Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Svar
JonSnow

Re: Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av JonSnow »

Skuffet må en si, men ikke overasket over at Moi MMD og Strandberg er med, hadde håpet at vi slapp alle 3 og Pelle inn.

Spennede med Velde, Wembangomo og Finne inn og sikkert hyggelig for Dyngeland å være med.

Kjenner ikke at dette lagutaket med flere småskade spillere får meg til å tenke at dette blir å gå veien.

Superteale

Legg inn av Superteale »

uten å ta hensyn til form ønsker jeg meg dette laget:

------------------------- Nyland --------------------
Pedersen - Strandberg - Hanche - Meling
-------- Ødegård -- Berg -- Berge -------------
Solbakken ----- Haaland ----- Aursnes

Aursnes på kant kan sikkert diskuteres, men jeg tenker at så lenge vi har en typisk kantspiller i Solbakken,
kan vi bruke backen på motsatt side som breddeholder og la Aursnes vandre litt innover i banen.

Da slipper vi Moi på kanten.
Tipper likevel at Ståle prøver å dytte inn Sørloth fra start, uten at jeg helt kan se hvordan han passer inn......

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Solvgutt1 skrev: tir jun 06, 2023 12:16 pm Litt bøllete av Ståle. Her fikk han muligheten til å skryte en gang til av Bård, så velger han å mobbe journalisten istedenfor.
Kanskje, men i bunn og grunn syns jeg det var veldig på sin plass da. Typisk journalister å terpe samme spørsmål på nytt. Var jo sagt med litt humor da slik jeg hørte det, så det burde gå greit.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Interessert skrev: tir jun 06, 2023 1:10 pm
Solvgutt1 skrev: tir jun 06, 2023 12:16 pm Litt bøllete av Ståle. Her fikk han muligheten til å skryte en gang til av Bård, så velger han å mobbe journalisten istedenfor.
Kanskje, men i bunn og grunn syns jeg det var veldig på sin plass da. Typisk journalister å terpe samme spørsmål på nytt. Var jo sagt med litt humor da slik jeg hørte det, så det burde gå greit.
Jeg tror ikke journalisten syns det var så veldig gøy. Hjalp jo ikke når han fulgte opp med enda et gjentakende spørsmål.

Men jeg reagerte mest på at han ikke ville skryte av Finne igjen. Veldig ugreit.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:07 pm Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?
Vetlesen og Strand Larsen får vel neppe mye spilletid og er begge klare til U21 om de slipper Kypros kampen ? Likte at Glimt backen Brice er tatt ut. Rydder han bort slurvefeilene sine, har han et betydelig potensiale. MMD ?? Har ikke Norge andre aktuelle midtbanespillere hjemme i Norge eller helst ute ?

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:07 pm Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?
Var veldig få spørsmål egentlig i den PK'en mot hva det pleier være. Virket som Elvis var litt snar å bryte det av og da.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:07 pm Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?
De ubrukelige sportsjournalistene har nå vært på to pressekonferanser uten å spørre om det. MEn de klarte å spørre to ganger om Finne er noe særlig bra.

benib

Legg inn av benib »

Kakebart skrev: tir jun 06, 2023 1:15 pm
netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:07 pm Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?
De ubrukelige sportsjournalistene har nå vært på to pressekonferanser uten å spørre om det. MEn de klarte å spørre to ganger om Finne er noe særlig bra.
Slapp i det minste spørsmål om Solbakken synes Haaland og Ødegaard var gode spillere denne gangen. Forbedring sier nå jeg.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Crazy Horse skrev: tir jun 06, 2023 1:12 pm
netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:07 pm Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?
Vetlesen og Strand Larsen får vel neppe mye spilletid og er begge klare til U21 om de slipper Kypros kampen ? Likte at Glimt backen Brice er tatt ut. Rydder han bort slurvefeilene sine, har han et betydelig potensiale. MMD ?? Har ikke Norge andre aktuelle midtbanespillere hjemme i Norge eller helst ute ?
Ja Brice er klart best som høyreback, så håper ikke Ståle tenker han som venstreback, men mulig det er Ajer som er venstrebackalternativ?
Kan det tenkes at med så mange høyrebacker at Holmgren kan slippes ned på U21 etter Skottlandkampen? Vil i så fall være en voldsom oppgradering fra Sebulonsen, som vel stort sett varmer benken i Danmark.

