Formula 1

Svar
InternalExile

Re: Formula 1

Legg inn av InternalExile »

DenFelgen skrev: søn des 05, 2021 11:34 pm
InternalExile skrev: søn des 05, 2021 11:29 pm
Bolle skrev: søn des 05, 2021 11:17 pm Må si at det er noe litt spesielt med kveldsløp i flomlys, perfekt TV-tid ihvertfall
Og jeg gleder meg til neste helg. Gidder ikke gå i noen diskusjon om løpet i dag, men vil heller fremsnakke Atle og de andre i Viasat Sport.

De gjør en fantastisk jobb, og jeg kan leve med at det blir litt reklame i sendingene så lenge de ikke kommer i løpet. Husker tilbake på 90-tallet da man svitsjet mellom svensk TV4 og RTL når det var reklame.
Jeg har (mer eller mindre) fulgt F1 siden Jon Herwig Carlsen kommenterte det på NRK med Atle som sidekommentator .(!)
Men må si at årets dekning med podcast, alle livesendinger og annet har vært helt formidabelt!!!
Jeg har vel fulgt med F1 fra 1991. Da var det Eurosport, Svensk TV4 og RTL som sendte løpene. Eje Elgh(svensk TV4) er jo en legende og i 1994/95 bodde jeg i UK og Murray Walker er jo nr. 1 i F1 som kommentator.

Men må si at Viasat holder en høy kvalitet, også med danske Luna sine intervjuer,
Sist redigert av InternalExile den søn des 05, 2021 11:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

missChance skrev: søn des 05, 2021 11:43 pm
Verstappen prøvde å slippe forbi Hamilton på strategisk vis for å utnytte DRS, og senere bremset han brått, hvilket forårsaket kollisjonen. En god beskrivelse av situasjonen og hvorfor Verstappen fikk en straff. Nå skal du ikke se bort ifra at Max-fansen vil benekte fakta og lage sine egne historier på hva som faktisk skjedde.

Straffen på ti sekunder blir ubetydelig og det tror jeg FIA er fornøyde med. Nå er alt duket for en thrilleravslutning.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

missChance skrev: søn des 05, 2021 11:43 pm
Der har man det altså.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Usikker på hva som faktisk er riktig i den situasjonen. Synes han ene kommentatoren på F1TV (?, de på youtube videoene ihvertfallI) oppsummerer det greit med å si at det er en misforståelse. Fremstår jo delvis slik også med radiobeskjedene og intervjuene i etterkant. Kan vel kanskje være Verstappen kunne håndtert det på en mer oversiktlig måte, men samtidig gir han jo plass til Hamilton, som ikke virker å ha fått med seg at han kjøre forbi? Regelboka er vel uansett så tjukk at det er garantert noe jeg misser her som gjør straffen til Verstappen grei.

Synes forøvrig det var en spenstig resolusjon ang. Verstappen/Hamilton/Ocon. Hvor står det i regelboka at de kan ha slike forhandlinger før de evt. går til stewards?

Uansett, støttes det som sies om Viasport her. De kommer altså som oftest med podcast bare timer etter løpet, snakk om dedikasjon.
Sist redigert av Centrist den søn des 05, 2021 11:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Grei straff og ingenting i VM-stillingen er forandret
Neste løp kan ikke komme fort nok!!!!

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

Har Hamilton noen penalty points?

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Kan vi se noe ala Schumacher (Benetton) og Hill (Williams) i 1994, da Schumacher tok ut HIll?

*

Det er dog likt poeng; men med fleire seire for Verstappen denne sesongen (med 9 seire) versus Hamilton sine 8 etter seieren i Saudia Arabia. Verstappen vil vinne om ingen av dem kommer til mål.

..Et senario kan da fort bli att Verstappen leder, Hamilton kjemper for og ta over ledelsen, men Verstappen er mer offansiv da han vet at skulle dei ta hverandre ut da vil Verstappen vinne VM sammenlagt. '

Tipper fort Abu Dahbi kan ende med en kollisjon for disse 2. Og det vil Verstappen tjene på.
Sist redigert av KjetilHelle den man des 06, 2021 12:25 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

KjetilHelle skrev: man des 06, 2021 12:15 am Kan vi se noe ala Schumacher (Benetton) og Hill (Williams) i 1994, da Schumacher tok ut HIll?

