Konsert-planer post-Covid

Svar
Lezah

Konsert-planer post-Covid

Legg inn av Lezah »

Nå løsner det, og folk har alt begynt å gå på konserter igjen. Jeg har enda ikke kommet meg på noe, men utover høsten i all fall vet jeg at det tar seg opp. Alt fra kjipe visesangere på Moskus til obskure norske death metal-band jeg antar Kjappfot1917 skal ha meg med på :)

Hva står på agendaen til folk? Eneste jeg har spikra er UDO i Trondheim i november men det jobbes aktivt med mer før det.

Hecla

Legg inn av Hecla »

Jeg skal på 2 konserter på Moldejazz denne uka: Ida Jenshus mandag og Daniel Herskedal/Emilie Nicolas på torsdag.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Justice 96 skrev: søn jul 18, 2021 12:26 pm Har billett til Anneke Van Giersbergen i Trondheim 4 desember. Konserten har blitt utsatt flere ganger, og jeg blir vel ikke overrasket om det skjer igjen.
Er det hun fra The Gathering? Hva slags greier er dette, da? Hyper-melodic-power med piano?

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lezah skrev: søn jul 18, 2021 12:17 pm Nå løsner det, og folk har alt begynt å gå på konserter igjen. Jeg har enda ikke kommet meg på noe, men utover høsten i all fall vet jeg at det tar seg opp. Alt fra kjipe visesangere på Moskus til obskure norske death metal-band jeg antar Kjappfot1917 skal ha meg med på :)

Hva står på agendaen til folk? Eneste jeg har spikra er UDO i Trondheim i november men det jobbes aktivt med mer før det.
Jeg venter fortsatt på å få lov til å se Emperor på beyond the gates. Kanskje 2022 er året?

Ellers er jeg litt smårar av å ikke ha kunne reist noe sted på en stund, så jeg kommer til å sjekke om jeg har anledning til å dra på 70000 tons of metal til vinteren. Usikker på om de allerede hadde solgt billetter til noe de måtte avlyse, eller om det er håp der.
Et cruise hadde vært tingen nå. Har strålende minner fra Barge to Hell. Med paraplydrinker og metallkonserter i boblebad.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Tjaaah skrev: søn jul 18, 2021 3:35 pm
Lezah skrev: søn jul 18, 2021 12:17 pm Nå løsner det, og folk har alt begynt å gå på konserter igjen. Jeg har enda ikke kommet meg på noe, men utover høsten i all fall vet jeg at det tar seg opp. Alt fra kjipe visesangere på Moskus til obskure norske death metal-band jeg antar Kjappfot1917 skal ha meg med på :)

Hva står på agendaen til folk? Eneste jeg har spikra er UDO i Trondheim i november men det jobbes aktivt med mer før det.
Jeg venter fortsatt på å få lov til å se Emperor på beyond the gates. Kanskje 2022 er året?

Ellers er jeg litt smårar av å ikke ha kunne reist noe sted på en stund, så jeg kommer til å sjekke om jeg har anledning til å dra på 70000 tons of metal til vinteren. Usikker på om de allerede hadde solgt billetter til noe de måtte avlyse, eller om det er håp der.
Et cruise hadde vært tingen nå. Har strålende minner fra Barge to Hell. Med paraplydrinker og metallkonserter i boblebad.
7000 tons hadde jo egentlig vært helt perfekt, når jeg tenker meg om...hadde vært sykt fett.

Mercyful Fate skulle på BTG i 21, som drev meg til vanvidd (skulle se dem på Wacken i 20 men så ble de ikke re-booket for verken 21 eller 22 enn så lenge).

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lezah skrev: søn jul 18, 2021 3:40 pm
7000 tons hadde jo egentlig vært helt perfekt, når jeg tenker meg om...hadde vært sykt fett.

Mercyful Fate skulle på BTG i 21, som drev meg til vanvidd (skulle se dem på Wacken i 20 men så ble de ikke re-booket for verken 21 eller 22 enn så lenge).
Jeg har ikke vært på 70k, men var som sagt på Barge to Hell, som var et tilsvarende cruise. En liten periode var det to båter i året, og Barge to Hell hadde mer BM-fokus.

