Freia boikott

Svar
Frode57
Innlegg: 1235

Freia boikott

Legg inn av Frode57 »

Hvorfor trekker Ikke de som eier Freia seg ut av Russland. Svaret ligger i at denne kjeksen kun produseres i Russland . Og det er stort sett fattige russere som kjøper og spiser de.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Frode57 skrev: fre jun 09, 2023 1:09 pm Hvorfor trekker Ikke de som eier Freia seg ut av Russland. Svaret ligger i at denne kjeksen kun produseres i Russland . Og det er stort sett fattige russere som kjøper og spiser de.
Et interessant og utfyllende startinnlegg. Jeg er kjempeimponert. Men hva vil du diskutere? Er det kjeks?

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Det sies det, fra nærstående til firmaet. Og husk nå at denne boikotten rammer et norsk underselskap. Her kan det fort forsvinne norske arbeidsplasser. Kvikklunsj kan fort forsvinne.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Frode57 skrev: fre jun 09, 2023 1:13 pm Kvikklunsj kan fort forsvinne.
Krise for tjukkasene det sikkert.

Jeg har ikke kjøpt en sjokolade på et år sikkert. Så gir faen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Tråden koker vel ned til om man fremover bør boikotte Freia eller ikke.

Personlig kommer jeg til å slutte å kjøpe produktene som faller inn under paraplyen til Mondelez.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

SirJames skrev: fre jun 09, 2023 1:17 pm Tråden koker vel ned til om man fremover bør boikotte Freia eller ikke.

Personlig kommer jeg til å slutte å kjøpe produktene som faller inn under paraplyen til Mondelez.
Freia sjokolade har blitt crap etter mondelez overtok sjappa

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

SirJames skrev: fre jun 09, 2023 1:17 pm Tråden koker vel ned til om man fremover bør boikotte Freia eller ikke.

Personlig kommer jeg til å slutte å kjøpe produktene som faller inn under paraplyen til Mondelez.
Nå tror jeg med 99 prosent sikkerhet at jeg ikke har kjøpt noen produkt produsert under den paraplyen ihvertfall 1 år nå. Må ta forbehold da jeg ikke kjenner til alle paraplyene, men en sunnere livsstil i mat, så kjøper jeg ikke sjokolade lenger. Synes ikke det er spesielt godt heller. Så boikotter jeg da? Selv om valget av å ikke kjøpe den slags produkter er pga andre valg? :D

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Det sies det, fra nærstående til firmaet. Og husk nå at denne boikotten rammer et norsk underselskap. Her kan det fort forsvinne norske arbeidsplasser. Kvikklunsj kan fort forsvinne.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Frode57 skrev: fre jun 09, 2023 1:38 pm Det sies det, fra nærstående til firmaet. Og husk nå at denne boikotten rammer et norsk underselskap. Her kan det fort forsvinne norske arbeidsplasser. Kvikklunsj kan fort forsvinne.
Du har allerede skrevet dette. Ble du redd folk ikke fikk det med seg?

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jeg holdt på å bli lurt i dag - tilbud på Kvikklunsjpakning, men så kom jeg på det!

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

missChance skrev: fre jun 09, 2023 1:41 pm Jeg holdt på å bli lurt i dag - tilbud på Kvikklunsjpakning, men så kom jeg på det!
Du hadde nok overlevd skal du se :D

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Kul_Djevel skrev: fre jun 09, 2023 1:43 pm
missChance skrev: fre jun 09, 2023 1:41 pm Jeg holdt på å bli lurt i dag - tilbud på Kvikklunsjpakning, men så kom jeg på det!
Du hadde nok overlevd skal du se :D
Selvfølgelig hadde jeg det. Jeg ønsker derimot ikke å kjøpe Freia.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Freia ble kjøpt av kraft Foods som har blitt til Mondelēz som eies av The Vanguard Group (us), Capital Group Companies (us) og Lindsell Train (Gb). Lindsell Train har også ca 20% i Manchester United fc. Enda en grunn til boikott.
YNWA

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

Ser nå at jeg kjøper Mondelez produkt. Philadelphia ost light versjonen pleier jeg å kjøpe og etter et lite søk, så er også den under Mondelez paraplyen så jeg. Så lenge det ikke finnes et godt alternativ jeg vet om, så blir det ikke fullstendig boikott.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Sånn eierstrukturen er i internasjonale selskaper, med deleiere og underselskaper, er boikott av alle, og bare, slemminger nesten umulig. Eierne her er, i vært fall delvis, fond. Hvem har invistert i disse fondene? Putin? Norge? Oleksandra Zelensky?

