Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Svar
Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Re: Kamptråd Skottland(H) og Kypros(H) EM-kvalifisering 2023

Legg inn av Korgutt »

Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 10:19 am
Korgutt skrev: søn jun 11, 2023 10:12 am
Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 10:08 am Jeg tror en ting








De choker
Da er vi enige.
Skottene altså?
Norskene
Jeg visste ikke at McTominay hadde blitt norsk men da vet jeg det nå.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Korgutt skrev: søn jun 11, 2023 10:26 am
Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 10:19 am
Korgutt skrev: søn jun 11, 2023 10:12 am
Da er vi enige.
Skottene altså?
Norskene
Jeg visste ikke at McTominay hadde blitt norsk men da vet jeg det nå.
4 av 11 spillere som er kvalitet på landslaget resten holder ikke mål

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 10:28 am
Korgutt skrev: søn jun 11, 2023 10:26 am
Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 10:19 am

Norskene
Jeg visste ikke at McTominay hadde blitt norsk men da vet jeg det nå.
4 av 11 spillere som er kvalitet på landslaget resten holder ikke mål
Mens skottene har hele stallen da?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Korgutt skrev: søn jun 11, 2023 10:48 am
Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 10:28 am
Korgutt skrev: søn jun 11, 2023 10:26 am
Jeg visste ikke at McTominay hadde blitt norsk men da vet jeg det nå.
4 av 11 spillere som er kvalitet på landslaget resten holder ikke mål
Mens skottene har hele stallen da?
😳😖

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Skottland ser ut til å være på solid opptur med landslaget.

5-1-1 siste 7 kamper, 15-4 i målforskjell, og da har de møtt habile lag som Spania, Ukraina x2, Tyrkia, Irland.

Vi har 12 baklengs på siste 7. Forsvar/keeper er vår akilleshæl, som fort kommer til å koste oss nok et mesterskap.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Sulfat skrev: søn jun 11, 2023 10:57 am Skottland ser ut til å være på solid opptur med landslaget.

5-1-1 siste 7 kamper, 15-4 i målforskjell, og da har de møtt habile lag som Spania, Ukraina x2, Tyrkia, Irland.

Vi har 11 baklengs på siste 7. Forsvar/keeper er vår akilleshæl, som fort kommer til å koste oss nok et mesterskap.
Problemet sist var jo at vi ikke scoret på sjansene, litt det samme i deler av fjoråret, da Ødegaard kunne hatt 10 assist, men de ble sløst bort på utroligste vis.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Investor skrev: søn jun 11, 2023 10:00 am
Rexwiller skrev: søn jun 11, 2023 9:02 am Haaland er utrolig nok skadefri. Til gjengjeld har han mistet formen.
Tror skottene blir noe lettere å håndtere enn italienske juksemakere.
Skottene går ikke av veien for tjuvtriks de heller, Men vi får se.

benib

Legg inn av benib »

Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 10:28 am
Korgutt skrev: søn jun 11, 2023 10:26 am
Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 10:19 am

Norskene
Jeg visste ikke at McTominay hadde blitt norsk men da vet jeg det nå.
4 av 11 spillere som er kvalitet på landslaget resten holder ikke mål
I startelleveren mot Skottland er det i tillegg til de du nevner høyrebacken på Borussia Dortmund, venstrebacken til Rennes og høyrekanten Roma. Er mer enn nok kvalitet til å slå skottene.

benib

Legg inn av benib »

Rexwiller skrev: søn jun 11, 2023 11:24 am
Investor skrev: søn jun 11, 2023 10:00 am
Rexwiller skrev: søn jun 11, 2023 9:02 am Haaland er utrolig nok skadefri. Til gjengjeld har han mistet formen.
Tror skottene blir noe lettere å håndtere enn italienske juksemakere.
Skottene går ikke av veien for tjuvtriks de heller, Men vi får se.
De lot gresset gro og drøyde masse tid hjemme mot Spania så dette kan de.