Det var en helt strålende opplevelse, jeg dro alene, som jeg pleier på sånt, og bare ser hva som skjer. Traff masse raringer og så masse bra konserter i en relativt absurd setting. Vi hadde også en hel dag på stranden utenfor Nassau i Bahamas. Kritthvite metalfolk i fri utfoldelse på stranden, sikker for første gang i livet for en del, haha.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Tjaaah skrev: søn jul 18, 2021 3:50 pm
Lezah skrev: søn jul 18, 2021 3:40 pm
7000 tons hadde jo egentlig vært helt perfekt, når jeg tenker meg om...hadde vært sykt fett.

Mercyful Fate skulle på BTG i 21, som drev meg til vanvidd (skulle se dem på Wacken i 20 men så ble de ikke re-booket for verken 21 eller 22 enn så lenge).
Jeg har ikke vært på 70k, men var som sagt på Barge to Hell, som var et tilsvarende cruise. En liten periode var det to båter i året, og Barge to Hell hadde mer BM-fokus.

Det var en helt strålende opplevelse, jeg dro alene, som jeg pleier på sånt, og bare ser hva som skjer. Traff masse raringer og så masse bra konserter i en relativt absurd setting. Vi hadde også en hel dag på stranden utenfor Nassau i Bahamas. Kritthvite metalfolk i fri utfoldelse på stranden, sikker for første gang i livet for en del, haha.
Trolig!

Jeg har jævlig lyst til å reise igjen nå, cruise og metal...ikke feil.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Justice 96 skrev: søn jul 18, 2021 3:34 pm
Lezah skrev: søn jul 18, 2021 12:53 pm
Justice 96 skrev: søn jul 18, 2021 12:26 pm Har billett til Anneke Van Giersbergen i Trondheim 4 desember. Konserten har blitt utsatt flere ganger, og jeg blir vel ikke overrasket om det skjer igjen.
Er det hun fra The Gathering? Hva slags greier er dette, da? Hyper-melodic-power med piano?
Denne konserten blir akustisk, kun henne og gitar om jeg har forstått det riktig. Har hørt mye fra henne via Ayreon-utgivelser/konserter. Men ja, hun var medlem av The Gathering, i tillegg til bandet Vuur og et prosjekt som heter The Gentle Storm. Så har hun solo-karrieren sin, selvsagt.
Husk å dra innom good Omens og/eller Fru Lundgrens før konsert.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lezah skrev: søn jul 18, 2021 3:51 pm
Trolig!

Jeg har jævlig lyst til å reise igjen nå, cruise og metal...ikke feil.
Ja, jeg har litt abstinenser på reisefronten nå.

Festivaler eller eksotiske reisemål er de to valgene jeg vanligvis tar, så metalcruise i karibien er på mange måter optimalt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Tjaaah skrev: søn jul 18, 2021 3:56 pm
Lezah skrev: søn jul 18, 2021 3:51 pm
Trolig!

Jeg har jævlig lyst til å reise igjen nå, cruise og metal...ikke feil.
Ja, jeg har litt abstinenser på reisefronten nå.

Festivaler eller eksotiske reisemål er de to valgene jeg vanligvis tar, så metalcruise i karibien er på mange måter optimalt.
Jeg og noen kompiser har snakket om reisemål, og hva som er på bucket-listen. Vegas er en av plassene, og da kom jo Kjappfot himself med tips om Psycho Vegas. Komboen Las Vegas og metal er også potensielt rimelig katastrofal. På en bra måte.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Justice 96 skrev: søn jul 18, 2021 12:26 pm Har billett til Anneke Van Giersbergen i Trondheim 4 desember. Konserten har blitt utsatt flere ganger, og jeg blir vel ikke overrasket om det skjer igjen.
Denne blir nok jævlig fin. Er det ikke akkustisk sett hun legger opp til? Tviler på det passer med jobbturnus, men om jeg er hjemme skal jeg definitivt på denne

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

For de som er på Facebook, (Lezah) anbefales det og følge Legend Trondheim for smågigs i barteby og omegn. Først ut er Punx not Dead på Fru Lundgren 10 sept og en fet BM kveld 11.sept på Good Omens med Blodtørst og Keiser. Utover høsten blir det mye gammelt og nytt med mulige publikumshøydare med Bokassa og Overhead

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Lezah skrev: søn jul 18, 2021 4:05 pm
Tjaaah skrev: søn jul 18, 2021 3:56 pm
Lezah skrev: søn jul 18, 2021 3:51 pm
Trolig!

Jeg har jævlig lyst til å reise igjen nå, cruise og metal...ikke feil.
Ja, jeg har litt abstinenser på reisefronten nå.

