Kamptråd: Viking - Molde

Svar
slankebrusmannen

Re: Kamptråd: Viking - Molde

Legg inn av slankebrusmannen »

PapaSmurf skrev: søn jun 04, 2023 9:20 pm
Visa skrev: søn jun 04, 2023 8:53 pm
PapaSmurf skrev: søn jun 04, 2023 8:52 pm Det ER rødt
Vi har jo blitt fortalt av andre supportere her inne at fot mot hode er gult, og ikke rødt.
Jeg holdt på å gi opp fotball da det gule ble dratt frem. Trodde VAR snakket med dommer før det kom opp.
Jeg mistenker at han ga gult for å fremprovosere en VAR-vurdering, for min tanke var at hvis de først skulle bruke kort på situasjonen må fargen være noe annet enn gul.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Soleklart rødt kort. Det er ikke tilsiktet, men likevel livsfarlig. Kunne gått skikkelig ille med Haugen.

kaffi

Legg inn av kaffi »

Solvgutt1 skrev: søn jun 04, 2023 9:21 pm
Steffen1899 skrev: søn jun 04, 2023 9:19 pm Molde er den desidert vemmeligste klubben i Norge. Kjipt å tape mot det der greiene der. Fortjent tap
Viking er også ganske vemmelige da. Det skal sies.
Godt å se at Viking har funnet seg godt til rette under huden i Bergen - selv når Brann er bedre enn Viking. Fascinerende hvor mange og sterke komplekser en by kan romme.

lund

Legg inn av lund »

SuperGunners10 skrev: søn jun 04, 2023 9:11 pm Viking gikk i samme fella som så og si alle andre norske lag bortsett fra Brann og Glimt. Legger seg ned med engang de tar ledelsen.
Hehe, det er litt fordi vi er elendige på alt annet enn å styre kampene. Vi har ikke så mye annet valg.

kaffi

Legg inn av kaffi »

GunnarBull skrev: søn jun 04, 2023 8:04 pm Viking har mange gode spillere og et litt merkelig provinsielt publikum, til å komme fra en såpass stor by ;-)
Ja, den kontinentale atmosfæren på Aker stadion er vanskelig å leve opp til.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

kaffi skrev: søn jun 04, 2023 10:19 pm
GunnarBull skrev: søn jun 04, 2023 8:04 pm Viking har mange gode spillere og et litt merkelig provinsielt publikum, til å komme fra en såpass stor by ;-)
Ja, den kontinentale atmosfæren på Aker stadion er vanskelig å leve opp til.
I know, I know

synci

Legg inn av synci »

kaffi skrev: søn jun 04, 2023 10:19 pm Ja, den kontinentale atmosfæren på Aker stadion er vanskelig å leve opp til.
WOW, ikke si at det ikke er god stemning på Aker da!

Supportere med godt oppmøte kan godt disse for dette, men ikke viking. Var det i det hele tatt halvfullt i dag?

synci

Legg inn av synci »

nottimagiche skrev: søn jun 04, 2023 9:55 pm Soleklart rødt kort. Det er ikke tilsiktet, men likevel livsfarlig. Kunne gått skikkelig ille med Haugen.
Han strekker ut foten og da øker han sjansene for å treffe noe. Det er omtrent like tilsiktet som å tilfeldig slippe en stein fra broa over motorveien.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1718

Legg inn av JauKaninen »

Hm, det så da ut som det var greit oppmøte på stadion ikveld?

Nevi

Legg inn av Nevi »

JauKaninen skrev: søn jun 04, 2023 10:56 pm Hm, det så da ut som det var greit oppmøte på stadion ikveld?
Skuffende synes jeg. 9600. Burde vært 12.00. Vet ikkd hvirfor det ble slik. Trodde at 19.15 var ok i forhold til at hyttefolket kunne gå på kamp. Kanskje er tidspunktet for sent for mange?

Ett fryktelig surt nederlag. Orker ikke å si for nye om det. Har heller ikke sett høydepunktene av kampen.

Heldig Berisha som fikk andre til å å ordne opp for seg. Kunne vært kjekt å sett han like sur som når han var her for Brann.

