Freia boikott

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Re: Freia boikott

Legg inn av return_of_drakkar »

PapaSmurf skrev: tir jun 13, 2023 5:22 pm [url][quote=return_of_drakkar post_id=1 ... . [/quote]

Jeg ville aldri jobbet for et selskap som sendte penger til Russland. Da hadde jeg før streiket eller funnet en annen jobb. Men det hadde ingenting med Greta å gjøre.[/url]

Den man jun 12, 2023 9:21 pm skriver jeg;
"Tror du virkelig at en streik ved én av de minste enhetene i konsernet ville ha noen virkning?"

Det var da en kommentar til ditt innelgg av man jun 12, 2023 9:00 pm hvor du skriver
"Og selv om jeg ikke anklager noen av de som jobber i Freia for å støtte Russland burde de streike frem til Mondelez legger ned i Russland."

Du skriver man jun 12, 2023 9:29 pm
"Enhver aksjon må begynne et sted. Denne begynte med Marabou i Sverige og flyttet seg raskt til Freia i Norge. Jeg håper selvfølgelig snøballen begynner å rulle og at dette kan føre til at Mondelez tar til vettet.

Det føles rart å skulle trekke frem Greta Thunberg, men det er et fint eksempel. Hun satte seg ned med et skilt og plutselig er hun verdens mest berømte miljøaktivist som får stor oppmerksomhet."

(1) Du sier at de i Freia burde streike.
(2) Jeg spør om effekten av dette vs det store konsernet.
(3) Du trekker fram GT som et eksempel.

Det er derfor jeg trekker fram kontrastene mellom dem.
Så valget av eksempel passer veldig dårlig på lille vs store.
Jeg har vist hvorfor, blant annet hvorfor.

Men det er greit, men så jeg da bare vist hvorfor jeg har kommentert som jeg har gjort.
Så lar det være med akkurat det.

Men hvor langt i eierskap trekker du din boikott, eller villig til det?
a til b, stopper det her, eller videre til c?
Dette gjelder ikke bare deg som jo ikke har noen kraft, men alle som boikotter (selskapene som gjør det).

Nå har vel en del store norske matkjeder bestemt seg for å ikke boikotte Freia i Norge.
Norgesgruppen, Coop, Oda, Rema, endog Bunnpris.
En hovedgrunn er da EUs liste og ikke den lokale i Ukraina, så får man mene hva man vil om det.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

return_of_drakkar skrev: tir jun 13, 2023 9:42 pm
PapaSmurf skrev: tir jun 13, 2023 5:22 pm [url][quote=return_of_drakkar post_id=1 ... . [/quote]

Jeg ville aldri jobbet for et selskap som sendte penger til Russland. Da hadde jeg før streiket eller funnet en annen jobb. Men det hadde ingenting med Greta å gjøre.[/url]

Den man jun 12, 2023 9:21 pm skriver jeg;
"Tror du virkelig at en streik ved én av de minste enhetene i konsernet ville ha noen virkning?"

Det var da en kommentar til ditt innelgg av man jun 12, 2023 9:00 pm hvor du skriver
"Og selv om jeg ikke anklager noen av de som jobber i Freia for å støtte Russland burde de streike frem til Mondelez legger ned i Russland."

Du skriver man jun 12, 2023 9:29 pm
"Enhver aksjon må begynne et sted. Denne begynte med Marabou i Sverige og flyttet seg raskt til Freia i Norge. Jeg håper selvfølgelig snøballen begynner å rulle og at dette kan føre til at Mondelez tar til vettet.

Det føles rart å skulle trekke frem Greta Thunberg, men det er et fint eksempel. Hun satte seg ned med et skilt og plutselig er hun verdens mest berømte miljøaktivist som får stor oppmerksomhet."

(1) Du sier at de i Freia burde streike.
(2) Jeg spør om effekten av dette vs det store konsernet.
(3) Du trekker fram GT som et eksempel.

Det er derfor jeg trekker fram kontrastene mellom dem.
Så valget av eksempel passer veldig dårlig på lille vs store.
Jeg har vist hvorfor, blant annet hvorfor.

