KK til Ajax. Glimts storhetstid er over.

Svar
Glimt2020

Re: KK til Ajax. Glimts storhetstid er over.

Legg inn av Glimt2020 »

Hadde det vært sosiale medier på Eggens tid så hadde nok navnet hans vært rimelig rødglødene på Twitter ja.

Det er jo ikke vanlig å få slike "myke" overlapper ved treningsskifte i klubber. Men Glimt forsøker å være proaktiv når de henter nye spillere, så kanskje det hadde vært mulig på trenerfronten også?

Jeg liker ikke helt den kommende landslagspausen, det vil gi en mulighet for Knutsen å snakke med Ajax. Han er nok sikkert interessert i det, og jeg vil tro han tenker uansett at det vil være uhøflig å ikke snakke med en klubb som Ajax. Så da er det bare for Glimt-supporterne å stålsette seg. Vi har jo opplevd det før da Rosenborg ville ha Knutsen, og det er absolutt ikke hyggelig :)

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

thewaterfall skrev: ons jun 07, 2023 9:44 pm Feynoord-jobben er nok ikke ledig med det første da, Slot dro ikke til Tottenham og har i tillegg forlenget kontrakten sin til 2026 så mulig Bosz vurderer Ajax nå allikevel.

Men KK velger ikke jobb basert på lønn vil jeg tro, men heller om han har tro på prosjektet han skal lede. Hvis Ajax-jobben er attraktiv for KK så er det fordi han går til en klubb med større ressurser, en klubb som på mange måter er "idealet" for hans fotball-filosofi og et lag som kan ha mulighet til å kjempe om trofeer i Europa. Jeg tror allikevel ikke at Knutsen lar seg lokke. Samt at det å lykkes med Ajax åpner jo større dører, og selv om det i seg selv ikke er noe motivasjon eller direkte ambisjon for Knutsen så er det jo med å gjøre jobben mer attraktiv allikevel.

Tviler på at Ten Hag kjente voldsomt mye mer i Ajax enn €1,5M når han signerte for de i allefall all den tid han ble hentet fra Utrecht, men jeg aner ikke jeg heller.
Water... Sorry, jeg som roter. Bosz er linket til PSV. Ifølge det siste uttalelsene fra sjefen i PSV så er ikke noe spikret. Generelt sett når det gjelder disse treneransettelsene så er ryktene betydelig sterkere enn realitetene. Angående Ajax så er det klart at å gå til en klubb med ett av verdens beste akademi om omsetter for nærmere 170mill euro i fjor er attraktivt. Gikk dog med underskudd i fjor. Det jeg stusser på er den relativt lave lønna i forhold til hvilken klubb vi snakker om. Om målet er å hevde seg i CL etc. Så synes det rart at de satser på denne type merriterte managere.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Dette er jo en fin mulighet for Knutsen til å reforhandle kontrakten med Bodø/Glimt. Styret har denne sesongen fått bekreftet at Knutsen er mer eller mindre en garantist for sportslig suksess på et nivå som man ellers bare kan drømme om. De vil erkjenne at Knutsen faktisk er verdt en god del mer enn dagens årslønn på NOK 7 millioner. Slik kan dette ende opp med ny 5-årig kontrakt for Knutsen og årslønn på rundt 10 millioner.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Bjørka skrev: tor jun 08, 2023 5:48 pm Knutsen snakker jo hele tiden om «rett tidspunkt» for overganger, så slår meg som veldig rart om han går til Ajax med maks et par ukers varsel.

Så vet man selvfølgelig aldri, men jeg ser også for meg en slags glidende overgang når det skjer – enten ved at man rekrutterer internt eller at ny trener kommer inn litt før Knutsens avgang. Men det kan selvfølgelig hende det er vanskelig å få til i praksis.
"Rett tidspunkt" er når riktig klubb inntreffer ;)

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

DuncanE skrev: tor jun 08, 2023 6:43 pm
Bjørka skrev: tor jun 08, 2023 5:48 pm Knutsen snakker jo hele tiden om «rett tidspunkt» for overganger, så slår meg som veldig rart om han går til Ajax med maks et par ukers varsel.