Festivaler eller eksotiske reisemål er de to valgene jeg vanligvis tar, så metalcruise i karibien er på mange måter optimalt.
Jeg og noen kompiser har snakket om reisemål, og hva som er på bucket-listen. Vegas er en av plassene, og da kom jo Kjappfot himself med tips om Psycho Vegas. Komboen Las Vegas og metal er også potensielt rimelig katastrofal. På en bra måte.
Alt som er potensiell katastrofe blir høydare!
70000 TOM skal jeg på en gang, så du får hjelpe med sykemelding hvis noe krasjer :)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Kjappfot1917 skrev: søn jul 18, 2021 9:53 pm
Lezah skrev: søn jul 18, 2021 4:05 pm
Tjaaah skrev: søn jul 18, 2021 3:56 pm

Ja, jeg har litt abstinenser på reisefronten nå.

Festivaler eller eksotiske reisemål er de to valgene jeg vanligvis tar, så metalcruise i karibien er på mange måter optimalt.
Jeg og noen kompiser har snakket om reisemål, og hva som er på bucket-listen. Vegas er en av plassene, og da kom jo Kjappfot himself med tips om Psycho Vegas. Komboen Las Vegas og metal er også potensielt rimelig katastrofal. På en bra måte.
Alt som er potensiell katastrofe blir høydare!
70000 TOM skal jeg på en gang, så du får hjelpe med sykemelding hvis noe krasjer :)
Sparker deg i det friske kneet, så kan jeg trille deg rundt i mosh-piten :)

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Lezah skrev: søn jul 18, 2021 10:59 pm
Kjappfot1917 skrev: søn jul 18, 2021 9:53 pm
Lezah skrev: søn jul 18, 2021 4:05 pm

Jeg og noen kompiser har snakket om reisemål, og hva som er på bucket-listen. Vegas er en av plassene, og da kom jo Kjappfot himself med tips om Psycho Vegas. Komboen Las Vegas og metal er også potensielt rimelig katastrofal. På en bra måte.
Alt som er potensiell katastrofe blir høydare!
70000 TOM skal jeg på en gang, så du får hjelpe med sykemelding hvis noe krasjer :)
Sparker deg i det friske kneet, så kan jeg trille deg rundt i mosh-piten :)
Blir jeg en Limp Bizkit da?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Kjappfot1917 skrev: søn jul 18, 2021 11:03 pm
Lezah skrev: søn jul 18, 2021 10:59 pm
Kjappfot1917 skrev: søn jul 18, 2021 9:53 pm

Alt som er potensiell katastrofe blir høydare!
70000 TOM skal jeg på en gang, så du får hjelpe med sykemelding hvis noe krasjer :)
Sparker deg i det friske kneet, så kan jeg trille deg rundt i mosh-piten :)
Blir jeg en Limp Bizkit da?
Du blir The Limp Bizkit, du.

Cockcheese

Legg inn av Cockcheese »

Ingenting umiddelbart.

Eneste jeg har billetter til er Rammstein. Trondheim, så Trondheim, så Oslo

Får se hva annet det blir, vaksinen forhindrer jo uansett ikke at man er smittebærer og kan teste positivt, ift jobbreiser så begynner jeg å bli lei av karantenehotell i utlandet.

TrondLFC
Innlegg: 2690

Legg inn av TrondLFC »

Judas Priest i DNB Arena neste sommer på meg :)

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Cockcheese skrev: man jul 19, 2021 1:24 am Ingenting umiddelbart.

Eneste jeg har billetter til er Rammstein. Trondheim, så Trondheim, så Oslo

Får se hva annet det blir, vaksinen forhindrer jo uansett ikke at man er smittebærer og kan teste positivt, ift jobbreiser så begynner jeg å bli lei av karantenehotell i utlandet.
Er ikke Trondheim avlyst og hele greia flytta til Oslo?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Kjappfot1917 skrev: man jul 19, 2021 1:39 pm
Cockcheese skrev: man jul 19, 2021 1:24 am Ingenting umiddelbart.

Eneste jeg har billetter til er Rammstein. Trondheim, så Trondheim, så Oslo

Får se hva annet det blir, vaksinen forhindrer jo uansett ikke at man er smittebærer og kan teste positivt, ift jobbreiser så begynner jeg å bli lei av karantenehotell i utlandet.
Er ikke Trondheim avlyst og hele greia flytta til Oslo?
Ja, keine Rammstein zu Drontheim gespielen vorden ins 2022.