Men det er greit, men så jeg da bare vist hvorfor jeg har kommentert som jeg har gjort.
Så lar det være med akkurat det.

Men hvor langt i eierskap trekker du din boikott, eller villig til det?
a til b, stopper det her, eller videre til c?
Dette gjelder ikke bare deg som jo ikke har noen kraft, men alle som boikotter (selskapene som gjør det).

Nå har vel en del store norske matkjeder bestemt seg for å ikke boikotte Freia i Norge.
Norgesgruppen, Coop, Oda, Rema, endog Bunnpris.
En hovedgrunn er da EUs liste og ikke den lokale i Ukraina, så får man mene hva man vil om det.
Jeg boikotter. Det er mitt valg.

Jeg er glad for hver organisasjon som henger seg på boikotten.

Men jeg har ofte vært på motsatt side der andre har boikottet og jeg ikke har sett poenget, så jeg kritiserer ikke de som ikke henger seg på.

For meg er dette kanskje den viktigste politiske situasjonen min levetid. Utfallet av denne krigen kan avgjøre hvordan flere tiår fremover vil utarte seg for oss og resten av Europa og forsåvidt hele kloden.
Jeg ønsker å gjøre min lille skjerv for å stanse Russland. Det gjør jeg på flere måter, og denne boikotten er nok den minst virkningsfulle av dem, men det gjør godt å vite at jeg i det minste har prøvd.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Det gamle ordtaket " Veien til Helvete, er brolagt med gode intensjoner", ser ut til å gjelde ennå.
Håper ingen i Freia mister jobben. Vi har flagget ut nok industri allerede.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

PapaSmurf skrev: tir jun 13, 2023 10:01 pm
Jeg boikotter. Det er mitt valg.

Jeg er glad for hver organisasjon som henger seg på boikotten.

Men jeg har ofte vært på motsatt side der andre har boikottet og jeg ikke har sett poenget, så jeg kritiserer ikke de som ikke henger seg på.

For meg er dette kanskje den viktigste politiske situasjonen min levetid. Utfallet av denne krigen kan avgjøre hvordan flere tiår fremover vil utarte seg for oss og resten av Europa og forsåvidt hele kloden.
Jeg ønsker å gjøre min lille skjerv for å stanse Russland. Det gjør jeg på flere måter, og denne boikotten er nok den minst virkningsfulle av dem, men det gjør godt å vite at jeg i det minste har prøvd.
Jeg aksepterer selvsagt at du gjennomfører en boikott.
Så må du selv velge omfang av det - det er ikke min sak, men din.

En lite scenario som du ikke trenger å flagge ditt svar på er dette:
- Hvis du har / hadde arbeidskollegaer fra Russland som ikke ville ta avstand fra deres krig som et prinsipp - hvordan ville du forholde deg til dette?-

Jeg har selv kollegaer fra begge sider.
Jeg aner ikke hva russerne mener, det er jo lettere med de andre.
Det er også en "ordre" om å vise meget stor forsiktighet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

return_of_drakkar skrev: ons jun 14, 2023 11:43 am
PapaSmurf skrev: tir jun 13, 2023 10:01 pm
Jeg boikotter. Det er mitt valg.

Jeg er glad for hver organisasjon som henger seg på boikotten.

Men jeg har ofte vært på motsatt side der andre har boikottet og jeg ikke har sett poenget, så jeg kritiserer ikke de som ikke henger seg på.

For meg er dette kanskje den viktigste politiske situasjonen min levetid. Utfallet av denne krigen kan avgjøre hvordan flere tiår fremover vil utarte seg for oss og resten av Europa og forsåvidt hele kloden.
Jeg ønsker å gjøre min lille skjerv for å stanse Russland. Det gjør jeg på flere måter, og denne boikotten er nok den minst virkningsfulle av dem, men det gjør godt å vite at jeg i det minste har prøvd.
Jeg aksepterer selvsagt at du gjennomfører en boikott.
Så må du selv velge omfang av det - det er ikke min sak, men din.