Så vet man selvfølgelig aldri, men jeg ser også for meg en slags glidende overgang når det skjer – enten ved at man rekrutterer internt eller at ny trener kommer inn litt før Knutsens avgang. Men det kan selvfølgelig hende det er vanskelig å få til i praksis.
"Rett tidspunkt" er når riktig klubb inntreffer ;)
Hvq KK snakker til spillerne om når det gjelder overganger: rett klubb, til rett tid for nåværende klubb, spiller og ny klubb. Det samme gjelder han selv og det har han også utalt utad flere ganger.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

HarryH skrev: tor jun 08, 2023 6:38 pm Dette er jo en fin mulighet for Knutsen til å reforhandle kontrakten med Bodø/Glimt. Styret har denne sesongen fått bekreftet at Knutsen er mer eller mindre en garantist for sportslig suksess på et nivå som man ellers bare kan drømme om. De vil erkjenne at Knutsen faktisk er verdt en god del mer enn dagens årslønn på NOK 7 millioner. Slik kan dette ende opp med ny 5-årig kontrakt for Knutsen og årslønn på rundt 10 millioner.
Kan ikke drive å gi KK ny kontrakt hver gang en klubb er interessert i han. Kan heller ikke tenke meg KK ønsker høyere lønn av Glimt, han tjener allerede veldig godt i norsk sammenheng. Tror nok ikke mer penger er så viktig for han.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Glimt2020 skrev: tor jun 08, 2023 9:03 pm
HarryH skrev: tor jun 08, 2023 6:38 pm Dette er jo en fin mulighet for Knutsen til å reforhandle kontrakten med Bodø/Glimt. Styret har denne sesongen fått bekreftet at Knutsen er mer eller mindre en garantist for sportslig suksess på et nivå som man ellers bare kan drømme om. De vil erkjenne at Knutsen faktisk er verdt en god del mer enn dagens årslønn på NOK 7 millioner. Slik kan dette ende opp med ny 5-årig kontrakt for Knutsen og årslønn på rundt 10 millioner.
Kan ikke drive å gi KK ny kontrakt hver gang en klubb er interessert i han. Kan heller ikke tenke meg KK ønsker høyere lønn av Glimt, han tjener allerede veldig godt i norsk sammenheng. Tror nok ikke mer penger er så viktig for han.
Praktisk talt alle mennesker vil stille seg positiv til høyere lønn hvis de ser at dagens lønn er betydelig lavere enn markedsverdien deres.

Hvis ikke penger var viktig for Knutsen, hvorfor forhandlet han seg fram til 7-8 mill. per år?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

HarryH skrev: tor jun 08, 2023 10:42 pm Hvis ikke penger var viktig for Knutsen, hvorfor forhandlet han seg fram til 7-8 mill. per år?
Han har nok en kone som liker å bruke penger som mange andre

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Innimellom føles det som enkelte i Bodø tror Knutsen er retard.

Han vil ikke ha mer lønn, han har ikke ambisjoner.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 10:11 am Innimellom føles det som enkelte i Bodø tror Knutsen er retard.

Han vil ikke ha mer lønn, han har ikke ambisjoner.
Hehe, jeg tror heller man skal ha fokus på hva som er KK sine ambisjoner med Glimt og hva som KAN lokke han vekk.

Ajax anser jeg som en større fristelse enn Celtic.
Og så virker han som en ganske så realistisk fyr.
Uten at Glimt har dundrende suksess i Europa i flere år vil vel han også se at en årslønn over 10 mill for treneren ikke er levedyktig for klubben.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

HarryH skrev: tor jun 08, 2023 10:42 pm
Glimt2020 skrev: tor jun 08, 2023 9:03 pm
HarryH skrev: tor jun 08, 2023 6:38 pm Dette er jo en fin mulighet for Knutsen til å reforhandle kontrakten med Bodø/Glimt. Styret har denne sesongen fått bekreftet at Knutsen er mer eller mindre en garantist for sportslig suksess på et nivå som man ellers bare kan drømme om. De vil erkjenne at Knutsen faktisk er verdt en god del mer enn dagens årslønn på NOK 7 millioner. Slik kan dette ende opp med ny 5-årig kontrakt for Knutsen og årslønn på rundt 10 millioner.
Kan ikke drive å gi KK ny kontrakt hver gang en klubb er interessert i han. Kan heller ikke tenke meg KK ønsker høyere lønn av Glimt, han tjener allerede veldig godt i norsk sammenheng. Tror nok ikke mer penger er så viktig for han.
Praktisk talt alle mennesker vil stille seg positiv til høyere lønn hvis de ser at dagens lønn er betydelig lavere enn markedsverdien deres.