*

Det er dog likt poeng; men med fleire seire for Verstappen denne sesongen (med 9 seire) versus Hamilton sine 8 etter seieren i Saudia Arabia. Verstappen vil vinne om ingen av dem kommer til mål.

..Et senario kan da fort bli att Verstappen leder, Hamilton kjemper for og ta over ledelsen, men Verstappen er mer offansiv da han vet at skulle dei ta hverandre ut da vil Verstappen vinne VM sammenlagt. '

Tipper fort Abu Dahbi kan ende med en kollisjon for disse 2.
Det er ikke umulig, men får håpe det ikke skjer, men det har jo skjedd flere ganger før. Tror imidlertid stewardene er strengere nå enn hva dem var den gangen.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Krysser fingrene for at bestemann vinner! Det scenarioet med Verstappen i tet er ihvertfall ikke utenkelig. Hvis vi får et scenario hvor hvor det er Hamilton som jager Verstappen skal vi ikke se bort i fra at han blir i overkantet aggressiv han også. Det som er sikkert er at den som ligger bak må forbi, og at disse gutta kommer til å tøye grensene så langt det er mulig for å komme seirende ut. Det kan bli utrolige scener.

Også skal vi ikke se bort ifra at Perez og Bottas spiller nøkkelroller og blander seg inn på noe vis.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

Kærlighed skrev: man des 06, 2021 12:33 am Krysser fingrene for at bestemann vinner! Det scenarioet med Verstappen i tet er ihvertfall ikke utenkelig. Hvis vi får et scenario hvor hvor det er Hamilton som jager Verstappen skal vi ikke se bort i fra at han blir i overkantet aggressiv han også. Det som er sikkert er at den som ligger bak må forbi, og at disse gutta kommer til å tøye grensene så langt det er mulig for å komme seirende ut. Det kan bli utrolige scener.

Også skal vi ikke se bort ifra at Perez og Bottas spiller nøkkelroller og blander seg inn på noe vis.
Banen i Abu Dahbi er vel mer åpen enn den i dag, så det er vel alle muligheter for begge.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Moen skrev: man des 06, 2021 12:22 am
Det er ikke umulig, men får håpe det ikke skjer, men det har jo skjedd flere ganger før. Tror imidlertid stewardene er strengere nå enn hva dem var den gangen.
Virker som de er det ja. Dog, hva skal evt. stewards gjøre hvis Verstappen blir for aggresiv og kjører ut begge av løpet? De kan vel ikke akkurat frata han poeng heller (?) såvidt meg kjent, så litt begrenset det der. Kanskje en regel om ufin kjøring = -3 poeng sammenlagt ville vært en løsning foran de neste sesongene.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

Centrist skrev: man des 06, 2021 12:49 am
Moen skrev: man des 06, 2021 12:22 am
Det er ikke umulig, men får håpe det ikke skjer, men det har jo skjedd flere ganger før. Tror imidlertid stewardene er strengere nå enn hva dem var den gangen.
Virker som de er det ja. Dog, hva skal evt. stewards gjøre hvis Verstappen blir for aggresiv og kjører ut begge av løpet? De kan vel ikke akkurat frata han poeng heller (?) såvidt meg kjent, så litt begrenset det der. Kanskje en regel om ufin kjøring = -3 poeng sammenlagt ville vært en løsning foran de neste sesongene.
Michael Schumacher fikk jo diskvalifisert hele sesongen sin i 1997 etter at han kjørte Jacques Villeneuve av banen.

https://no.wikipedia.org/wiki/Formel_1- ... sterskapet

Så man må nok trå forsiktig i siste løpet.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Er vel greit med straff hvis telemtrien viser bremsing, selv om jeg mener HAM/Mercedes i stor grad må ta den på sin kappe også.

Straffen på 10 sek er selvsagt utmålt for å sikre FIAs drømmescenario samtidig som de roer Wolff litt. Hadde det vært mindre enn 10 sek til Bottas hadde han fått 5 sek osv. Normalt ville kanskje slengt på en advarsel til Hamilton enten for delaktigheten der eller da han presset Verstappen ut på runde 43 for å gi Horner et lite plaster på såret, men siden Hamilton har to advarsler går jo ikke det.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

Ghost skrev: man des 06, 2021 1:01 am Er vel greit med straff hvis telemtrien viser bremsing, selv om jeg mener HAM/Mercedes i stor grad må ta den på sin kappe også.