En lite scenario som du ikke trenger å flagge ditt svar på er dette:
- Hvis du har / hadde arbeidskollegaer fra Russland som ikke ville ta avstand fra deres krig som et prinsipp - hvordan ville du forholde deg til dette?-

Jeg har selv kollegaer fra begge sider.
Det blir jo et hypotetisk spørsmål siden jeg ikke har en russisk kollega.

Jeg hadde garantert skydd dem som pesten og sagt til sjefen at jeg ikke ønsket å ha noe med dem å gjøre så langt det var mulig. Nå er jeg i den heldige situasjon at min sjef er like forarget som meg på russerne, så det hadde nok gått helt fint for min del.

Jeg har en i min omgangskrets som messer om hvor fæle USA er og hvordan de har presset Russland til dette. Hvordan Ukraina tross alt er russisk. Osv osv. Og han ba jeg først klappe igjen og at jeg ikke orket å høre på tullpraten. Men han fortsatte senere med det samme. Jeg har ikke sett han på 14 måneder. Og det samme gjelder vel de fleste av kompisene mine. Slike tullinger gidder jeg ikke ha noe med å gjøre.
Jeg tåler uenighet, men idioti er jeg allergisk mot.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Denne krigen splitter hele vesten.
Bare se på denne lille tingen. En boikott splitter oss og gjør av vi går mot hverandre.
Til og med de som velger å forbli nøytrale blir trakassert av ukraina tilhengerne.

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Og at butikkansatte nå blir trakassert i kassen dersom butikken har freia produkter i hyllen er på grensen til uhørt.
Vi må få orden og klarhet i dette.

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

PapaSmurf skrev: ons jun 14, 2023 11:51 am
return_of_drakkar skrev: ons jun 14, 2023 11:43 am
PapaSmurf skrev: tir jun 13, 2023 10:01 pm
Jeg boikotter. Det er mitt valg.

Jeg er glad for hver organisasjon som henger seg på boikotten.

Men jeg har ofte vært på motsatt side der andre har boikottet og jeg ikke har sett poenget, så jeg kritiserer ikke de som ikke henger seg på.

For meg er dette kanskje den viktigste politiske situasjonen min levetid. Utfallet av denne krigen kan avgjøre hvordan flere tiår fremover vil utarte seg for oss og resten av Europa og forsåvidt hele kloden.
Jeg ønsker å gjøre min lille skjerv for å stanse Russland. Det gjør jeg på flere måter, og denne boikotten er nok den minst virkningsfulle av dem, men det gjør godt å vite at jeg i det minste har prøvd.
Jeg aksepterer selvsagt at du gjennomfører en boikott.
Så må du selv velge omfang av det - det er ikke min sak, men din.

En lite scenario som du ikke trenger å flagge ditt svar på er dette:
- Hvis du har / hadde arbeidskollegaer fra Russland som ikke ville ta avstand fra deres krig som et prinsipp - hvordan ville du forholde deg til dette?-

Jeg har selv kollegaer fra begge sider.
Det blir jo et hypotetisk spørsmål siden jeg ikke har en russisk kollega.

Jeg hadde garantert skydd dem som pesten og sagt til sjefen at jeg ikke ønsket å ha noe med dem å gjøre så langt det var mulig. Nå er jeg i den heldige situasjon at min sjef er like forarget som meg på russerne, så det hadde nok gått helt fint for min del.

Jeg har en i min omgangskrets som messer om hvor fæle USA er og hvordan de har presset Russland til dette. Hvordan Ukraina tross alt er russisk. Osv osv. Og han ba jeg først klappe igjen og at jeg ikke orket å høre på tullpraten. Men han fortsatte senere med det samme. Jeg har ikke sett han på 14 måneder. Og det samme gjelder vel de fleste av kompisene mine. Slike tullinger gidder jeg ikke ha noe med å gjøre.
Jeg tåler uenighet, men idioti er jeg allergisk mot.
Dette er interessant.
Jeg vet ikke hva du jobber med, eller hvor, og har selvsagt ikke noe med det heller, ei heller interesse, men som et prinsipp --- men din sjef ville nok ha måttet oppføre seg med folkeskikk mot en ansatt.