Hvis ikke penger var viktig for Knutsen, hvorfor forhandlet han seg fram til 7-8 mill. per år?
Det er litt poenget, han har allerede en veldig god kontrakt med en lønn som kan komme opp i den størrelsesordenen hvis Glimt gjør det bra. Men det er i grense hva en norsk klubb kan betale i lønn og det skjønner jo også Kjetil Knutsen. Han er ikke typen som prøver å skal tyne ut mer og mer. Snarere tvert imot, han virker veldig interessert i at klubben skal ha en bærekraftig økonomi.

Hadde det å maksimere lønn vært så viktig for han, hadde han vært i en utenlandsk klubb allerede for det har nok ikke akkurat vært manko på muligheter for han.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 10:11 am Innimellom føles det som enkelte i Bodø tror Knutsen er retard.

Han vil ikke ha mer lønn, han har ikke ambisjoner.
Så du mener at hvis man velger å trene en norsk klubb i stedet for en skotsk eller nederlandsk klubb så har man ikke ambisjoner? Er den eneste gyldige ambisjonen for en trener å liksom se hvor høyt nivå man kan ende opp på?

Jeg vil jo si at eventuelt å ta en liten klubb som Glimt til Champions League er en ganske grei ambisjon.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Glimt2020 skrev: fre jun 09, 2023 11:41 am
HarryH skrev: tor jun 08, 2023 10:42 pm
Glimt2020 skrev: tor jun 08, 2023 9:03 pm

Kan ikke drive å gi KK ny kontrakt hver gang en klubb er interessert i han. Kan heller ikke tenke meg KK ønsker høyere lønn av Glimt, han tjener allerede veldig godt i norsk sammenheng. Tror nok ikke mer penger er så viktig for han.
Praktisk talt alle mennesker vil stille seg positiv til høyere lønn hvis de ser at dagens lønn er betydelig lavere enn markedsverdien deres.

Hvis ikke penger var viktig for Knutsen, hvorfor forhandlet han seg fram til 7-8 mill. per år?
Det er litt poenget, han har allerede en veldig god kontrakt med en lønn som kan komme opp i den størrelsesordenen hvis Glimt gjør det bra. Men det er i grense hva en norsk klubb kan betale i lønn og det skjønner jo også Kjetil Knutsen. Han er ikke typen som prøver å skal tyne ut mer og mer. Snarere tvert imot, han virker veldig interessert i at klubben skal ha en bærekraftig økonomi.

Hadde det å maksimere lønn vært så viktig for han, hadde han vært i en utenlandsk klubb allerede for det har nok ikke akkurat vært manko på muligheter for han.
Lønn vil aldri være den eneste faktoren ved valg av arbeidsgiver, men Knutsen hadde trolig vært i en utenlandsk klubb nå hvis ikke Bodø/Glimt hadde oppjustert lønna betydelig i 2021.
For Bodø/Glimt var dette helt klart fornuftig å gjøre. Knutsen tilfører langt større verdier enn det han mottar i lønn. Og det vil være tilfelle også hvis lønna øker til f.eks. 10 millioner. Kjetil Knutsen er det nærmeste man kommer en garantist for at klubben fortsatt skal ha en bærekraftig økonomi. Derfor kan han lett få 10 mill. hvis spekulasjonene om overgang til Ajax tiltar. Dette vet selvsagt Knutsen, som er en intelligent fyr. Jeg tror ikke han har noen skrupler med å kjøre samme taktikk som han gjorde da Rosenborg var på banen. Istedenfor å kategorisk avvise Rosenborg-spekulasjonene utnyttet han den gangen den opplevde usikkerheten til å få en kraftig lønnsøkning. Dette kan han nå gjenta, og det vil være en god løsning for både Bodø/Glimt og Knutsen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Glimt2020 skrev: fre jun 09, 2023 11:50 am
PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 10:11 am Innimellom føles det som enkelte i Bodø tror Knutsen er retard.

Han vil ikke ha mer lønn, han har ikke ambisjoner.
Så du mener at hvis man velger å trene en norsk klubb i stedet for en skotsk eller nederlandsk klubb så har man ikke ambisjoner? Er den eneste gyldige ambisjonen for en trener å liksom se hvor høyt nivå man kan ende opp på?

Jeg vil jo si at eventuelt å ta en liten klubb som Glimt til Champions League er en ganske grei ambisjon.
Det jeg sier er at det å gå fra Glimt til Ajax er en no-brainer om man har ambisjoner.