Har ikke sett veldig mye av Berisha og Molde i år. Men føler han ikke er i nærheten av det nivået han klarer å få til i Viking. Tenker ikke bare på antall mål.
Men like mye på galskapen han hadde i seg når han var her. Da var det 120 % i alt han foretok seg. Nå er det kun 100, og knapt nok det. Press-spillet var ikke i nærheten av det i forhold til når han hadde den rette drakta på seg.
Men som sagt. Har ikke sett så altfor mye i år.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

JauKaninen skrev: søn jun 04, 2023 10:56 pm Hm, det så da ut som det var greit oppmøte på stadion ikveld?
9600 betalende sa speaker

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

JauKaninen skrev: søn jun 04, 2023 10:56 pm Hm, det så da ut som det var greit oppmøte på stadion ikveld?
Viking er smarte. De selger ut de riktige feltene først.
I tillegg har de en veldig bra prismodell som Molde burde lært av.

Molde gjemmer 1500 tilskuere øverst i svingen hver fuckings kamp. I tillegg koster rævdårlige billetter på langsidene like mye som gode billetter. Det er hodeløst.

Flytt billigbillettene uten setereservasjon til nedre nordre langside, steng billettsalg på øvre vest frem til langsidene er solgt ut. Og vips så har Molde også TV-vennlig oppmøte.

Men jeg har gitt opp. Jeg har nå tatt opp dette med 2 markedsdirektører og de nikker og takker for innspillet, men de er tydeligvis ikke enige.

Visa

Legg inn av Visa »

PapaSmurf skrev: søn jun 04, 2023 11:17 pm
JauKaninen skrev: søn jun 04, 2023 10:56 pm Hm, det så da ut som det var greit oppmøte på stadion ikveld?
Viking er smarte. De selger ut de riktige feltene først.
I tillegg har de en veldig bra prismodell som Molde burde lært av.

Molde gjemmer 1500 tilskuere øverst i svingen hver fuckings kamp. I tillegg koster rævdårlige billetter på langsidene like mye som gode billetter. Det er hodeløst.

Flytt billigbillettene uten setereservasjon til nedre nordre langside, steng billettsalg på øvre vest frem til langsidene er solgt ut. Og vips så har Molde også TV-vennlig oppmøte.

Men jeg har gitt opp. Jeg har nå tatt opp dette med 2 markedsdirektører og de nikker og takker for innspillet, men de er tydeligvis ikke enige.
Familietribunen bør flyttes til nedre nordre side også bør øvre kortsider kun åpnes når det er behov

kaffi

Legg inn av kaffi »

PapaSmurf skrev: søn jun 04, 2023 11:17 pm
JauKaninen skrev: søn jun 04, 2023 10:56 pm Hm, det så da ut som det var greit oppmøte på stadion ikveld?
Viking er smarte. De selger ut de riktige feltene først.
Stemmer ikke. Langsiden det filmes fra er velfylt. Kortsiden som enkelte ganger ikke kommer for salg, er veleksponert på tv.

kaffi

Legg inn av kaffi »

synci skrev: søn jun 04, 2023 10:50 pm
kaffi skrev: søn jun 04, 2023 10:19 pm Ja, den kontinentale atmosfæren på Aker stadion er vanskelig å leve opp til.
WOW, ikke si at det ikke er god stemning på Aker da!

Supportere med godt oppmøte kan godt disse for dette, men ikke viking. Var det i det hele tatt halvfullt i dag?
Hva babler du om?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Hva skyldes egentlig dette voldsomme Veton-hatet i Stavanger?

Han kom til Viking, scoret masse mål, skaffet en god slump penger når han ble solgt til Hammary, også har Molde hentet ham fra Sverige.

Hva har skjedd underveis som berettiger dette voldsomme hatet? (Oppriktig spørsmål, noe jeg ikke har fått med meg, tydeligvis.)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sulfat skrev: man jun 05, 2023 12:16 am Hva skyldes egentlig dette voldsomme Veton-hatet i Stavanger?

Han kom til Viking, scoret masse mål, skaffet en god slump penger når han ble solgt til Hammary, også har Molde hentet ham fra Sverige.

Hva har skjedd underveis som berettiger dette voldsomme hatet? (Oppriktig spørsmål, noe jeg ikke har fått med meg, tydeligvis.)
Veton ville til Molde før han gikk til Sverige. Det ble litt styr rundt det.

Det er så lenge siden vi har mistet spillere til en annen norsk klubb som vi gjerne ville beholde at jeg ikke husker hva jeg følte rundt det.