Jeg vil også si at før du skydde som pesten burde du ha hatt en rolig samtale med vedkommende for å høre vedkommendes syn - og hvorfor vedkommende hadde det gitte synet. Tross alt er det slik i livet at bakgrunn, miljø og tradisjoner former, og det er ikke nødvendigvis bare å skru av ting over natta.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

return_of_drakkar skrev: ons jun 14, 2023 12:07 pm
PapaSmurf skrev: ons jun 14, 2023 11:51 am
return_of_drakkar skrev: ons jun 14, 2023 11:43 am

Jeg aksepterer selvsagt at du gjennomfører en boikott.
Så må du selv velge omfang av det - det er ikke min sak, men din.

En lite scenario som du ikke trenger å flagge ditt svar på er dette:
- Hvis du har / hadde arbeidskollegaer fra Russland som ikke ville ta avstand fra deres krig som et prinsipp - hvordan ville du forholde deg til dette?-

Jeg har selv kollegaer fra begge sider.
Det blir jo et hypotetisk spørsmål siden jeg ikke har en russisk kollega.

Jeg hadde garantert skydd dem som pesten og sagt til sjefen at jeg ikke ønsket å ha noe med dem å gjøre så langt det var mulig. Nå er jeg i den heldige situasjon at min sjef er like forarget som meg på russerne, så det hadde nok gått helt fint for min del.

Jeg har en i min omgangskrets som messer om hvor fæle USA er og hvordan de har presset Russland til dette. Hvordan Ukraina tross alt er russisk. Osv osv. Og han ba jeg først klappe igjen og at jeg ikke orket å høre på tullpraten. Men han fortsatte senere med det samme. Jeg har ikke sett han på 14 måneder. Og det samme gjelder vel de fleste av kompisene mine. Slike tullinger gidder jeg ikke ha noe med å gjøre.
Jeg tåler uenighet, men idioti er jeg allergisk mot.
Dette er interessant.
Jeg vet ikke hva du jobber med, eller hvor, og har selvsagt ikke noe med det heller, ei heller interesse, men som et prinsipp --- men din sjef ville nok ha måttet oppføre seg med folkeskikk mot en ansatt.

Jeg vil også si at før du skydde som pesten burde du ha hatt en rolig samtale med vedkommende for å høre vedkommendes syn - og hvorfor vedkommende hadde det gitte synet. Tross alt er det slik i livet at bakgrunn, miljø og tradisjoner former, og det er ikke nødvendigvis bare å skru av ting over natta.
Det var du som la premisset som sier at vedkommende ikke ville ta avstand som et prinsipp.

Jeg driter i hvilken bakgrunn man har. Støtter man Russlands krig er man min fiende.

Brukeravatar
Maxus5
Innlegg: 1582

Legg inn av Maxus5 »

Jhinx skrev: ons jun 14, 2023 11:59 am Denne krigen splitter hele vesten.
Bare se på denne lille tingen. En boikott splitter oss og gjør av vi går mot hverandre.
Til og med de som velger å forbli nøytrale blir trakassert av ukraina tilhengerne.
Er det krigen som splitter eller er det patetiske. godhetspøserer med stor innflytelse sammen med patetiske medier som splitter?

return_of_drakkar
Innlegg: 4968

Legg inn av return_of_drakkar »

PapaSmurf skrev: ons jun 14, 2023 12:19 pm
Det var du som la premisset som sier at vedkommende ikke ville ta avstand som et prinsipp.

Jeg driter i hvilken bakgrunn man har. Støtter man Russlands krig er man min fiende.
Da spør selvsagt om hvorfor.
Selvsagt spiller bakgrunn rolle, og man kan påvirke via vettug argumentasjon.
Men ting kan ta tid.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Var visst ikke så lurt likevel...
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/MoJybM/ ... Fwww.vg.no

Herregud, for en fjollete ledelse ...

