Tour de France 2023

Svar
dorian

Re: Tour de France 2023

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: fre jul 07, 2023 12:08 pm Jeg synes det var ekstremt morsomt med de som avlyste spenninga i touren etter 5 etapper.
Da kom etappe 6 plutselig.
Jeg tror TVJ forregnet seg der gitt. Det er lett å se i ettertid. De ble litt for grådige. Vingegaard brukte mye krefter på etappe 5 og tauer Pogacar til seier.
Men var de ikke nødt til å prøve? Pogacar viste litt svakhet på forrige etappe, og da ville det nesten være rart om de ikke prøvde å knekke han i går. Hadde de lyktes, så hadde Vingegaard kunnet kontrollere dette inn.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

dorian skrev: fre jul 07, 2023 12:16 pm
Higgs Boson skrev: fre jul 07, 2023 12:08 pm Jeg synes det var ekstremt morsomt med de som avlyste spenninga i touren etter 5 etapper.
Da kom etappe 6 plutselig.
Jeg tror TVJ forregnet seg der gitt. Det er lett å se i ettertid. De ble litt for grådige. Vingegaard brukte mye krefter på etappe 5 og tauer Pogacar til seier.
Men var de ikke nødt til å prøve? Pogacar viste litt svakhet på forrige etappe, og da ville det nesten være rart om de ikke prøvde å knekke han i går. Hadde de lyktes, så hadde Vingegaard kunnet kontrollere dette inn.
Som sagt, det er lett å se i ettertid.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Solo brudd idag zzz

Genial

Legg inn av Genial »

Spennende å se om Uno-X kan få det positive fra både etappe 3 og 4 til å sitte på dagens etappe. Da bør det være muligheter til å få et godt resultat.

Thor for øvrig ganske kritisk til feltet over at det ser ut til å bli en ny gørrkjedelig flat etappe. Da med tanke på underholdningsverdien, han skjønte at rytterne selv ønsker en rolig dag.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Genial skrev: fre jul 07, 2023 1:41 pm Spennende å se om Uno-X kan få det positive fra både etappe 3 og 4 til å sitte på dagens etappe. Da bør det være muligheter til å få et godt resultat.

Thor for øvrig ganske kritisk til feltet over at det ser ut til å bli en ny gørrkjedelig flat etappe. Da med tanke på underholdningsverdien, han skjønte at rytterne selv ønsker en rolig dag.
Ja, det er litt som touren var for 10-20 år siden. De startet med 7 paddeflate spurtetapper.
Men den gang gikk de i brudd. Det gjør de ikke nå lenger fordi bruddene får ikke noen avstand som gir muligheten for seier. De fikk 7-12 minutter. Nå får de ca 3.
Sportens taktikk har forandret seg.
En liten tanke, kanskje de har tenkt på Cav og ny rekord.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Bjeffbjeff skrev: fre jul 07, 2023 11:36 am Hvem tror/håper der spurter for uno-x i dag?
Wæren

Edit: Dette var mitt håp. Tror det blir Kristoff.

Genial

Legg inn av Genial »

Jolla skrev: fre jul 07, 2023 3:49 pm
Bjeffbjeff skrev: fre jul 07, 2023 11:36 am Hvem tror/håper der spurter for uno-x i dag?
Wæren

Edit: Dette var mitt håp. Tror det blir Kristoff.
I følge Uno-X er det Kristoff som spurter.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

SIDEVIIIIIND

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Og hun blir yr av begeistring. Er som når Contagåår.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

18km/t. Men fra riktig retning. Hadde det vært 22-25 km/t så hadde vi snakket.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Litt på siden, men noen som vet hvorfor VM kommer så tidlig i år? Pleier vel ikke være før godt ut i september.

Genial

Legg inn av Genial »

KingKongHalvor skrev: fre jul 07, 2023 4:12 pm Litt på siden, men noen som vet hvorfor VM kommer så tidlig i år? Pleier vel ikke være før godt ut i september.
Det er et større arrangement fra og med i år med både landevei, bane og terrengsykkel.

Skal avholdes hvert fjerde år.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Jolla skrev: fre jul 07, 2023 4:01 pm Og hun blir yr av begeistring. Er som når Contagåår.
Du kjenner meg så godt, kompis :D

"BLIR DET SIDEVIND??

SIDEVIND!!!!

CONTAGÅÅÅÅÅÅÅÅÅR

SE CONTADOR DANSER

NEEEI, FROOME GÅÅÅR

HVOR ER CONTADOR? NEEIII VELT

PASSER FOR THOR

HVOR ER VELVERDE?

HAHA SKY

ZzZzZ SKY

DET VAR FLERE 1000 ELLER NOE MER AV "DOP" I JOHAUG SIN KREM ENN I CONTADOR SIN BIFF."