Luna_mendax

Legg inn av Luna_mendax »

Jeg kommer til å savne melkesjokoladen til Freia.
Faen ta Putin.

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Luna_mendax skrev: fre jun 09, 2023 6:14 pm Jeg kommer til å savne melkesjokoladen til Freia.
Faen ta Putin.
Du har i grunnen allerede invistert kr. 1726,- i Mondelez International. Pensjonsfondet vårt er inne med 9,45 mrd. Eller var i hvert fall.....

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Etter Freia ble solgt ut av Norge forsvant min kjærlighet til merke. Dog de har produkter som ingen andre har lik, de må jeg ha. Boikotte enkelt selskaper gjør jeg, men ikke slike enorme multinasjonale selskaper. Da må man ha en lang liste med seg når man handler, det blir for komplisert.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Stopp krigen - ikke kjøp Freia melkesjokolade.

Putin skjelver nok i buksene. 🙄

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

ehall skrev: fre jun 09, 2023 7:27 pm Etter Freia ble solgt ut av Norge forsvant min kjærlighet til merke. Dog de har produkter som ingen andre har lik, de må jeg ha. Boikotte enkelt selskaper gjør jeg, men ikke slike enorme multinasjonale selskaper. Da må man ha en lang liste med seg når man handler, det blir for komplisert.
Man var greid å lage så mye støy nå at Mondelez reagerer.

Norgesgruppen, Rema og Coop er alle i dialog med Freia og Mondelez. Dette kan ende med at du må lete lenge etter de produktene du MÅ ha etterhvert.

Det er så digg å se at kampviljen mot Russland og støttespillerne er stor.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 7:33 pm
ehall skrev: fre jun 09, 2023 7:27 pm Etter Freia ble solgt ut av Norge forsvant min kjærlighet til merke. Dog de har produkter som ingen andre har lik, de må jeg ha. Boikotte enkelt selskaper gjør jeg, men ikke slike enorme multinasjonale selskaper. Da må man ha en lang liste med seg når man handler, det blir for komplisert.
Man var greid å lage så mye støy nå at Mondelez reagerer.

Norgesgruppen, Rema og Coop er alle i dialog med Freia og Mondelez. Dette kan ende med at du må lete lenge etter de produktene du MÅ ha etterhvert.

Det er så digg å se at kampviljen mot Russland og støttespillerne er stor.
Kampviljen? Seriøst?

Folk sitter på sin feite, flate ræv og er med på intetsigende og meningsløse «boikotter», er veldig engasjert i sosiale medier, og tror at det utgjør en forskjell.
Come on, det er bare skuespill. Det er ikke noe offer å tilkjennegi på FB at du boikotter Freia, folk spiser sikkert opp lagrene sine med sjokolade likevel.

Man stopper ikke krig i Ukraina ved å boikotte Freia, det blir bare dum symbolikk.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

KingKongHalvor skrev: fre jun 09, 2023 7:41 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 7:33 pm
ehall skrev: fre jun 09, 2023 7:27 pm Etter Freia ble solgt ut av Norge forsvant min kjærlighet til merke. Dog de har produkter som ingen andre har lik, de må jeg ha. Boikotte enkelt selskaper gjør jeg, men ikke slike enorme multinasjonale selskaper. Da må man ha en lang liste med seg når man handler, det blir for komplisert.
Man var greid å lage så mye støy nå at Mondelez reagerer.

Norgesgruppen, Rema og Coop er alle i dialog med Freia og Mondelez. Dette kan ende med at du må lete lenge etter de produktene du MÅ ha etterhvert.

Det er så digg å se at kampviljen mot Russland og støttespillerne er stor.
Kampviljen? Seriøst?

Folk sitter på sin feite, flate ræv og er med på intetsigende og meningsløse «boikotter», er veldig engasjert i sosiale medier, og tror at det utgjør en forskjell.
Come on, det er bare skuespill. Det er ikke noe offer å tilkjennegi på FB at du boikotter Freia, folk spiser sikkert opp lagrene sine med sjokolade likevel.

Man stopper ikke krig i Ukraina ved å boikotte Freia, det blir bare dum symbolikk.
Nei, ikke i dette tilfellet. Blir boikotten stor nok trekker Mondelez seg ut av Russland og de 2 milliardene de betaler i skatt forsvinner.

