Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Svar
benib

Re: Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av benib »

FranciscoM skrev: tir jun 06, 2023 2:22 pm Kan ikke se for meg at Sørloth benkes. Håper selvfølgelig at jeg tar feil.
Solbakken viste sist at han bør få en ny sjanse på høyrekanten. Det kan jo også tenkes at Haaland ikke er hundre prosent etter CL finale og potensiell noen dagers feiring og at det derfor være lurt å holde Sørloth på benken så man kan bytte ut Haaland etter 70-80 minutter.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

FranciscoM skrev: tir jun 06, 2023 2:22 pm Kan ikke se for meg at Sørloth benkes. Håper selvfølgelig at jeg tar feil.
Ser at det kan bli et dilemma der, ettersom Ola S nærmer seg mer og mer å være bankers på høyrekant. Om Braut spiller, ser jeg ikke at det blir feil om Alex er reserve heller. Men tror nå helst han starter til høyre før Ola litt enda.

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Vi burde ikke være redd for å ha kvalitet på benk, ingen grunn til å skvise inn spillere i uvante posisjoner kun fordi de er blandt våre beste.

benib

Legg inn av benib »

Interessert skrev: tir jun 06, 2023 3:00 pm
FranciscoM skrev: tir jun 06, 2023 2:22 pm Kan ikke se for meg at Sørloth benkes. Håper selvfølgelig at jeg tar feil.
Ser at det kan bli et dilemma der, ettersom Ola S nærmer seg mer og mer å være bankers på høyrekant. Om Braut spiller, ser jeg ikke at det blir feil om Alex er reserve heller. Men tror nå helst han starter til høyre før Ola litt enda.
Fordelen med Solbakken er at du får strekt forsvarsfireren/femmeren i mye større grad enn du gjør med Sørloth noe som gir rom for Haaland.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Gleder meg til den yngre kant-garde tar steget opp. Moi/Sørloth/Dæhli som stort sett har hatt kantrollene de siste årene, har vært en stor svakhet.

Ola Solbakken var god sist, dog.

Har ikke sett Velde siden Haugesund, men går Ståle i utenlandsfella? Med en gang en spiller gjør det ok i utlandet, så har han liksom tatt store steg. Den Polske ligaen er sannsynligvis et godt steg bak Eliteseriene i nivå.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Hvis Moi får starte nok en landskamp skal jeg bestille MR-time til Ståle på Ullevaal sykehus for å sjekke om han har hjerneskade.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Sulfat skrev: tir jun 06, 2023 3:30 pm Gleder meg til den yngre kant-garde tar steget opp. Moi/Sørloth/Dæhli som stort sett har hatt kantrollene de siste årene, har vært en stor svakhet.

Ola Solbakken var god sist, dog.

Har ikke sett Velde siden Haugesund, men går Ståle i utenlandsfella? Med en gang en spiller gjør det ok i utlandet, så har han liksom tatt store steg. Den Polske ligaen er sannsynligvis et godt steg bak Eliteseriene i nivå.
Det tror jeg ikke stemmer. Tror den polske ligaen er rangert over den norske. Glimt har de siste årene tapt for både Legia Warszawa og Lech Poznan i Europa. Og Glimt har da vært en av Norges beste lag.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Angående selve uttaket - synes det er skikkelig kult at både Finne og Wembangomo har blitt tatt ut. Finne har levert godt jevnt og trutt over en god stund nå, mens jeg vil påstå at Brice Wembangomo har vært en av Glimts bedre spillere denne våren. Feilpasningene til Brice er på nedadgående kurve, og ellers så er han jo som en propell på høyrebacken både innover og utover i banen. For å sitere hva Celtic-fansen skrev om Brice etter Glimt slo Celtic borte i fjor vinter: "Det er jo ikke akkurat så lett for oss når de stiller med Pelé på backen!" :)

Håper begge får muligheten til å vise hva de er gode for.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Glimt2020 skrev: tir jun 06, 2023 4:22 pm
Sulfat skrev: tir jun 06, 2023 3:30 pm Gleder meg til den yngre kant-garde tar steget opp. Moi/Sørloth/Dæhli som stort sett har hatt kantrollene de siste årene, har vært en stor svakhet.

Ola Solbakken var god sist, dog.

