KK til Ajax. Glimts storhetstid er over.

Svar
thewaterfall

Re: KK til Ajax. Glimts storhetstid er over.

Legg inn av thewaterfall »

Pondus70 skrev: tor jun 01, 2023 7:40 pm Nu skjer det saker. Tipper KK legger inn en tapsrekke med start i dag slik at han blir sparket. Totalt Win-win situasjon. Sluttpakke og kan gå fritt til Ajax med fet signeringsbonus og lønn. Er det bare jeg som ser fanden på veggen her?
KK stikker. Det ligger i kortene når man er i det konspiratoriske hjørnet. KK svikter oss, shit. Kanskje vi skal hooke Reka når han nå snart blir ledig?
Tror ikke du har mottat siste side i den store mesterplanen til KK:

Han er ferdig i Ajax til jul med nok en fet sluttpakke etter å ha overbevist Ajax om å gi han 5-årskontrakt, samtidig som han har fått erfaring fra en slik organisasjon og hvordan mekanismene fungerer slik at han er enda bedre rustet til å ta Rosenborg tilbake til toppen fra og med 2024!

Everenga

Legg inn av Everenga »

Det mest spennende er jo hvilken norsk klubb han returnerer til når det går på ræva i Ajax.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

thewaterfall skrev: tor jun 01, 2023 5:20 pm Ajax sin direktør har snakket med Knutsens agent i alle fall
Uvisst om de snakket om Knutsen, men litt merkelig hvis han ikke var et av de mange temaene de snakket om da.


"– Jeg snakket med agenten hans. Om flere temaer, sier Mislintat til avisen De Telegraaf.

Torsdag kom nyheten om at John Heitinga, som har vært vikartrener siden januar, ikke får fortsette.

Ifølge De Telegraaf håper Mislintat på å få ansatt en ny trener snart.

– Profilen er attraktiv, offensiv fotball, utvikle unge spillere fra akademiet og ha prestert bra i tidligere klubber, sier Ajax-direktøren. "
Nå har denne blitt oppdatert:

"TV 2 har vært i kontakt med Knutsens agent Morten Wivestad.

– Jeg kan bekrefte det han sier. Jeg har pratet med Sven om flere forskjellige temaer, men det blir mellom oss. Utover det har jeg ingen flere kommentarer, sier Wivestad til TV 2.

– Kan Knutsen bli Ajax-trener?

– Han har fullt fokus på Bodø/Glimt. Annet enn det har jeg ingen kommentar.

Kjetil Knutsen kommenterte ryktene til TV 2 etter cuptriumfen over Junkeren.

– Det er ingen grunn til å være i Nederland. Jeg håper ikke å få hundre spørsmål om det. Jeg er lite flink til å kommentere rykter, for da er man på feil vei. Jeg forholder meg til at jeg er i Glimt, trives fantastisk godt her. Jeg tror de ryktene vil komme jevnt og trutt.

– Så du skal ikke til utlandet i løpet av de neste to ukene?

– Nei, det er ikke planen min. Mitt fokus er å forberede mot VIF til helga. "

Ajax ser/så på KK som en mulig kandidat og tok tidlig kontakt med agentene for å høre om han kan være interessert i jobben slik at de vet hvile kandidater som er mulige. Dumt å ha kandidater som til syvende og sist ikke er aktuelle. Så tror jeg også agentene til KK er flinke til å være "på" i slike situasjoner, de sonderer litt terreng for å sjekke ut interesse osv. hvis KK plutselig skulle være interessert i utlandet (ser ikke det for meg, annet enn Bergen) så vet de litt hva som kan være aktuelt/realistisk for han også. Tror ikke KK forsvinner fra Glimt med det første gitt.

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

For å være seriøs så var jeg mere nervøs for at KK skulle velge RBK av flere årsaker. Nå skjedde ikke det samtidig som man har begynt å bli mere kjent med KK gjennom en del mere åpenhjertige intervjuer gjennom media. Han er begynt å "tine opp" og vi har sett mere av mennesket KK. Som jeg har nevnt så håper jeg at ham blir her lenge, spesielt på basert på det han har sagt om hans tilværelse her, hvorfor han er her og målet/ambisjonene hans med å være her.

