Kamptråd: Viking - Molde

Svar
PapaSmurf

Re: Kamptråd: Viking - Molde

Legg inn av PapaSmurf »

Bilvrag skrev: man jun 05, 2023 12:55 pm
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 12:44 pm
Vikingen skrev: man jun 05, 2023 11:32 am

Betyr dette at du tror det er kjernen som har «funnet opp» disse sangene?
Det har med identitet å gjøre. Noen sanger assosieres med visse fangrupperinger. Så når andre bruker dem blir det feil.
Jeg personlig skjønner ikke hvorfor felt-O synger om at de hater Molde by. Ei heller at RBK'erne gjør det, men de bor ihvertfall nærmere, de har sikkert vært på besøk flere ganger. Meg bekjent består Molde av en rundkjøring og jazzfestivalen, og det er umulig å hate rundkjøringer. Man kan hate folkene som ikke evner å bruke rundkjøringer, men rundkjøringer i seg selv er jo sjarmerende. Pyntet riktig, kan de også være estetisk flotte. Og bruker man et lite statsbudsjett, så kan man også få verdens dyreste og mest idiotiske rundkjøring (tjensvoll-krysset).
Hvordan føles det å heie på et lag som er dårligere enn et lag fra en rundkjøring?

Forøvrig tok @BiggusD en opptelling av antall rundkjøringer i Molde i fjor da dere Vikingfans tydeligvis er sykelig opptatt av dette trafikkavviklingsverktøyet. Han får komme med en rapport om ønskelig.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Bilvrag skrev: man jun 05, 2023 12:55 pm
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 12:44 pm
Vikingen skrev: man jun 05, 2023 11:32 am
Betyr dette at du tror det er kjernen som har «funnet opp» disse sangene?
Det har med identitet å gjøre. Noen sanger assosieres med visse fangrupperinger. Så når andre bruker dem blir det feil.
Jeg personlig skjønner ikke hvorfor felt-O synger om at de hater Molde by. Ei heller at RBK'erne gjør det, men de bor ihvertfall nærmere, de har sikkert vært på besøk flere ganger. Meg bekjent består Molde av en rundkjøring og jazzfestivalen, og det er umulig å hate rundkjøringer. Man kan hate folkene som ikke evner å bruke rundkjøringer, men rundkjøringer i seg selv er jo sjarmerende. Pyntet riktig, kan de også være estetisk flotte. Og bruker man et lite statsbudsjett, så kan man også få verdens dyreste og mest idiotiske rundkjøring (tjensvoll-krysset).
Jeg skjønner ikke hvorfor felt O misliker Molde jeg heller, men antar det handler om hvordan de har blitt behandlet som bortesupportere i Molde. Har vel blitt klaget litt på det.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Molde er bare en nedstengt kiosk ved hurtigrutekaia.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 1:03 pm
Bilvrag skrev: man jun 05, 2023 12:55 pm
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 12:44 pm

Det har med identitet å gjøre. Noen sanger assosieres med visse fangrupperinger. Så når andre bruker dem blir det feil.
Jeg personlig skjønner ikke hvorfor felt-O synger om at de hater Molde by. Ei heller at RBK'erne gjør det, men de bor ihvertfall nærmere, de har sikkert vært på besøk flere ganger. Meg bekjent består Molde av en rundkjøring og jazzfestivalen, og det er umulig å hate rundkjøringer. Man kan hate folkene som ikke evner å bruke rundkjøringer, men rundkjøringer i seg selv er jo sjarmerende. Pyntet riktig, kan de også være estetisk flotte. Og bruker man et lite statsbudsjett, så kan man også få verdens dyreste og mest idiotiske rundkjøring (tjensvoll-krysset).
Hvordan føles det å heie på et lag som er dårligere enn et lag fra en rundkjøring?

Forøvrig tok @BiggusD en opptelling av antall rundkjøringer i Molde i fjor da dere Vikingfans tydeligvis er sykelig opptatt av dette trafikkavviklingsverktøyet. Han får komme med en rapport om ønskelig.
Se over dette innlegget ditt. "Noen" var på kurs og etablerte en slags VM i rundkjøringer i Stavangerregionen for et par-tre tiår siden, så du kan trygt si vi har et litt anstrengt forhold til emnet..

Når det gjelder kommentarer om Molde er det vel helst snakk om rundkjøring i 1-tall, så er ikke helt med på dette poenget med å telle antall rundkjøringer??