MadBum

Legg inn av MadBum »

DoktorS skrev: ons jun 14, 2023 6:13 pm Var visst ikke så lurt likevel...
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/MoJybM/ ... Fwww.vg.no

Herregud, for en fjollete ledelse ...
Idioti. Snur kappen etter vinden der ja. Godt de tok til fornuft til slutt.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

DoktorS skrev: ons jun 14, 2023 6:13 pm Var visst ikke så lurt likevel...
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/MoJybM/ ... Fwww.vg.no

Herregud, for en fjollete ledelse ...
De bare "forsøkte å skape bevegelse og debatt", ja, og "ba om en rask avklaring av hensyn til Freias ansatte". Særlig. Og er sure for at poseringen ikke ble hyllet - "det har vært mye fokus på oss ... jeg hadde håpet norske journalister hadde vært mer opptatt av selskapene som fortsatt opererer i Russland". Herre ha miskunn!

Forstår jo at de aldri vil skrive "her dreit vi oss ut i vårt forsøk på å få litt god PR", men det får da være måte på.

Knax

Legg inn av Knax »

DoktorS skrev: ons jun 14, 2023 6:13 pm Var visst ikke så lurt likevel...
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/MoJybM/ ... Fwww.vg.no

Herregud, for en fjollete ledelse ...
🤣🤣🤣

Så får man se på klovnen Stordalen og andre. Spent på den bloggeren fra Sverige også som var ute etter PR 😂

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Freia-boikotterne blir fjernet fra minFacebook-venneliste og ignorert for fremtiden, slike mennesker ønsker jeg ikke å ha noe med å gjøre

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

For eller mot boikott, er vel uansett pinlig av Elkjøp hele greia... All den tid de selv har varer i sortimentet sitt, som også burde vært fjernet fra hyllene. Jeg er ingen fan av whataboutism, men til en viss grad bør man være konsekvent når man flagger saken så høyt!

Folk må gjerne boikotte produkter og selvskap som de vil, så lenge man ikke forsøke å benytte sosialt press for å få andre til å gjøre det samme. Men når det flagges høyt i sosiale media (både når det gjelder firma og forbruker) får jeg alltid en sterk mistanke om at det egentlig dreier seg om noe annet.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Hva er maset om Elkjøp, selger de sjokolade?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Freia står ikke på EU sin liste over firma som skal sanksjoneres, ikke morselskapet heller da for den del.

Så da er det vel fritt fram i sjokoladehylla igjen @PapaSmurf eller?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Jhinx skrev: ons jun 14, 2023 11:59 am Denne krigen splitter hele vesten.
Bare se på denne lille tingen. En boikott splitter oss og gjør av vi går mot hverandre.
Til og med de som velger å forbli nøytrale blir trakassert av ukraina tilhengerne.
Gjør den virkelig det?

Jeg vil si det motsatte.

thomassim

Legg inn av thomassim »

kytec skrev: ons jun 14, 2023 8:29 pm Hva er maset om Elkjøp, selger de sjokolade?
De har et sortiment med godteri fra Freia og Mondelez generelt, ja. + litt til.

Corvus

Legg inn av Corvus »

DoktorS skrev: ons jun 14, 2023 6:13 pm Var visst ikke så lurt likevel...
https://e24.no/norsk-oekonomi/i/MoJybM/ ... Fwww.vg.no

Herregud, for en fjollete ledelse ...
Når snur idioten Stordalen?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

kytec skrev: ons jun 14, 2023 8:30 pm Freia står ikke på EU sin liste over firma som skal sanksjoneres, ikke morselskapet heller da for den del.

Så da er det vel fritt fram i sjokoladehylla igjen @PapaSmurf eller?
Ikke for meg. En krone til Freia er penger videre til Mondelez. Og Mondelez betaler penger til Russland

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

PapaSmurf skrev: ons jun 14, 2023 9:09 pm
kytec skrev: ons jun 14, 2023 8:30 pm Freia står ikke på EU sin liste over firma som skal sanksjoneres, ikke morselskapet heller da for den del.