Straffen på 10 sek er selvsagt utmålt for å sikre FIAs drømmescenario samtidig som de roer Wolff litt. Hadde det vært mindre enn 10 sek til Bottas hadde han fått 5 sek osv. Normalt ville kanskje slengt på en advarsel til Hamilton enten for delaktigheten der eller da han presset Verstappen ut på runde 43 for å gi Horner et lite plaster på såret, men siden Hamilton har to advarsler går jo ikke det.
Verstappen fikk jo også beskjed om å slippe frem Hamilton "strategisk" i sving 21, så venter han til sving 26 før han gjør det han gjorde. Sikkert en gråsone dette.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Moen skrev: man des 06, 2021 1:05 am
Ghost skrev: man des 06, 2021 1:01 am Er vel greit med straff hvis telemtrien viser bremsing, selv om jeg mener HAM/Mercedes i stor grad må ta den på sin kappe også.

Straffen på 10 sek er selvsagt utmålt for å sikre FIAs drømmescenario samtidig som de roer Wolff litt. Hadde det vært mindre enn 10 sek til Bottas hadde han fått 5 sek osv. Normalt ville kanskje slengt på en advarsel til Hamilton enten for delaktigheten der eller da han presset Verstappen ut på runde 43 for å gi Horner et lite plaster på såret, men siden Hamilton har to advarsler går jo ikke det.
Verstappen fikk jo også beskjed om å slippe frem Hamilton "strategisk" i sving 21, så venter han til sving 26 før han gjør det han gjorde. Sikkert en gråsone dette.
Ja, det burde vært mye tydeligere regler på hvor og når man skal slippe forbi. Ikke første gang det oppstår unødvendige situasjoner før en DRS -sone. Den store drømmen er selvsagt at de klarer å utvikle biler som gjør at vi slipper DRS, men det er vel helt utenkelig...

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

Ghost skrev: man des 06, 2021 1:11 am
Moen skrev: man des 06, 2021 1:05 am
Ghost skrev: man des 06, 2021 1:01 am Er vel greit med straff hvis telemtrien viser bremsing, selv om jeg mener HAM/Mercedes i stor grad må ta den på sin kappe også.

Straffen på 10 sek er selvsagt utmålt for å sikre FIAs drømmescenario samtidig som de roer Wolff litt. Hadde det vært mindre enn 10 sek til Bottas hadde han fått 5 sek osv. Normalt ville kanskje slengt på en advarsel til Hamilton enten for delaktigheten der eller da han presset Verstappen ut på runde 43 for å gi Horner et lite plaster på såret, men siden Hamilton har to advarsler går jo ikke det.
Verstappen fikk jo også beskjed om å slippe frem Hamilton "strategisk" i sving 21, så venter han til sving 26 før han gjør det han gjorde. Sikkert en gråsone dette.
Ja, det burde vært mye tydeligere regler på hvor og når man skal slippe forbi. Ikke første gang det oppstår unødvendige situasjoner før en DRS -sone. Den store drømmen er selvsagt at de klarer å utvikle biler som gjør at vi slipper DRS, men det er vel helt utenkelig...
Spillet mellom Mercedes og Red Bull er vel også noe Race Control ikke takler særlig bra. Tror dem må se på dette til neste sesong.
Så kan man vel sette spørsmål ved DRS-ordningen i det store og det hele. Man så jo hvor mye Hamilton tjente på DRS i Brasil.
Hadde det ikke vært for DRS hadde ikke Hamilton vunnet. (Min påstand).

Ghost

Legg inn av Ghost »

Moen skrev: man des 06, 2021 1:14 am
Ghost skrev: man des 06, 2021 1:11 am
Moen skrev: man des 06, 2021 1:05 am