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 1:03 pm Hvordan føles det å heie på et lag som er dårligere enn et lag fra en rundkjøring?

Forøvrig tok @BiggusD en opptelling av antall rundkjøringer i Molde i fjor da dere Vikingfans tydeligvis er sykelig opptatt av dette trafikkavviklingsverktøyet. Han får komme med en rapport om ønskelig.
Som nevnt tidligere, så har vi et litt anstrengt forhold til rundkjøringer i og rundt Stavanger.

Det er helt infernalsk forjævlig å heie på Viking, og kunne jeg ha sluppet taket, så hadde jeg gjort det for lenge siden. Det er en lidelse, en sykdom, et helvete. For det meste. Men når oppturen først kommer (for den kommer!), så tror jeg verden stopper opp. Tid og rom slutter å eksistere. Det regner jomfruer, og Kvikk Lunsj-treet som jeg plantet hos min mor for 30 år siden begynner endelig å vokse.

Men enn så lenge så er det vondt. Fryktelig vondt.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Vikingen skrev: man jun 05, 2023 1:04 pm Jeg skjønner ikke hvorfor felt O misliker Molde jeg heller, men antar det handler om hvordan de har blitt behandlet som bortesupportere i Molde. Har vel blitt klaget litt på det.
Ja, de har vel hatt noen uheldige opplevelser der oppe. Kanskje det egentlig er fotballaget de ikke liker (som er veldig forståelig), men at det igjen kommer an på takt og tone. Det glir liksom bedre med "Molde by" enn bare "Molde" eller "Molde Fotball"?

Asen

Legg inn av Asen »

Vikingen skrev: man jun 05, 2023 11:28 am
Asen skrev: man jun 05, 2023 11:03 am Stakkars Vikingsupportere , kan ikke ha det bra etter å ha slengt så mye ukvemsord mot en spiller, og at supporterne er på det nivået bør gi oppvask internt. Men regner med at supporterlederen sitter hjemme og leker seg med gummislanger, har tydeligvis mange av de, eller kanskje han kommer med en ny mediauttalelse om slanger, han har jo erfaring der.
Trist at fotballkamper skal brukes til personhets av den stygge sorten. Men Viking får rydde opp selv om de har vilje til det.
Molde vant fortjent , det gleder oss.
Håper det gikk bra med deg, og at du kom deg gjennom denne opplevelsen uten varige men.
Går bra med meg, veldig bra faktisk.
Tror det står dårligere til med slangegutta i Vikinghordene. Ha en fortsatt fin deilig Mandag. :-)

Jesman

Legg inn av Jesman »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 12:44 pm
Vikingen skrev: man jun 05, 2023 11:32 am
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 12:35 am Nå kommer det sikkert noen og skal belære meg om supporterkultur, men hvis det å stjele alle sangene til Kjernen og å taktfast rope hore til en motspiller er supporterkultur, vel da har ting endret seg siden jeg var syngende supporter.
Betyr dette at du tror det er kjernen som har «funnet opp» disse sangene?
Det har med identitet å gjøre. Noen sanger assosieres med visse fangrupperinger. Så når andre bruker dem blir det feil.
Jeg har ingen problemer med at "Hate Molde by" kan assosieres med Kjernen, men Viking har da sunget "Hate Bergen by" til samme melodi lenge før det fantes et rivaleri mellom Molde og Rosenborg engang. Hvem har rett?

Forøvrig tror jeg både ropene om at man visstnok "hater Molde by" og "Berisha er ei hore" kommer som følge av enorm frustrasjon, og neppe var noe planlagt aktivitet fra de syngende supporterne. Der har faktisk Felt O tatt enorme steg fra den gamle generasjonen av syngende supportere i Stavanger, hvor det stort sett alltid handlet om enten dommeren eller motstander. Gårsdagen var et gufs fra gamle dager. At man kaster slanger og monopolpenger, samt har et banner er jo bare humor.

GunnarBull

Legg inn av GunnarBull »

De hater jo egentlig ikke byen. Men det ble for komplisert både å skrive og ikke minst rope "hate Molde Fotballklubb", så derfor ble det til det litt mer poetiske "hate Molde by".