I nyere tid har det vært POGAAAGÅÅÅÅÅÅR

Høres dette kjent ut? Tror det må være mine mest brukte sitater på sykkelforumet vgd/fdi siden jeg registrerte meg i 2008 eller 2009.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Genial skrev: fre jul 07, 2023 4:16 pm
KingKongHalvor skrev: fre jul 07, 2023 4:12 pm Litt på siden, men noen som vet hvorfor VM kommer så tidlig i år? Pleier vel ikke være før godt ut i september.
Det er et større arrangement fra og med i år med både landevei, bane og terrengsykkel.

Skal avholdes hvert fjerde år.
Var jo slik frem til midten av nittitallet med VM bane og vei sammen i slutten av august. Så skilte de sine veier og VM landevei ble flyttet til oktober.

Genial

Legg inn av Genial »

Så ut som Wærenskjold og Kristoff ble stengt litt inne.

Exes

Legg inn av Exes »

Ale skrev: fre jul 07, 2023 5:10 pm Philipsen er jo helt rå.
Kjører jo rett inn i forhjulet til Girmay tror jeg det er som sitter på hjulet til Cavendish. Er jo bare spørsmål om tid før han virkelig forårsaker en velt.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Ale skrev: fre jul 07, 2023 5:10 pm Philipsen er jo helt rå.
Egem klasse. Sterkt av Cav å bli nr 2 med Grmay på tredje. Kristoff åpner opp for å la en annen prøve seg i morgen.

Genial

Legg inn av Genial »

netrebske skrev: fre jul 07, 2023 5:15 pm
Ale skrev: fre jul 07, 2023 5:10 pm Philipsen er jo helt rå.
Egem klasse. Sterkt av Cav å bli nr 2 med Grmay på tredje. Kristoff åpner opp for å la en annen prøve seg i morgen.
Kanskje ikke så dumt med en rutinert Kristoff som opptrekker i et kaotisk spurtfelt? Mulig Wærenskjold har litt lite erfaring.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Genial skrev: fre jul 07, 2023 5:16 pm
netrebske skrev: fre jul 07, 2023 5:15 pm
Ale skrev: fre jul 07, 2023 5:10 pm Philipsen er jo helt rå.
Egem klasse. Sterkt av Cav å bli nr 2 med Grmay på tredje. Kristoff åpner opp for å la en annen prøve seg i morgen.
Kanskje ikke så dumt med en rutinert Kristoff som opptrekker i et kaotisk spurtfelt? Mulig Wærenskjold har litt lite erfaring.
Tiller er også aktuell å bli satset på k morgen. Hvor bratt stiger det i morgen på slutten, eller er den bare Hushovd-slak?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Veldig kult forsøk av gamlingen. Unner Cav en seier.

Genial

Legg inn av Genial »

netrebske skrev: fre jul 07, 2023 5:21 pm
Genial skrev: fre jul 07, 2023 5:16 pm
netrebske skrev: fre jul 07, 2023 5:15 pm

Egem klasse. Sterkt av Cav å bli nr 2 med Grmay på tredje. Kristoff åpner opp for å la en annen prøve seg i morgen.
Kanskje ikke så dumt med en rutinert Kristoff som opptrekker i et kaotisk spurtfelt? Mulig Wærenskjold har litt lite erfaring.
Tiller er også aktuell å bli satset på k morgen. Hvor bratt stiger det i morgen på slutten, eller er den bare Hushovd-slak?
Jeg tror den er litt tøffere enn Hushovd-slak.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jolla skrev: fre jul 07, 2023 5:24 pm Veldig kult forsøk av gamlingen. Unner Cav en seier.
Rolf Sørensen på dansk TV2 ble bare såå skuffet; «Nei!» 😅

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Genial skrev: fre jul 07, 2023 5:29 pm
netrebske skrev: fre jul 07, 2023 5:21 pm
Genial skrev: fre jul 07, 2023 5:16 pm
Kanskje ikke så dumt med en rutinert Kristoff som opptrekker i et kaotisk spurtfelt? Mulig Wærenskjold har litt lite erfaring.
Tiller er også aktuell å bli satset på k morgen. Hvor bratt stiger det i morgen på slutten, eller er den bare Hushovd-slak?
Jeg tror den er litt tøffere enn Hushovd-slak.
Da kan den kanskje passe Tiller best.

Genial

Legg inn av Genial »

Ser nesten ut som Wærenskjold og Kristoff kunne tatt ryggen til Cav når han satte i gang spurten.

