Antony anmeldt for vold mot ex

Svar
Neptun
Innlegg: 5550

Re: Antony anmeldt for vold mot ex

Legg inn av Neptun »

kytec skrev: ons jun 07, 2023 11:23 pm Konebanking har vært populært i den klubben siden Giggs.
Ja, de tiltrekker seg mye dritt.

Hva ellers liksom, fra en sånn fyr..?

1+1 = 2 fremdeles.

Hodor

Legg inn av Hodor »

greyserpent skrev: fre jun 09, 2023 3:20 pm
Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 12:01 pm
DuncanE skrev: tor jun 08, 2023 1:56 pm

Ja, og Marcos Alonso. Mens Greenwood allerede var på bøkene til United og Partey i Arsenal og Mendy i Chelsea, så velger andre klubber med vitende og vilje å faktisk ansette mordere som dreper folk i fylla.
Jeg er under middels motivert til å forsvare kjøpet av Alonso. For min del kunne gjerne klubben droppet det kjøpet. Jeg mener "best practice" er Chelseas håndtering av Mutu.

Når det er sagt mener jeg det er forskjell på en mann som har sonet sin dom og en mann som forsøker å unnslippe den, muligens med klubbens hjelp. Vårt rettssystem er slik at når man har sonet ferdig, er man ferdig. Vi tror på nye sjanser, rehabilitering osv.

Det jeg sliter mest med i disse sakene er at klubbens opptreden trolig skaper et enormt press på de sannsynlige ofrene. Dette er klubber med mange millioner fans og blant disse tipper jeg det er personer som vil "forsvare" sine spillere ved å angripe "løgnerne". En overgrepssak er alltid vanskelig, men tenk hvor mye verre det er når man møter enormt ressurssterke og populære mennesker som indirekte får støtte fra en av verdens mest populære klubber.

Jeg ser at Tønne-saken er nevnt i denne tråden. Man kan diskutere hvem som er "Tønne" i disse sakene. Er det den styrtrike fotballspilleren som "alle" ønsker å gi en ny sjanse eller hun dama som ødelegger så mye og som "alle" vil ha bort?
Når og hvordan fikk Greenwood noensomhelst støtte av klubben?
Bias trumfer fakta litt for ofte

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Saliph skrev: fre jun 09, 2023 3:11 pm
Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 12:01 pm
DuncanE skrev: tor jun 08, 2023 1:56 pm
Det som muligens 'redder' Greenwood er at han er sammen igjen med den aktuelle jenta, og de venter sitt første barn. Dersom hun ikke hadde villet ha noe med ham å gjøre igjen så hadde han garantert vært ferdig.


Ja de penga, ja de penga ..........

Saliph

Legg inn av Saliph »

kytec skrev: fre jun 09, 2023 10:46 pm
Saliph skrev: fre jun 09, 2023 3:11 pm
Orakelet skrev: fre jun 09, 2023 12:01 pm
Det som muligens 'redder' Greenwood er at han er sammen igjen med den aktuelle jenta, og de venter sitt første barn. Dersom hun ikke hadde villet ha noe med ham å gjøre igjen så hadde han garantert vært ferdig.


Ja de penga, ja de penga ..........
Dette er åpenbart ekte kjærlighet, og jeg synes det er stygt å spekulere i noe annet.

taknina

Legg inn av taknina »

Saliph skrev: fre jun 09, 2023 10:52 pm
kytec skrev: fre jun 09, 2023 10:46 pm
Saliph skrev: fre jun 09, 2023 3:11 pm
Det som muligens 'redder' Greenwood er at han er sammen igjen med den aktuelle jenta, og de venter sitt første barn. Dersom hun ikke hadde villet ha noe med ham å gjøre igjen så hadde han garantert vært ferdig.


Ja de penga, ja de penga ..........
Dette er åpenbart ekte kjærlighet, og jeg synes det er stygt å spekulere i noe annet.
Og helt meningsløst unødvendig. Det er ikke vår sak.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ikke mange her inne som nevner dette, men anklagene mot Antony er ekle greier.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lew_Ashby skrev: tir jun 20, 2023 3:35 pm Ikke mange her inne som nevner dette, men anklagene mot Antony er ekle greier.
Nettopp: Anklagene...!
Har sjekket ofte rundt denne saken og det er intet nytt nå 15 dager etter innlevert anmeldelse.
Det du presenterer er velkjent og av erfaring fra lignende/sammenlignbare tilfeller er det kanskje greit å sitte rolig og avvente....?!