Man sier at skadefryd er den eneste sanne fryd. Det stemmer ihvertfall bra med meg, for det er lite som er mer tilfredsstillende enn å se motstanderfansen taktfast rope ut sin frustrasjon med sinte blikk og rødmusset ansikt. Mulig jeg er smålig, men da koser jeg meg glugg :-)

Visa

Legg inn av Visa »

Man kunne prøvd Hate MFK, men da kan de jo misforstås med å hate Moss FK.

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Nå har jeg sett to kamper i år som har vært ordentlig god reklame for Eliteserien; VIF mot Lillestrøm og Viking mot Molde. Årsaken, i tillegg til mange mål, er temperatur og trøkk både på banen og tribunen. I norsk fotball går det meste for pent og pyntelig for seg, noe som gjør mange kamper ganske traurige å se på. Jeg ønsker velkommen mer av det disse kampene har bydd på.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

GunnarBull skrev: man jun 05, 2023 3:10 pm De hater jo egentlig ikke byen. Men det ble for komplisert både å skrive og ikke minst rope "hate Molde Fotballklubb", så derfor ble det til det litt mer poetiske "hate Molde by".

Man sier at skadefryd er den eneste sanne fryd. Det stemmer ihvertfall bra med meg, for det er lite som er mer tilfredsstillende enn å se motstanderfansen taktfast rope ut sin frustrasjon med sinte blikk og rødmusset ansikt. Mulig jeg er smålig, men da koser jeg meg glugg :-)
Nei du er ikke smålig. Jeg har det på samme måten. Akkurat nå storkoser jeg meg med at Berisha ikke har funnet nettmaskene etter at en tredjedel av sesongen er unnagjort. Selv om noen forfekter at han ikke er hentet som målscorer….
Mulig jeg er smålig, men……

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Bilvrag skrev: man jun 05, 2023 1:47 pm
Vikingen skrev: man jun 05, 2023 1:04 pm Jeg skjønner ikke hvorfor felt O misliker Molde jeg heller, men antar det handler om hvordan de har blitt behandlet som bortesupportere i Molde. Har vel blitt klaget litt på det.
Ja, de har vel hatt noen uheldige opplevelser der oppe. Kanskje det egentlig er fotballaget de ikke liker (som er veldig forståelig), men at det igjen kommer an på takt og tone. Det glir liksom bedre med "Molde by" enn bare "Molde" eller "Molde Fotball"?
Syns det er veldig spesielt.

Tornekrattet og Hordene var gode venner, spilte fotballkamper da lagene møttes og arrangerte felles arrangementer dagen før kamp. Og på kampdag hang vi samme før og etter kamp. Både i Molde og i Stavanger.

Og plutselig skal vi være fiender. Helt uten noen plausibel årsak.

Den nye generasjonen Viking-fans er tydeligvis historieløse.

Nevi

Legg inn av Nevi »

HarryH skrev: man jun 05, 2023 11:19 am
Villevesten skrev: man jun 05, 2023 10:30 am Dog syntes jeg "han score-ikkje mål" sangen da han ble byttet ut var veldig innenfor og god humor.
Den likte jeg også. Blir bra når det gjøres med humor.

Også enig i det Bilvrag skriver. Skulle gjerne hatt mer av slikt som øker temperaturen i norsk fotball.
Årets sang spør du meg.

Men ble litt feil å den igjen etter kampen så lenge lagkameratene til Berisha hjalp til med å snu kampen.

Lett for Berisha å ta det med ett smil når de vant kampen. Hadde digga å sett han sutra om Viking vant. Pokker heller, at det gikk som det gikk på slutten.

Nevi

Legg inn av Nevi »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 3:45 pm
Bilvrag skrev: man jun 05, 2023 1:47 pm
Vikingen skrev: man jun 05, 2023 1:04 pm Jeg skjønner ikke hvorfor felt O misliker Molde jeg heller, men antar det handler om hvordan de har blitt behandlet som bortesupportere i Molde. Har vel blitt klaget litt på det.
Ja, de har vel hatt noen uheldige opplevelser der oppe. Kanskje det egentlig er fotballaget de ikke liker (som er veldig forståelig), men at det igjen kommer an på takt og tone. Det glir liksom bedre med "Molde by" enn bare "Molde" eller "Molde Fotball"?
Syns det er veldig spesielt.

Tornekrattet og Hordene var gode venner, spilte fotballkamper da lagene møttes og arrangerte felles arrangementer dagen før kamp. Og på kampdag hang vi samme før og etter kamp. Både i Molde og i Stavanger.

Og plutselig skal vi være fiender. Helt uten noen plausibel årsak.