Har ikke sett Velde siden Haugesund, men går Ståle i utenlandsfella? Med en gang en spiller gjør det ok i utlandet, så har han liksom tatt store steg. Den Polske ligaen er sannsynligvis et godt steg bak Eliteseriene i nivå.
Det tror jeg ikke stemmer. Tror den polske ligaen er rangert over den norske. Glimt har de siste årene tapt for både Legia Warszawa og Lech Poznan i Europa. Og Glimt har da vært en av Norges beste lag.
De ligger hvertfall 9 poeng (20 vs 29) bak oss på UEFAs koeffranking, så de har i snitt vært betydelig svakere enn oss i Europa, de siste 5 årene

Deila

Legg inn av Deila »

Haha.


Zehr

Legg inn av Zehr »

Deila skrev: tir jun 06, 2023 5:21 pm Haha.

Mao. "He is a good boy"

Zehr

Legg inn av Zehr »

Deila skrev: tir jun 06, 2023 5:21 pm Haha.

Mao. "He is a good boy"

smash

Legg inn av smash »

Kult at Wembangomo er med.

Nær som sagt alltid skulle jeg ønske vi hadde et rendyrket vingalternativ til.

Deila

Legg inn av Deila »

Men jeg unner Bård Finn en plass i troppen. Vel fortjent.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:25 pm
Crazy Horse skrev: tir jun 06, 2023 1:12 pm
netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:07 pm Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?
Vetlesen og Strand Larsen får vel neppe mye spilletid og er begge klare til U21 om de slipper Kypros kampen ? Likte at Glimt backen Brice er tatt ut. Rydder han bort slurvefeilene sine, har han et betydelig potensiale. MMD ?? Har ikke Norge andre aktuelle midtbanespillere hjemme i Norge eller helst ute ?
Ja Brice er klart best som høyreback, så håper ikke Ståle tenker han som venstreback, men mulig det er Ajer som er venstrebackalternativ?
Kan det tenkes at med så mange høyrebacker at Holmgren kan slippes ned på U21 etter Skottlandkampen? Vil i så fall være en voldsom oppgradering fra Sebulonsen, som vel stort sett varmer benken i Danmark.
Ryerson er fort venstreback alternativet. Alle andre er jo først og fremst høyrebacker. MHP er ikke i u21-troppen, så han kan slippes ikke ned. U21 bruker forhåpentligvis Kamanzi som har spilt litt i Frankrike.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Er vi så heldige at vi får med Mario på samlingen også denne gangen?

Evv

Legg inn av Evv »

Glemte Sørloth. Kan Solbakken - Haaland - Sørloth fungere som angrepsrekke da mon tro. Har vanskelig for å se at Moi får fornyet tillit.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Finne med er flott og velfortjent. Dyngeland sikkert ok men det sier noe om hvor tynt det er med norske keepere for god er han ikke. Problemet med Brice er at han ser ut som en million dollars mot norsk og tvilsom europeisk motstand (hei Celtic) og såer han plutselig helt Bambi-på-isen mot tøffere motstand.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Sulfat skrev: tir jun 06, 2023 4:53 pm
Glimt2020 skrev: tir jun 06, 2023 4:22 pm
Sulfat skrev: tir jun 06, 2023 3:30 pm Gleder meg til den yngre kant-garde tar steget opp. Moi/Sørloth/Dæhli som stort sett har hatt kantrollene de siste årene, har vært en stor svakhet.

Ola Solbakken var god sist, dog.

Har ikke sett Velde siden Haugesund, men går Ståle i utenlandsfella? Med en gang en spiller gjør det ok i utlandet, så har han liksom tatt store steg. Den Polske ligaen er sannsynligvis et godt steg bak Eliteseriene i nivå.
Det tror jeg ikke stemmer. Tror den polske ligaen er rangert over den norske. Glimt har de siste årene tapt for både Legia Warszawa og Lech Poznan i Europa. Og Glimt har da vært en av Norges beste lag.
De ligger hvertfall 9 poeng (20 vs 29) bak oss på UEFAs koeffranking, så de har i snitt vært betydelig svakere enn oss i Europa, de siste 5 årene
Ja det er sant det, men det er egentlig mange ligaer litt under de beste ligaene der det i praksis er så jevnt at det egentlig er vanskelig å si hvem som er bedre enn hvem. Jeg vil hevde de beste polske lagene er i allefall ikke dårligere enn de beste norske.