Men jeg tror ikke jeg kastet leker på bana i sinne.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Han faket vel en skade for å presse Viking til å selge ham til Sverige?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 12:19 am
Sulfat skrev: man jun 05, 2023 12:16 am Hva skyldes egentlig dette voldsomme Veton-hatet i Stavanger?

Han kom til Viking, scoret masse mål, skaffet en god slump penger når han ble solgt til Hammary, også har Molde hentet ham fra Sverige.

Hva har skjedd underveis som berettiger dette voldsomme hatet? (Oppriktig spørsmål, noe jeg ikke har fått med meg, tydeligvis.)
Veton ville til Molde før han gikk til Sverige. Det ble litt styr rundt det.

Det er så lenge siden vi har mistet spillere til en annen norsk klubb som vi gjerne ville beholde at jeg ikke husker hva jeg følte rundt det.

Men jeg tror ikke jeg kastet leker på bana i sinne.
Ok, så han satt seg på bakbeina og tvinget frem en overgang sist han var i Viking? I så fall skjønner jeg at han ikke er så populær i byen, selv om det blir i overkant fra Viking-fansen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Sulfat skrev: man jun 05, 2023 12:30 am
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 12:19 am
Sulfat skrev: man jun 05, 2023 12:16 am Hva skyldes egentlig dette voldsomme Veton-hatet i Stavanger?

Han kom til Viking, scoret masse mål, skaffet en god slump penger når han ble solgt til Hammary, også har Molde hentet ham fra Sverige.

Hva har skjedd underveis som berettiger dette voldsomme hatet? (Oppriktig spørsmål, noe jeg ikke har fått med meg, tydeligvis.)
Veton ville til Molde før han gikk til Sverige. Det ble litt styr rundt det.

Det er så lenge siden vi har mistet spillere til en annen norsk klubb som vi gjerne ville beholde at jeg ikke husker hva jeg følte rundt det.

Men jeg tror ikke jeg kastet leker på bana i sinne.
Ok, så han satt seg på bakbeina og tvinget frem en overgang sist han var i Viking? I så fall skjønner jeg at han ikke er så populær i byen, selv om det blir i overkant fra Viking-fansen.
Jeg tenker på de som står og roper slikt om andre. Jeg kunne ikke fått meg til å gjøre det.

Nå kommer det sikkert noen og skal belære meg om supporterkultur, men hvis det å stjele alle sangene til Kjernen og å taktfast rope hore til en motspiller er supporterkultur, vel da har ting endret seg siden jeg var syngende supporter.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Morsomste med sånne tøffe hetse-supportere er hvor lite de tåler om en spiller gir en reaksjon tilbake. En liten finger tilbake, og det er full krenkemodus fra gutta som har brukt 90 minutter sammen med flokken sin på hetsing av en enkeltperson.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Sulfat skrev: man jun 05, 2023 12:40 am Morsomste med sånne tøffe hetse-supportere er hvor lite de tåler om en spiller gir en reaksjon tilbake. En liten finger tilbake, og det er full krenkemodus fra gutta som har brukt 90 minutter sammen med flokken sin på hetsing av en enkeltperson.
Det var en på Twitter som ble grinete, men så resten av vikingtwitter sa at det må man tåle. Og det må man jo selvfølgelig.

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

PapaSmurf skrev: søn jun 04, 2023 11:17 pm
JauKaninen skrev: søn jun 04, 2023 10:56 pm Hm, det så da ut som det var greit oppmøte på stadion ikveld?
Viking er smarte. De selger ut de riktige feltene først.
I tillegg har de en veldig bra prismodell som Molde burde lært av.

Molde gjemmer 1500 tilskuere øverst i svingen hver fuckings kamp. I tillegg koster rævdårlige billetter på langsidene like mye som gode billetter. Det er hodeløst.

Flytt billigbillettene uten setereservasjon til nedre nordre langside, steng billettsalg på øvre vest frem til langsidene er solgt ut. Og vips så har Molde også TV-vennlig oppmøte.