Den nye generasjonen Viking-fans er tydeligvis historieløse.
Har heller ikke skjønt greia her. Har vel ikke noe med Sarr-saken å gjøre? Uansett har Vikingfans lite med det å gjøre. Eller har det noe med Røkkepengene å gjøre?
Husker den gode tonen før. Med fotballkamp blant annet.

Mr_Sjokomelk

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Bilvrag skrev: man jun 05, 2023 1:42 pm Som nevnt tidligere, så har vi et litt anstrengt forhold til rundkjøringer i og rundt Stavanger.

Det er helt infernalsk forjævlig å heie på Viking, og kunne jeg ha sluppet taket, så hadde jeg gjort det for lenge siden. Det er en lidelse, en sykdom, et helvete. For det meste. Men når oppturen først kommer (for den kommer!), så tror jeg verden stopper opp. Tid og rom slutter å eksistere. Det regner jomfruer, og Kvikk Lunsj-treet som jeg plantet hos min mor for 30 år siden begynner endelig å vokse.

Men enn så lenge så er det vondt. Fryktelig vondt.
Godt oppsummert! Vi stiller sterkt, sammen med to-tre andre lag i Norge om å være det mest frustrerende laget å følge. Men det stopper ikke meg fra å legge ferien i Stavanger til når det er hjemmekamp, og bruke hver søndag jeg har ledig til å seigpines av dette laget. Fortid og framtid, Viking for alltid.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Nevi skrev: man jun 05, 2023 4:35 pm
HarryH skrev: man jun 05, 2023 11:19 am
Villevesten skrev: man jun 05, 2023 10:30 am Dog syntes jeg "han score-ikkje mål" sangen da han ble byttet ut var veldig innenfor og god humor.
Den likte jeg også. Blir bra når det gjøres med humor.

Også enig i det Bilvrag skriver. Skulle gjerne hatt mer av slikt som øker temperaturen i norsk fotball.
Årets sang spør du meg.

Men ble litt feil å den igjen etter kampen så lenge lagkameratene til Berisha hjalp til med å snu kampen.

Lett for Berisha å ta det med ett smil når de vant kampen. Hadde digga å sett han sutra om Viking vant. Pokker heller, at det gikk som det gikk på slutten.
Ja, nå framsto den egentlig mest som en skikkelig "feelgood"-sang for oss slik kampen utviklet seg. Men men, nye sjanser i returoppgjøret. Eller kanskje Veton har funnet nettmaskene i mellomtida. Uansett, jeg har etter hvert fått sansen for Veton. Virkelig en mann å gå i krigen med. Viking-stopperen Stensen - eller var det Stenshjemmet - var jo utslitt og helt på glattisen etter en times tid da Eikrem ble satt innpå.

slankebrusmannen

Legg inn av slankebrusmannen »

Nevi skrev: man jun 05, 2023 4:39 pm
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 3:45 pm
Bilvrag skrev: man jun 05, 2023 1:47 pm

Ja, de har vel hatt noen uheldige opplevelser der oppe. Kanskje det egentlig er fotballaget de ikke liker (som er veldig forståelig), men at det igjen kommer an på takt og tone. Det glir liksom bedre med "Molde by" enn bare "Molde" eller "Molde Fotball"?
Syns det er veldig spesielt.

Tornekrattet og Hordene var gode venner, spilte fotballkamper da lagene møttes og arrangerte felles arrangementer dagen før kamp. Og på kampdag hang vi samme før og etter kamp. Både i Molde og i Stavanger.

Og plutselig skal vi være fiender. Helt uten noen plausibel årsak.

Den nye generasjonen Viking-fans er tydeligvis historieløse.
Har heller ikke skjønt greia her. Har vel ikke noe med Sarr-saken å gjøre? Uansett har Vikingfans lite med det å gjøre. Eller har det noe med Røkkepengene å gjøre?
Husker den gode tonen før. Med fotballkamp blant annet.
Jeg oppfatter dette agget som en enveisgreie rettet nordover. Tar jeg feil?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nevi skrev: man jun 05, 2023 4:39 pm
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 3:45 pm
Bilvrag skrev: man jun 05, 2023 1:47 pm

Ja, de har vel hatt noen uheldige opplevelser der oppe. Kanskje det egentlig er fotballaget de ikke liker (som er veldig forståelig), men at det igjen kommer an på takt og tone. Det glir liksom bedre med "Molde by" enn bare "Molde" eller "Molde Fotball"?
Syns det er veldig spesielt.

