Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Svar
Fazam

Re: Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Fazam »

Interessert skrev: tir jun 06, 2023 6:44 am Er Bohinen innen rekkevidde til å bli tatt ut?
Lars Bohinen var meget god tidligere, men er nok litt for treg til å hevde seg.

Superteale

Legg inn av Superteale »

benib skrev: man jun 05, 2023 10:40 pm
Superteale skrev: man jun 05, 2023 9:21 pm Hvordan vet vi at Stranberg er den eneste som kan styrefirsvarsrekka?
Kanskje på å la noen med karrieren foran seg få vokse inn i rollen....
Det kan jo være at de som driller forsvaret ser bedre enn oss hvem som er best til å styre forsvaret? Bare en tanke.
Mener du at Ståle Solbakken er bedre kvalifisert en meg som har utallige timer med sofafotball og har vunnet Champions League i Championship Manager 97/98? :shock:

Uansett er det en utfordring for trenere når de skal bytte ut spillere som tidligere har prestert godt og er i karrierens solnedgang, til fordel for de som er på vei opp, men uten rutine og tidligere meritter å vise til. Overraskende ofte opplever jeg at de som får tillit presterer lika bra som de etablerte, ref nødlandslaget.....

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Kan Henriksen faktisk være noe å vurdere foran Strandberg?
Får gode score som midtstopper. Har ikke sett særlig av kampene da i senere tid.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Interessert skrev: tir jun 06, 2023 10:10 am Kan Henriksen faktisk være noe å vurdere foran Strandberg?
Får gode score som midstopper. Har ikke sett særlig av kampene da i senere tid.
Har spilt mest midtbane i år og der er han i alle fall ikke god nok, var tilbake som stopper sist. Brede Moe har vært veldig god for Glimt, men er jo litt skadeplaget og gikk ut etter 70 minutt i helga. Kanskje hjelmmannen Bjørn Inge Utvik kan få sjansen?
Ser ikke bort fra at Strandberg blir tatt ut, selv om han ikke er regnet som en startmann, men blir med som en viktig mann i troppen.
Ellers så blir det spennende å se hvem som blir den andre venstrebacken. Bjørkan sliter litt med skade for tiden og var jo svak i innhoppet mot Spania, så kan godt hende Ståle tar ut en annnen denne gangen.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Interessert skrev: tir jun 06, 2023 10:10 am Kan Henriksen faktisk være noe å vurdere foran Strandberg?
Får gode score som midtstopper. Har ikke sett særlig av kampene da i senere tid.
Henriksen som ble fraløpt av Pemi i Bodø tidligere i sesongen? Vi trenger ikke enda en snegle i midtforsvaret.

Nissen

Legg inn av Nissen »

Blir det ikke 6 poeng er vi omtrent helt ute av dansen

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Jøss! Wembangomo og Velde hadde jeg ikke trodd.

Dyngeland og Finne er inne. Kult!

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Skandale at Heltne Nilsen ikke er med!

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Skjønner at Velde tas ut, har tenkt tanken tidligere.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Ajer inne som back ja

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Er Ullevål fortsatt shit?

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Solvgutt1 skrev: tir jun 06, 2023 12:12 pm Er Ullevål fortsatt shit?
Ja

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Solvgutt1 skrev: tir jun 06, 2023 12:03 pm Skandale at Heltne Nilsen ikke er med!
Hvordan skulle Solbakken fått plass til Møller Dæhli hvis Heltne Nilsen ble tatt ut?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Sodajr skrev: tir jun 06, 2023 12:13 pm
Solvgutt1 skrev: tir jun 06, 2023 12:12 pm Er Ullevål fortsatt shit?
Ja
Hvordan er det mulig å ikke ha Ullevål klar til midten av juni?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Litt bøllete av Ståle. Her fikk han muligheten til å skryte en gang til av Bård, så velger han å mobbe journalisten istedenfor.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Bilde

Pushback

Legg inn av Pushback »

Takk og lov Bjørkan er ute

dani07

Legg inn av dani07 »

Bjørkan har vært begredelig på landslaget i det siste, og ikke spesielt god på Glimt heller. Blir jo selvfølgelig noe forkledd når man har 9-1-0, men uansett.
Synes Sørensen har vært bedre, så er nok grei timing for alle at han er skadet, så slipper Solbakken å ta et vanskelig valg.

Gratulerer til Brice, Velde og Finne. Blir kult!

Så vet sikkert gud hvorfor MMD er med. Ingen andre enn Gud og Solbakken vet det iallefall.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

dani07 skrev: tir jun 06, 2023 12:29 pm
Så vet sikkert gud hvorfor MMD er med. Ingen andre enn Gud og Solbakken vet det iallefall.
Han kan holde på ballen defensivt de siste 30 minuttene, var vel forklaringen.

benib

Legg inn av benib »

Solvgutt1 skrev: tir jun 06, 2023 12:31 pm
dani07 skrev: tir jun 06, 2023 12:29 pm
Så vet sikkert gud hvorfor MMD er med. Ingen andre enn Gud og Solbakken vet det iallefall.
Han kan holde på ballen defensivt de siste 30 minuttene, var vel forklaringen.
Som jeg skjønte på Solbakken så er Dæhli med fordi han forstår taktikken, kan holde på ball og løper mye. Dvs. at Dæhli er med kun for å bli satt innpå mot slutten i en kamp Norge leder.

