Kamptråd Odd-Molde*

Svar
Visa

Re: Kamptråd Odd-Molde*

Legg inn av Visa »

Kongemannen skrev: søn jun 11, 2023 6:59 pm Nu må Molde ta grep , Inn med en utenlandsk durkdeven trener med ett bredt kontaktnett og ett lite bidrag fra Sveitseren Røkke så kan Molde bli store igjen.
Trenger ikke Røkke, men en trener. Materialet er der.

Miga

Legg inn av Miga »

Calle og Fossi mente at Karlstrøm var god i dag og reddet oss fra et større nederlag.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Gøy. Molde er middelmådige

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

NAV Oslo Øst holder stengt i morgen, antar at romsdølinger er litt mer sindige etter et tap.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Når sant skal sies så hadde begge lag hver sine giga-sjanser.

Takk for kampen. I kveld feires det her i Molde by!

HarryH

Legg inn av HarryH »

Takk for kampen, Odd.
Støtt opp om Paco framover, han må da være en kompetent fyr.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

FotMob Topp 3
1. Solholm Johansen
2. Midtskogen
3. Wallem

FotMob Bunn 3
1. Berisha
2. Karlstrøm
3. Ingebrigtsen
Sist redigert av Kaizen den søn jun 11, 2023 11:45 pm, redigert 1 gang totalt.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

HarryH skrev: søn jun 11, 2023 10:41 pm Takk for kampen, Odd.
Støtt opp om Paco framover, han må da være en kompetent fyr.
Det kan du si. Virker som en dyktig trener, men uttalelsene hans er tidvis hårreisende og man må spørre seg om han har sett en annen kamp.

Til Paco sitt forsvar så er dette den dårligste stallen Odd har hatt siden 07-08 i mine øyne.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Gunnar88 skrev: søn jun 11, 2023 11:31 pm
HarryH skrev: søn jun 11, 2023 10:41 pm Takk for kampen, Odd.
Støtt opp om Paco framover, han må da være en kompetent fyr.
Det kan du si. Virker som en dyktig trener, men uttalelsene hans er tidvis hårreisende og man må spørre seg om han har sett en annen kamp.

Til Paco sitt forsvar så er dette den dårligste stallen Odd har hatt siden 07-08 i mine øyne.
Rent generelt så glemmer vi ofte at trenere bruker media bevisst i en prosess der de bygger opp selvtilliten til spillerne. Det er en av grunnene til at de skryter av spillerne etter dårlige kamper. Men nå vet jeg for så vidt ikke om det var det du tenkte på her.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

HarryH skrev: søn jun 11, 2023 11:38 pm
Gunnar88 skrev: søn jun 11, 2023 11:31 pm
HarryH skrev: søn jun 11, 2023 10:41 pm Takk for kampen, Odd.
Støtt opp om Paco framover, han må da være en kompetent fyr.
Det kan du si. Virker som en dyktig trener, men uttalelsene hans er tidvis hårreisende og man må spørre seg om han har sett en annen kamp.

Til Paco sitt forsvar så er dette den dårligste stallen Odd har hatt siden 07-08 i mine øyne.
Rent generelt så glemmer vi ofte at trenere bruker media bevisst i en prosess der de bygger opp selvtilliten til spillerne. Det er en av grunnene til at de skryter av spillerne etter dårlige kamper. Men nå vet jeg for så vidt ikke om det var det du tenkte på her.
Det er nettopp dette. Og jeg også forstår at han sier det, men det er balansegang der. Bygge opp spillerne og samtidig vise omverden at prestasjonen ikke var god nok.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg syns Odd spilte smart. Og på tross av lite ballinnehav var det ikke ufortjent at de vant.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

PapaSmurf skrev: man jun 12, 2023 12:07 am Jeg syns Odd spilte smart. Og på tross av lite ballinnehav var det ikke ufortjent at de vant.
Til motsetning fra de seneste kampene, så var Odd best i boksene og det var få personlige feil. Hvis man ser på ballpossesion og Xg, så hadde Molde fortjent det mer.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Gunnar88 skrev: man jun 12, 2023 12:26 am
PapaSmurf skrev: man jun 12, 2023 12:07 am Jeg syns Odd spilte smart. Og på tross av lite ballinnehav var det ikke ufortjent at de vant.
Til motsetning fra de seneste kampene, så var Odd best i boksene og det var få personlige feil. Hvis man ser på ballpossesion og Xg, så hadde Molde fortjent det mer.
Jeg er rar sånn. Ser lite på possession og xG. Jeg ser mer på helheten og det som ikke kan tallfestes.