Tornekrattet og Hordene var gode venner, spilte fotballkamper da lagene møttes og arrangerte felles arrangementer dagen før kamp. Og på kampdag hang vi samme før og etter kamp. Både i Molde og i Stavanger.

Og plutselig skal vi være fiender. Helt uten noen plausibel årsak.

Den nye generasjonen Viking-fans er tydeligvis historieløse.
Har heller ikke skjønt greia her. Har vel ikke noe med Sarr-saken å gjøre? Uansett har Vikingfans lite med det å gjøre. Eller har det noe med Røkkepengene å gjøre?
Husker den gode tonen før. Med fotballkamp blant annet.
Det gode forholdet vokste frem utover nittitallet. Etter at Røkkes penger allerede var der.

Hvis man legger skylden for Sarr på fansen og velger å ødelegge et godt forhold på grunn av det er det også
veldig rart.

Jeg tror det skjedde et generasjonsskifte i hordene og man mistet på et vis røttene. Jeg kan ikke forklare det på en annen måte. Men det er likevel litt dumt at det har blitt sånn siden jeg satte pris på den gode stemningen som var.

Det ene året er vi samlet og ler og forteller skrøner og mimrer, året etter sees vi nesten på som ondskapen sjøl. Jeg syns det er trist.

Det er også mulig vår suksess var tung å takle for noen? At vi tok steg og ble et topplag og det ble et sportslig gap der vi før hadde vært mer i samme båt?

Ijeh_le9end

Legg inn av Ijeh_le9end »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 6:00 pm
Nevi skrev: man jun 05, 2023 4:39 pm
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 3:45 pm

Syns det er veldig spesielt.

Tornekrattet og Hordene var gode venner, spilte fotballkamper da lagene møttes og arrangerte felles arrangementer dagen før kamp. Og på kampdag hang vi samme før og etter kamp. Både i Molde og i Stavanger.

Og plutselig skal vi være fiender. Helt uten noen plausibel årsak.

Den nye generasjonen Viking-fans er tydeligvis historieløse.
Har heller ikke skjønt greia her. Har vel ikke noe med Sarr-saken å gjøre? Uansett har Vikingfans lite med det å gjøre. Eller har det noe med Røkkepengene å gjøre?
Husker den gode tonen før. Med fotballkamp blant annet.
Det gode forholdet vokste frem utover nittitallet. Etter at Røkkes penger allerede var der.

Hvis man legger skylden for Sarr på fansen og velger å ødelegge et godt forhold på grunn av det er det også
veldig rart.

Jeg tror det skjedde et generasjonsskifte i hordene og man mistet på et vis røttene. Jeg kan ikke forklare det på en annen måte. Men det er likevel litt dumt at det har blitt sånn siden jeg satte pris på den gode stemningen som var.

Det ene året er vi samlet og ler og forteller skrøner og mimrer, året etter sees vi nesten på som ondskapen sjøl. Jeg syns det er trist.

Det er også mulig vår suksess var tung å takle for noen? At vi tok steg og ble et topplag og det ble et sportslig gap der vi før hadde vært mer i samme båt?
Jeg er kanskje litt historieløs og dette er basert på vage minner, men jeg kan huske at Molde var et helt ok lag som ikke vekket de store følelsene hverken positivt eller negativt (rykket dere ikke ned i ca 2006 eller noe, og slo Lillestrøm i cupfinalen rundt samme tid? Husker det som en tid jeg likte Molde litt). Men akkurat når det skjedde et skifte husker jeg ikke, men det HAR definitivt skjedd. Ikke bare fra Vikingfansen. Husker jeg fikk en telefon fra min far, rundt 2010-ish gjetter jeg på. «Vi hadde en diskusjon i lunsjen på jobb, kan du komme på en eneste sympatisk spiller fra Molde?». Jeg svarte Knut Olav Rindarøy husker jeg. På den tiden jobbet pappa i Oslo, kollegaene hans var VIF, LSK, RBK og Brann (og sikkert noen andre).

Viking Oslo og Tornekrattet Øst delte jo på Tempest i Oslo et par år, alltid god stemning mellom oss der.

Ijeh_le9end

Legg inn av Ijeh_le9end »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 12:19 am Veton ville til Molde før han gikk til Sverige. Det ble litt styr rundt det.