Glimt kan man sikkert slumpe til å få inn i CL en eller annen gang. Jeg kan forøvrig si det samme om Molde.

Men siden Champions League begynte i 1992 har Ajax vært i gruppespillet 19 ganger.

1 seier
1 tapt finale
2 tapte semifinaler

Det er en europeisk storklubb som kan være et springbrett til større klubber.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

HarryH skrev: fre jun 09, 2023 11:58 am
Glimt2020 skrev: fre jun 09, 2023 11:41 am
HarryH skrev: tor jun 08, 2023 10:42 pm

Praktisk talt alle mennesker vil stille seg positiv til høyere lønn hvis de ser at dagens lønn er betydelig lavere enn markedsverdien deres.

Hvis ikke penger var viktig for Knutsen, hvorfor forhandlet han seg fram til 7-8 mill. per år?
Det er litt poenget, han har allerede en veldig god kontrakt med en lønn som kan komme opp i den størrelsesordenen hvis Glimt gjør det bra. Men det er i grense hva en norsk klubb kan betale i lønn og det skjønner jo også Kjetil Knutsen. Han er ikke typen som prøver å skal tyne ut mer og mer. Snarere tvert imot, han virker veldig interessert i at klubben skal ha en bærekraftig økonomi.

Hadde det å maksimere lønn vært så viktig for han, hadde han vært i en utenlandsk klubb allerede for det har nok ikke akkurat vært manko på muligheter for han.
Lønn vil aldri være den eneste faktoren ved valg av arbeidsgiver, men Knutsen hadde trolig vært i en utenlandsk klubb nå hvis ikke Bodø/Glimt hadde oppjustert lønna betydelig i 2021.
For Bodø/Glimt var dette helt klart fornuftig å gjøre. Knutsen tilfører langt større verdier enn det han mottar i lønn. Og det vil være tilfelle også hvis lønna øker til f.eks. 10 millioner. Kjetil Knutsen er det nærmeste man kommer en garantist for at klubben fortsatt skal ha en bærekraftig økonomi. Derfor kan han lett få 10 mill. hvis spekulasjonene om overgang til Ajax tiltar. Dette vet selvsagt Knutsen, som er en intelligent fyr. Jeg tror ikke han har noen skrupler med å kjøre samme taktikk som han gjorde da Rosenborg var på banen. Istedenfor å kategorisk avvise Rosenborg-spekulasjonene utnyttet han den gangen den opplevde usikkerheten til å få en kraftig lønnsøkning. Dette kan han nå gjenta, og det vil være en god løsning for både Bodø/Glimt og Knutsen.
Kjetil Knutsen går ikke rundt å tror at han er hele Glimts eneste store frelser, snarere tvert imot. Glimts suksess kommer av at ganske mange personer fungerer godt sammen og jobber i samme retning. Men selvsagt er Kjetil Knutsen viktig.

Vi får se hvordan dette utspiller seg, jeg har mine tvil om at han kommer til å benytte situasjonen til å mele egen kake.

Lønnsøkningen sist var jo også fordi han skrev ny og forlenget kontrakt. Men det er mye bonus inkludert i den lønna som det er for alle i Glimt.

Det trenger forøvrig ikke nødvendigvis være slik at selv om man er en intelligent person så er det synonymt med at man har et verdisett der penger er så sykt viktig. Nils Arne Eggen forble i Rosenborg og han var også en ganske oppegående person.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 12:06 pm
Glimt2020 skrev: fre jun 09, 2023 11:50 am
PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 10:11 am Innimellom føles det som enkelte i Bodø tror Knutsen er retard.

Han vil ikke ha mer lønn, han har ikke ambisjoner.
Så du mener at hvis man velger å trene en norsk klubb i stedet for en skotsk eller nederlandsk klubb så har man ikke ambisjoner? Er den eneste gyldige ambisjonen for en trener å liksom se hvor høyt nivå man kan ende opp på?

Jeg vil jo si at eventuelt å ta en liten klubb som Glimt til Champions League er en ganske grei ambisjon.
Det jeg sier er at det å gå fra Glimt til Ajax er en no-brainer om man har ambisjoner.
:)
Glimt kan man sikkert slumpe til å få inn i CL en eller annen gang. Jeg kan forøvrig si det samme om Molde.

Men siden Champions League begynte i 1992 har Ajax vært i gruppespillet 19 ganger.