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Lew_Ashby skrev: tir jun 20, 2023 3:35 pm Ikke mange her inne som nevner dette, men anklagene mot Antony er ekle greier.
Yes, anklagene er ille nok. Men heldigvis har han ikke drept noen. Jeg leser at han, tilsynelatende, spilte kamp når dette inntraff.

Wellé

Legg inn av Wellé »

DuncanE skrev: tir jun 20, 2023 4:11 pm
Lew_Ashby skrev: tir jun 20, 2023 3:35 pm Ikke mange her inne som nevner dette, men anklagene mot Antony er ekle greier.
Yes, anklagene er ille nok. Men heldigvis har han ikke drept noen. Jeg leser at han, tilsynelatende, spilte kamp når dette inntraff.
Hun har anklaget han for flere ting slik jeg har forstått det. Anklagen som sammenfalt med da han spilte kamp var over telefon da hun var i Brasil så denne kan fint fortsatt ha skjedd.

Nå skal man ikke forhåndsdømme eller noe, men blir ikke sjokkert om både Antony og Partey har gjort det de er blitt beskyldt for, og hvis ja, så håper jeg de blir straffet HARDT.

Og for å ta egen klubb. Hvis han skulle bli dømt så håper jeg Arsenal også får en kraftig straff. Jeg syns det er en uting at man spiller med en spiller som er under aktiv etterforskning for vold. Greit nok at man ikke kan si opp kontrakten, men det er helt krise om man har spilt med en spiller over lengre tid som er skyldig i det han er beskyldt for.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Wellé skrev: tir jun 20, 2023 4:40 pm
DuncanE skrev: tir jun 20, 2023 4:11 pm
Lew_Ashby skrev: tir jun 20, 2023 3:35 pm Ikke mange her inne som nevner dette, men anklagene mot Antony er ekle greier.
Yes, anklagene er ille nok. Men heldigvis har han ikke drept noen. Jeg leser at han, tilsynelatende, spilte kamp når dette inntraff.
Hun har anklaget han for flere ting slik jeg har forstått det. Anklagen som sammenfalt med da han spilte kamp var over telefon da hun var i Brasil så denne kan fint fortsatt ha skjedd.

Nå skal man ikke forhåndsdømme eller noe, men blir ikke sjokkert om både Antony og Partey har gjort det de er blitt beskyldt for, og hvis ja, så håper jeg de blir straffet HARDT.

Og for å ta egen klubb. Hvis han skulle bli dømt så håper jeg Arsenal også får en kraftig straff. Jeg syns det er en uting at man spiller med en spiller som er under aktiv etterforskning for vold. Greit nok at man ikke kan si opp kontrakten, men det er helt krise om man har spilt med en spiller over lengre tid som er skyldig i det han er beskyldt for.
Jeg ville blitt ganske så overraska om det viser seg at United har vært involvert i en cover-up, all den tid klubben håndterte Greenwood-saken forbilledlig. Ellers må du holde tunga rett i munnen, Partey har jo åpenbart vært etterforsket for vold og mere til over en lengre periode. Over hele sesongen? Du tenker Arsenal ikke burde spilt han? Du håper Arsenal, og evtl United, blir hardt straffet om spilleren dømmes? Fordi klubben har spilt en spiller som er under etterforskning? Men ikke om han frikjennes? Klubben kan jo ikke vite om spilleren er skyldig før dommen faller. Arsenal har altså valgt å spille Partey gjennom hele sesongen, mens han har vært under etterforskning. Og Arsenal skal straffes hardt om Partey felles i domstolen på et senere tidspunkt? Straffes for hva da? Og hvilken straff mener du er passende?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Ale skrev: tir jun 20, 2023 5:08 pm Gi ham samfunnsstraff og bli ferdig med saken.
Om han er skyldig er vel dette en alt for mild dom.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Ale skrev: tir jun 20, 2023 5:11 pm
DuncanE skrev: tir jun 20, 2023 5:09 pm
Ale skrev: tir jun 20, 2023 5:08 pm Gi ham samfunnsstraff og bli ferdig med saken.
Om han er skyldig er vel dette en alt for mild dom.
I Norge får man samfunnsstraff for sånt. Også typ seksuelt krenkende atferd mot kvinner osv. I England straffes man kanskje hardere, men jeg mener det holder som førstegangsforbryter. Gi unge, dumme menn en sjanse til.
Saken er vel anmeldt i Brasil, ikke England?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Ale skrev: tir jun 20, 2023 5:11 pm
DuncanE skrev: tir jun 20, 2023 5:09 pm
Ale skrev: tir jun 20, 2023 5:08 pm Gi ham samfunnsstraff og bli ferdig med saken.
Om han er skyldig er vel dette en alt for mild dom.
I Norge får man samfunnsstraff for sånt. Også typ seksuelt krenkende atferd mot kvinner osv. I England straffes man kanskje hardere, men jeg mener det holder som førstegangsforbryter. Gi unge, dumme menn en sjanse til.
Da tror jeg du bør lese deg opp på anklagene. Ulike incidenter, ikke kun krengende atferd. Om det i Norge bevises at jenta har blitt påført så stor skade at hun i etterkant må opereres, så slipper man ikke unna med samfunnsstraff. Dødstrusler er vel heller ikke noe vi nødvendigvis ser mildt på. Så får vi se da, i hvilken retning saken utvikler seg.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Bare som et tillegg og som allerede er nevnt her inne:
Om legene, som iflg. anklager behandlet vedkommende og var ansatt av Manchester United, er de selvfølgelig underlagt taushetsplikten!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