Det er forsåvidt et greit argument, men jeg mener at her burde man funnet rom til noen andre som kunne utgjøre en større forskjell i et annet scenario.

Uansett, morsomt for Velde. Den så jeg ikke komme, men han har hatt grei form mot slutten av sesongen og scoret mye fra kantposisjon. Det er ikke veldig mange andre nordmenn som kan si det samme.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Skuffet må en si, men ikke overasket over at Moi MMD og Strandberg er med, hadde håpet at vi slapp alle 3 og Pelle inn.

Spennede med Velde, Wembangomo og Finne inn og sikkert hyggelig for Dyngeland å være med.

Kjenner ikke at dette lagutaket med flere småskade spillere får meg til å tenke at dette blir å gå veien.

Superteale

Legg inn av Superteale »

uten å ta hensyn til form ønsker jeg meg dette laget:

------------------------- Nyland --------------------
Pedersen - Strandberg - Hanche - Meling
-------- Ødegård -- Berg -- Berge -------------
Solbakken ----- Haaland ----- Aursnes

Aursnes på kant kan sikkert diskuteres, men jeg tenker at så lenge vi har en typisk kantspiller i Solbakken,
kan vi bruke backen på motsatt side som breddeholder og la Aursnes vandre litt innover i banen.

Da slipper vi Moi på kanten.
Tipper likevel at Ståle prøver å dytte inn Sørloth fra start, uten at jeg helt kan se hvordan han passer inn......

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Solvgutt1 skrev: tir jun 06, 2023 12:16 pm Litt bøllete av Ståle. Her fikk han muligheten til å skryte en gang til av Bård, så velger han å mobbe journalisten istedenfor.
Kanskje, men i bunn og grunn syns jeg det var veldig på sin plass da. Typisk journalister å terpe samme spørsmål på nytt. Var jo sagt med litt humor da slik jeg hørte det, så det burde gå greit.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Interessert skrev: tir jun 06, 2023 1:10 pm
Solvgutt1 skrev: tir jun 06, 2023 12:16 pm Litt bøllete av Ståle. Her fikk han muligheten til å skryte en gang til av Bård, så velger han å mobbe journalisten istedenfor.
Kanskje, men i bunn og grunn syns jeg det var veldig på sin plass da. Typisk journalister å terpe samme spørsmål på nytt. Var jo sagt med litt humor da slik jeg hørte det, så det burde gå greit.
Jeg tror ikke journalisten syns det var så veldig gøy. Hjalp jo ikke når han fulgte opp med enda et gjentakende spørsmål.

Men jeg reagerte mest på at han ikke ville skryte av Finne igjen. Veldig ugreit.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:07 pm Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?
Vetlesen og Strand Larsen får vel neppe mye spilletid og er begge klare til U21 om de slipper Kypros kampen ? Likte at Glimt backen Brice er tatt ut. Rydder han bort slurvefeilene sine, har han et betydelig potensiale. MMD ?? Har ikke Norge andre aktuelle midtbanespillere hjemme i Norge eller helst ute ?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:07 pm Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?
Var veldig få spørsmål egentlig i den PK'en mot hva det pleier være. Virket som Elvis var litt snar å bryte det av og da.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:07 pm Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?
De ubrukelige sportsjournalistene har nå vært på to pressekonferanser uten å spørre om det. MEn de klarte å spørre to ganger om Finne er noe særlig bra.

benib

Legg inn av benib »

Kakebart skrev: tir jun 06, 2023 1:15 pm
netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:07 pm Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?
De ubrukelige sportsjournalistene har nå vært på to pressekonferanser uten å spørre om det. MEn de klarte å spørre to ganger om Finne er noe særlig bra.
Slapp i det minste spørsmål om Solbakken synes Haaland og Ødegaard var gode spillere denne gangen. Forbedring sier nå jeg.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Crazy Horse skrev: tir jun 06, 2023 1:12 pm
netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:07 pm Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?
Vetlesen og Strand Larsen får vel neppe mye spilletid og er begge klare til U21 om de slipper Kypros kampen ? Likte at Glimt backen Brice er tatt ut. Rydder han bort slurvefeilene sine, har han et betydelig potensiale. MMD ?? Har ikke Norge andre aktuelle midtbanespillere hjemme i Norge eller helst ute ?
Ja Brice er klart best som høyreback, så håper ikke Ståle tenker han som venstreback, men mulig det er Ajer som er venstrebackalternativ?
Kan det tenkes at med så mange høyrebacker at Holmgren kan slippes ned på U21 etter Skottlandkampen? Vil i så fall være en voldsom oppgradering fra Sebulonsen, som vel stort sett varmer benken i Danmark.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»