NRK minutt for minutt: Sykkelsommer

Svar
DoktorS

Re: NRK minutt for minutt: Sykkelsommer

Legg inn av DoktorS »

Synes prinsippet om at NRK faktisk sender noe egenprodusert som ikke er sport i sommer er bra å ivareta. Sendingene skaper et visst engasjement lokal i hvert fall. Selv kunne jeg tenke meg at programmene var litt mer vektet mot kultur, næringsliv og mer sieriøse ting, selv om de blant annet har fått med litt kirker denne gangen. Et annet ankepunktet er at programlederne er litt for unge og "sprudlende", regner med den gjennomsnittlige seer på 60+ faktsk kan ha litt problelmer med å følge med på rask prating og enkelte referanser....

... dog var jo f.eks. intervjuet med Roy Jacobsen i går fint. Personlig savner jeg også litt mer om mat- og matkultur, selv om drinken "Surturusa" var med i går. Artig innslag med sprudlende dame!

Det er jo nesten også litt trist at folk ikke ser disse programmene mer... eller få, da... Det er faktisk litt å lære om land, geografi, folk, dialekter, historie. Og det er mange flotte naturbilder.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Herlig sommerstemning nå med Else som sykler rundt og intervjuer folk og fe.

gorrart

Legg inn av gorrart »

En ting er diksjonen til Else Kåss Furuseth.
Men denne uken er Sykkelsommer i hvert fall totalt uforståelig, språklig sett ...

Heldigvis "speedtekstes" det på gode gamle tekst-TV side 777 :D

Brukeravatar
BlackEagle
Innlegg: 2660
Sted: Vågå

Legg inn av BlackEagle »

gorrart skrev: ons jul 19, 2023 12:31 pm En ting er diksjonen til Else Kåss Furuseth.
Men denne uken er Sykkelsommer i hvert fall totalt uforståelig, språklig sett ...

Heldigvis "speedtekstes" det på gode gamle tekst-TV side 777 :D
Tåver. Fæ'u kje mæ'e at døm tålå norsk uppi her, heil'?
:lol: :lol: :lol:

Mvh

BE

gorrart

Legg inn av gorrart »

BlackEagle skrev: ons jul 19, 2023 1:52 pm
gorrart skrev: ons jul 19, 2023 12:31 pm En ting er diksjonen til Else Kåss Furuseth.
Men denne uken er Sykkelsommer i hvert fall totalt uforståelig, språklig sett ...

Heldigvis "speedtekstes" det på gode gamle tekst-TV side 777 :D
Tåver. Fæ'u kje mæ'e at døm tålå norsk uppi her, heil'?
:lol: :lol: :lol:

Mvh

BE
Heldigvis så NRK det som nødvendig å tekste på norsk, tror jeg vi sier ... :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»