Flyalarm på mobilen

Svar
fargerik

Flyalarm på mobilen

Legg inn av fargerik »

Det nye systemet ble testet i dag. Var litt spent på dette, siden vi ikke hører de vanlige tyfonene her vi bor.
Så jeg satt klokka tolv og ventet på noe, men intet skjedde. Helt tyst mobiltelefon.
Hvordan er det med resten av forum? Kom noen lyd og melding på mobilen?
Må man bo i sentrum av en by for å få melding og lyd fra mobilen?

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Fikk lyd på telefonen et par ganger ja, de det ikke er verdt å varsle ble visst luket ut.
Sist redigert av Tinkler den ons jun 14, 2023 12:11 pm, redigert 1 gang totalt.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Niks verken lyd eller tekst. Sitter i sentrum av en av landets 20 største byer. Dette er nok en grei indikasjon på hvem det er plass til i bomberom, og hvem som blir stående utenfor. Vi kan jo ha det hyggelig mens verden går under vi, der utenfor.
Sist redigert av Brezjnev den ons jun 14, 2023 12:26 pm, redigert 2 ganger totalt.

Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

Ingenting her heller.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Her hørte jeg både tyfon og mobil. Opptil flere ganger.
Sist redigert av PapaSmurf den ons jun 14, 2023 12:12 pm, redigert 1 gang totalt.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Fikk ingenting. Ikke kjerringa heller.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Et infernalsk leven i Bergen sentrum.

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Fikk opp meldingene på mobilen ja, men kom ingen lyd.

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

Ingenting på mobilen her heller.

Jeg hadde pakket den inn i et håndkle i et skap på badet siden jeg ikke tåler høye, plutselige lyder, men så skjedde det ingenting :lol:

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det kan være flere grunner til det, men det kan være fordi man ikke har de nødvendige oppdateringene på telefonene. Det er det mest sannynlige basert på erfaringer vi har gjort under tidligere tester. Men jeg kan ikke svare på den konkrete årsaken til at alle ikke fikk på stående fot, sier pressevakt Henriette Magnussen ved Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB).

- Vi vil gjerne at så mange som mulig gir oss tilbakemeldinger på hvordan det gikk via et skjema på nødvarsel.no

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Brezjnev skrev: ons jun 14, 2023 12:10 pm Niks verken lyd eller tekst. Sitter i sentrum av en av landets 20 største byer. Dette er nok en grei indikasjon på hvem det er plass til i bomberom, og hvem som blir stående utenfor. Vi kan jo ha det hyggelig mens verden går under vi.

Det er nok årsak til stillheten ja :D

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2074

Legg inn av JODDEMM »

Kom en illevarslende lyd i min telefon like etter 12 + denne testmeldingen med et slikt symbol ⚠️ (var riktignok rødt med hvitt utropstegn)

Og jeg bor ikke i noen by- men kanskje nærheten til Danmark og "kontinentet" her nede på Sørlandet gjorde sitt til at jeg også fikk meldingen på engelsk? 😃

Brukeravatar
Arduinna
Innlegg: 55

Legg inn av Arduinna »

Fikk varsel på mobilen med både lyd, vibrering og tekst. Hørte også tyfonen. Bor rett i utkanten av Stavanger sentrum.

Thecokeman

Legg inn av Thecokeman »

Ingenting her. Helt oppdatert telefon, så den teorien kan strykes i mitt tilfelle.

Klarsynt

Legg inn av Klarsynt »

Både kona og jeg fikk varsel på mobilen her på Nordmøre.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Trodde mobilen var i alvorlig trøbbel. Godt å vite at jeg er på listen når Frodes atomkrig kommer.

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: ons jun 14, 2023 12:13 pm Det kan være flere grunner til det, men det kan være fordi man ikke har de nødvendige oppdateringene på telefonene. Det er det mest sannynlige basert på erfaringer vi har gjort under tidligere tester. Men jeg kan ikke svare på den konkrete årsaken til at alle ikke fikk på stående fot, sier pressevakt Henriette Magnussen ved Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB).

- Vi vil gjerne at så mange som mulig gir oss tilbakemeldinger på hvordan det gikk via et skjema på nødvarsel.no
Jeg har gammel telefon og satt ute i hagen og fikk ikke. Kona var inne, hun fikk lyd og melding. Hun kjøpte ny mobil for en uke siden. Jeg bytter ikke ut en telefon som er i orden. Dette systemet må da kunne sende melding til en litt aldrende smarttelefon, mener jeg. Har nok ikke 5G, men det skal jo også funke på 4G, etter det jeg har lest.
Sist redigert av fargerik den ons jun 14, 2023 12:23 pm, redigert 1 gang totalt.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Thecokeman skrev: ons jun 14, 2023 12:19 pm Ingenting her. Helt oppdatert telefon, så den teorien kan strykes i mitt tilfelle.
Her har man nok sortert befolkingen etter andre kriterier ja.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Rexwiller skrev: ons jun 14, 2023 12:22 pm
Thecokeman skrev: ons jun 14, 2023 12:19 pm Ingenting her. Helt oppdatert telefon, så den teorien kan strykes i mitt tilfelle.
Her har man nok sortert befolkingen etter andre kriterier ja.
Pøh. Kona og jeg er like snille.
eller vent nå litt......jeg er på sosiale medier og noen ganger samfunnskritisk, mens hun driter i sosiale medire. hmmmmmm.
Sist redigert av fargerik den ons jun 14, 2023 12:26 pm, redigert 1 gang totalt.

