Formula 1

Svar
Ghost

Re: Formula 1

Legg inn av Ghost »

Ble et bra løp dette egentlig. Mye bra racing.

At Verstappen og Red Bull er best visste vi jo.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Centrist skrev: søn mai 07, 2023 11:01 pm Hehe, Russell.

Imponerer ikke akkurat Sargeant. Det samme kan sies om de Vries og Piastri også. Men i motsetning til de to synes jeg det er nokså åpenbart at Sargeant rett og slett ikke har tempoet inne (enda?). Sargeant vant kun to løp i F2 i fjor, og hadde det vært større amerikanske talent i F2 hadde han aldri fått sete.
Nei, han ser ikke god nok ut pdd, og jeg lurer på om han noen gang blir det. Piastri er åpenbart et stort talent. De Vries har jeg aldri sett noe stort i. Ble veldig overrasket over at han fikk setet.

R66

Legg inn av R66 »

RedBull ga Max beste strategi
Ferrari ikke i nærheten, slått av Alonso og Merc, elendig å miste så mye tid bak Haas

Race var bedre enn i fjor, ganske spennende i midtfield

Ghost

Legg inn av Ghost »

Her leveres det 'murica, fuck yeah post-race

Longva

Legg inn av Longva »

Nesten-ulykke i pit IGJEN, denne gangen med Norris


Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Sett f1 siden 92 med noen års opphold under vettel/ hamilton dominansen.. kjenner at dette løpet blir det siste jeg gidder å se på noen år..
sporten har blitt vasket ut med drittlandene i ørkenen som bidrar sitt til sportsvasking så har man liberty media som driter regelrett i sporten så lenge de har masse seere så er det et fett for de om de gamle supporterne vender de ryggen, de har jo de nye supporterne de kan prakke på overprisede billetter og søplemerchendise til ågerpris.

Få tilbake v12 -10 eller v8 med push to pass og andre ting for å gjøre dette litt mere spennende.. ikke minst gjør bilene mindre

Man vet at f1 har bådd bunnen når supportklassene som f3 og f2 byr på langt mer spennende løp...

Sorry f1 dette var dråpen

Ghost

Legg inn av Ghost »

Ostemanden skrev: man mai 08, 2023 12:56 am Sett f1 siden 92 med noen års opphold under vettel/ hamilton dominansen..
Med unntak av 2021 er vel dette bare mye av det samme som har vært dessverre. Hamilton vs Rosberg var gøy, men Mercedesen var jo like overlegen som RB-bilen er nå. Ble bare mer spennende fordi forskjellen mellom førerne var mindre. Weber og Bottas var for dårlige til å gjøre det veldig spennende i en overlegen bil. Det samme med Perez nå.

Så hadde man noen Ferrari-sesonger med Schumi/Barichello og McLaren med Senna/Prost som var mye av det samme, men siden 2010 har jo dette vært normalen...

Helt enig i mye du skriver. V8-12 er nok helt urealistisk i en elektrisk verden, men bilene er altfor store med for mye downforce. Hele konseptet må gjøres om til 2026. Tar gjerne fem sekunder tregere runder for mindre downforce.

Og push to pass hadde vært bedre enn DRS nær vi først har dette problemet ja.

Ble vel sammenlignet med ERS på sending i dag, men det er jo ganske forskjellig mtp at du må spare mye energi før du får nytte av ERSen.

Kunne man evt hatt et maks antall DRS ila et race?

TomBrady12

Legg inn av TomBrady12 »

Ostemanden skrev: man mai 08, 2023 12:56 am Sett f1 siden 92 med noen års opphold under vettel/ hamilton dominansen.. kjenner at dette løpet blir det siste jeg gidder å se på noen år..
sporten har blitt vasket ut med drittlandene i ørkenen som bidrar sitt til sportsvasking så har man liberty media som driter regelrett i sporten så lenge de har masse seere så er det et fett for de om de gamle supporterne vender de ryggen, de har jo de nye supporterne de kan prakke på overprisede billetter og søplemerchendise til ågerpris.

Få tilbake v12 -10 eller v8 med push to pass og andre ting for å gjøre dette litt mere spennende.. ikke minst gjør bilene mindre

Man vet at f1 har bådd bunnen når supportklassene som f3 og f2 byr på langt mer spennende løp...

Sorry f1 dette var dråpen
Hva er det som får begeret til å renne over etter akkurat dette løpet egentlig? Det var jo greit med spenning og overraskende mange forbikjøringer. Jeg likte også at vi ikke fikk noe kunstig drama med en safety car.

Er du skikkelig anti Verstappen?

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Av ren nysgjerrighet. Om alle kjørte kliss like biler, hva tror dere da rekkefølgen ville vært i årets F1-sesong?

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

KongOlav2 skrev: man mai 08, 2023 9:55 am Av ren nysgjerrighet. Om alle kjørte kliss like biler, hva tror dere da rekkefølgen ville vært i årets F1-sesong?
Ingen anelse.. men hadde vært artig og putte hele f1 griden i f2 biler...