Nå sitter jeg ikke med statistikk, men han har vært her siden 2017. 2018 som hovedtrener. Det er lenge for en trener i alle sammenhenger og spesielt for en som har hatt suksess. Så da konkluderer jeg med at det er andre faktorer som gjør at han velger.å bli. Jeg stresser ikke med om han forlater. Det.jeg er opptatt av er kontinuiteten. Den kunnskapen som er bygd opp gjennom KK, Kalvenes og det fysiske apparatet må konkretiseres og dokumenteres for andre trenere som kommer inn i klubben. Metoder etc basert på "vårres måte" som ligger til grunn for klubbens strategi og filosofi. Drømmen min er at Glimt kunne hatt en slags "trenerskole" der man kunne finne den fremtidige treneren når KK forsvinner. Gjerne den løsningen som KK gikk gjennom selv ved å være assistent til Aasmund for så å bli hovedtrener. Det er viktig at kvalitet ligger til grunn på alt som blir gjort i fremtiden også.

Her må det også understrekes at jeg tror meget sterkt på at den indre justisen i spillergruppa er en av suksessfaktorene for at KK har lykkes. Å "miste" garderoben tror jeg er utenkelig med de kontinuitetsbærerne som er i klubben nå. De vet hva som kreves og pusher lagkameratene fremover.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Pondus70 skrev: tor jun 01, 2023 10:25 pm For å være seriøs så var jeg mere nervøs for at KK skulle velge RBK av flere årsaker. Nå skjedde ikke det samtidig som man har begynt å bli mere kjent med KK gjennom en del mere åpenhjertige intervjuer gjennom media. Han er begynt å "tine opp" og vi har sett mere av mennesket KK. Som jeg har nevnt så håper jeg at ham blir her lenge, spesielt på basert på det han har sagt om hans tilværelse her, hvorfor han er her og målet/ambisjonene hans med å være her.

Nå sitter jeg ikke med statistikk, men han har vært her siden 2017. 2018 som hovedtrener. Det er lenge for en trener i alle sammenhenger og spesielt for en som har hatt suksess. Så da konkluderer jeg med at det er andre faktorer som gjør at han velger.å bli. Jeg stresser ikke med om han forlater. Det.jeg er opptatt av er kontinuiteten. Den kunnskapen som er bygd opp gjennom KK, Kalvenes og det fysiske apparatet må konkretiseres og dokumenteres for andre trenere som kommer inn i klubben. Metoder etc basert på "vårres måte" som ligger til grunn for klubbens strategi og filosofi. Drømmen min er at Glimt kunne hatt en slags "trenerskole" der man kunne finne den fremtidige treneren når KK forsvinner. Gjerne den løsningen som KK gikk gjennom selv ved å være assistent til Aasmund for så å bli hovedtrener. Det er viktig at kvalitet ligger til grunn på alt som blir gjort i fremtiden også.

Her må det også understrekes at jeg tror meget sterkt på at den indre justisen i spillergruppa er en av suksessfaktorene for at KK har lykkes. Å "miste" garderoben tror jeg er utenkelig med de kontinuitetsbærerne som er i klubben nå. De vet hva som kreves og pusher lagkameratene fremover.
Mye som minner om Eggen og Rosenborg utenfor banen også, lett å se hva han er inspirert av både fotballfilosofisk og lederfilosofisk uten at han på noen som helst måte er en kopi av Eggen.

Så vil jeg bare kommentere det siste avsnittet kjapt: Trenerens rolle i en slik internjustis skal ikke undervurderes. Det var blant annet spillerne som felte Ola By Rise i 2004, flere av disse hadde vært med lenge under Eggen sin tid. Den indre justisen starter med at treneren setter krav som spillerne tror og respekterer fordi de har full tillit til at det vil gjøre de bedre. Er de ikke 100% trygg på den nye treneren og hans metoder, som garantert ikke vil være helt likt Knutsen sine, så er det kort vei til at den indre justisen forsvinner litt etter litt. Det er langt i fra sikkert at det skjer, men nøkkelen ligger i å ansette riktig trener for at den kulturen Knutsen har bygget opp skal videreføres og ikke gradvis forvitre.

benib

Legg inn av benib »

Interessant hva som skjer nå.