Det er mange selskaper som står for tur.

Nå er fet ikke lenger snakk om en mulig boikott. Nå taper Freia storkunder over hele fjøla.

Jeg har sympati for de som sannsynligvis må permitteres, men sånn må det nesten bli.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Kul_Djevel skrev: fre jun 09, 2023 2:15 pm Ser nå at jeg kjøper Mondelez produkt. Philadelphia ost light versjonen pleier jeg å kjøpe og etter et lite søk, så er også den under Mondelez paraplyen så jeg. Så lenge det ikke finnes et godt alternativ jeg vet om, så blir det ikke fullstendig boikott.
Klarer meg uten Freia, og Philadelphia ost er noe drit, så her er det boikott.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 7:33 pm
ehall skrev: fre jun 09, 2023 7:27 pm Etter Freia ble solgt ut av Norge forsvant min kjærlighet til merke. Dog de har produkter som ingen andre har lik, de må jeg ha. Boikotte enkelt selskaper gjør jeg, men ikke slike enorme multinasjonale selskaper. Da må man ha en lang liste med seg når man handler, det blir for komplisert.
Man var greid å lage så mye støy nå at Mondelez reagerer.

Norgesgruppen, Rema og Coop er alle i dialog med Freia og Mondelez. Dette kan ende med at du må lete lenge etter de produktene du MÅ ha etterhvert.

Det er så digg å se at kampviljen mot Russland og støttespillerne er stor.
Om det stemmer som sies at selskapet det gjelder lager kjeks som flest fattige russere kjøper, er ikke min entusiasme til boikott særlig stor. Og jeg kan klare meg uten alt jeg, men livet blir fattigere om du hele tiden må ta andrevalget.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 7:44 pm Nei, ikke i dette tilfellet. Blir boikotten stor nok trekker Mondelez seg ut av Russland og de 2 milliardene de betaler i skatt forsvinner.
Verdier for et par minutter med russisk gasseksport? Komisk

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Texas_John skrev: fre jun 09, 2023 8:00 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 7:44 pm Nei, ikke i dette tilfellet. Blir boikotten stor nok trekker Mondelez seg ut av Russland og de 2 milliardene de betaler i skatt forsvinner.
Verdier for et par minutter med russisk gasseksport? Komisk
Så kommer dominoeffekten. Den skal man ikke kimse av.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Man kan ikke lage omelett uten å knuse noen egg. Freia fortjener å boikottes. Jeg synes at man også kan ta ned den klokka på Karl Johan, som en symbolsk gest til de tapre ukrainerne som risikerer livet i kampen mot fascismen.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Tipper de fleste som boikotter ender opp med å kjøpe noe annet med samme eierskap uten å vite eller tenke over det. F.eks. Marabou, Milka, Toblerone eller Daim ... Eller kanskje de bytter til sjokolade fra moralens høyborg Nestlé?

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Foretrekker stratos fra Nidar. Salty caramel og den med nøtter, men drikker oboy hver dag og kommer til å fortsette med det. Ingen boikott her i gården altså.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 7:44 pm
KingKongHalvor skrev: fre jun 09, 2023 7:41 pm
PapaSmurf skrev: fre jun 09, 2023 7:33 pm

Man var greid å lage så mye støy nå at Mondelez reagerer.

Norgesgruppen, Rema og Coop er alle i dialog med Freia og Mondelez. Dette kan ende med at du må lete lenge etter de produktene du MÅ ha etterhvert.

Det er så digg å se at kampviljen mot Russland og støttespillerne er stor.
Kampviljen? Seriøst?

Folk sitter på sin feite, flate ræv og er med på intetsigende og meningsløse «boikotter», er veldig engasjert i sosiale medier, og tror at det utgjør en forskjell.
Come on, det er bare skuespill. Det er ikke noe offer å tilkjennegi på FB at du boikotter Freia, folk spiser sikkert opp lagrene sine med sjokolade likevel.

Man stopper ikke krig i Ukraina ved å boikotte Freia, det blir bare dum symbolikk.
Nei, ikke i dette tilfellet. Blir boikotten stor nok trekker Mondelez seg ut av Russland og de 2 milliardene de betaler i skatt forsvinner.
Ja, de 2 milliardene svir nok skikkelig. Flagget til topps - vellykket boikott.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»