1 seier
1 tapt finale
2 tapte semifinaler

Det er en europeisk storklubb som kan være et springbrett til større klubber.
Ja jeg har forstått det du skriver :)

Hvis målet er å finne ut hvor høyt nivå man kan mestre så er det jo rett. Men å ha ambisjoner trenger ikke nødvendigvis kun handle om det. Som tidligere nevnt - Eksemplet Nils Arne Eggen var ikke akkurat kjent for å mangle ambisjoner, men han forlot aldri Rosenborg til tross for at han var rimelig ettertraktet. NAE hadde enorme ambisjoner for klubben Rosenborg.

Det går an å ha ambisjoner som ikke nødvendigvis først og fremst er for å pleie ens eget ego.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Glimt2020 skrev: fre jun 09, 2023 12:25 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 12:06 pm
Glimt2020 skrev: fre jun 09, 2023 11:50 am

Så du mener at hvis man velger å trene en norsk klubb i stedet for en skotsk eller nederlandsk klubb så har man ikke ambisjoner? Er den eneste gyldige ambisjonen for en trener å liksom se hvor høyt nivå man kan ende opp på?

Jeg vil jo si at eventuelt å ta en liten klubb som Glimt til Champions League er en ganske grei ambisjon.
Det jeg sier er at det å gå fra Glimt til Ajax er en no-brainer om man har ambisjoner.
:)
Glimt kan man sikkert slumpe til å få inn i CL en eller annen gang. Jeg kan forøvrig si det samme om Molde.

Men siden Champions League begynte i 1992 har Ajax vært i gruppespillet 19 ganger.

1 seier
1 tapt finale
2 tapte semifinaler

Det er en europeisk storklubb som kan være et springbrett til større klubber.
Ja jeg har forstått det du skriver :)

Hvis målet er å finne ut hvor høyt nivå man kan mestre så er det jo rett. Men å ha ambisjoner trenger ikke nødvendigvis kun handle om det. Som tidligere nevnt - Eksemplet Nils Arne Eggen var ikke akkurat kjent for å mangle ambisjoner, men han forlot aldri Rosenborg til tross for at han var rimelig ettertraktet. NAE hadde enorme ambisjoner for klubben Rosenborg.

Det går an å ha ambisjoner som ikke nødvendigvis først og fremst er for å pleie ens eget ego.
Det går an. Om man er en snåling. Men KK forekommer meg ikke som en snåling.

Han brukte RBKs interesse til å få en heftig lønn og som de fleste andre er han opptatt av egen karrriere. Men han er smart og øser ikke ut om egne ambisjoner da det er uklokt for en trener. På samme måte som en trener har tillit til han ikke har det mer har en trener fullt fokus på det laget han til enhver tid trener frem til han ikke har det mer. I allefall utad.

Jeg blir sjokkert om Ajax kommer med et tilbud og KK sier nei. Men det store spørsmålet er om Ajax tør satse på han.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 12:32 pm
Glimt2020 skrev: fre jun 09, 2023 12:25 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 12:06 pm

Det jeg sier er at det å gå fra Glimt til Ajax er en no-brainer om man har ambisjoner.
:)
Glimt kan man sikkert slumpe til å få inn i CL en eller annen gang. Jeg kan forøvrig si det samme om Molde.

Men siden Champions League begynte i 1992 har Ajax vært i gruppespillet 19 ganger.

1 seier
1 tapt finale
2 tapte semifinaler

Det er en europeisk storklubb som kan være et springbrett til større klubber.
Ja jeg har forstått det du skriver :)

Hvis målet er å finne ut hvor høyt nivå man kan mestre så er det jo rett. Men å ha ambisjoner trenger ikke nødvendigvis kun handle om det. Som tidligere nevnt - Eksemplet Nils Arne Eggen var ikke akkurat kjent for å mangle ambisjoner, men han forlot aldri Rosenborg til tross for at han var rimelig ettertraktet. NAE hadde enorme ambisjoner for klubben Rosenborg.

Det går an å ha ambisjoner som ikke nødvendigvis først og fremst er for å pleie ens eget ego.
Det går an. Om man er en snåling. Men KK forekommer meg ikke som en snåling.

Han brukte RBKs interesse til å få en heftig lønn og som de fleste andre er han opptatt av egen karrriere. Men han er smart og øser ikke ut om egne ambisjoner da det er uklokt for en trener. På samme måte som en trener har tillit til han ikke har det mer har en trener fullt fokus på det laget han til enhver tid trener frem til han ikke har det mer. I allefall utad.