Hjulmand forlenger med Danmark og Ange Postegolou hentes av Tottenham.

Knutsen er foreløpig på tredjeplass på bookmakernes liste over neste Celtic-trener bak Enzo Maresca og Brendan Rodgers.

Det kan jo tenkes at Ajax nå ønsker å få prosessen (hvis den eksisterer) med Knutsen ferdig så fort som mulig før evt. Celtic kommer på banen.

Genial

Legg inn av Genial »

benib skrev: tir jun 06, 2023 2:22 pm Interessant hva som skjer nå.

Hjulmand forlenger med Danmark og Ange Postegolou hentes av Tottenham.

Knutsen er foreløpig på tredjeplass på bookmakernes liste over neste Celtic-trener bak Enzo Maresca og Brendan Rodgers.

Det kan jo tenkes at Ajax nå ønsker å få prosessen (hvis den eksisterer) med Knutsen ferdig så fort som mulig før evt. Celtic kommer på banen.
Det virker for meg som om Knutsen er førstevalget blant veldig mange Celtic-supportere. Styret vil muligens gå for et "tryggere" valg som Rodgers, men i og med at man hadde stor suksess med Postegoglou er det mulig de og vil ha Knutsen på toppen av sin liste. Men jeg vet jo ikke om han vil være interessert nok i Celtic.

lund

Legg inn av lund »

Genial skrev: tir jun 06, 2023 2:28 pm
benib skrev: tir jun 06, 2023 2:22 pm Interessant hva som skjer nå.

Hjulmand forlenger med Danmark og Ange Postegolou hentes av Tottenham.

Knutsen er foreløpig på tredjeplass på bookmakernes liste over neste Celtic-trener bak Enzo Maresca og Brendan Rodgers.

Det kan jo tenkes at Ajax nå ønsker å få prosessen (hvis den eksisterer) med Knutsen ferdig så fort som mulig før evt. Celtic kommer på banen.
Det virker for meg som om Knutsen er førstevalget blant veldig mange Celtic-supportere. Styret vil muligens gå for et "tryggere" valg som Rodgers, men i og med at man hadde stor suksess med Postegoglou er det mulig de og vil ha Knutsen på toppen av sin liste. Men jeg vet jo ikke om han vil være interessert nok i Celtic.
Selvfølgelig vil han det, men du kan være trygg på at Knutsen aldri i verden vil gå til Celtic.

Genial

Legg inn av Genial »

lund skrev: tir jun 06, 2023 2:29 pm
Genial skrev: tir jun 06, 2023 2:28 pm
benib skrev: tir jun 06, 2023 2:22 pm Interessant hva som skjer nå.

Hjulmand forlenger med Danmark og Ange Postegolou hentes av Tottenham.

Knutsen er foreløpig på tredjeplass på bookmakernes liste over neste Celtic-trener bak Enzo Maresca og Brendan Rodgers.

Det kan jo tenkes at Ajax nå ønsker å få prosessen (hvis den eksisterer) med Knutsen ferdig så fort som mulig før evt. Celtic kommer på banen.
Det virker for meg som om Knutsen er førstevalget blant veldig mange Celtic-supportere. Styret vil muligens gå for et "tryggere" valg som Rodgers, men i og med at man hadde stor suksess med Postegoglou er det mulig de og vil ha Knutsen på toppen av sin liste. Men jeg vet jo ikke om han vil være interessert nok i Celtic.
Selvfølgelig vil han det, men du kan være trygg på at Knutsen aldri i verden vil gå til Celtic.
Hvis han aldri i verden vil gå til Celtic så er han vel ikke interessert nok?

