Tour de France 2023

Svar
Genial

Re: Tour de France 2023

Legg inn av Genial »

Fantastisk av THJ!

Herlig sykkeldag på alle fronter.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

3. plass på en nordmann i en klatreetappe i TdF, det er ikke hverdagskost!

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Uno-X må jo selge dobbelt så mye bensin fremover nå…

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Heia Pog. Sinnssykt støt. Vingegaard har jo punch, men klarte ikke å reagere fort nok. Hurra for THJ. Helt sykehus.

Bjeffbjeff

Legg inn av Bjeffbjeff »

Bra at Uno-x viser seg frem på en god måte.
Større sjanse for å bli invitert tilbake da;)

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Vi er bare på etappe 6 til alle de som år etter år disser touren.

Saturn

Legg inn av Saturn »

kytec skrev: tor jul 06, 2023 5:25 pm 3. plass på en nordmann i en klatreetappe i TdF, det er ikke hverdagskost!
og VG.no velger en overskrift hvor de siterer DagO2. Større med Kompani Lauritzen i dette landet tydeligvis.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

En av de beste etappene jeg har sett og jeg har sett det meste siden 2003.

Genial

Legg inn av Genial »

Worldsport skrev: tor jul 06, 2023 5:30 pm Vi er bare på etappe 6 til alle de som år etter år disser touren.
Nå er det vel en grunn til man har vært negativ til touren i tidligere år.

Har ikke sett mye negativitet om årets utgave.

Genial

Legg inn av Genial »

Kan være JV ble litt arrogante og skulle "avgjøre" touren i dag.

Kan bli tidenes TDF det her, bare og telle ned til søndagens etappe.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Norge har altså utøvere i den absolutte verdenstoppen i fotball, sykkel, tennis, friidrett, golf, og ikke minst ski 😉
Det er helt sykt akkurat nå.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

All-Equal skrev: tor jul 06, 2023 5:29 pm Heia Pog. Sinnssykt støt. Vingegaard har jo punch, men klarte ikke å reagere fort nok. Hurra for THJ. Helt sykehus.
Pog valgte et smart øyeblikk, Vingegaard var opptatt av noe røyk fra en bluss han fikk i ansiktet og såg bort.

Genial

Legg inn av Genial »

Oddsen på sammenlagtseier til Vingegaard var 1.45 før start, sank til 1.35 på Tourmalet, men er nå på 1.83.

Det er fint for spenningen.

lund

Legg inn av lund »

THJ kan jo vurdere om han vil prøve å kjempe for klatretrøyen eller om han skal gå all in på etappeseier.

Sankaa

Legg inn av Sankaa »

lund skrev: tor jul 06, 2023 5:53 pm THJ kan jo vurdere om han vil prøve å kjempe for klatretrøyen eller om han skal gå all in på etappeseier.
Ja takk, begge deler. Men etappeseier er vel kanskje høyeste prioritet akkurat nå.

Trehjulssykkel

Legg inn av Trehjulssykkel »

Jæææævlig bittert at Dumboene bestemte seg for å kjøre opp Tourmalet, for dette tror jeg var den beste sjansen Uno fikk til å vinne en etappe i Touren.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

En fabelaktig dag i Touren. Og jeg fikk stå to meter den av Tobias ved tre km merket å rope kjør gutt kjør!
Og jeg fikk skrytt til han og Gregaard når de kom syklende nedover etter målgang. De satte pris på det.
Artig.

b0lle

Legg inn av b0lle »

Trehjulssykkel skrev: tor jul 06, 2023 6:21 pm Jæææævlig bittert at Dumboene bestemte seg for å kjøre opp Tourmalet, for dette tror jeg var den beste sjansen Uno fikk til å vinne en etappe i Touren.
Kommer nok til å ha flere etapper med brudd som går inn så gjelder bare og alltid ha folk med da så kan det fort gå.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Det er iallefall ikke tvil om at Pog og Vingegaard er både ett og to hakk over alle andre. Tror heller ikke Roglic ville fulgt dem om han var tilstede. Spørsmålet er Evenepoel. Har egentlig også mine tvil om at han er helt på det nivået, men håper vi får testet det i neste års Tour.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

b0lle skrev: tor jul 06, 2023 7:40 pm
Trehjulssykkel skrev: tor jul 06, 2023 6:21 pm Jæææævlig bittert at Dumboene bestemte seg for å kjøre opp Tourmalet, for dette tror jeg var den beste sjansen Uno fikk til å vinne en etappe i Touren.
Kommer nok til å ha flere etapper med brudd som går inn så gjelder bare og alltid ha folk med da så kan det fort gå.
Må være i posisjon, må ha beina. Mye som skal stemme for å vinne en etappe i tdf. I dag kom Tobias i brudd, og hadde beina. Det skjer nok ikke mange ganger til...

