård Finne med toppscorer i Norgesmesterskapet 2022 og er toppscorer i Eliteserien sammen med Pellegrino med ni mål på ni kamper. Snart får han sjansen i Europa også. Fortsetter han å putte der så bør vel landslaget være innen rekkevidde?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Du leverer virkelig varene her på FD for tiden, buddy! Men Finne er ikke en mann for landslaget, dessverre. Han fungerer veldig godt i Hornelands Brann, men ville sett ut som en middelmådighet for landslaget.
Sist redigert av LeSorcier den man mai 29, 2023 8:54 pm, redigert 1 gang totalt.

TWU

Legg inn av TWU »

Bør være en selvfølge foran typ Strand Larseni troppen ihvertfall, selv om veien til startplass er veldig lang.

Men greit at Brann-spillerne får hviletid, så tar det ikke så ille opp om han blir hjemme.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Solvgutt1 skrev: man mai 29, 2023 8:49 pm Solbakken har tidligere vist at han gjerne tar ut formspillere i Eliteserien og selv om vi har flere gode offensive spiller ute i Europa har også spillere som Pellegrino og Berisha fått landskamper det siste året.

Bård Finne med toppscorer i Norgesmesterskapet 2022 og er toppscorer i Eliteserien sammen med Pellegrino med ni mål på ni kamper. Snart får han sjansen i Europa også. Fortsetter han å putte der så bør vel landslaget være innen rekkevidde?
Kanskje. Jeg har trua på å ta ut formspillere, men er usikker på om han har så mye der å gjøre.

Men Brynhildsen som har vært tatt ut et par ganger har jo vært helt ute av det, så det er jo en plass som er up for grabs.

Som TWU sier så hadde jeg som Brann-supporter håpet at de ikke tok han ut. Det er så ofte de kommer hjem med skiplet formkurve.
Sist redigert av PapaSmurf den man mai 29, 2023 8:56 pm, redigert 1 gang totalt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

En tråd for hver Brann-spiller slik som på VGD i gamle dager. Godt at den bergenske entusiasmen er tilbake etter noen tamme år.

TheRealArt_Verified

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Finne blir fort førstevalget på landslaget. Braut får nok en obligatorisk skade så han kan hvile etter et par hattricks i finalene.

Genial

Legg inn av Genial »

Er vel eneste måten å få bergensere til å respektere nasjonalsangen.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Finne spilte som proff i Tyskland en gang, det virker vanvittig lenge siden nå.
Kan godt være med i troppen om det passer sånn. Men Berisha og Ohi er også gode.
Brynjulfsen ja.
Strand Larsen kunne muligens matchet Finne om han spilte i ES nå.
Sist redigert av Interessert den man mai 29, 2023 9:00 pm, redigert 1 gang totalt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

HarryH skrev: man mai 29, 2023 8:55 pm En tråd for hver Brann-spiller slik som på VGD i gamle dager. Godt at den bergenske entusiasmen er tilbake etter noen tamme år.
Enig! Jeg velger å hylle Sølvguttens innsats den siste tiden.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Interessert skrev: man mai 29, 2023 8:58 pm Finne spilte som proff i Tyskland en gang, det virker vanvittig lenge siden nå.
Kan godt være med i troppen om det passer sånn. Men Berisha og Ohi er også gode.
Brynjulfsen ja.
Strand Larsen kunne muligens matchet Finne om han spilte i ES nå.
Jeg var ikke klar over hvor dominerende Tobias Lauritsen har vært i deler av spillet for Sparta Rotterdam denne sesongen, før han ODD-supporteren dukket opp i "nordmenn i utlandet"-tråden. Det var virkelig imponerende! En helt annen spillertype enn Finne, men det kunne vært spennende å se han.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Går jo ikke det, blir bare styr med disse nasjonalsangene.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Skal Ståle ta ut en angrepsspiller fra Eliteserien burde han ta ut Pellegrino. Mistenker dog at Lauritsen er foran ham i køen.

HarryH

Legg inn av HarryH »

LeSorcier skrev: man mai 29, 2023 9:00 pm
HarryH skrev: man mai 29, 2023 8:55 pm En tråd for hver Brann-spiller slik som på VGD i gamle dager. Godt at den bergenske entusiasmen er tilbake etter noen tamme år.
Enig! Jeg velger å hylle Sølvguttens innsats den siste tiden.
Sølvgutten er en ressurs.

Madlaveien

Legg inn av Madlaveien »

Tar Finne og synger Ja vi elsker, eller kjører han nystemten solo om det blir landskamp?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

HarryH skrev: man mai 29, 2023 8:55 pm En tråd for hver Brann-spiller slik som på VGD i gamle dager. Godt at den bergenske entusiasmen er tilbake etter noen tamme år.
Sitter og vurderer en tråd hvor jeg krever at Børsting adles i Danmark.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Madlaveien skrev: man mai 29, 2023 9:24 pm Tar Finne og synger Ja vi elsker, eller kjører han nystemten solo om det blir landskamp?
Når Norge spiller er det Ja Vi Elsker, når Brann spiller er det Nystemten.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Genial skrev: man mai 29, 2023 8:57 pm Er vel eneste måten å få bergensere til å respektere nasjonalsangen.
"Gud signe Norigs land" blir nå ikke sunget uansett. Det er nå denne danomane rælsangen som skal synges også der.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Nei.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

lsklars skrev: man mai 29, 2023 9:48 pmNei.
Når Gabrielsen ikke klarer å ta ut Finne, så skal ingen få ta ham ut?