KimBlund

Legg inn av KimBlund »

Synd egentlig at Amahl aldri har fått sjansen. Den kanten er pdd svak og høyst usikker. Han har ving-kvaliteter ikke mange andre i Norge har. Spisser på kant har vi sett altfor mye av i Norge.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

benib skrev: tir jun 06, 2023 1:22 pm
Kakebart skrev: tir jun 06, 2023 1:15 pm
netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:07 pm Sa Ståle noe om uttaket av Vetlesen og Strand Larsen som også er tatt ut til U21-EM. Ryker mesterskapet for deres del, eller vil de rekke over både A og U, for eksempel ved å ikke bli med mot Kypros?
De ubrukelige sportsjournalistene har nå vært på to pressekonferanser uten å spørre om det. MEn de klarte å spørre to ganger om Finne er noe særlig bra.
Slapp i det minste spørsmål om Solbakken synes Haaland og Ødegaard var gode spillere denne gangen. Forbedring sier nå jeg.
Var det ingen som stilte spørsmål om Martin og Helene heller ??

benib

Legg inn av benib »

netrebske skrev: tir jun 06, 2023 1:26 pm
benib skrev: tir jun 06, 2023 1:22 pm
Kakebart skrev: tir jun 06, 2023 1:15 pm

De ubrukelige sportsjournalistene har nå vært på to pressekonferanser uten å spørre om det. MEn de klarte å spørre to ganger om Finne er noe særlig bra.
Slapp i det minste spørsmål om Solbakken synes Haaland og Ødegaard var gode spillere denne gangen. Forbedring sier nå jeg.
Var det ingen som stilte spørsmål om Martin og Helene heller ??
Det ble nevnt om Solbakken hadde noen bekymringer for at spillerne kom rustne til samling. Ref. Martin og Helenes ferietur.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Er Witry helt borte som back-alternativ? Var jo meget lovende litt tidligere.

benib

Legg inn av benib »

Interessert skrev: tir jun 06, 2023 1:30 pm Er Witry helt borte som back-alternativ? Var jo meget lovende litt tidligere.
Tror ikke bulgarsk liga er den beste målestokken.

Evv

Legg inn av Evv »

Da mine damer, herrer og transpersoner er det snart viktige landskamper igjen. Skottland hjemme må vel egentlig vinnes. Da vet vi alle hva vi skal satse på oddsen, UB. Å tippe at Norge ikke vinner avgjørende matcher siden år 2000 har vært en helt utrolig sikker inntektsform. Så vedder man selvfølgelig på eget ansvar og kun det man har råd til å tape.

Ser flere vil at Brice skal starte. Er litt todelt. Han spiller stort sett alltid bra kamper, men ut fra de mange Glimt-kampene jeg har sett har han også alltid i hvert fall en gigabrøler av en pasningsfeil i løpet av en kamp og som gir en megasjanse i mot.

Aursnes på venstreving? Nei nei. Den trioen på midten med Ødis - Berg og Aursnes var helt perfekt mot Spania og Georgia og da blir det helt feil å splitte den nå. De må i hvert fall få fornyet tillit mot Skottland så får man ta en ny vurdering etter den kampen.

Evv

Legg inn av Evv »

Ut fra totalbildet av kampene mot Spania og Georgia så må midtbanetrioen starte og samme med Solbakken på høyreving. Kanskje ingen grunn til å bytte Nyland heller, gjorde en solid figur. Haaland starter selvsagt også. Ellers aner jeg ikke.

startelver

Legg inn av startelver »

Fascinerende at Dæhli og Moi har klippekort på landslaget.

Det kommer til å være feriemodus på Haaland hvis han i det hele kommer etter festen og Ødegaard er hodestups forelsket. Følg med i neste episode av såpeoperaen "Alt for Norge". Men snart er det VM-kvalik....

benib

Legg inn av benib »

Evv skrev: tir jun 06, 2023 1:49 pm Ut fra totalbildet av kampene mot Spania og Georgia så må midtbanetrioen starte og samme med Solbakken på høyreving. Kanskje ingen grunn til å bytte Nyland heller, gjorde en solid figur. Haaland starter selvsagt også. Ellers aner jeg ikke.
Enig, ellers tipper jeg laget blir som følger:

Nyland

Pedersen (hvis ikke frisk så Ryerson)-Østigård-Strandberg-Meling

Ødegaard-Berg-Aursnes

Solbakken-Haaland-Moi

Mitt håp er at Gregersen eller Hanche går inn for Strandberg, men inntil vi hører noe annet er vel Strandberg fortsatt et av de første navnene på blokka.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Kan ikke se for meg at Sørloth benkes. Håper selvfølgelig at jeg tar feil.

benib

Legg inn av benib »

FranciscoM skrev: tir jun 06, 2023 2:22 pm Kan ikke se for meg at Sørloth benkes. Håper selvfølgelig at jeg tar feil.
Solbakken viste sist at han bør få en ny sjanse på høyrekanten. Det kan jo også tenkes at Haaland ikke er hundre prosent etter CL finale og potensiell noen dagers feiring og at det derfor være lurt å holde Sørloth på benken så man kan bytte ut Haaland etter 70-80 minutter.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

FranciscoM skrev: tir jun 06, 2023 2:22 pm Kan ikke se for meg at Sørloth benkes. Håper selvfølgelig at jeg tar feil.
Ser at det kan bli et dilemma der, ettersom Ola S nærmer seg mer og mer å være bankers på høyrekant. Om Braut spiller, ser jeg ikke at det blir feil om Alex er reserve heller. Men tror nå helst han starter til høyre før Ola litt enda.