Verstappen fikk jo også beskjed om å slippe frem Hamilton "strategisk" i sving 21, så venter han til sving 26 før han gjør det han gjorde. Sikkert en gråsone dette.
Ja, det burde vært mye tydeligere regler på hvor og når man skal slippe forbi. Ikke første gang det oppstår unødvendige situasjoner før en DRS -sone. Den store drømmen er selvsagt at de klarer å utvikle biler som gjør at vi slipper DRS, men det er vel helt utenkelig...
Spillet mellom Mercedes og Red Bull er vel også noe Race Control ikke takler særlig bra. Tror dem må se på dette til neste sesong.
Ja, det er virkelig two wrongs makes one right til tider. De er livredde for å ikke påvirke mesterskapet eller fremstå ubalnserte. Tror ikke tilgang til team radioen til FIA gjør det bedre heller. Nå skal jo alle mene noe om det som skjer bak kulissene.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Moen skrev: man des 06, 2021 1:14 am
Så kan man vel sette spørsmål ved DRS-ordningen i det store og det hele. Man så jo hvor mye Hamilton tjente på DRS i Brasil.
Hadde det ikke vært for DRS hadde ikke Hamilton vunnet. (Min påstand).
Det kan nok stemme, men tror man kan finne utallige eksempler på det i alle retninger. DRS har nok uansett kommet for å bli, og er dessverre en nødvendighet, men det har gjort racingen veldig soft og kjedelig. Verstappens aggressivitet hadde nok sånn sett passet bedre i pre-DRS-æraen enn nå :p

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

Ghost skrev: man des 06, 2021 1:22 am
Moen skrev: man des 06, 2021 1:14 am
Ghost skrev: man des 06, 2021 1:11 am

Ja, det burde vært mye tydeligere regler på hvor og når man skal slippe forbi. Ikke første gang det oppstår unødvendige situasjoner før en DRS -sone. Den store drømmen er selvsagt at de klarer å utvikle biler som gjør at vi slipper DRS, men det er vel helt utenkelig...
Spillet mellom Mercedes og Red Bull er vel også noe Race Control ikke takler særlig bra. Tror dem må se på dette til neste sesong.
Ja, det er virkelig two wrongs makes one right til tider. De er livredde for å ikke påvirke mesterskapet eller fremstå ubalnserte. Tror ikke tilgang til team radioen til FIA gjør det bedre heller. Nå skal jo alle mene noe om det som skjer bak kulissene.
Det har jo vært mye skittkasting mellom de to teamene denne sesongen, når Christian Horner går ut og sier at han lurer på hvorfor Mercedes-bilen er 15-20 km/h raskere på rettstrekkene grenser det til barnslig syns jeg.

Mercedes har høyere toppfart, deal with it Christian Horner.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

Ghost skrev: man des 06, 2021 1:34 am
Moen skrev: man des 06, 2021 1:14 am
Så kan man vel sette spørsmål ved DRS-ordningen i det store og det hele. Man så jo hvor mye Hamilton tjente på DRS i Brasil.
Hadde det ikke vært for DRS hadde ikke Hamilton vunnet. (Min påstand).
Det kan nok stemme, men tror man kan finne utallige eksempler på det i alle retninger. DRS har nok uansett kommet for å bli, og er dessverre en nødvendighet, men det har gjort racingen veldig soft og kjedelig. Verstappens aggressivitet hadde nok sånn sett passet bedre i pre-DRS-æraen enn nå :p
Ja, han hadde nok passet inn i Prost/Senna-æraen.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Moen skrev: man des 06, 2021 1:38 am
Ghost skrev: man des 06, 2021 1:34 am
Moen skrev: man des 06, 2021 1:14 am
Så kan man vel sette spørsmål ved DRS-ordningen i det store og det hele. Man så jo hvor mye Hamilton tjente på DRS i Brasil.
Hadde det ikke vært for DRS hadde ikke Hamilton vunnet. (Min påstand).
Det kan nok stemme, men tror man kan finne utallige eksempler på det i alle retninger. DRS har nok uansett kommet for å bli, og er dessverre en nødvendighet, men det har gjort racingen veldig soft og kjedelig. Verstappens aggressivitet hadde nok sånn sett passet bedre i pre-DRS-æraen enn nå :p
Ja, han hadde nok passet inn i Prost/Senna-æraen.
Godt mulig, men så lenge vi er i en annen tid nå, så må han enten tilpasse seg det eller forvente å få straffer fremover også.
Hjelper lite å stå som tre hengtryner etter løpene som Max, Horner og Helmut gjør da...

Fullt mulig å levere tøff, og tett, men fair racing uten å gå over grensen så ofte som Max gjør.
Bare å se på de mesterne som er i feltet det..

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Ghost skrev: man des 06, 2021 1:01 am Er vel greit med straff hvis telemtrien viser bremsing, selv om jeg mener HAM/Mercedes i stor grad må ta den på sin kappe også.

