Formula 1

Svar
Ghost

Re: Formula 1

Legg inn av Ghost »

InternalExile skrev: fre des 10, 2021 10:28 am Mykeste dekk denne helge, og en bane bygget om for å bli raskere. Fordel Mercedes tror jeg.
Banen er absolutt fordel Mercedes ja. Men RB har vel vært best på mykere dekk denne sesongen? Selv tror jeg vel det heller skyldes andre faktorer som bane, setup mv, men ser det er en del som hevder mykere compound er bedre for RB enn Merc.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Ghost skrev: fre des 10, 2021 12:14 pm
InternalExile skrev: fre des 10, 2021 10:28 am Mykeste dekk denne helge, og en bane bygget om for å bli raskere. Fordel Mercedes tror jeg.
Banen er absolutt fordel Mercedes ja. Men RB har vel vært best på mykere dekk denne sesongen? Selv tror jeg vel det heller skyldes andre faktorer som bane, setup mv, men ser det er en del som hevder mykere compound er bedre for RB enn Merc.
Mye som tyder på det. RB er raskest i sektor 2 som er den raskeste sektor.

Dette blir spennende, men mistenker at Mercedes fortsatt har en "Party mode" på lager til kvalik.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Moen skrev: man des 06, 2021 12:59 am Michael Schumacher fikk jo diskvalifisert hele sesongen sin i 1997 etter at han kjørte Jacques Villeneuve av banen.

https://no.wikipedia.org/wiki/Formel_1- ... sterskapet

Så man må nok trå forsiktig i siste løpet.
Naturligvis! Var jo egentlig klar over dette, men glemte det i forbifarten. Verstappen raskest på fp1, men jevnt. Tror Hamitlon tar dette, noe oddsmarkedet tilsier også.

Ghost

Legg inn av Ghost »

InternalExile skrev: fre des 10, 2021 12:18 pm
Ghost skrev: fre des 10, 2021 12:14 pm
InternalExile skrev: fre des 10, 2021 10:28 am Mykeste dekk denne helge, og en bane bygget om for å bli raskere. Fordel Mercedes tror jeg.
Banen er absolutt fordel Mercedes ja. Men RB har vel vært best på mykere dekk denne sesongen? Selv tror jeg vel det heller skyldes andre faktorer som bane, setup mv, men ser det er en del som hevder mykere compound er bedre for RB enn Merc.
Mye som tyder på det. RB er raskest i sektor 2 som er den raskeste sektor.

Dette blir spennende, men mistenker at Mercedes fortsatt har en "Party mode" på lager til kvalik.
Ja, vi får nok ikke noen god indikasjon før FP3. Mye sandbagging på de to første treningene, og det er først i FP3 vi får se Brasil-motoren til Hamilton. Verstappen fikk jo en voldsom tau av Alonso i sektor 2 også, så den tiden er vel ikke helt representativ.

Antar både Bottas og Perez vil fungere som tauebil i kval. Har vært litt varierende gjennomføring av det tidligere i sesongen.

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Da er vi snart igang med FP2 :) Litt uvant å se reklame på VSport, men helt ok det så lenge de ikke er i selve sendingen. De skal jo tjene penger de også.

R66

Legg inn av R66 »

Tror at Merc fungerer best på kvelden, og ny layout gjør at det blir høyre fart som igjen spiller rett i Hamiltons "brasil" motor

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Uff trist med Kimi :( Bra han er ok, men trist med bilen.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »


Brukeravatar
SuperMoen
Innlegg: 330

Legg inn av SuperMoen »

Fin FT2 av Hamilton og Mercedes, bilen ser rask ut.