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

Ja, og Finne hadde ikkje gjort seg bort heller sammenlikna med folk som Berisha, Brynhildsen og Ohi. Han fortjener ei oppkalling meir enn dei. Samtidig vurderer kanskje Solbakken dei til å vere gjevngode og tek ut ein av dei som allerede har vore med, pga kontinuitet og erfaring.

Bak Haaland, Sørloth og JSL er det ein ledig plass. Kven fortjener den mest?

lsklars

Legg inn av lsklars »

Mxzptlk skrev: man mai 29, 2023 9:49 pm Ja, og Finne hadde ikkje gjort seg bort heller sammenlikna med folk som Berisha, Brynhildsen og Ohi. Han fortjener ei oppkalling meir enn dei. Samtidig vurderer kanskje Solbakken dei til å vere gjevngode og tek ut ein av dei som allerede har vore med, pga kontinuitet og erfaring.

Bak Haaland, Sørloth og JSL er det ein ledig plass. Kven fortjener den mest?
Tobias Lauritsen.

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

lsklars skrev: man mai 29, 2023 9:50 pm
Mxzptlk skrev: man mai 29, 2023 9:49 pm Ja, og Finne hadde ikkje gjort seg bort heller sammenlikna med folk som Berisha, Brynhildsen og Ohi. Han fortjener ei oppkalling meir enn dei. Samtidig vurderer kanskje Solbakken dei til å vere gjevngode og tek ut ein av dei som allerede har vore med, pga kontinuitet og erfaring.

Bak Haaland, Sørloth og JSL er det ein ledig plass. Kven fortjener den mest?
Tobias Lauritsen.
Nei.

ablegøye

Legg inn av ablegøye »

Hvis man kan ta ut Berisha så kan vel Finne tas ut også, skjønt jeg ser helst at han ikke blir tatt ut for Branns del.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Finne har imponert veldig den siste tiden. At de beste i Eliteserien tas ut på landslaget burde ikke komme som noe sjokk.

lund

Legg inn av lund »

Står for at han totalt sett har vært Eliteseriens beste spiller til nå, men for Branns del håper jeg ikke han blir tatt ut. Uansett ikke mer enn et fjerdevalg, og da kan han like gjerne fokusere på Brann.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Finne har ikke noe Haaland og Sørloth ikke har. Man må få inn en spiller som har x-faktor, Pellegrino ;)

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

LeSorcier skrev: man mai 29, 2023 9:00 pm
HarryH skrev: man mai 29, 2023 8:55 pm En tråd for hver Brann-spiller slik som på VGD i gamle dager. Godt at den bergenske entusiasmen er tilbake etter noen tamme år.
Enig! Jeg velger å hylle Sølvguttens innsats den siste tiden.
Spent på om han lager en voldtektstråd også, det var jo i følge han opp til flere skyldige der.

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

Borealis88 skrev: man mai 29, 2023 10:27 pm Finne har ikke noe Haaland og Sørloth ikke har. Man må få inn en spiller som har x-faktor, Pellegrino ;)
Finne er bedre som falsk 9'er så Finne har sine forser som Brautebassen og Sørloth ikkje har. Og Pellegrino fortjener å komme med også, men som kant, ikkje nier.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

kytec skrev: man mai 29, 2023 10:30 pm
LeSorcier skrev: man mai 29, 2023 9:00 pm
HarryH skrev: man mai 29, 2023 8:55 pm En tråd for hver Brann-spiller slik som på VGD i gamle dager. Godt at den bergenske entusiasmen er tilbake etter noen tamme år.
Enig! Jeg velger å hylle Sølvguttens innsats den siste tiden.
Spent på om han lager en voldtektstråd også, det var jo i følge han opp til flere skyldige der.
Nå er jeg litt usikker på hva du sikter til, men Sølvguttens bidrag her på fotball - norsk har vært helt outstanding den siste tiden!

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

LeSorcier skrev: man mai 29, 2023 10:44 pm
kytec skrev: man mai 29, 2023 10:30 pm
LeSorcier skrev: man mai 29, 2023 9:00 pm

Enig! Jeg velger å hylle Sølvguttens innsats den siste tiden.
Spent på om han lager en voldtektstråd også, det var jo i følge han opp til flere skyldige der.
Nå er jeg litt usikker på hva du sikter til, men Sølvguttens bidrag her på fotball - norsk har vært helt outstanding den siste tiden!
Er vel litt langsur, kommer fra nach-tråden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»