Jeg blir sjokkert om Ajax kommer med et tilbud og KK sier nei. Men det store spørsmålet er om Ajax tør satse på han.
Hehehe. Altså litt snål er han faktisk :)

Jaja vi får se hva som skjer. Ajax kommer uansett sikkert ikke til å komme med noe tilbud hvis de ikke er rimelig overbevist om at Kjetil virkelig ønsker å trene Ajax. Som Glimt-supporter er det selvsagt nervepirrende. Men jeg tror ikke KK forlater Glimt nå midt i sesongen. Det ville vært veldig i kontrast til hvilke verdier han representerer og alt han har sagt i mange år med at timingen må være rett for klubben.

dani07

Legg inn av dani07 »

PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 10:11 am Innimellom føles det som enkelte i Bodø tror Knutsen er retard.

Han vil ikke ha mer lønn, han har ikke ambisjoner.
Innimellom føles det som at de som bor i Bodø og omgås Knutsen utenom TV2 sine overskrifter kjenner han bedre enn andre. Rart det der.

Ambisjoner er ikke det samme som at man må til utlandet. Det er mange som vil si at det er større ambisjonsnivå på å gjøre er norsk lag til en CL utfordrer, enn å cruise inn til CL med Celtic.

Når det kommer til penger så vil selvfølgelig alle tjene mer. Men penger er ikke alt. Slik jeg kjenner KK, så kan jeg garantere at om Glimt plutselig sier at han skal få 5 millioner mer i året, uten at det ligger noe prosjekt eller mål bak forlengelsen, så vil han se negativt på det. For det er ikke det som driver han.

Utover det, så følger det så enormt mye negativt med å være en manager i top 5 liga sirkuset, at det ikke er gitt at det frister.

Når det er sagt, så er ordlyden her i Bodø at det ikke blir celtic eller ajax denne gangen. Så får man tro det om man vil.

Stonesy

Legg inn av Stonesy »

Tror Knutsen som flere og flere spillere skjønner at det er i Bodø man bør være for å utmerke seg.
Hver og en faller igjennom som prøver seg utenfor landets grenser og det samme tror jeg hadde skjedd med Knutsen.
Virker som en "hjemmekjær" type som trives best med veldig trygge rammer.
Han er nok ikke noe toppklubb materiale ute i Europa.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Stonesy skrev: fre jun 09, 2023 1:48 pm Tror Knutsen som flere og flere spillere skjønner at det er i Bodø man bør være for å utmerke seg.
Hver og en faller igjennom som prøver seg utenfor landets grenser og det samme tror jeg hadde skjedd med Knutsen.
Virker som en "hjemmekjær" type som trives best med veldig trygge rammer.
Han er nok ikke noe toppklubb materiale ute i Europa.
Vi har da flere trenere som har lykkes utenfor landets grenser: Hareide, Deila, Solskjær, Høgmo og Solbakken. Knutsen er en fagmann det hadde vært spennende å se i en stor internasjonal klubb. Men forstår at man gjerne vil beholde han i Bodø selvfølgelig.

dani07

Legg inn av dani07 »

Ingen norsk trener har lyktes som «manager» utenfor skandinavia i noen som helst grad.

Det nærmeste er Deila med New York og Trond Sollied i Belgia.

Ellers har mer eller mindre alle falt igjennom, mens noen har hatt midlertidige perioder som har vært OK før de har fått sparken.

Ross

Legg inn av Ross »

dani07 skrev: fre jun 09, 2023 2:32 pm Ingen norsk trener har lyktes som «manager» utenfor skandinavia i noen som helst grad.

Det nærmeste er Deila med New York og Trond Sollied i Belgia.

Ellers har mer eller mindre alle falt igjennom, mens noen har hatt midlertidige perioder som har vært OK før de har fått sparken.
Henning Berg mester i 3 land, det er altså å falle gjennom. 98% av alle managere reiser rundt og får sparken i større ligaer, så det er ikke noe unikt norsk fenomen

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Ross skrev: fre jun 09, 2023 2:36 pm
dani07 skrev: fre jun 09, 2023 2:32 pm Ingen norsk trener har lyktes som «manager» utenfor skandinavia i noen som helst grad.