(シ)
Innlegg: 180

Legg inn av (シ) »

Vi burde ikke være redd for å ha kvalitet på benk, ingen grunn til å skvise inn spillere i uvante posisjoner kun fordi de er blandt våre beste.

benib

Legg inn av benib »

Interessert skrev: tir jun 06, 2023 3:00 pm
FranciscoM skrev: tir jun 06, 2023 2:22 pm Kan ikke se for meg at Sørloth benkes. Håper selvfølgelig at jeg tar feil.
Ser at det kan bli et dilemma der, ettersom Ola S nærmer seg mer og mer å være bankers på høyrekant. Om Braut spiller, ser jeg ikke at det blir feil om Alex er reserve heller. Men tror nå helst han starter til høyre før Ola litt enda.
Fordelen med Solbakken er at du får strekt forsvarsfireren/femmeren i mye større grad enn du gjør med Sørloth noe som gir rom for Haaland.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Gleder meg til den yngre kant-garde tar steget opp. Moi/Sørloth/Dæhli som stort sett har hatt kantrollene de siste årene, har vært en stor svakhet.

Ola Solbakken var god sist, dog.

Har ikke sett Velde siden Haugesund, men går Ståle i utenlandsfella? Med en gang en spiller gjør det ok i utlandet, så har han liksom tatt store steg. Den Polske ligaen er sannsynligvis et godt steg bak Eliteseriene i nivå.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Hvis Moi får starte nok en landskamp skal jeg bestille MR-time til Ståle på Ullevaal sykehus for å sjekke om han har hjerneskade.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Sulfat skrev: tir jun 06, 2023 3:30 pm Gleder meg til den yngre kant-garde tar steget opp. Moi/Sørloth/Dæhli som stort sett har hatt kantrollene de siste årene, har vært en stor svakhet.

Ola Solbakken var god sist, dog.

Har ikke sett Velde siden Haugesund, men går Ståle i utenlandsfella? Med en gang en spiller gjør det ok i utlandet, så har han liksom tatt store steg. Den Polske ligaen er sannsynligvis et godt steg bak Eliteseriene i nivå.
Det tror jeg ikke stemmer. Tror den polske ligaen er rangert over den norske. Glimt har de siste årene tapt for både Legia Warszawa og Lech Poznan i Europa. Og Glimt har da vært en av Norges beste lag.

Glimt2020

Legg inn av Glimt2020 »

Angående selve uttaket - synes det er skikkelig kult at både Finne og Wembangomo har blitt tatt ut. Finne har levert godt jevnt og trutt over en god stund nå, mens jeg vil påstå at Brice Wembangomo har vært en av Glimts bedre spillere denne våren. Feilpasningene til Brice er på nedadgående kurve, og ellers så er han jo som en propell på høyrebacken både innover og utover i banen. For å sitere hva Celtic-fansen skrev om Brice etter Glimt slo Celtic borte i fjor vinter: "Det er jo ikke akkurat så lett for oss når de stiller med Pelé på backen!" :)

Håper begge får muligheten til å vise hva de er gode for.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Glimt2020 skrev: tir jun 06, 2023 4:22 pm
Sulfat skrev: tir jun 06, 2023 3:30 pm Gleder meg til den yngre kant-garde tar steget opp. Moi/Sørloth/Dæhli som stort sett har hatt kantrollene de siste årene, har vært en stor svakhet.

Ola Solbakken var god sist, dog.

Har ikke sett Velde siden Haugesund, men går Ståle i utenlandsfella? Med en gang en spiller gjør det ok i utlandet, så har han liksom tatt store steg. Den Polske ligaen er sannsynligvis et godt steg bak Eliteseriene i nivå.
Det tror jeg ikke stemmer. Tror den polske ligaen er rangert over den norske. Glimt har de siste årene tapt for både Legia Warszawa og Lech Poznan i Europa. Og Glimt har da vært en av Norges beste lag.
De ligger hvertfall 9 poeng (20 vs 29) bak oss på UEFAs koeffranking, så de har i snitt vært betydelig svakere enn oss i Europa, de siste 5 årene

Deila

Legg inn av Deila »

Haha.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»