Cockcheese

Legg inn av Cockcheese »

Kjappfot1917 skrev: man jul 19, 2021 1:39 pm
Cockcheese skrev: man jul 19, 2021 1:24 am Ingenting umiddelbart.

Eneste jeg har billetter til er Rammstein. Trondheim, så Trondheim, så Oslo

Får se hva annet det blir, vaksinen forhindrer jo uansett ikke at man er smittebærer og kan teste positivt, ift jobbreiser så begynner jeg å bli lei av karantenehotell i utlandet.
Er ikke Trondheim avlyst og hele greia flytta til Oslo?
Jo, det var det jeg mente med Trondheim så Trondheim så Oslo.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Avantasia i Oslo neste sommer i hvert fall. Det kommer vel også en ny plate før den tid. Vurderer også Helloween i Mars, men har ikke bestemt meg enda. Den nye plata var i hvert fall bra, og ut i fra United Alive bluray'en så er bandet i storform live.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Det blir forhåpentligvis Wacken, og nå er Mercyful Fate bekreftet slik at jeg forlanger at verden er ferdig med Covid til sommeren 2022.

PowersIave

Legg inn av PowersIave »

Har billleter til Maiden på Ullevi for 3.sommeren på rad. Håper den billetten blir brukt til sommeren, Maiden på Ullevi er en drømmekonsertene for min del.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Lezah skrev: søn jul 18, 2021 12:17 pm Nå løsner det, og folk har alt begynt å gå på konserter igjen. Jeg har enda ikke kommet meg på noe, men utover høsten i all fall vet jeg at det tar seg opp. Alt fra kjipe visesangere på Moskus til obskure norske death metal-band jeg antar Kjappfot1917 skal ha meg med på :)

Hva står på agendaen til folk? Eneste jeg har spikra er UDO i Trondheim i november men det jobbes aktivt med mer før det.
Nice. Da er vi to, eller tre siden brosjan og jeg også skal dit. Mitt første møte med UDO, men jeg har sett Accept et par ganger tidligere. Det gledes.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fernandovonarb skrev: tir sep 21, 2021 2:09 am
Lezah skrev: søn jul 18, 2021 12:17 pm Nå løsner det, og folk har alt begynt å gå på konserter igjen. Jeg har enda ikke kommet meg på noe, men utover høsten i all fall vet jeg at det tar seg opp. Alt fra kjipe visesangere på Moskus til obskure norske death metal-band jeg antar Kjappfot1917 skal ha meg med på :)

Hva står på agendaen til folk? Eneste jeg har spikra er UDO i Trondheim i november men det jobbes aktivt med mer før det.
Nice. Da er vi to, eller tre siden brosjan og jeg også skal dit. Mitt første møte med UDO, men jeg har sett Accept et par ganger tidligere. Det gledes.
Coolio! Jeg har på min side sett UDO men ikke Accept. Jeg har ikke hørt den siste skiva til Accept enda, men syns de som er gitt ut med "han andre" vokalisten har vært veldig bra, faktisk. Skulle gjerne sett dem også.

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

GnR Stavanger 15 juni
GnR Praha 18 Juni
Iron Maiden Praha 20 Juni
Rammstein Oslo 24 Juli

Må ta igjen konserter etter 3 år uten, altfor lang tid uten konsert...

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Tool har tenkt seg å turne i 22, kan være fristende å få med seg konserten i Oslo.

Kjappfot1917

Legg inn av Kjappfot1917 »

Masse kult på trappene i Trondheim framover. Kommende helg er The Sickening på plass på Fru Lundgren, torsdag 11. okt spiller norges beste Motorheadcover, Overhead på Isak. 11. november Spiller Bokassa på Isak, og så Nekromantheon 20 nov på Verkstedhallen. 26. nov en pansergodbit med Færøyske Hamferd på Verkstedhallen. Masse digg framover...og helt uten restriksjoner enn så lenge :)

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Harduetforslag skrev: ons sep 29, 2021 8:52 am Tool har tenkt seg å turne i 22, kan være fristende å få med seg konserten i Oslo.
Tøft band! For meg personlig har jeg en følelse av at det blir litt for hardt og tøft.....og sikkert grisehøy lyd :-)
Jeg lytter på radio nå, Stjernepose. De spilte Tool nå, og har konkurranse. "Send SMS med "TOOL" og vinn to billetter til Tool i april.
Stjernepose, NRK P13

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»