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Likte at Tobias først tenkte at det var bittert at pog og dansken kom opp. Vinnerskalle.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Trehjulssykkel skrev: tor jul 06, 2023 6:21 pm Jæææævlig bittert at Dumboene bestemte seg for å kjøre opp Tourmalet, for dette tror jeg var den beste sjansen Uno fikk til å vinne en etappe i Touren.
Nja, da hadde jo Van Aert kjørt for seg selv og blitt hard og slå. Uansett annen utvikling i bruddgruppa om ikke de hadde blitt hentet.

lund

Legg inn av lund »

netrebske skrev: fre jul 07, 2023 1:09 am
Trehjulssykkel skrev: tor jul 06, 2023 6:21 pm Jæææævlig bittert at Dumboene bestemte seg for å kjøre opp Tourmalet, for dette tror jeg var den beste sjansen Uno fikk til å vinne en etappe i Touren.
Nja, da hadde jo Van Aert kjørt for seg selv og blitt hard og slå. Uansett annen utvikling i bruddgruppa om ikke de hadde blitt hentet.
Nja, jeg tror Tobbe hadde tatt Van Aert også når man ser de andre han slo i dag. (Van Aert var også i langt brudd i går, i likhet med Hindley).

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

Fantastisk etappe i går og generelt har det vært en skikkelig god første uke i TdF. Variert førsteuke-profil skaper en helt annen dynamikk en "danmark" start ala i fjor. Selv om jeg hadde lyst til at THJ og Treen (en av de) skulle gå for en best mulig sammenlagtplassering så ser jeg at da hadde vi gått glipp av en slik fantastisk prestasjon som i går. THJ hadde fått ladet beina bra gjennom noen rolige dager og fikk betalt for det. Ikke noe bittert at at Vinge og Pog kom opp, var tydelig slik det ble kjørt opp at dette ble en GC kamp også, mest overraskende at de ikke kom opp tidligere. 3 plass i går var maks, og at han faktisk klarte å "gi seg" i riktig tid og ikke følge noen hundre meter for lenge ala Kwiato viser han kjenner formen sin godt, noen ganger føler jeg THJ kan tape litt mye når han først mister hjulet til de foran, ikke i går. Nå går jeg dessverre glipp av en del etapper (får sett dagens) fremover pga egen sykkeltur og ferie (blir vel til en får sett litt men damest på liten tlfskjerm er jeg redd) og heller ikke blir aktiv her inne av samme grunn.

Reddington

Legg inn av Reddington »




Haha. Paasche er litt A-hole, eller?

Luchs

Legg inn av Luchs »

Som noen allerede har påpekt: Da er Touren over. Pog er sjanseløs og Uno-X kan ikke hevde seg. Jeg gadd ikke engang se på gårsdagens etappe.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det blir deilig med en flat etappe igjen. Jeg håper det går i et stille og rolig tempo, så vi får en lang dag med sykling.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Luchs skrev: fre jul 07, 2023 10:42 am Som noen allerede har påpekt: Da er Touren over. Pog er sjanseløs og Uno-X kan ikke hevde seg. Jeg gadd ikke engang se på gårsdagens etappe.
🤣🤣🤣🤣

Bjeffbjeff

Legg inn av Bjeffbjeff »

Hvem tror/håper der spurter for uno-x i dag?

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Jeg synes det var ekstremt morsomt med de som avlyste spenninga i touren etter 5 etapper.
Da kom etappe 6 plutselig.
Jeg tror TVJ forregnet seg der gitt. Det er lett å se i ettertid. De ble litt for grådige. Vingegaard brukte mye krefter på etappe 5 og tauer Pogacar til seier.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»