Tour de France 2023

Svar
Genial

Re: Tour de France 2023

Legg inn av Genial »

Uff, Cav ser ut til å måtte gi seg.

Kanskje han tar et år til.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Asgreen på tur ja.

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

I dag er det 12 år siden Edvald vant for Hushovd. Det var Edvalds første etappeseier.

12 år siden "VI EIER SYKKELVERDEN"

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Wow

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Jeg håper det blir slutt på maset om at Wærenskjold skal spurte nå.

daoooo

Legg inn av daoooo »

Genial skrev: lør jul 08, 2023 3:42 pm Uff, Cav ser ut til å måtte gi seg.

Kanskje han tar et år til.
Håper han tar et år til og får den siste etappeseieren sin. Fra en å oppfattes som en liten «drittsekk» i starten skjønte vel de fleste med årene at han egentlig er en fin fyr. Jeg leste en overskrift på TV2 i dag, noe sånt som «Cav klikker på TV2 reporter». Han sa rett og slett ifra på en høflig måte at han ikke likte hvordan journalisten forsøkte å sette han opp mot Philipsen eller en annen rytter. Noen ganger er altså norske journalister uspiselige.

Husker godt de gjorde det samme med Kristoff og Husovd i sistnevntes siste etappe i (tror det var) Arctic race og Norway. Kristoff vant og journalisten ville lage sak av at Kristoff liksom stjal seieren fra Husovd.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Tror Pogacar tar det idag

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Sykt hvor fort Vingegaard sykler

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Håper Vingegaard er ren, men dette virker unaturlig bra.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

JV var er dyr i dag. Kjørte helt bananas. Han virket mye mer tent og preppet enn TP. Man så hvor mye JV la i tråkket og hvordan han kjørte aggressivt i løypa. Ekstremt! Mulig at jumbo har satset tungt på at JV skulle ta mye tid i dag i oppkjøringen til touren. Er Pog litt for avslappet - har han trent nok på tempo?

Mulig det er litt manglende grunnlag hos pog pga skade som viser seg i den 3. uka. I så fall kan JV fort ta mer denne uken. På den andre siden så kjørte jo pog svinefort òg...

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

All-Equal skrev: tir jul 18, 2023 9:20 pm JV var er dyr i dag. Kjørte helt bananas. Han virket mye mer tent og preppet enn TP. Man så hvor mye JV la i tråkket og hvordan han kjørte aggressivt i løypa. Ekstremt! Mulig at jumbo har satset tungt på at JV skulle ta mye tid i dag i oppkjøringen til touren. Er Pog litt for avslappet - har han trent nok på tempo?

Mulig det er litt manglende grunnlag hos pog pga skade som viser seg i den 3. uka. I så fall kan JV fort ta mer denne uken. På den andre siden så kjørte jo pog svinefort òg...
Jo da. TP var nok ikke tilstrekkelig motivert, la ikke like mye i pedalene.

PS: pga. håndskaden har TP kjørt veldig mye på temposykkel i opptreningen, da han ikke ville belaste hånden.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

JV er nok bare etter hvert en mye bedre syklist på tempo. Jumbo har nok spekulert i at kan bli så jevnt at tempo blir avgjørende, noe det ser ut til å bli. JV er en rendyrket maskin av en GT-rytter. TP er et aggressivt dyr som sykler med hjertet og har flere all round kvaliteter. Pog er by far min favorittsyklist. Først og fremst fordi han er villig til å kjøre, når som helst.

Hvis pog slår tilbake i dag blir dette tidenes tour for meg, men jeg tviler sterkt. Pog var litt kokt i går. JV hadde ekstremt trøkk. Han vil neppe ha problemer med å følge pog sine angrep i dag.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Var dette jeg frykta. Pog er tom.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Kommer Vingegaard fortsatt til å prøve å vinne etappen, eller vil han safe mtp lørdagen(?) Seieren er jo sikret i praksis i GC.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Åååå f... så kjedelig

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Vingegaard går for etappen!

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Huff Vingegaard leker

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Vingegaard er jo så sykt mye sterkere enn alle nå.

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Kan bli action nedover på slutten

All-Equal

Legg inn av All-Equal »

Tobias slår Pog på Queen stage...