Men jeg har gitt opp. Jeg har nå tatt opp dette med 2 markedsdirektører og de nikker og takker for innspillet, men de er tydeligvis ikke enige.
I Spania så fikk faktisk klubbene bøter om de ikke fylte opp langsiden i kamerabildet. Selvfølgelig så skjer ikke det i Norge, men det sier ganske mye om hvor viktig for "produktet" det er at bildene de sender ut ser bra ut. Noe man også skulle trodd for både klubber i Norge. Ekstremtilfellet nå er jo den politistasjonen på Hamar, men det ødelegger faktisk mye av kampenopplevelsen.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Real-_- skrev: man jun 05, 2023 12:47 am
PapaSmurf skrev: søn jun 04, 2023 11:17 pm
JauKaninen skrev: søn jun 04, 2023 10:56 pm Hm, det så da ut som det var greit oppmøte på stadion ikveld?
Viking er smarte. De selger ut de riktige feltene først.
I tillegg har de en veldig bra prismodell som Molde burde lært av.

Molde gjemmer 1500 tilskuere øverst i svingen hver fuckings kamp. I tillegg koster rævdårlige billetter på langsidene like mye som gode billetter. Det er hodeløst.

Flytt billigbillettene uten setereservasjon til nedre nordre langside, steng billettsalg på øvre vest frem til langsidene er solgt ut. Og vips så har Molde også TV-vennlig oppmøte.

Men jeg har gitt opp. Jeg har nå tatt opp dette med 2 markedsdirektører og de nikker og takker for innspillet, men de er tydeligvis ikke enige.
I Spania så fikk faktisk klubbene bøter om de ikke fylte opp langsiden i kamerabildet. Selvfølgelig så skjer ikke det i Norge, men det sier ganske mye om hvor viktig for "produktet" det er at bildene de sender ut ser bra ut. Noe man også skulle trodd for både klubber i Norge. Ekstremtilfellet nå er jo den politistasjonen på Hamar, men det ødelegger faktisk mye av kampenopplevelsen.
Jeg er enig. Og det er helt absurd at man i Molde år etter år velger å ha den såkalte familietribunen som stort sett er velfylt oppe på en kortside. Samtidig er nedre langside priset likt med øvre, og da må man huske at halve nedre tribune er utsatt for vær.

Visa

Legg inn av Visa »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 12:54 am
Real-_- skrev: man jun 05, 2023 12:47 am
PapaSmurf skrev: søn jun 04, 2023 11:17 pm

Viking er smarte. De selger ut de riktige feltene først.
I tillegg har de en veldig bra prismodell som Molde burde lært av.

Molde gjemmer 1500 tilskuere øverst i svingen hver fuckings kamp. I tillegg koster rævdårlige billetter på langsidene like mye som gode billetter. Det er hodeløst.

Flytt billigbillettene uten setereservasjon til nedre nordre langside, steng billettsalg på øvre vest frem til langsidene er solgt ut. Og vips så har Molde også TV-vennlig oppmøte.

Men jeg har gitt opp. Jeg har nå tatt opp dette med 2 markedsdirektører og de nikker og takker for innspillet, men de er tydeligvis ikke enige.
I Spania så fikk faktisk klubbene bøter om de ikke fylte opp langsiden i kamerabildet. Selvfølgelig så skjer ikke det i Norge, men det sier ganske mye om hvor viktig for "produktet" det er at bildene de sender ut ser bra ut. Noe man også skulle trodd for både klubber i Norge. Ekstremtilfellet nå er jo den politistasjonen på Hamar, men det ødelegger faktisk mye av kampenopplevelsen.
Jeg er enig. Og det er helt absurd at man i Molde år etter år velger å ha den såkalte familietribunen som stort sett er velfylt oppe på en kortside. Samtidig er nedre langside priset likt med øvre, og da må man huske at halve nedre tribune er utsatt for vær.
Nå vet jeg ikke om det er mulig uten å koste skjorta, men man burde forlenge taket slik at man kan sitte fremst på nedre uten å bli søkkvåt. Det er det eneste problemet jeg personlig har med å sitte på nedre. Før jeg flyttet hadde jeg alltid sesongkort på nedre sør så langt mot banen som mulig, da det er langt mer trøkk og opplevelse der enn helt oppe på øvre. Fra bilder ser det i det minste ut som at taket kan tåle å forlenges.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: man jun 05, 2023 1:01 am
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 12:54 am
Real-_- skrev: man jun 05, 2023 12:47 am