Som sagt, Glimt tapte mot både Lech og Legia over to kamper, to forskjellige år. Det er jo i praksis egentlig veldig jevnt. Jeg har ingen problemer med at Solbakken tar ut en spiller fra den polske ligaen, bare han passer inn og tilfører landslaget noe.

TeeVs

Legg inn av TeeVs »

Jeg kjenner ikke til de norsk ES-spillerne, men de er sikkert gode.

Ellers forstår jeg ikke hva Moi, MMD gjør i troppen.

Jeg syntes forsåvidt Strandberg bør være med i troppen - men han bør ikke være garrantert som startellever. Jeg tror hans lederskap kan bidra godt i garderoben og laget som helhet.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Everenga skrev: tir jun 06, 2023 6:11 pm Finne med er flott og velfortjent. Dyngeland sikkert ok men det sier noe om hvor tynt det er med norske keepere for god er han ikke. Problemet med Brice er at han ser ut som en million dollars mot norsk og tvilsom europeisk motstand (hei Celtic) og såer han plutselig helt Bambi-på-isen mot tøffere motstand.
Burde funke mot alle bortsett fra Spania i gruppa da

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Deila skrev: tir jun 06, 2023 5:40 pm Men jeg unner Bård Finn en plass i troppen. Vel fortjent.
Nå vinner vi lett. Finne inn på slutten om vi sliter, så vil selv skotter og kyprioter se ut som trøndere på banen.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Sulfat skrev: tir jun 06, 2023 4:53 pm
Glimt2020 skrev: tir jun 06, 2023 4:22 pm
Sulfat skrev: tir jun 06, 2023 3:30 pm Gleder meg til den yngre kant-garde tar steget opp. Moi/Sørloth/Dæhli som stort sett har hatt kantrollene de siste årene, har vært en stor svakhet.

Ola Solbakken var god sist, dog.

Har ikke sett Velde siden Haugesund, men går Ståle i utenlandsfella? Med en gang en spiller gjør det ok i utlandet, så har han liksom tatt store steg. Den Polske ligaen er sannsynligvis et godt steg bak Eliteseriene i nivå.
Det tror jeg ikke stemmer. Tror den polske ligaen er rangert over den norske. Glimt har de siste årene tapt for både Legia Warszawa og Lech Poznan i Europa. Og Glimt har da vært en av Norges beste lag.
De ligger hvertfall 9 poeng (20 vs 29) bak oss på UEFAs koeffranking, så de har i snitt vært betydelig svakere enn oss i Europa, de siste 5 årene
Likevel tror jeg spillere kan få en individuell utvikling i slike klubber, som de ikke så lett får i ES.
Velde er antagelig nå moden for et høyere nivå iallefall.

Deila

Legg inn av Deila »

Tjaaah skrev: tir jun 06, 2023 7:04 pm
Deila skrev: tir jun 06, 2023 5:40 pm Men jeg unner Bård Finn en plass i troppen. Vel fortjent.
Nå vinner vi lett. Finne inn på slutten om vi sliter, så vil selv skotter og kyprioter se ut som trøndere på banen.
Mangle bare Heltne Nilsen til å stabilisere midtbanen, så vinner vi EM.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Deila skrev: tir jun 06, 2023 7:24 pm
Tjaaah skrev: tir jun 06, 2023 7:04 pm
Deila skrev: tir jun 06, 2023 5:40 pm Men jeg unner Bård Finn en plass i troppen. Vel fortjent.
Nå vinner vi lett. Finne inn på slutten om vi sliter, så vil selv skotter og kyprioter se ut som trøndere på banen.
Mangle bare Heltne Nilsen til å stabilisere midtbanen, så vinner vi EM.
Det verste er at det ikke er det dummeste forslaget jeg har hørt.