Everenga

Legg inn av Everenga »

benib skrev: søn jun 11, 2023 11:36 am
Rexwiller skrev: søn jun 11, 2023 11:24 am
Investor skrev: søn jun 11, 2023 10:00 am
Tror skottene blir noe lettere å håndtere enn italienske juksemakere.
Skottene går ikke av veien for tjuvtriks de heller, Men vi får se.
De lot gresset gro og drøyde masse tid hjemme mot Spania så dette kan de.
Skulle tro de hadde hatt ansvaret for Ullevaal matta også.

benib

Legg inn av benib »

Everenga skrev: søn jun 11, 2023 12:07 pm
benib skrev: søn jun 11, 2023 11:36 am
Rexwiller skrev: søn jun 11, 2023 11:24 am

Skottene går ikke av veien for tjuvtriks de heller, Men vi får se.
De lot gresset gro og drøyde masse tid hjemme mot Spania så dette kan de.
Skulle tro de hadde hatt ansvaret for Ullevaal matta også.
Vi må granske slektshistorien til banemesteren på Ullevål med en gang

Pushback

Legg inn av Pushback »

Tierney, eller Tjernøy, er mistenkt?

Kongemannen

Legg inn av Kongemannen »

Vil Brauten komme bakfull og umotivert til bataljen mot Skottland. Ellers er jo Skottene en flott folk det må sies.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Hos diverse bookmakere så er oddsen på hjemmeseier mot skottene i området 1,95-2,06. Skotsk seier gir mellom 3,60-3,95 ganger pengene tilbake. Og uavgjort mellom
3,10-3,60 tilbake.
Kilde: https://oddspedia.com/football/norway-s ... -2200#odds

Fazam

Legg inn av Fazam »

Kongemannen skrev: søn jun 11, 2023 2:40 pm Vil Brauten komme bakfull og umotivert til bataljen mot Skottland. Ellers er jo Skottene en flott folk det må sies.
Et flott folk og et lag som klarer å fremstå som et; uten overbetalte spillere som en viss araber-lag herre.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Kongemannen skrev: søn jun 11, 2023 2:40 pm Vil Brauten komme bakfull og umotivert til bataljen mot Skottland. Ellers er jo Skottene en flott folk det må sies.
Man City landet i Manchester i et lyseblått fly for ca en time siden så man på Sky News.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Fazam skrev: søn jun 11, 2023 6:07 pm
Kongemannen skrev: søn jun 11, 2023 2:40 pm Vil Brauten komme bakfull og umotivert til bataljen mot Skottland. Ellers er jo Skottene en flott folk det må sies.
Et flott folk og et lag som klarer å fremstå som et; uten overbetalte spillere som en viss araber-lag herre.
Går du aldri lei?

Fazam

Legg inn av Fazam »

FranciscoM skrev: søn jun 11, 2023 6:12 pm Går du aldri lei?
Har du drukket for mye filter-vann?

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

Fazam skrev: søn jun 11, 2023 6:15 pm
FranciscoM skrev: søn jun 11, 2023 6:12 pm Går du aldri lei?
Har du drukket for mye filter-vann?
I det virkelege liv hadde du også blitt irettesatt av voksne rasjonelle mennesker hvis du messa bullshit på samme vis, men eg tviler på at du lufter dei same kommentarane offentleg.