Det er så lenge siden vi har mistet spillere til en annen norsk klubb som vi gjerne ville beholde at jeg ikke husker hva jeg følte rundt det.

Men jeg tror ikke jeg kastet leker på bana i sinne.
Husker da Hoseth og Gamst slo igjennom og RBK gikk ut i media og ville kjøpe begge (og en eller annen på Brakka argumenterte for at det ville gagnet norsk fotball). Jeg kjenner ikke deg personlig men gjetter på at et salg av Magne til trønderne hadde fått deg til å kaste en og annen leke, om ikke annet i hvert fall ytret et banneord 😊

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Bilvrag skrev: man jun 05, 2023 1:47 pm
Vikingen skrev: man jun 05, 2023 1:04 pm Jeg skjønner ikke hvorfor felt O misliker Molde jeg heller, men antar det handler om hvordan de har blitt behandlet som bortesupportere i Molde. Har vel blitt klaget litt på det.
Ja, de har vel hatt noen uheldige opplevelser der oppe. Kanskje det egentlig er fotballaget de ikke liker (som er veldig forståelig), men at det igjen kommer an på takt og tone. Det glir liksom bedre med "Molde by" enn bare "Molde" eller "Molde Fotball"?
Er det politistasjonssjef Røv som har vært på ferde med latekshanskene sine igjen?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Molde har jo en rimelig arrogant framtoning, som nok gjør dem lett å hate.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Solvgutt1 skrev: man jun 05, 2023 6:52 pm Molde har jo en rimelig arrogant framtoning, som nok gjør dem lett å hate.
Jeg er ikke enig. Ikke når det kommer til fansen som det tross alt er snakk om her. Jeg syns tvert i mot vi er ganske edruelige og jordnære.

Jeg syns egentlig ikke at klubben opptrer spesielt arrogant heller. Tvert i mot syns jeg Molde har en fair tone ovenfor motstanderne.
Men her kan det være at klubbrillene mine er tykke. Jeg kommer ikke på mange situasjoner der Molde har opptrådt arrogant og nedlatende.

Jeg tror rett og slett det at man er en klubb fra et lite sted som har fått mye penger og i tillegg har hatt stor suksess gjør at man automatisk ikke liker klubben og den blir tillagt egenskaper som egentlig ikke er der.

Selv lever jeg etter ordtaket som sier at de man møter på vei opp møter man også på vei ned, så jeg forsøker å la være å hovere og rakke ned på lag vi slår. Det er mulig jeg i svake øyeblikk har falt for fristelsen om jeg har fått en slengkommentar, men sånn generelt liker jeg dårligere vinnere mye mindre enn dårlige tapere.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

DuncanE skrev: man jun 05, 2023 6:49 pm
Bilvrag skrev: man jun 05, 2023 1:47 pm
Vikingen skrev: man jun 05, 2023 1:04 pm Jeg skjønner ikke hvorfor felt O misliker Molde jeg heller, men antar det handler om hvordan de har blitt behandlet som bortesupportere i Molde. Har vel blitt klaget litt på det.
Ja, de har vel hatt noen uheldige opplevelser der oppe. Kanskje det egentlig er fotballaget de ikke liker (som er veldig forståelig), men at det igjen kommer an på takt og tone. Det glir liksom bedre med "Molde by" enn bare "Molde" eller "Molde Fotball"?
Er det politistasjonssjef Røv som har vært på ferde med latekshanskene sine igjen?
Kan jeg ikke tenke meg. Aldri vært trøbbel med Vikings fans i Molde.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 7:01 pm
Solvgutt1 skrev: man jun 05, 2023 6:52 pm Molde har jo en rimelig arrogant framtoning, som nok gjør dem lett å hate.
Jeg er ikke enig. Ikke når det kommer til fansen som det er snakk om her. Jeg syns tvert i mot vi er ganske edruelige og jordnære.

Jeg syns egentlig ikke at klubben opptrer spesielt arrogant heller. Tvert i mot syns jeg Molde har en fair tone ovenfor motstanderne.
Men her kan det være at klubbrillene mine er tykke. Jeg kommer ikke på mange situasjoner der Molde har opptrådt arrogant og nedlatende.