Investor

Legg inn av Investor »

Everenga skrev: tir jun 06, 2023 8:13 pm
Deila skrev: tir jun 06, 2023 7:24 pm
Tjaaah skrev: tir jun 06, 2023 7:04 pm

Nå vinner vi lett. Finne inn på slutten om vi sliter, så vil selv skotter og kyprioter se ut som trøndere på banen.
Mangle bare Heltne Nilsen til å stabilisere midtbanen, så vinner vi EM.
Det verste er at det ikke er det dummeste forslaget jeg har hørt.
Hvis dette ikke er det dummeste forslaget du har hørt, ja DA sliter vi!

Everenga

Legg inn av Everenga »

Investor skrev: tir jun 06, 2023 8:17 pm
Everenga skrev: tir jun 06, 2023 8:13 pm
Deila skrev: tir jun 06, 2023 7:24 pm

Mangle bare Heltne Nilsen til å stabilisere midtbanen, så vinner vi EM.
Det verste er at det ikke er det dummeste forslaget jeg har hørt.
Hvis dette ikke er det dummeste forslaget du har hørt, ja DA sliter vi!
Det gjør vi jo uansett ikke da jeg ikke tar ut noe lag annet enn min sønns G2015 lag og der er det vedtektsfestet at alle spiller like mye.

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

Everenga skrev: tir jun 06, 2023 8:21 pm
Investor skrev: tir jun 06, 2023 8:17 pm
Everenga skrev: tir jun 06, 2023 8:13 pm

Det verste er at det ikke er det dummeste forslaget jeg har hørt.
Hvis dette ikke er det dummeste forslaget du har hørt, ja DA sliter vi!
Det gjør vi jo uansett ikke da jeg ikke tar ut noe lag annet enn min sønns G2015 lag og der er det vedtektsfestet at alle spiller like mye.
Og slik er det vel overalt i 6-10 årsalderen og slik skal det vere. Og så er det naturlegvis lov å trene ekstra ved siden av, enkelte som er langt framme i utviklinga blir gjerne også invitert til kretslag. Min sønn på G9 trener ein dag og speler kamp ein anna dag i veka og det blir gjevnt fordelt med speletid og keepertid i troppa, sjølv om man i år har begynt med keepertrener samt spørre for å sjå om nokon har lyst til å bli faste målvakte. Vi har greidd å konkurrere gjevnt med laga som har fotballskulefritidsordning og det er vi stolte av, men må innrømme at det tilbodet skulle eg gjerne sett blei tilbudt også i vår kommune.

Men det blei ein liten digresjon. SHN på landslaget skal man ikkje kimse av. Hvis Berg må stå over så bør vegen vere kort for SHN altså. Einaste som er sjølvskrevne på midtbana slik eg ser det er Ødegaard og Aursnes. SHN er ein større leder enn Berg og har fleire lure triks opp i ermet enn Berg. Synes sjølv at Berg blir litt for snill, sjølv om han unekteleg har gjort ein stadig betre jobb på landsen.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Evv skrev: tir jun 06, 2023 1:45 pm Da mine damer, herrer og transpersoner er det snart viktige landskamper igjen. Skottland hjemme må vel egentlig vinnes. Da vet vi alle hva vi skal satse på oddsen, UB. Å tippe at Norge ikke vinner avgjørende matcher siden år 2000 har vært en helt utrolig sikker inntektsform. Så vedder man selvfølgelig på eget ansvar og kun det man har råd til å tape.
Nei det stemmer alldeles ikke. Taper vi nå så er vi jo ute og det har jo ikke skjedd på over 20 år at vi har vært ute så tidlig og totalt sjanseløs på mesterskap,
Følger vi normalt mønster så vinner vi nå og taper den avgjøeremde i høst.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

seriemester2013 skrev: tir jun 06, 2023 12:17 am
HarryH skrev: man jun 05, 2023 5:34 pm
Interessert skrev: man jun 05, 2023 5:28 pm Få vi noen ny debutant? Finne?
Hadde jo vært litt stilig med Finne og comeback for Normann og Svensson.
Normann har satt seg selv ut av laget med sitt valg, kan jo ikke ha med en spiller som vil bli buet ut av eget publikum.
Men Finne burde få en plass i troppen, god form og sylskarp. Trenger en som kan fyre i trengte posisjoner
Veldig glad Finne ble tatt ut, vel fortjent.
Gratulerer og til de øvrige tre førstereis, Solbakken viser han føler med, spennende alternativer i troppen alle mann

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»