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Mye teorier her inne, morsomt og se på :P

lund

Legg inn av lund »

Genial skrev: tir jun 06, 2023 2:31 pm
lund skrev: tir jun 06, 2023 2:29 pm
Genial skrev: tir jun 06, 2023 2:28 pm
Det virker for meg som om Knutsen er førstevalget blant veldig mange Celtic-supportere. Styret vil muligens gå for et "tryggere" valg som Rodgers, men i og med at man hadde stor suksess med Postegoglou er det mulig de og vil ha Knutsen på toppen av sin liste. Men jeg vet jo ikke om han vil være interessert nok i Celtic.
Selvfølgelig vil han det, men du kan være trygg på at Knutsen aldri i verden vil gå til Celtic.
Hvis han aldri i verden vil gå til Celtic så er han vel ikke interessert nok?
My bad. Leste interessant nok i Celtic først.

jbj
Innlegg: 17

Legg inn av jbj »

Fotballprestasjoner er som kjent ferskvare, og KK må selvsagt smi mens jernet er varmt.... 8-)

Genial

Legg inn av Genial »

Postecoglou sies og ha hatt rundt 25 millioner kr i årslønn i Celtic så det er jo noe som eventuelt kan trekke han vekk fra Bodø. Selv om han ikke akkurat sulter der heller.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Celtic er ikke like morsomt som Ajax.

De har penger og vinner serien nesten på bestilling. Men det er likevel noe bakgårdsaktig over skotsk fotball.

Så jeg tror KK fristes mer av Ajax

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

PapaSmurf skrev: tir jun 06, 2023 2:50 pm Celtic er ikke like morsomt som Ajax.

De har penger og vinner serien nesten på bestilling. Men det er likevel noe bakgårdsaktig over skotsk fotball.

Så jeg tror KK fristes mer av Ajax
I den grad Glimt selger mange spillere, så er ihvertfall Celtic minst like ille.
De hart tidvis veldig store utskiftinger i stallen, så å bygge kontinuitet der er litt av en øvelse.

Genial

Legg inn av Genial »

Knutsen har blitt knapp oddsfavoritt i løpet av kvelden til å ta over Celtic. Ikke at det nødvendigvis betyr så mye, men oddsen har falt ganske kraftig fra rundt 7-11 i odds til 2.5.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Ajax er greit nok, jeg hadde forstått dersom han gikk dit. Men Celtic? Ja, jeg vet de er en stor klubb, men skotske ligaen er ikke mye bedre enn norske. Glimt slo de jo helt greit 5-2 sammenlagt i Conference League. Det vil skuffe meg om KK skulle dratt til Celtic nå av alle klubber.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Genial skrev: tir jun 06, 2023 9:24 pm Knutsen har blitt knapp oddsfavoritt i løpet av kvelden til å ta over Celtic. Ikke at det nødvendigvis betyr så mye, men oddsen har falt ganske kraftig fra rundt 7-11 i odds til 2.5.
Ja, han er nå ganske klar favoritt foran Enzo Maresca til ca 3. "Langt" ned til øvrige.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Kan takke folka alla fjøra for at oddsen falt kraftig for KK til Celtic, men sjangsen er ekstreme liten for at det skjer!

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Cedianar skrev: tir jun 06, 2023 10:48 pm Ajax er greit nok, jeg hadde forstått dersom han gikk dit. Men Celtic? Ja, jeg vet de er en stor klubb, men skotske ligaen er ikke mye bedre enn norske. Glimt slo de jo helt greit 5-2 sammenlagt i Conference League. Det vil skuffe meg om KK skulle dratt til Celtic nå av alle klubber.
Det florerer ikke av jobber for en norsk trener/managere eller anneti utlandet.
Berg startet i Legia i Polen, Deila Celtic, Solskjær Cardiff som var omtrent død hest, Solbakken FCK, Høgmo Häcken og et par tre sportsdirektør i AAB med IAO, Bjørneby AGF og Thomas Berntsen i AIK.
Celtic er ikke nødvendigvis bedre enn Glimt sportslig men om du har noe som ligner tilnærmet suksess der så er veien radikalt mye kortere til en bra jobb fordi dynamikken og presset er ørten tusen ganger større enn det som er mulig i Glimt selv om KK skulle ha like gode resultater med Glimt i Europa. Skal ikke si han begynner å bli gammel men har han ambisjoner om å trene i utlandet er det ikke ubegrenset vindu og langt fra sikkert han og Glimt er like heite om 2-5 år uavhengig av deres prestasjoner, kan dukke opp andre navn som dytter deg ned.