Det nærmeste er Deila med New York og Trond Sollied i Belgia.

Ellers har mer eller mindre alle falt igjennom, mens noen har hatt midlertidige perioder som har vært OK før de har fått sparken.
Henning Berg mester i 3 land, det er altså å falle gjennom. 98% av alle managere reiser rundt og får sparken i større ligaer, så det er ikke noe unikt norsk fenomen
Solskjær sølv i Premier League bak uovervinnelige Guardiola. Hvis det er å falle gjennom, så er det vel strengt tatt ingen managere som er gode nok.

dani07

Legg inn av dani07 »

Vi er altså der i diskusjonen at seriegull i polen og kypros er å lykkes i utlandet, mens å være trener for Glimt i norge er ambisjonsløst. Notert.

Pondus70

Legg inn av Pondus70 »

Jeg skal innrømme at jeg kjenner ikke KK personlig, hans agenda, hans ambisjoner, hva han vektlegger høyt i sin trenerkarriere og trenerrolle. Kjenner heller ikke til hvilke suksessfaktorer og hvor viktig andre personer I Glimt er for suksessen. Kjenner personlig heller ikke hvor viktig familien er for valg av klubb.

Dette UTOVER det han ikke har fortalt i media.

Så man skjønner at mange her inne Kjenner KK personlig siden de vet så mye mer. For jeg kjenner ikke til at KK presset Glimt til høyere lønn bevisst ved å vise til RBK's interesse. Visste heller ikke til at han tjener 7-8mill i året. Jeg visste heller ikke at KK er ene og alene garantist og ansvarlig for Glimts suksess. Er det noen her inne som har hørt KK fortelle dette? Offentlig, på pub eller på privaten? I media bare på disse punktene har han sagt noe helt annet bortsett fra hvorfor han ikke gikk til RBK som jeg kan huske. Han har avvist ta han tjener 8mill i året. Kanskje med bonus, men dette er en avtale mellom han og arbeidsgiver. Han har hele tiden påpekt hvor viktig andre ansatte i Glimtsystemet er for suksessen. Sitat "det er mange dyktige folk i Glimt" er noe han ofte har sagt.

Så er det jo udiskutabelt om Ajax er mere attraktivt enn Glimt. Det er jo logisk. Klart det er større muligheter i en klubb med nærmere 2milliarder omsetning og verdens beste akademi. Dette kontra 400mill i et jævlig godt år langt utenfor normalen.
Spørsmålet er jo hva KK ønsker. Om han velger Ajax er det trist, men skal ønske han all lykke videre. Om det skjer så betyr det heller ikke at Frode Thomassen skal slå av lyset, låse døra og legge ned Glimt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det at de økonomiske betingelsene er en faktor i Kjetil Knutsens vurderingsgrunnlag og at han benytter andre klubbers interesse som verktøy i forhandlinger om kontraktsforlengelse betyr ikke at han er syk. Tvert i mot så er det et tegn på et han er helt normal.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Man ser diverse "fotballeksperter" med Jesper Mathisen i spissen - hver gang norske spillere (og trenere) begynner å gjøre det bittelitt bra, så er alt de snakker om for en stor overgangssum det kan bli når spilleren reiser ut. De er så sykt ivrige på å selge spillerne ut så raskt som mulig.

Er det ikke på tide at norske fotballeksperter og forsåvidt store deler av publikum begynner å se på norsk fotball med litt mer stolte øyne? Eliteserien er selvsagt ikke den ligaen med mest penger, men det er en morsom liga med mye action, spenning og reell konkurranse mellom klubbene. Hvordan er ligaen i f.eks Skottland? To lag som er milevis foran resten av ligaen, null spenning.

Selvfølgelig må klubbene selge spillere, men vi må også prøve å beholde gode spillere noen år i Norge før de blir solgt.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1750

Legg inn av JauKaninen »

dani07 skrev: fre jun 09, 2023 4:12 pm Vi er altså der i diskusjonen at seriegull i polen og kypros er å lykkes i utlandet, mens å være trener for Glimt i norge er ambisjonsløst. Notert.
Jeg synes ikke det er ambisjonsløst å være trener for Glimt. Den satsingen som er der nå tyder jo på det motsatte, kanskje tidenes beste norske spillerstall. Her har man ambisjoner om å gjøre det enda bedre i Europa + godt i norsk serie/cup.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Celtic bør i allefall være utelukket. Skotsk liga er er steg ned.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»