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

PapaSmurf skrev: ons jun 14, 2023 12:13 pm Det kan være flere grunner til det, men det kan være fordi man ikke har de nødvendige oppdateringene på telefonene. Det er det mest sannynlige basert på erfaringer vi har gjort under tidligere tester. Men jeg kan ikke svare på den konkrete årsaken til at alle ikke fikk på stående fot, sier pressevakt Henriette Magnussen ved Direktoratet for samfunnssikkerhet og beredskap (DSB).

- Vi vil gjerne at så mange som mulig gir oss tilbakemeldinger på hvordan det gikk via et skjema på nødvarsel.no
Hvis systemet som er ment å være en måte å nå alle innbyggerne er avhengig av at alle har det rette utstyret med de riktige innstillingene blir det jo ganske meningsløst.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Da er vi nok sortert etter verdi. Regner med jeg snart får instrukser om hvilken fjellhall jeg skal møte opp i om katastrofen er uunngåelig.

Som Dame Edna sa: So long, possums. :lol:

Queenie

Legg inn av Queenie »

I paradis hørtes ingenting, men ser jeg har fått varsel på tlf så det fungerte der. Men å varsle alle landets innbyggere samtidig kommer aldri til å skje, det er positivt at de sjekker at ting fungerer men så kan det og skal det ligge brakk til en eventuell invasjon eller atombombe. Mao usannsynlig

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

fargerik skrev: ons jun 14, 2023 12:24 pm
Rexwiller skrev: ons jun 14, 2023 12:22 pm
Thecokeman skrev: ons jun 14, 2023 12:19 pm Ingenting her. Helt oppdatert telefon, så den teorien kan strykes i mitt tilfelle.
Her har man nok sortert befolkingen etter andre kriterier ja.
Pøh. Kona og jeg er like snille.
Man vi som ikke tar oss råd eller har råd til ny mobiltelefon fortjener kanskje å dø om det blir atomkrig. Det er jo ikke plass til alle.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Dere vet at det ikke var en ekte katastrofe og at dette bare var en test, ja?

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: ons jun 14, 2023 12:26 pm Da er vi sortert. Regner med jeg snart får instrukser om hvilken fjellhall jeg skal møte opp i om katastrofen er et faktum.

Som Dame Edna sa: So long, possums.
Fjellhall? Kona og jeg snakket om det så sent som i går. Hvor skal vi dra dersom bombene faller? Finnes ikke noe fjellhall eller tilfluktsrom i nærheten, så vi ble enige om at det eneste valget er å løpe inn i skauen.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Solvgutt1 skrev: ons jun 14, 2023 12:28 pm Dere vet at det ikke var en ekte katastrofe og at dette bare var en test, ja?
Det er jo bare dere som fikk varslet som vet dette :lol:

fargerik

Legg inn av fargerik »

Solvgutt1 skrev: ons jun 14, 2023 12:28 pm Dere vet at det ikke var en ekte katastrofe og at dette bare var en test, ja?
Takk og pris. Jeg trodde det skulle bli krig klokka 12 i dag, jeg.
Takk for opplysningen ;-)

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Rexwiller skrev: ons jun 14, 2023 12:29 pm
Solvgutt1 skrev: ons jun 14, 2023 12:28 pm Dere vet at det ikke var en ekte katastrofe og at dette bare var en test, ja?
Det er jo bare dere som fikk varslet som vet dette :lol:
Bare slapp av. Det stod ingenting viktig i meldingen. Bare hold dere rolig, og ikke skap kø på veiene.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Det var hverken spesielt høyfrekventert slik at man skvetter, og heller ikke langvarig da det varte knapt et par sekunder.

Helt greit.

Cabal

Legg inn av Cabal »

fargerik skrev: ons jun 14, 2023 12:28 pm Fjellhall? Kona og jeg snakket om det så sent som i går. Hvor skal vi dra dersom bombene faller? Finnes ikke noe fjellhall eller tilfluktsrom i nærheten, så vi ble enige om at det eneste valget er å løpe inn i skauen.
Bor ikke du i Fredrikstad eller tilsvarende dum plass? Det er 8 tilfluktsrom i Fredrikstad med plass til ca 10.000 mænnæskær. Lær deg hvor disse er, så overlever du zombiene når de kommer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»