I Spania så fikk faktisk klubbene bøter om de ikke fylte opp langsiden i kamerabildet. Selvfølgelig så skjer ikke det i Norge, men det sier ganske mye om hvor viktig for "produktet" det er at bildene de sender ut ser bra ut. Noe man også skulle trodd for både klubber i Norge. Ekstremtilfellet nå er jo den politistasjonen på Hamar, men det ødelegger faktisk mye av kampenopplevelsen.
Jeg er enig. Og det er helt absurd at man i Molde år etter år velger å ha den såkalte familietribunen som stort sett er velfylt oppe på en kortside. Samtidig er nedre langside priset likt med øvre, og da må man huske at halve nedre tribune er utsatt for vær.
Nå vet jeg ikke om det er mulig uten å koste skjorta, men man burde forlenge taket slik at man kan sitte fremst på nedre uten å bli søkkvåt. Det er det eneste problemet jeg personlig har med å sitte på nedre. Før jeg flyttet hadde jeg alltid sesongkort på nedre sør så langt mot banen som mulig, da det er langt mer trøkk og opplevelse der enn helt oppe på øvre. Fra bilder ser det i det minste ut som at taket kan tåle å forlenges.
Jeg tror det blir svindyrt. De bjelkene som holder taket oppe må bygges om og da mener jeg det hadde vært like smart å bygge et tak som kan lukkes. Men jeg tipper det vil koste nesten like mye som det kostet å bygge stadion.

Så jeg tror nok de som sitter på nedre tribune rad 1-6 må belage seg på litt vær også i fremtiden. Men prisen burde gjenspeile det. Det gjør den ikke.

HarryH

Legg inn av HarryH »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 1:17 am Så jeg tror nok de som sitter på nedre tribune rad 1-6 må belage seg på litt vær også i fremtiden. Men prisen burde gjenspeile det. Det gjør den ikke.
Haulaust! Veldig snodig hvis de som bestemmer billettprisingen ikke forstår dette.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

HarryH skrev: man jun 05, 2023 1:46 am
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 1:17 am Så jeg tror nok de som sitter på nedre tribune rad 1-6 må belage seg på litt vær også i fremtiden. Men prisen burde gjenspeile det. Det gjør den ikke.
Haulaust! Veldig snodig hvis de som bestemmer billettprisingen ikke forstår dette.
Det vil være en innrømmelse av feilkonstruksjon, og det sitter nok langt inne. Det var i sin tid et krav at alle seter skulle være under tak. Det er de jo per definisjon, men så var det dette med luft i bevegelse.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 12:35 am
Sulfat skrev: man jun 05, 2023 12:30 am
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 12:19 am

Veton ville til Molde før han gikk til Sverige. Det ble litt styr rundt det.

Det er så lenge siden vi har mistet spillere til en annen norsk klubb som vi gjerne ville beholde at jeg ikke husker hva jeg følte rundt det.

Men jeg tror ikke jeg kastet leker på bana i sinne.
Ok, så han satt seg på bakbeina og tvinget frem en overgang sist han var i Viking? I så fall skjønner jeg at han ikke er så populær i byen, selv om det blir i overkant fra Viking-fansen.
Jeg tenker på de som står og roper slikt om andre. Jeg kunne ikke fått meg til å gjøre det.

Nå kommer det sikkert noen og skal belære meg om supporterkultur, men hvis det å stjele alle sangene til Kjernen og å taktfast rope hore til en motspiller er supporterkultur, vel da har ting endret seg siden jeg var syngende supporter.
"å stjele sanger" fra andre supportergrupper er noe av det tåpeligste jeg leser ang supporter "kultur".

Når det gjelder hore-chantingen, og da spesielt etter kampen, er jeg helt enig i at det var idiotisk. Dog syntes jeg "han score-ikkje mål" sangen da han ble byttet ut var veldig innenfor og god humor.

Asen

Legg inn av Asen »

Stakkars Vikingsupportere , kan ikke ha det bra etter å ha slengt så mye ukvemsord mot en spiller, og at supporterne er på det nivået bør gi oppvask internt. Men regner med at supporterlederen sitter hjemme og leker seg med gummislanger, har tydeligvis mange av de, eller kanskje han kommer med en ny mediauttalelse om slanger, han har jo erfaring der.
Trist at fotballkamper skal brukes til personhets av den stygge sorten. Men Viking får rydde opp selv om de har vilje til det.
Molde vant fortjent , det gleder oss.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»