Dødsstraff for homofili i Uganda

Svar
Stjerten

Re: Dødsstraff for homofili i Uganda

Legg inn av Stjerten »

pfrog567 skrev: tir mai 30, 2023 10:41 am
Maxus5 skrev: tir mai 30, 2023 10:35 am
pfrog567 skrev: tir mai 30, 2023 10:29 am

Tror ikke at folk flest i Uganda er så mye mer kristne i praksis enn det vi er i Norge.

I flere ti-år har vesten gitt u-hjelp for flere milliarder til flere afrikanske land, uten at dette hjelper folket i landet. Landene står på stedet hvil, mens lederne gasser seg i penger. Og de vet at det er nye penger på vei. Hvert år..
Fullstendig bortkasta penger dette.
Og siste trikset er å påstå at Vesten har skyld i "klimaendringer" og viser til alt de klarer å finne i landene sine om dårlige beitemarker, uttørkede elver etc. Ingenting av dette har naturligvis noe med dette å gjøre:

4-dobling av befolkningen på 50 år gjør sikkert ingenting med naturen i disse landene. Alt er dei fæle kvite sin feil.
Jeg har ment hele tiden at overbefolkning er den største trusselen mot klimaet. Det er en begrensing på hvor mye Moder Jord kan tåle. Men jeg prater nok for døve ører. Dessverre.
Her har du nok helt rett. På bare 50 år, har antall mennesker fordoblet seg. Vi presser bort naturen og villdyrene og ødelegger naturlig økologi. Og alle disse menneskene skal opp i levestandard og få økt kjøpekraft. Er snart ikke plass til naturen, som vi er avhengig av for mat og varme, klær og flere basisbehov.

Men dette var nå veldig off topic da, beklager.
Helt sykt med dødsstraff for homofili, uansett hvilket land det måtte gjelde.

Fontolan
Innlegg: 312

Legg inn av Fontolan »

Moder Jord har en tendens til å slå tilbake. Jeg tviler på at Covid er den eneste pandemien vi får oppleve og naturkatastrofene kommer til å komme tettere og tettere. Samt befolkningsvekst har historisk ledet til vandring, krig og elendighet.

Men on topic - ganske sjukt at amerikanske evangelister pusher på å få innført lover og straff mot kjærlighet på et annet kontinent. Det er pur ondskap!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»