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Aasrrggh så gøy og spennende men SÅ frustrerende.
Vil nok gå mange år til vi får en ny Kristoff.
Dagens unge er gode, men de er ikke flinke nok til å vinne etapper i tdf.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jhinx skrev: tor jul 20, 2023 5:48 pm Vil nok gå mange år til vi får en ny Kristoff.
Dagens unge er gode, men de er ikke flinke nok til å vinne etapper i tdf.
Kristoff var 24 år (eller ble 24 år) når han kjørte sin første GT i 2011. Da kjørte han Giroen og fikk én 3. plass og én 9. plass.
I 2012 kjørte han Giroen igjen, fikk én 2. plass, to 6. plasser og to 7. plasser.
I 2013, som 26-åring, kjørte han sitt første TDF. Var knallgod, fikk én 2. plass, én 4. plass og fire 6. plasser.
På 12. etappe i Touren i 2014 tok han sin første etappeseier i TDF (også hans første i GTs generelt). Da var han 27 år gammel.

THJ er 23 år (blir 24 år slik Kristoff var når han kjørte sin første GT) i år. Han har én 3. plass, én 5. plass og én 6. plass i årets Tour.
Wærenskjold er blitt 23 år dette året (ett år yngre enn Kristoff var når han kjørte Giroen for første gang).
Stian Fredheim er kun 20 år gammel. Jeg er ikke veldig overrasket hvis han er med i en GT enten neste år eller i 2025.
Abrahamsen tenker jeg også jeg kan nevne, siden det var han som var der oppe igår. Han er selvfølgelig en langt mindre talentfull syklist enn Kristoff og THJ, men han er allikevel like gammel som Kristoff var når han vant sin første etappe, og Abrahamsen var ikke langt unna igår.

Dette var kun Uno-X.

Hvis vi tenker på nordmenn generelt og påstanden om at dagens unge norske ryttere ikke er flinke nok til å vinne etapper i TDF så har man:

Tobias Foss som kjørte sin første GT i 2020 som 23-åring, når han kjørte Giroen. Han tok en 5. plass på tempoen, men måtte gi seg etter 9 etapper. Året etterpå så ble det 3. plass på prologen og en 9. plass i sammendraget totalt. Nå er han 26 år (året yngre enn når Kristoff fikk sin første etappeseier i en GT) og skal kjøre Vueltaen. Det sagt så er han hjelperytter for Sepp Kuss og Roglic, og ikke kaptein/leder slik Kristoff var på flate etapper.

Andreas Leknessund kjørte sin første GT som 23-åring, når han kjørte TDF ifjor. Det ble "kun" én 8. plass.
Men dette året, hvor han altså er like gammel som Kristoff var når han kjørte sin første GT, så tok han en 2. plass på en etappe i Giroen, satt med den gule trøyen på 5 etapper og endte opp som nummer 8 i sammendraget. Og det for et lag hvor han hadde tilnærmet null hjelp i fjellene.


Nå skal jeg allikevel være litt enig med deg, for Kristoff har vært en eksepsjonelt flink poengsamler opp igjennom. Og jeg ser ikke noen umiddelbare kandidater som kan matche det at han i en årrekke lå topp 5 i verden på både UCI-rankingen og PCS-rankingen.
Men når det kommer til etappeseiere i Touren så står han altså "kun" med to etappeseiere i 2014 (som 27-åring), én etappeseier i 2018 (som 31-åring) og én etappeseier i 2020 (som 33-åring). Samt to ganger hvor han har kommet på 2. plass i poengkonkurransen (aldri vunnet den grønne trøyen).
Det blir for tidlig å avskrive 23-åringene som vi har til at de ikke kan nå hans nivå når Kristoff knapt hadde kjørt en GT på samme alder, og det første var litt over tre år senere at han vant sin første etappe i en GT.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Elendig av Una X idag

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Sodajr skrev: fre jul 21, 2023 2:46 pm Elendig av Una X idag
Nuvel, det er 75km igjen, muligheter er det fortsatt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Sodajr skrev: fre jul 21, 2023 2:46 pm Elendig av Una X idag
Har Abrahamsen, Charmig og Tiller i frontgruppen nå som kan kjøre i gruppen og kjøre opptrekk for Wærenskjold.

Tror Uno-X vil tjene på at denne gruppen holder inn til mål.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Rått jobbet av Uno X

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Uno X FIASKO

Jhinx

Legg inn av Jhinx »

Jolla skrev: fre jul 21, 2023 1:18 pm
Jhinx skrev: tor jul 20, 2023 5:48 pm Vil nok gå mange år til vi får en ny Kristoff.
Dagens unge er gode, men de er ikke flinke nok til å vinne etapper i tdf.
Kristoff var 24 år (eller ble 24 år) når han kjørte sin første GT i 2011. Da kjørte han Giroen og fikk én 3. plass og én 9. plass.
I 2012 kjørte han Giroen igjen, fikk én 2. plass, to 6. plasser og to 7. plasser.
I 2013, som 26-åring, kjørte han sitt første TDF. Var knallgod, fikk én 2. plass, én 4. plass og fire 6. plasser.
På 12. etappe i Touren i 2014 tok han sin første etappeseier i TDF (også hans første i GTs generelt). Da var han 27 år gammel.