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Nå gleder vi oss dere

Visa

Legg inn av Visa »

Spørs om det ikke blir reprimande nr 3 for Hamilton for å ha hindret Mazepin i FP3. Han fikk reprimande for tilsvarende sist helg. Blir det reprimande blir det 10 plassers grid straff.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Visa skrev: lør des 11, 2021 12:04 pm Spørs om det ikke blir reprimande nr 3 for Hamilton for å ha hindret Mazepin i FP3. Han fikk reprimande for tilsvarende sist helg. Blir det reprimande blir det 10 plassers grid straff.
Så ikke FP3, men ser ikke heller at det er en hendelse som undersøkes. Så er det meldt at det kan bli en sak, eller er det din frie tolkning/ønsketenkning? ;)

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Visa skrev: lør des 11, 2021 12:04 pm Spørs om det ikke blir reprimande nr 3 for Hamilton for å ha hindret Mazepin i FP3. Han fikk reprimande for tilsvarende sist helg. Blir det reprimande blir det 10 plassers grid straff.
Heisan! Jeg som trodde Hamilton var en engel og alltid brukte blinklys :D

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »


Visa

Legg inn av Visa »

fugletitteren skrev: lør des 11, 2021 12:19 pm
Visa skrev: lør des 11, 2021 12:04 pm Spørs om det ikke blir reprimande nr 3 for Hamilton for å ha hindret Mazepin i FP3. Han fikk reprimande for tilsvarende sist helg. Blir det reprimande blir det 10 plassers grid straff.
Så ikke FP3, men ser ikke heller at det er en hendelse som undersøkes. Så er det meldt at det kan bli en sak, eller er det din frie tolkning/ønsketenkning? ;)
Skjedde på tampen av FP3, kommer sannsynlig til å bli tatt opp med Lewis ila kvelden.

Ser helst at Max og Hamilton starter på fremste rekke, men det hadde ikke skadet om Lewis måtte starte fra 10./11.

Edit: Blokkeringen av Mazepin er forøvrig lik den forrige uke hvor Hamilton fikk reprimande.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Lewis bør vel få en reprimande, men tviler på at han får det. Lewis fra 10 plass vil fortsatt skape spenning.

Visa

Legg inn av Visa »

Ser ut som at det ikke blir noen etterforskning

Ghost

Legg inn av Ghost »

Burde få reprimand ut fra tidligere praksis ja. Utrolig at Mercedes klarer å fucke opp det der igjen så kort tid etter sist.

Men kan ikke i min villeste fantasi se for meg at FIA tør. Det må i så fall være hvis Mercen er så overlegen som fryktet og de tror racet blir mer spennende med grid penalty.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Nu gjeld det!

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Laffano16 skrev: lør des 11, 2021 1:57 pmNu gjeld det!
Det gledes :) For en herlig sport!

flourhouse

Legg inn av flourhouse »

Hva var det de sa om å få slettet rundetidene? Hver gang man bryter track limits får man slettet både inneværende rundetid og neste rundetid?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Alltid vært slik ved track limits den runden du gjør det og neste blir sletta

InternalExile

Legg inn av InternalExile »

Laffano16 skrev: lør des 11, 2021 2:05 pm Alltid vært slik ved track limits den runden du gjør det og neste blir sletta
Er vel fordi at ved å bryte track limits så kan du få en bedre start på neste runde.

flourhouse

Legg inn av flourhouse »

Laffano16 skrev: lør des 11, 2021 2:05 pm Alltid vært slik ved track limits den runden du gjør det og neste blir sletta
Har jeg ikke tenkt over i hele tatt

R66

Legg inn av R66 »

Merc med fordel i q1 på softs
Hva er greia med medium dekk i q1 Ferrari?

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Norris drar med seg stolpebøyern!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Neidæven var Mazespinn!!

R66

Legg inn av R66 »

Jevnt mellom Ferrari McLaren og AT, Tsunoda på gang her

Centrist

Legg inn av Centrist »

Laffano16 skrev: lør des 11, 2021 2:12 pm Neidæven var Mazespinn!!
Schumacher vel?
Vettel irritert på unggutta

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Centrist skrev: lør des 11, 2021 2:26 pm
Laffano16 skrev: lør des 11, 2021 2:12 pm Neidæven var Mazespinn!!
Schumacher vel?
Vettel irritert på unggutta
Utrolig at de to får fullført sesongen slik de har vært i år aller mes Mazespinn

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Motorsport»