Odd vet at de er et svakere lag enn Molde. Dermed måtte de være smartere. Paco stengte vår venstreside som er vårt sterkeste angrepsvåpen og presset Molde til å spille smalere. Det ble trangt og MFK gikk seg fast gang på gang.

Og vi vet jo hva som ofte skjer når et lag har mye ball og prøver og prøver og prøver uten å lykkes. Da blir de utålmodige og gjør feil bakover.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

PapaSmurf skrev: man jun 12, 2023 12:34 am
Gunnar88 skrev: man jun 12, 2023 12:26 am
PapaSmurf skrev: man jun 12, 2023 12:07 am Jeg syns Odd spilte smart. Og på tross av lite ballinnehav var det ikke ufortjent at de vant.
Til motsetning fra de seneste kampene, så var Odd best i boksene og det var få personlige feil. Hvis man ser på ballpossesion og Xg, så hadde Molde fortjent det mer.
Jeg er rar sånn. Ser lite på possession og xG. Jeg ser mer på helheten og det som ikke kan tallfestes.

Odd vet at de er et svakere lag enn Molde. Dermed måtte de være smartere. Paco stengte vår venstreside som er vårt sterkeste angrepsvåpen og presset Molde til å spille smalere. Det ble trangt og MFK gikk seg fast gang på gang.

Og vi vet jo hva som ofte skjer når et lag har mye ball og prøver og prøver og prøver uten å lykkes. Da blir de utålmodige og gjør feil bakover.
Deler den vurderingen der. Men jeg kan ikke fatte og begripe hvor avhengige Molde er av Haugen! Burde være en haug andre spillere som tok sitt ansvar.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Gunnar88 skrev: man jun 12, 2023 12:42 am
PapaSmurf skrev: man jun 12, 2023 12:34 am
Gunnar88 skrev: man jun 12, 2023 12:26 am

Til motsetning fra de seneste kampene, så var Odd best i boksene og det var få personlige feil. Hvis man ser på ballpossesion og Xg, så hadde Molde fortjent det mer.
Jeg er rar sånn. Ser lite på possession og xG. Jeg ser mer på helheten og det som ikke kan tallfestes.

Odd vet at de er et svakere lag enn Molde. Dermed måtte de være smartere. Paco stengte vår venstreside som er vårt sterkeste angrepsvåpen og presset Molde til å spille smalere. Det ble trangt og MFK gikk seg fast gang på gang.

Og vi vet jo hva som ofte skjer når et lag har mye ball og prøver og prøver og prøver uten å lykkes. Da blir de utålmodige og gjør feil bakover.
Deler den vurderingen der. Men jeg kan ikke fatte og begripe hvor avhengige Molde er av Haugen! Burde være en haug andre spillere som tok sitt ansvar.
Det burde det vært. Men det har lite med ansvar å gjøre. Klubben har en trener som er hjelpesløs. Det er helt flatt på benken. Ingen drive, ingen power, ikke noe engasjement. De sitter der med en notatblokk og lesebriller på benken og jabber mens laget seiler sin egen sjø. Vi vinner noe, taper noe og baserer oss egentlig på at stallen er såpass god at enkeltpersoner leverer flekkvis.

Se på intervjuet før kamp, i pausen og etter kamp, det er helt dødt.

Jeg føler ofte lag som sliter speiler treneren. Er treneren en type som møter motgang med fandenivoldskhet så vil det forplante seg ut på banen, er treneren en type som går inn i skallet og bare passiviseres av motgang så vil det også bli utfallet på banen.

MFKs trenere skulle videreutvikle MFK etter en fantastisk sesong. De har mislykkes. Da må de gå av. Sånn er fotballen. Moe er en fin fyr og vi har gode minner, men minner er uansett kun minner. det som betyr noe er det som skjer her og nå.