Straffen på 10 sek er selvsagt utmålt for å sikre FIAs drømmescenario samtidig som de roer Wolff litt. Hadde det vært mindre enn 10 sek til Bottas hadde han fått 5 sek osv. Normalt ville kanskje slengt på en advarsel til Hamilton enten for delaktigheten der eller da han presset Verstappen ut på runde 43 for å gi Horner et lite plaster på såret, men siden Hamilton har to advarsler går jo ikke det.
Ikke sant. Disse straffene til FIA er jo politikk mer enn noe annet.
De er livredde for å tukle med kommersielle hensyn og ville for alt i verden få dette scenarioet vi nå har i Abu Dhabi.

Greit nok, men Max burde vite at om han finner på noe lignende sprell i Abu Dhabi så er veien kort til poengstraff.

Blir for dumt om dette mesterskapet ender med at Max tar ut Hamilton, som jeg anser er Max sin største og muligens eneste måte å slå Hamilton på i Abu Dhabi, forutenom en større feil fra briten.

Ghost

Legg inn av Ghost »

fugletitteren skrev: man des 06, 2021 1:03 pm
Ikke sant. Disse straffene til FIA er jo politikk mer enn noe annet.
De er livredde for å tukle med kommersielle hensyn og ville for alt i verden få dette scenarioet vi nå har i Abu Dhabi.

Greit nok, men Max burde vite at om han finner på noe lignende sprell i Abu Dhabi så er veien kort til poengstraff.

Blir for dumt om dette mesterskapet ender med at Max tar ut Hamilton, som jeg anser er Max sin største og muligens eneste måte å slå Hamilton på i Abu Dhabi, forutenom en større feil fra briten.
Ja, endringen i track layout er ser ut som fordel Mercedes. Selv med en pole lap som i Saudi Arabia blir det vanskelig for Verstappen å holde Mercedes bak seg på langsidene i sektor 2. Med det som bakgrunn er faren for en krasj åpenbart til stede. Verstappen er aggressiv som få, og Hamilton viker ikke en tomme lengre. Da håper jeg FIA har baller nok til å vurdere situasjonen objektivt, og ikke gi straff tilden som kommer best ut av det (Som i Silverstone og på Monza). Men de har gjort det vanskelig for seg selv med å straffe noe én løpshelg, la det passere den neste og straffe det den etter der igjen. Tviler på at Masi sover godt den neste uken!

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Jeg er på ingen måte noen fan av Hamilton, det hadde vært gøy om noen andre vant VM en gang i blant…

Max har vært den beste sjåføren totalt sett over sesongen imo. Vi husker Silverstone og vi husker Ungarn (Bottas’ rampage), sånn sett har jeg holdt en knapp på Max for å ta hele sulamitten, men når han varter opp med den cowboy-kjøringa som i går, da har det bikket over for lenge siden.

En helt vill re-entry, brake checken, null tanker for andres sikkerhet. At han prøver å ta luker er som regel en ærlig sak - for eksempel luka han tok etter restarten der han suste forbi Hamilton og Ocon er jo helt fantastisk å se på, men jeg synes han er for dårlig til å finne balansen mellom å kjøre aggressivt og å kjøre hasardiøst.

En kan gjerne forklare det med at han er en vinnerskalle og har kroppen full av adrenalin under et løp, men det samme gjelder 19 andre sjåfører. Det er 19 andre utpå banen som faktisk klarer å kjøre med vettet i behold (greit da, kan sikkert stryke Mazepin, men…), det synes jeg Max ikke klarte i går. I går så det ut til at han var villig til å gjøre hva som helst for å beholde ledelsen sin sammenlagt, og det var bare snakk om tid før det ble et sammenstøt med Lewis.

Jeg tør påstå at vi hadde sett et tosifret antall kræsj ekstra denne sesongen hadde det ikke vært for at Hamilton forstår at det ikke er verdt det. Og derfor håper jeg Hamilton vinner igjen.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Crynix skrev: man des 06, 2021 4:19 pm Jeg tør påstå at vi hadde sett et tosifret antall kræsj ekstra denne sesongen hadde det ikke vært for at Hamilton forstår at det ikke er verdt det. Og derfor håper jeg Hamilton vinner igjen.
Støtter det, og der er nesten merkelig at Verstappen ikke har klart å kjøle seg ned etter så mange år i motorsport. Han oppførte seg på samme måte for 10 år siden når han kjørte mot Dennis Olsen i go-kart.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