THJ er 23 år (blir 24 år slik Kristoff var når han kjørte sin første GT) i år. Han har én 3. plass, én 5. plass og én 6. plass i årets Tour.
Wærenskjold er blitt 23 år dette året (ett år yngre enn Kristoff var når han kjørte Giroen for første gang).
Stian Fredheim er kun 20 år gammel. Jeg er ikke veldig overrasket hvis han er med i en GT enten neste år eller i 2025.
Abrahamsen tenker jeg også jeg kan nevne, siden det var han som var der oppe igår. Han er selvfølgelig en langt mindre talentfull syklist enn Kristoff og THJ, men han er allikevel like gammel som Kristoff var når han vant sin første etappe, og Abrahamsen var ikke langt unna igår.

Dette var kun Uno-X.

Hvis vi tenker på nordmenn generelt og påstanden om at dagens unge norske ryttere ikke er flinke nok til å vinne etapper i TDF så har man:

Tobias Foss som kjørte sin første GT i 2020 som 23-åring, når han kjørte Giroen. Han tok en 5. plass på tempoen, men måtte gi seg etter 9 etapper. Året etterpå så ble det 3. plass på prologen og en 9. plass i sammendraget totalt. Nå er han 26 år (året yngre enn når Kristoff fikk sin første etappeseier i en GT) og skal kjøre Vueltaen. Det sagt så er han hjelperytter for Sepp Kuss og Roglic, og ikke kaptein/leder slik Kristoff var på flate etapper.

Andreas Leknessund kjørte sin første GT som 23-åring, når han kjørte TDF ifjor. Det ble "kun" én 8. plass.
Men dette året, hvor han altså er like gammel som Kristoff var når han kjørte sin første GT, så tok han en 2. plass på en etappe i Giroen, satt med den gule trøyen på 5 etapper og endte opp som nummer 8 i sammendraget. Og det for et lag hvor han hadde tilnærmet null hjelp i fjellene.


Nå skal jeg allikevel være litt enig med deg, for Kristoff har vært en eksepsjonelt flink poengsamler opp igjennom. Og jeg ser ikke noen umiddelbare kandidater som kan matche det at han i en årrekke lå topp 5 i verden på både UCI-rankingen og PCS-rankingen.
Men når det kommer til etappeseiere i Touren så står han altså "kun" med to etappeseiere i 2014 (som 27-åring), én etappeseier i 2018 (som 31-åring) og én etappeseier i 2020 (som 33-åring). Samt to ganger hvor han har kommet på 2. plass i poengkonkurransen (aldri vunnet den grønne trøyen).
Det blir for tidlig å avskrive 23-åringene som vi har til at de ikke kan nå hans nivå når Kristoff knapt hadde kjørt en GT på samme alder, og det første var litt over tre år senere at han vant sin første etappe i en GT.
Mange gode poeng. Kristoff har kun 2 tdf etappe seiere, men kunne fort vært mange flere. Boasson hagen har vel og 2 og kunne hatt noen flere. Tapte vel med 2 tusendels sekund mot Kittel.
Skal innrømme uno x imponerte stort. Men der ER stor forskjell på 3-4 plass og seier. Om de får sjangs igjen neste år, ser jeg for meg en seier må komme i et brudd. Ikke en massespurt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jhinx skrev: lør jul 22, 2023 7:44 pm
Jolla skrev: fre jul 21, 2023 1:18 pm Men når det kommer til etappeseiere i Touren så står han altså "kun" med to etappeseiere i 2014 (som 27-åring), én etappeseier i 2018 (som 31-åring) og én etappeseier i 2020 (som 33-åring).

Det blir for tidlig å avskrive 23-åringene som vi har til at de ikke kan nå hans nivå når Kristoff knapt hadde kjørt en GT på samme alder, og det første var litt over tre år senere at han vant sin første etappe i en GT.
Mange gode poeng. Kristoff har kun 2 tdf etappe seiere, men kunne fort vært mange flere.
4 TDF-etappeseiere, 2 i 2014.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Æsj Søren hadde ikke beina til å slå de beste idag

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»