Så da er det vel fritt fram i sjokoladehylla igjen @PapaSmurf eller?
Ikke for meg. En krone til Freia er penger videre til Mondelez. Og Mondelez betaler penger til Russland
Du får en tommel pga standhaftigheten.
Har du fundert på hva de 91 russiske selskapene pensjonsfondet har invistert i bidrar med? Og hva de produserer? (Gazprom, stål, telekommunikasjon, teknologi osv)

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Predatorgnu skrev: ons jun 14, 2023 9:28 pm
PapaSmurf skrev: ons jun 14, 2023 9:09 pm
kytec skrev: ons jun 14, 2023 8:30 pm Freia står ikke på EU sin liste over firma som skal sanksjoneres, ikke morselskapet heller da for den del.

Så da er det vel fritt fram i sjokoladehylla igjen @PapaSmurf eller?
Ikke for meg. En krone til Freia er penger videre til Mondelez. Og Mondelez betaler penger til Russland
Du får en tommel pga standhaftigheten.
Har du fundert på hva de 91 russiske selskapene pensjonsfondet har invistert i bidrar med? Og hva de produserer? (Gazprom, stål, telekommunikasjon, teknologi osv)
Jeg får ikke gjort noe med pensjonsfondet. Så det bruker jeg ikke energi på. Der bør politikerne på banen. Det eneste jeg har sjekket er at mitt private fondsselskap holder sin sti ren. Eller de sier i allefall det.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

PapaSmurf skrev: ons jun 14, 2023 9:35 pm
Predatorgnu skrev: ons jun 14, 2023 9:28 pm
PapaSmurf skrev: ons jun 14, 2023 9:09 pm

Ikke for meg. En krone til Freia er penger videre til Mondelez. Og Mondelez betaler penger til Russland
Du får en tommel pga standhaftigheten.
Har du fundert på hva de 91 russiske selskapene pensjonsfondet har invistert i bidrar med? Og hva de produserer? (Gazprom, stål, telekommunikasjon, teknologi osv)
Jeg får ikke gjort noe med pensjonsfondet. Så det bruker jeg ikke energi på. Der bør politikerne på banen. Det eneste jeg har sjekket er at mitt private fondsselskap holder sin sti ren. Eller de sier i allefall det.
Vi har jo 9,5 mrd i Mondelez også, mye mere enn i alle de 91 russiske til sammen.
Kan være derfor Støre sa som han gjorde.
Jeg hadde nesten ventet et annet svar, fordi det er valgår og det var en "greie" som så ut til å gripe folket.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Det skal sies av SAS sin gode gamle pressetalsmann, Knut Morten Johansen, gjorde en god jobb i Dax18. Han virket troverdig når han sa at dette var noe som først kom som en intern greie i selskapaet og forklarte vel at noe av bakgrunnen av en del hjelpearbeid SAS-folk hadde vært involvert i. Og han var også tydelig på at de kommer til å fortsette boikotten rett og slett fordi de har valgt å følge oppfordringen fra ukrainske mydigheter...

.. samtidig er jo det et ekstremt lite offer å fjerne et par sjokolader fra sortimentet om bord. Og de har vel neppe særlig mange andre direkte leverandører heller, så da er jo det enklere. For Elkjøp ble det jo umulig når de har hundrevis av andre produkter fra produsenter som står på samme svarteliste fra ukrainske mynidgheter. Så kan man jo undere seg på de andre selskapene.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Stortinget boikotter ikke Freia.

– Det var enstemmig presidentskap på dette. Nå får den enkelte bestemme om de vil kjøpe Freia-sjokoladen her i Stortingskantinen eller ikke, men det er ikke det som definerer vår solidaritet i Ukraina, sier Gharahkhani.

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Dette døde ut, gitt. Både Norwegian og Widerøe snur.

fargerik

Legg inn av fargerik »

AlexandrsJelisejevs skrev: tor jun 15, 2023 12:03 pm Dette døde ut, gitt. Både Norwegian og Widerøe snur.
Da blir det nok et par ekstra glass boblevann i Kreml.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»