Crynix skrev: man des 06, 2021 4:19 pm

Jeg tør påstå at vi hadde sett et tosifret antall kræsj ekstra denne sesongen hadde det ikke vært for at Hamilton forstår at det ikke er verdt det. Og derfor håper jeg Hamilton vinner igjen.
Støttes.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Crynix skrev: man des 06, 2021 4:19 pm Jeg tør påstå at vi hadde sett et tosifret antall kræsj ekstra denne sesongen hadde det ikke vært for at Hamilton forstår at det ikke er verdt det. Og derfor håper jeg Hamilton vinner igjen.
Støttes 100 prosent.
Så jo hva som skjedde på Monza når ikke Hamilton ikke vek en tomme, endte med at Verstappen plantet bilen sin oppå han.

Ikke merc fan, men Hamilton er en god ambassadør for sporten, en true champion, med god sportsånd. Fortjent om han står igjen som tidenes mestvinnende.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

fugletitteren skrev: tir des 07, 2021 10:56 pm
Crynix skrev: man des 06, 2021 4:19 pm Jeg tør påstå at vi hadde sett et tosifret antall kræsj ekstra denne sesongen hadde det ikke vært for at Hamilton forstår at det ikke er verdt det. Og derfor håper jeg Hamilton vinner igjen.
Støttes 100 prosent.
Så jo hva som skjedde på Monza når ikke Hamilton ikke vek en tomme, endte med at Verstappen plantet bilen sin oppå han.

Ikke merc fan, men Hamilton er en god ambassadør for sporten, en true champion, med god sportsånd. Fortjent om han står igjen som tidenes mestvinnende.
Verstappens kommentar på teamradioen " Thats what you get, when you leave no space." sier vel det aller meste om hvordan han er. Hamilton kjørte linja, Verstappen ville lage sin egen linje. Det er forskjellen på disse to.

Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

fugletitteren skrev: tir des 07, 2021 10:56 pm
Crynix skrev: man des 06, 2021 4:19 pm Jeg tør påstå at vi hadde sett et tosifret antall kræsj ekstra denne sesongen hadde det ikke vært for at Hamilton forstår at det ikke er verdt det. Og derfor håper jeg Hamilton vinner igjen.
Støttes 100 prosent.
Så jo hva som skjedde på Monza når ikke Hamilton ikke vek en tomme, endte med at Verstappen plantet bilen sin oppå han.

Ikke merc fan, men Hamilton er en god ambassadør for sporten, en true champion, med god sportsånd. Fortjent om han står igjen som tidenes mestvinnende.
Helt enig, om Hamilton tar dette tror jeg han gir seg, tviler på at han gidder mer av tullet som har vært i år.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Moen skrev: ons des 08, 2021 2:01 am
fugletitteren skrev: tir des 07, 2021 10:56 pm
Crynix skrev: man des 06, 2021 4:19 pm Jeg tør påstå at vi hadde sett et tosifret antall kræsj ekstra denne sesongen hadde det ikke vært for at Hamilton forstår at det ikke er verdt det. Og derfor håper jeg Hamilton vinner igjen.
Støttes 100 prosent.
Så jo hva som skjedde på Monza når ikke Hamilton ikke vek en tomme, endte med at Verstappen plantet bilen sin oppå han.

Ikke merc fan, men Hamilton er en god ambassadør for sporten, en true champion, med god sportsånd. Fortjent om han står igjen som tidenes mestvinnende.
Verstappens kommentar på teamradioen " Thats what you get, when you leave no space." sier vel det aller meste om hvordan han er. Hamilton kjørte linja, Verstappen ville lage sin egen linje. Det er forskjellen på disse to.
Helt enig.

Hamilton gir seg aldri etter denne sesongen, og om noe tror jeg denne fighten med Verstappen trigger ham.
Etter at mesterskapet så tapt ut har han virkelig våknet til liv, og kjørt noen ufattelige kvalifiseringer og løp.

Han er favoritt til å ta det hjem nå, men frykter at Max vil være fullstendig kamikaze i Abu Dhabi.
Men som Atle G sa etter løpet i Saudi, det var rimelig klart i det løpet at den ene var en 36 åring med bøtter av erfaring fra disse situasjonene, mens den andre var en 24 åring uten den erfaringen.
Helt tydelig at Max føler presset, intenst også. Forståelig, men er det som gjør at jeg frykter løpet på Søndag ender med kræsj og at det blir et jævla styr hvor alt blir avgjort på dommerrommet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Motorsport»