InsVerderben skrev: tir jun 20, 2023 5:41 pm Bare som et tillegg og som allerede er nevnt her inne:
Om legene, som iflg. anklager behandlet vedkommende og var ansatt av Manchester United, er de selvfølgelig underlagt taushetsplikten!
Hvis de ikke har varslingsplikt - men det vil ikke være overfor klubben, men myndighetene. Jeg vet ikke hvor langt den går i England.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Wellé skrev: tir jun 20, 2023 4:40 pm
DuncanE skrev: tir jun 20, 2023 4:11 pm
Lew_Ashby skrev: tir jun 20, 2023 3:35 pm Ikke mange her inne som nevner dette, men anklagene mot Antony er ekle greier.
Yes, anklagene er ille nok. Men heldigvis har han ikke drept noen. Jeg leser at han, tilsynelatende, spilte kamp når dette inntraff.
Hun har anklaget han for flere ting slik jeg har forstått det. Anklagen som sammenfalt med da han spilte kamp var over telefon da hun var i Brasil så denne kan fint fortsatt ha skjedd.

Nå skal man ikke forhåndsdømme eller noe, men blir ikke sjokkert om både Antony og Partey har gjort det de er blitt beskyldt for, og hvis ja, så håper jeg de blir straffet HARDT.

Og for å ta egen klubb. Hvis han skulle bli dømt så håper jeg Arsenal også får en kraftig straff. Jeg syns det er en uting at man spiller med en spiller som er under aktiv etterforskning for vold. Greit nok at man ikke kan si opp kontrakten, men det er helt krise om man har spilt med en spiller over lengre tid som er skyldig i det han er beskyldt for.
Ikke rettet spesielt til noen debattanter men generelt:

Umulig å vite på forhånd da man er under etterforskning og forhåndsdømming er ikke greit. Arbeidsgiver - og taker er vel da i sin fulle rett til å fortsette som før om intet rettslig/annet er til hindring.
Hvem i kjente og liknende tilfeller i PL har blitt dømt...?

Verste tilfellet av uskyldige jeg kommer på et Gylfi Sigurdsson og han ble etterforsket i 2(!) år før saken ble henlagt!
I mellomtiden kansellerte Everton kontrakten med ham, han har ikke spilt/hatt kontrakt siden og hvem ivaretok hans rettssikkerhet.....?!

I den nevnte saken, som i flere andre er det GMP som har stått for etterforskningen og de imponerer ikke!
Det har blitt altfor enkelt å ødelegge en person/karriere ved å komme med anklager.
Meld det inn, og så sørger den praksisen i rettsapparatet i kombinasjon med lang etterforskning og saksbehandlingstid at den anklagede fort vekk er ferdig...!