Jeg hadde dog vært skeptisk til å røre Celtic når det å fjerne pomes fritzen fra kantina under Deila var kontroversielt så er vel ikke KK mindre 'hard"når det kommer til krav.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Genial skrev: tir jun 06, 2023 9:24 pm Knutsen har blitt knapp oddsfavoritt i løpet av kvelden til å ta over Celtic. Ikke at det nødvendigvis betyr så mye, men oddsen har falt ganske kraftig fra rundt 7-11 i odds til 2.5.
Jeg sliter veldig med å tro at KK går dit, men det var litt rart med det voldsomme oddsfallet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Celtic og Ajax er to forskjellige verdener.
Celtic er steinrike i en liga som spiller steinalderfotball.
Ajax er en klubb som spiller teknisk og fremadrettet fotball og higer etter utvikling.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Blir fort kalt Cuntson i Skottland. Kanskje best å takke nei.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Big George skrev: ons jun 07, 2023 12:52 am Celtic og Ajax er to forskjellige verdener.
Celtic er steinrike i en liga som spiller steinalderfotball.
Ajax er en klubb som spiller teknisk og fremadrettet fotball og higer etter utvikling.
Steinalder ligaen hadde et lag i finalen i Europa League i fjor.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Celtic og Rangers er store fisker i en liten og gammeldags gullfiskbolle
og ingen utfordring for en god trener.
Ajax derimot er fulle av tradisjoner og verdens beste talentklubb
Men vil familien til KK dra ? Det er trolig veldig tungtveiende.

Assi

Legg inn av Assi »

Knutsen ønsker nok ikke å gå glipp av oppgjørene mot Haugesund osv på bekostning av glisne tribuner på Celtic Park og mtp den enorme avstanden Glasgow -Bergen kontra Bodø-Bergen, fremstår dette som helt uaktuelt

TWU

Legg inn av TWU »

Er du trener i Celtic så er det vel et potensielt springbrett dersom man på sikt har ambisjoner om PL. Ellers ser jeg ikke helt det store i denne klubben kontra eksempelvis Ajax.

Men et stort steg ift Glimt er det jo

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Big George skrev: ons jun 07, 2023 1:42 am Celtic og Rangers er store fisker i en liten og gammeldags gullfiskbolle
og ingen utfordring for en god trener.
Ajax derimot er fulle av tradisjoner og verdens beste talentklubb
Men vil familien til KK dra ? Det er trolig veldig tungtveiende.
Er langt mer overkommelig å komme seg med fly til Glasgow eller Amsterdam fra Bergen enn til Bodø.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

TWU skrev: ons jun 07, 2023 7:28 am Er du trener i Celtic så er det vel et potensielt springbrett dersom man på sikt har ambisjoner om PL. Ellers ser jeg ikke helt det store i denne klubben kontra eksempelvis Ajax.

Men et stort steg ift Glimt er det jo
Tror ikke Knutsen har noen andre ambisjoner enn å trene og utvikle et lag nær sagt fra scratch. Da tror jeg ikke det spiller så stor rolle for ham om det er et storlag i PL eller Heart of Midlothian, for å være ærlig.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

stc887 skrev: ons jun 07, 2023 8:01 am
Big George skrev: ons jun 07, 2023 1:42 am
Er langt mer overkommelig å komme seg med fly til Glasgow eller Amsterdam fra Bergen enn til Bodø.
I call bullshit. Her er ikke de to minuttene fra gaten til taxi/bil medregna. Tar "litt" lengre tid å komme seg ut i fri luft på de fleste flyplasser sør for Bodø ;)


Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»