Selv lever jeg etter ordtaket som sier at de man møter på vei opp møter man også på vei ned, så jeg forsøker å la være å hovere og rakke ned på lag vi slår. Det er mulig jeg i svake øyeblikk har falt for fristelsen om jeg har fått en slengkommentar, men sånn generelt liker jeg dårligere vinnere mye mindre enn dårlige tapere.
Hah, nei hvis du sier dere er jordnære så er dere vel det.

Husker det kom et innlegg Wolfe-debatten som er det ganske greit eksempel på hvordan jeg oppfatter moldefans:
Angående Wolfe så er saken litt annerledes da han spiller i en klubb som har langt dårligere ratio på utvikling av spillere. All argumentasjonen min i den saken har vært rettet mot ukulturen i Brann og årsaken til at mange av landets fremste talenter faktisk kommer til Molde for å ta et par nye steg før utlandet venter. Fornektelse kan bli oppfattet som arroganse hos Brannsupportere som omtaler egen klubb som noe den ikke er. En ting er sikkert, de er MILEVIS unna det de holder på med i MFK når det kommer til utvikling av spillere.
Denne overgangen kommer an på ambisjonsnivået til Wolfe. Om han heller ønsker å være i Brann så passer han heller ikke inn i MFK.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Solvgutt1 skrev: man jun 05, 2023 7:06 pm
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 7:01 pm
Solvgutt1 skrev: man jun 05, 2023 6:52 pm Molde har jo en rimelig arrogant framtoning, som nok gjør dem lett å hate.
Jeg er ikke enig. Ikke når det kommer til fansen som det er snakk om her. Jeg syns tvert i mot vi er ganske edruelige og jordnære.

Jeg syns egentlig ikke at klubben opptrer spesielt arrogant heller. Tvert i mot syns jeg Molde har en fair tone ovenfor motstanderne.
Men her kan det være at klubbrillene mine er tykke. Jeg kommer ikke på mange situasjoner der Molde har opptrådt arrogant og nedlatende.

Selv lever jeg etter ordtaket som sier at de man møter på vei opp møter man også på vei ned, så jeg forsøker å la være å hovere og rakke ned på lag vi slår. Det er mulig jeg i svake øyeblikk har falt for fristelsen om jeg har fått en slengkommentar, men sånn generelt liker jeg dårligere vinnere mye mindre enn dårlige tapere.
Hah, nei hvis du sier dere er jordnære så er dere vel det.

Husker det kom et innlegg Wolfe-debatten som er det ganske greit eksempel på hvordan jeg oppfatter moldefans:
Angående Wolfe så er saken litt annerledes da han spiller i en klubb som har langt dårligere ratio på utvikling av spillere. All argumentasjonen min i den saken har vært rettet mot ukulturen i Brann og årsaken til at mange av landets fremste talenter faktisk kommer til Molde for å ta et par nye steg før utlandet venter. Fornektelse kan bli oppfattet som arroganse hos Brannsupportere som omtaler egen klubb som noe den ikke er. En ting er sikkert, de er MILEVIS unna det de holder på med i MFK når det kommer til utvikling av spillere.
Denne overgangen kommer an på ambisjonsnivået til Wolfe. Om han heller ønsker å være i Brann så passer han heller ikke inn i MFK.
Ser man de siste 10 årene så er ikke det innlegget skivebom, men fakta. Det kan umulig være arroganse å påpeke at Molde har løftet mange spillere opp på et nivå som gjør at de har fått fine karrierer utenlands. Både de som har kommet via eget akademi, de som har kommet nesten fra intet og talenter man har videreforedlet.

Og med all respekt så er det én bruker på dette forumet som ikke bør snakke til andre om arroganse og selvforherligelse. Men det var dette med flisen og bjelken da.
Sist redigert av PapaSmurf den man jun 05, 2023 7:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 7:11 pm
Solvgutt1 skrev: man jun 05, 2023 7:06 pm
PapaSmurf skrev: man jun 05, 2023 7:01 pm

Jeg er ikke enig. Ikke når det kommer til fansen som det er snakk om her. Jeg syns tvert i mot vi er ganske edruelige og jordnære.

Jeg syns egentlig ikke at klubben opptrer spesielt arrogant heller. Tvert i mot syns jeg Molde har en fair tone ovenfor motstanderne.
Men her kan det være at klubbrillene mine er tykke. Jeg kommer ikke på mange situasjoner der Molde har opptrådt arrogant og nedlatende.