Spiller ingen rolle om vedkommende blir domfelt i retten. Gapestokken har gjort sitt, man er allerede dømt i pressen&sosiale medier og blitt en paria som ingen klubber ønsker å bli befattet med i frykt for eget omdømme.. !

Fy f... for praksis, så ikke anta, foregrip noe eller kom med "hvis om at, dersom at", det blir som å sette HUB på tippekupongen.
Så generelt: Forhåndsdømning er noe jævelskap!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Falske anklager og anmeldelser er noe av det verste man kan komme borti.

Det er like ille som overgrepene selv, sett bort fra det fysiske da.

Man må leve med stempelet resten av livet selv om man blir frifunnet eller saken henlagt.

taknina

Legg inn av taknina »

Har ikke alle i ryggmargen at det er anklageren som har bevisbyrden da? Og at den anklagede er uskyldig til dom foreligger pga at bevisene var utvedtydige.

Først da er noen skyldig i noe. Dette mener vel alle forhåpenligvis i demokratiets navn?

Bjartesen

Legg inn av Bjartesen »

Flott dame, den tatten kunne hun spart seg, men fikk vel grupperabatt med Antony.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: tir jun 20, 2023 7:35 pm Har ikke alle i ryggmargen at det er anklageren som har bevisbyrden da? Og at den anklagede er uskyldig til dom foreligger pga at bevisene var utvedtydige.

Først da er noen skyldig i noe. Dette mener vel alle forhåpenligvis i demokratiets navn?
Kvinnene som går til det steg å anmelde slike forhold er de tøffeste folka i verden. De vil uten unntak bli møtt av «golddigger» og andre ufine karakteristikker.
Det er alt for mange skyldige menn som aldri blir dømt fordi de stakkars forulempede kvinnene ikke orker å gå den kanossagangen det er å anmelde slike forhold.

Hva som er riktig i dette tilfellet vet jeg ikke. Men jeg håper kvinnen ikke ble møtt med at den anklagede er uskyldig til DU har bevist noe annet. Man må tro på henne like mye som man tror på den andre parten, og så får etterforskningen avdekke sannheten.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

markantovertak skrev: tir jun 20, 2023 8:02 pm
taknina skrev: tir jun 20, 2023 7:35 pm Har ikke alle i ryggmargen at det er anklageren som har bevisbyrden da? Og at den anklagede er uskyldig til dom foreligger pga at bevisene var utvedtydige.

Først da er noen skyldig i noe. Dette mener vel alle forhåpenligvis i demokratiets navn?
Kvinnene som går til det steg å anmelde slike forhold er de tøffeste folka i verden. De vil uten unntak bli møtt av «golddigger» og andre ufine karakteristikker.
Det er alt for mange skyldige menn som aldri blir dømt fordi de stakkars forulempede kvinnene ikke orker å gå den kanossagangen det er å anmelde slike forhold.

Hva som er riktig i dette tilfellet vet jeg ikke. Men jeg håper kvinnen ikke ble møtt med at den anklagede er uskyldig til DU har bevist noe annet. Man må tro på henne like mye som man tror på den andre parten, og så får etterforskningen avdekke sannheten.
Sikkert intensjonen og prinsippielt riktig, men praksis viser noe annet da etterforskningen i mange tilfeller strekker seg over måneder og år, "sannheten" avdekkes ofte ikke, den anklagede blir frikjent og har i mellomtiden vært suspendert/utestengt/mistet kontrakten,
Kan ikke gjennopta sitt virke, har blitt en paria grubbet b.ka. forhåndsdømmingen og får karrieren mer eller mindre "ødelagt." (Mendy, Sigurdsson, Greenwood)

Like ille den "kanossagangen" de må gå..!

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Da har Antony kommet med en uttalelse i saken. Ligger på diverse nettaviser som f.eks tv.no. Sier at han ser frem til å bli frikjent. Da får vi håpe på at han er uskyldig…

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ingen "breaking news", kun Antony som på Instagram bedyrer sin uskyld.

https://www.vg.no/sport/fotball/i/xgd0v ... i-stillhet

23 dager siden anmeldelsen ble innlevert, har vært rimelig stille siden og man får avvente...!
P.S. Glycinello har allerede omtalt dette.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

VG kliner til med overskriften: "Ble falskt anklaget".

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ikke sant og jeg beit på...! 😉

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»