Brodden

Legg inn av Brodden »

Samtidig må det sies at varmen spilte en stor faktor. Da jeg satt på tribunen, følte jeg meg som en grillet kylling inne i en varmeovn fra Meny. Det var til dels helt jævlig å få solsteiken gjennom kroppen. Paco nevnte også dette i et intervju etter match, og fortalte hvordan varmen la føringer for kampplanen. I et mildere vær, tror jeg faktisk vi hadde fått en mye mer tut-og-kjør-match, noe jeg tror Molde ville ha tjent betydelig på.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Gunnar88 skrev: man jun 12, 2023 12:06 am
HarryH skrev: søn jun 11, 2023 11:38 pm
Gunnar88 skrev: søn jun 11, 2023 11:31 pm

Det kan du si. Virker som en dyktig trener, men uttalelsene hans er tidvis hårreisende og man må spørre seg om han har sett en annen kamp.

Til Paco sitt forsvar så er dette den dårligste stallen Odd har hatt siden 07-08 i mine øyne.
Rent generelt så glemmer vi ofte at trenere bruker media bevisst i en prosess der de bygger opp selvtilliten til spillerne. Det er en av grunnene til at de skryter av spillerne etter dårlige kamper. Men nå vet jeg for så vidt ikke om det var det du tenkte på her.
Det er nettopp dette. Og jeg også forstår at han sier det, men det er balansegang der. Bygge opp spillerne og samtidig vise omverden at prestasjonen ikke var god nok.
Det er det samme i Molde-leiren. Men alle vet jo at prestasjonen ikke var god nok i slike tilfeller. Det dreier seg mest om publikums terapeutiske gevinst av å høre treneren si at spillerne var for dårlig. Jeg skal ikke si at det behovet er irrelevant, men førsteprioritet bør etter min mening være å si det som får laget til å fungere.

heltos

Legg inn av heltos »

Molde er jo ett gavmildt lag som deler poeng med de som lite har, skal heller ikke se bort fra de tar fra de som har for mye , helt i sosialdemokratisk ånd dette.

Brodden

Legg inn av Brodden »

HarryH skrev: man jun 12, 2023 2:18 am
Gunnar88 skrev: man jun 12, 2023 12:06 am
HarryH skrev: søn jun 11, 2023 11:38 pm

Rent generelt så glemmer vi ofte at trenere bruker media bevisst i en prosess der de bygger opp selvtilliten til spillerne. Det er en av grunnene til at de skryter av spillerne etter dårlige kamper. Men nå vet jeg for så vidt ikke om det var det du tenkte på her.
Det er nettopp dette. Og jeg også forstår at han sier det, men det er balansegang der. Bygge opp spillerne og samtidig vise omverden at prestasjonen ikke var god nok.
Det er det samme i Molde-leiren. Men alle vet jo at prestasjonen ikke var god nok i slike tilfeller. Det dreier seg mest om publikums terapeutiske gevinst av å høre treneren si at spillerne var for dårlig. Jeg skal ikke si at det behovet er irrelevant, men førsteprioritet bør etter min mening være å si det som får laget til å fungere.
Enig i dette. Samtidig går det en grense. Spillerne skjønner ofte selv hvor god eller dårlig en prestasjon har vært. Når Paco klarer å beskrive vår cupkamp borte mot Sarpsborg i forrige uke som en god prestasjon, lurer han ingen. Ikke en gang den mest naive spiller. Som tidligere fotballspiller på meget begredelig nivå hatet jeg slike tilbakemeldinger, der elendige prestasjoner fikk ros/klapp på skuldra. "Slapp av, jeg er ikke så dårlig" tror jeg kan være ganske menneskelig å tenke i slike stunder - der ordene som hadde til hensikt å bygge meg opp, heller klarte å bryte meg ned.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Brodden skrev: man jun 12, 2023 1:21 pm
► Show Spoiler
Enig i dette. Samtidig går det en grense. Spillerne skjønner ofte selv hvor god eller dårlig en prestasjon har vært. Når Paco klarer å beskrive vår cupkamp borte mot Sarpsborg i forrige uke som en god prestasjon, lurer han ingen. Ikke en gang den mest naive spiller. Som tidligere fotballspiller på meget begredelig nivå hatet jeg slike tilbakemeldinger, der elendige prestasjoner fikk ros/klapp på skuldra. "Slapp av, jeg er ikke så dårlig" tror jeg kan være ganske menneskelig å tenke i slike stunder - der ordene som hadde til hensikt å bygge meg opp, heller klarte å bryte meg ned.
Jeg skjønner hva du mener og det hender helt sikkert at det slår ut feil på den måten ja.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»