Visa

Legg inn av Visa »

Jeg tror man hadde sett Alonso og Max på topp, og Saergent i bunn.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

KongOlav2 skrev: man mai 08, 2023 9:55 am Av ren nysgjerrighet. Om alle kjørte kliss like biler, hva tror dere da rekkefølgen ville vært i årets F1-sesong?
Max
Alonso
Lewis
Leclerc
Russell
Norris
Perez
Gasly
Sainz
Bottas
Stroll
Hulkenberg
Magnussen
Ocon
Albon
Piastri
Tsunoda
Gyanyu
De vries
Sargeant

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Mr.Meep skrev: ons mai 17, 2023 2:17 pm
KongOlav2 skrev: man mai 08, 2023 9:55 am Av ren nysgjerrighet. Om alle kjørte kliss like biler, hva tror dere da rekkefølgen ville vært i årets F1-sesong?
Max
Alonso
Lewis
Leclerc
Russell
Norris
Perez
Gasly
Sainz
Bottas
Stroll
Hulkenberg
Magnussen
Ocon
Albon
Piastri
Tsunoda
Gyanyu
De vries
Sargeant
Norris har skuffet meg denne sesongen, mens Albon og Hulkenberg har gjort det bra. Tror begge de to hadde vært over Bottas og Stroll. Albon har i hvert fall satt veldig imponerende tider i en Williams-bil som nok er den dårligste teknisk på griden. Mulig at bilen har nest høyest toppfart, men allikevel et lag med et budsjett under resten.

Det kommer selvfølgelig også an på hvordan denne standardbilen passer til de ulike førerne - eksempelvis så har jo Mercedes sin bil passet bedre til Russell sin kjørestil enn Hamilton sin etter utskiftingen i 2022.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Denne kanalen sender hele løpet fra Imola fra 2021 nå

https://www.youtube.com/@Formula1

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Bilde

Da er det race week igjen etter et avlyst løp på imola pga flom

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »


Longva

Legg inn av Longva »

Gledes til helg, og spesielt kvalifiseringen. Q er det store i Monaco, men jeg synes også det er spennende med all pitstop-taktikken i løpet. Blir interessant å se om Red Bull også er sterkest på en bane som ikke er rask, eller om Ferrari, Mercedes eller Alonso kan blande seg inn i teten?

Centrist

Legg inn av Centrist »


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Longva skrev: man mai 22, 2023 8:55 pm Gledes til helg, og spesielt kvalifiseringen. Q er det store i Monaco, men jeg synes også det er spennende med all pitstop-taktikken i løpet. Blir interessant å se om Red Bull også er sterkest på en bane som ikke er rask, eller om Ferrari, Mercedes eller Alonso kan blande seg inn i teten?
Dette er i hvert fall sesongens beste sjanse for Leclerc til å vinne et løp. For han er kapabel til å ta pole i kvalifisering på myke dekk, og da har det ikke så ekstremt mye å si at Ferrarien sitt race-pacet med andre typer dekk ikke helt er i toppstandard. Med disse gigantiske bilene så er det jo umulig å kjøre forbi.

ablegøye

Legg inn av ablegøye »

Det er helt komisk at Monaco fremdeles har f1 race...det er nesten umulig å kjøre forbi, hva er da vitsen??? Årets kjedeligste løp.

Visa

Legg inn av Visa »

ablegøye skrev: fre mai 26, 2023 8:51 pm Det er helt komisk at Monaco fremdeles har f1 race...det er nesten umulig å kjøre forbi, hva er da vitsen??? Årets kjedeligste løp.
Så ikke se på da

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

ablegøye skrev: fre mai 26, 2023 8:51 pm Det er helt komisk at Monaco fremdeles har f1 race...det er nesten umulig å kjøre forbi, hva er da vitsen??? Årets kjedeligste løp.
Penger, tradisjoner, historie og penger.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

ablegøye skrev: fre mai 26, 2023 8:51 pm
Årets kjedeligste løp.
Årets viktigste kvalikk.

Longva

Legg inn av Longva »

Årets viktigste løp når det kommer til strategi. Jeg blir fascinert av det.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

ablegøye skrev: fre mai 26, 2023 8:51 pm Det er helt komisk at Monaco fremdeles har f1 race...det er nesten umulig å kjøre forbi, hva er da vitsen??? Årets kjedeligste løp.
Hører alle gjentar det der. Men i 5 av de 7 siste løpene der har jo ikke pole vunnet.

Så føler det er litt overdrevet, det med at kvalifiseringen avgjør og at det er umulig med forseringer. Handler nok om at lederen ikke må gjøre feil. Men det gjør de jo gang på gang.

Tipper Leclerc også ikke er helt enig i at pole gir automatisk seier i Monaco… :lol:

Centrist

Legg inn av Centrist »

Formel 3 Sprint for de som er interressert.

Utrolig imponerende funksjonærer de har i Monaco. Mari Boya uheldig i første sving og går i autovernet og funkjsonærer er i realiteten borte med bilen og seg selv før bilene kommer rundt på 1 runde.

Her burde noen fra Midtøsten og Japan lære.

Snellman

Legg inn av Snellman »

Longva skrev: lør mai 27, 2023 2:40 am Årets viktigste løp når det kommer til strategi. Jeg blir fascinert av det.
Jaså? På den internasjonale sendingen igår hørte jeg de snakke om at dette er helgen hvor løpsstrategene har minst å gjøre, men vi får se..

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

ablegøye skrev: fre mai 26, 2023 8:51 pm Det er helt komisk at Monaco fremdeles har f1 race...det er nesten umulig å kjøre forbi, hva er da vitsen??? Årets kjedeligste løp.
Skjønner din fremsatte problemstilling og
siterer Nelson Piquet:

Tell you the truth, I hate Monaco,” said the three-time world champion Nelson Piquet, who never won the race. “It’s like riding a bicycle around your living room.”

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Hvem er den første som kysser et autovern ?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Motorsport»