Fazam

Legg inn av Fazam »

Mxzptlk skrev: søn jun 11, 2023 6:22 pm I det virkelege liv hadde du også blitt irettesatt av voksne rasjonelle mennesker hvis du messa bullshit på samme vis, men eg tviler på at du lufter dei same kommentarane offentleg.
Konsenterer deg heller om trådens tema du. Det er nok personfokus her inne; av brukere som tror de vet best.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

benib skrev: søn jun 11, 2023 11:35 am
Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 10:28 am
Korgutt skrev: søn jun 11, 2023 10:26 am
Jeg visste ikke at McTominay hadde blitt norsk men da vet jeg det nå.
4 av 11 spillere som er kvalitet på landslaget resten holder ikke mål
I startelleveren mot Skottland er det i tillegg til de du nevner høyrebacken på Borussia Dortmund, venstrebacken til Rennes og høyrekanten Roma. Er mer enn nok kvalitet til å slå skottene.
Nåja, venstrebacken til BD, reserve venstrebacken til Rennes og en ving som foreløpig er i troppen til Roma blir mer presist. Tror vi er rimelig jevne med Skottene om vi stryker våre to beste.

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

Kakebart skrev: søn jun 11, 2023 6:42 pm
benib skrev: søn jun 11, 2023 11:35 am
Mr.Meep skrev: søn jun 11, 2023 10:28 am

4 av 11 spillere som er kvalitet på landslaget resten holder ikke mål
I startelleveren mot Skottland er det i tillegg til de du nevner høyrebacken på Borussia Dortmund, venstrebacken til Rennes og høyrekanten Roma. Er mer enn nok kvalitet til å slå skottene.
Nåja, venstrebacken til BD, reserve venstrebacken til Rennes og en ving som foreløpig er i troppen til Roma blir mer presist. Tror vi er rimelig jevne med Skottene om vi stryker våre to beste.
Vi stryk ikkje våre to beste ;)
Nei men det er vel cirka slik at Noreg har best midtbane og angrep og Skottland har best målvakt og forsvar, og frå det lett å forvente eit kampbilete der Noreg dominerer ballinnehav og skottane går hardt til i duellane og vil satse på å vinne dødballer.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

På keeperplassen har Skotland Angus Gunn, som tidligere var Engelskmann, men avverga keeperkrise for Skotland ved å skifte landslag. Han spiller fast for Norwich, midt på tabellen i Championship. Kjenner ikke så godt til kvaliteten hans, men han spiller nå fast på brukbart nivå, så vil tro Skottene er hakket bedre stilt enn oss her…

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Skotland sin høyreback er Hickey er egentlig venstrebent og venstreback, men høyrefoten hans er omtrent like bra, og Skotland er omtrent verdens beste på venstreback. Han spiller jevnlig i PL for Brentford. Har ikke sett han veldig mye, men tror han er omtrent tilsvarende våre? Ryerson og Pedersen er bra.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

På stopperplass har Skottland 3 stk mens vi har to, for å få bwst samenligning må vi kanskje omskolere Tierney til venstreback for Skottene. Da sitter vi igjen med Hanley og Porteous som begge spiller fast på middelhavsfarere i Championship. På papiret ser egentlig AHO og Østigård bedre ut synes jeg, men det er nok rimelig jevnt vil jeg tro? Begge våre har bedre markedsverdi på Transfermarkt uten at det sier mye.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

På venstreback så har Skotland egentlig Robertson, men jeg sender han opp på ving for å gjøre sammenligningen enklere. Både Tierney og Robertson er uansett klart bedre enn Meling, selv om Meling er bra.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Den mest defensive midtbanemannen til Skotland er så vidt jeg forstår McTominey. Jeg klarer ikke helt å argumentere for at Berg på B/G er bedre enn en med 24 PL-kamper for Manchester United i år. Den må nesten gå til Skottland.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Når Robertson flyttes opp til venstreving så er han klart bedre enn Moi og også bedre enn Solbakken om han skulle bli valgt der.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

På høyreving bruker Skottland McGinn fra Aston Villa. Kjenner overhodet ikke til han, men spiller tydelig fast i PL… ser for meg at Sørloth og Solbakken er jevngode, men ingen ide…

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Makkeren til McTominey, Callum McGregor, spiller på Celtic og er vel bra, men hadde ikke bytta bort Aursnes for han. Regner Norge som bedre her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»