Det hadde blitt litt av et opptrekk.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Får vondt av Fabio Jacobsen da!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Shabelle skrev: fre jul 07, 2023 4:59 pm
Jolla skrev: fre jul 07, 2023 4:01 pm Og hun blir yr av begeistring. Er som når Contagåår.
Du kjenner meg så godt, kompis :D

"BLIR DET SIDEVIND??

SIDEVIND!!!!

CONTAGÅÅÅÅÅÅÅÅÅR

SE CONTADOR DANSER

NEEEI, FROOME GÅÅÅR

HVOR ER CONTADOR? NEEIII VELT

PASSER FOR THOR

HVOR ER VELVERDE?

HAHA SKY

ZzZzZ SKY

DET VAR FLERE 1000 ELLER NOE MER AV "DOP" I JOHAUG SIN KREM ENN I CONTADOR SIN BIFF."

I nyere tid har det vært POGAAAGÅÅÅÅÅÅR

Høres dette kjent ut? Tror det må være mine mest brukte sitater på sykkelforumet vgd/fdi siden jeg registrerte meg i 2008 eller 2009.
"ZZZZZ SKY" tror jeg er helt i teten sammen med "CONTAGÅÅÅR!" av antall innlegg du hadde på VGD.

Mener du hadde endel "ZZZZZ Schleck" også, før Sky begynte å vekke mekanikerne sine tidligere enn andre lag.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Jolla skrev: lør jul 08, 2023 10:20 am
Shabelle skrev: fre jul 07, 2023 4:59 pm
Jolla skrev: fre jul 07, 2023 4:01 pm Og hun blir yr av begeistring. Er som når Contagåår.
Du kjenner meg så godt, kompis :D

"BLIR DET SIDEVIND??

SIDEVIND!!!!

CONTAGÅÅÅÅÅÅÅÅÅR

SE CONTADOR DANSER

NEEEI, FROOME GÅÅÅR

HVOR ER CONTADOR? NEEIII VELT

PASSER FOR THOR

HVOR ER VELVERDE?

HAHA SKY

ZzZzZ SKY

DET VAR FLERE 1000 ELLER NOE MER AV "DOP" I JOHAUG SIN KREM ENN I CONTADOR SIN BIFF."

I nyere tid har det vært POGAAAGÅÅÅÅÅÅR

Høres dette kjent ut? Tror det må være mine mest brukte sitater på sykkelforumet vgd/fdi siden jeg registrerte meg i 2008 eller 2009.
"ZZZZZ SKY" tror jeg er helt i teten sammen med "CONTAGÅÅÅR!" av antall innlegg du hadde på VGD.

Mener du hadde endel "ZZZZZ Schleck" også, før Sky begynte å vekke mekanikerne sine tidligere enn andre lag.
Du har god hukommelse! Det stemmer! Jeg hatet Schleck! Spesielt fordi Kaggis SR elsket han. Ble irritert fordi Kaggis SR snakket om han heeeeeele tiden. Husker jeg jo når kjedet hans faldt av og CONTAGÅÅÅÅÅR

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Shabelle skrev: lør jul 08, 2023 1:36 pm
Jolla skrev: lør jul 08, 2023 10:20 am
Shabelle skrev: fre jul 07, 2023 4:59 pm

Du kjenner meg så godt, kompis :D

"BLIR DET SIDEVIND??

SIDEVIND!!!!

CONTAGÅÅÅÅÅÅÅÅÅR

SE CONTADOR DANSER

NEEEI, FROOME GÅÅÅR

HVOR ER CONTADOR? NEEIII VELT

PASSER FOR THOR

HVOR ER VELVERDE?

HAHA SKY

ZzZzZ SKY

DET VAR FLERE 1000 ELLER NOE MER AV "DOP" I JOHAUG SIN KREM ENN I CONTADOR SIN BIFF."

I nyere tid har det vært POGAAAGÅÅÅÅÅÅR

Høres dette kjent ut? Tror det må være mine mest brukte sitater på sykkelforumet vgd/fdi siden jeg registrerte meg i 2008 eller 2009.
"ZZZZZ SKY" tror jeg er helt i teten sammen med "CONTAGÅÅÅR!" av antall innlegg du hadde på VGD.

Mener du hadde endel "ZZZZZ Schleck" også, før Sky begynte å vekke mekanikerne sine tidligere enn andre lag.
Du har god hukommelse! Det stemmer! Jeg hatet Schleck! Spesielt fordi Kaggis SR elsket han. Ble irritert fordi Kaggis SR snakket om han heeeeeele tiden. Husker jeg jo når kjedet hans faldt av og CONTAGÅÅÅÅÅR
Husker forøvrig så godt den tiden. Alt Kaggis brydde seg om er "Hvor er Andy og Frank". Frank kræsjet, veltet og brøt nesten hver løp han deltok i. Haha uff. Minner.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Nei... Cav...

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Cav :'(

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»