Selv lever jeg etter ordtaket som sier at de man møter på vei opp møter man også på vei ned, så jeg forsøker å la være å hovere og rakke ned på lag vi slår. Det er mulig jeg i svake øyeblikk har falt for fristelsen om jeg har fått en slengkommentar, men sånn generelt liker jeg dårligere vinnere mye mindre enn dårlige tapere.
Hah, nei hvis du sier dere er jordnære så er dere vel det.

Husker det kom et innlegg Wolfe-debatten som er det ganske greit eksempel på hvordan jeg oppfatter moldefans:
Angående Wolfe så er saken litt annerledes da han spiller i en klubb som har langt dårligere ratio på utvikling av spillere. All argumentasjonen min i den saken har vært rettet mot ukulturen i Brann og årsaken til at mange av landets fremste talenter faktisk kommer til Molde for å ta et par nye steg før utlandet venter. Fornektelse kan bli oppfattet som arroganse hos Brannsupportere som omtaler egen klubb som noe den ikke er. En ting er sikkert, de er MILEVIS unna det de holder på med i MFK når det kommer til utvikling av spillere.
Denne overgangen kommer an på ambisjonsnivået til Wolfe. Om han heller ønsker å være i Brann så passer han heller ikke inn i MFK.
Ser man de siste 10 årene så er ikke det innlegget skivebom, men fakta.

Og med all respekt så er det én bruker på dette forumet som ikke bør snakke til andre om arroganse og selvforherligelse. Men det var dette med flisen og bjelken da.
Fasiten viser da at det var smart av Brann å ikke selge til Molde og smart av Wolfe å bli i Brann. Tipper de gjorde sine vurderinger på bakgrunn av den daværende situasjonen og ikke «ti års historie». Smart

Det er ingen andre enn Molde-supportere som mener at alle klubber som ikke selger til dem er dårlig styrte og spillere som ikke vil til dem mangler ambisjoner. Det er en veldig Molde-typisk innstilling, og det er naturligvis veldig arrogant.

I tillegg gnåler dere, særlig du, med jevne mellomrom over at andre supportere ikke skryter nok av Molde og heier dere fram i Europa, men pretensiøse forestillinger om at dette ødelegger for norsk fotball.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Solvgutt1 skrev: man jun 05, 2023 7:13 pm
I tillegg gnåler dere, særlig du, med jevne mellomrom over at andre supportere ikke skryter nok av Molde og heier dere fram i Europa, men pretensiøse forestillinger om at dette ødelegger for norsk fotball.
Jeg kjenner meg ikke igjen der.

Jeg syns norske supportere generelt sett gjør norsk fotball en bjørnetjeneste ved å snakke ned ligaen, men jeg finnes ikke opptatt av at alle andre skal heie på Molde i Europa. Det får være opp til hver enkelt.

Jeg håper RBK flopper i Europa og jeg tror de fleste RBK-fans håper det samme andre veien.

Jeg kommer derimot til å heie på Brann og Glimt i E-cup.

Media er en annen sak, jeg er litt skuffet over at de ikke har gitt Molde mer kred for det de har levert i Europa.

Villevesten

Legg inn av Villevesten »

HarryH skrev: man jun 05, 2023 5:29 pm
Nevi skrev: man jun 05, 2023 4:35 pm
HarryH skrev: man jun 05, 2023 11:19 am

Den likte jeg også. Blir bra når det gjøres med humor.

Også enig i det Bilvrag skriver. Skulle gjerne hatt mer av slikt som øker temperaturen i norsk fotball.
Årets sang spør du meg.

Men ble litt feil å den igjen etter kampen så lenge lagkameratene til Berisha hjalp til med å snu kampen.

Lett for Berisha å ta det med ett smil når de vant kampen. Hadde digga å sett han sutra om Viking vant. Pokker heller, at det gikk som det gikk på slutten.
Ja, nå framsto den egentlig mest som en skikkelig "feelgood"-sang for oss slik kampen utviklet seg. Men men, nye sjanser i returoppgjøret. Eller kanskje Veton har funnet nettmaskene i mellomtida. Uansett, jeg har etter hvert fått sansen for Veton. Virkelig en mann å gå i krigen med. Viking-stopperen Stensen - eller var det Stenshjemmet - var jo utslitt og helt på glattisen etter en times tid da Eikrem ble satt innpå.
Nå var vel Veton mest på Brekalo sin side i angrep, så om Stensnees var sliten tror jeg nok ikke det var pga han. Syntes egentlig Veton var ganske så ordinær i går…

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»